Sa ne reamintim de BMW M8 E31, masina a carei productie a fost anulata in ultima clipa

Sa ne reamintim de BMW M8 E31, masina a carei productie a fost anulata in ultima clipa
  • Prima generatie a modelului BMW Seria 8 a fost prezentata in toamna anului 1989
  • Bavarezii au luat in calcul si o versiune M8, insa productia nu a fost niciodata aprobata
  • Un prototip al acestei variante a fost echipat cu un motor V12 de 550 de cai putere
Distribuie pe Facebook

BMW va prezenta la sfarsitul acestei decade primul M8 din istoria companiei, sustin zvonurile. Despre o astfel de lansare am fi putut vorbi insa de acum 25 de ani daca productia modelului original nu ar fi fost anulata chiar in ultimul moment.

Prima generatie a modelului BMW Seria 8 a debutat public cu ocazia Salonului Auto desfasurat la Frankfurt in luna septembrie a anului 1989.

Masina bavareza de lux dispunea de motorizari aspirate cu opt sau 12 cilindri in V, versiunea de top 850CSi oferind chiar 380 de cai putere.

Aceeasi varianta 850 se mai face, de asemenea, vinovata si pentru aparitia primului model V12 echipat cu o transmisie manuala in sase rapoarte.

Tot la capitolul aspecte inedite mai putem adauga si implicarea in procesul de creatie a masinii bavareze de lux a programelor de tip CAD.

BMW M8

Costul intregului proiect a depasit 1.5 miliarde de marci, astfel ca cel mai ieftin BMW Seria 8 pornea de la peste 70.000 de dolari.

Din pacate, cariera excentricului automobil s-a incheiat inainte ca acesta sa apuce sa se bucure si de o versiune de inalta performanta M8.

Intamplator, inginerii chiar au luat in calcul inclusiv o asemenea varianta, un prototip complet functional fiind adus in fata conducerii bavareze.

Un NU categoric a venit totusi din partea sefilor atunci cand s-a pus problema demararii productiei de serie a acestui model special.

BMW M8

Zeci de ani mai tarziu de la respectivul moment, BMW a scos la lumina masina care ar fi putut trimite in showroom-uri si un M8.

Spre deosebire de celelalte versiuni, aceasta varianta de motorizare propunea mai multe detalii sinonime cu sportivitatea absoluta.

Extensiile generoase aplicate atat aripilor fata, cat si celor spate nu sunt insa singurele elemente capabile sa atraga toate privirile.

Lista continua cu prizele de aer omniprezente la nivelul caroseriei, insotite de jante cu insertii de carbon si design in 5 spite.

BMW M8

Numeroase modificari au fost operate si la interior, versiunea BMW M8 renuntand la toate dotarile de lux caracteristice variante normale.

Referitor la motorizarea ascunsa sub capota, inginerii bavarezi s-au grabit sa inghesuie un V12 capabil sa dezvolte 550 de cai putere.

Valorile privind sprintul 0 - 100 km/h sau viteza maxima au ramas un mister, dar stim ca la bord se afla tot o cutie manuala in sase trepte.

Ghiceste acum care dintre aceste picanterii se vor regasi si pe primul BMW M8 de serie, asteptat sa apara pe piata in anului 2019...

BMW M8

BMW M8

BMW M8

BMW M8

BMW M8

Sursa Foto: BMWBlog

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 14 Martie 2017