Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica
Printre bijuteriile auto ale veacului trecut, roadsterele si-au castigat un statut special datorita senzatiei de libertate oferita de lipsa acoperisului, vitezei, dar si finisajelor de lux de la interior.
Distribuie pe Facebook

Istoria roadster-elor este strans legata de renumele unor producatori celebri si de perfomantele obtinute in diverse competitii. Iata mai jos o parte dintre automobilele decapotabile care au marcat anii '20 - 30 ai secolului trecut!

1. BMW 315/1

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

Bavarezii au lansat primul roadster abia in 1934, folosind sasiul modelului 303 si denumirea altor automobile destinate publicului larg: BMW 315 si BMW 319.

Modelul 315/1 avea insa destule elemente diferite fata de produsele auto destinate cumparatorilor germani. Motorul mai puternic, desi tot in sase cilindri, si caroseria mai usoara, cu forme aerodinamice, au facut din 315/1 unul dintre roadsterele ravnite ale acelei perioade.

Ravnit este si acum, un exemplar pastrat in conditii excelente fiind vandut in urma cu un an contra sumei de 380.000 de dolari, intr-o licitatie desfasurata in Statele Unite.

2. Mercedes Benz SSK

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

Ferdinand Porsche este cel care si-a pus semnatura pe magnificul roadster produs de Mercedes intre 1928 - 1934. SSK reprezinta abrevierea in germana a "Super Sport Kurz" (Super Sport Scurt), insa nu te lasa pacalit de aceasta denumire: automobilul are aspectul unui obuz furios, cu linii si forme care te pot innebuni inca de la prima vedere.

A fost unul dintre regii curselor de viteza ai timpului sau, Porsche insistand ca sasiul modelului Mercedes SSK sa fie mai scurt cu 48 de centimetri decat cel al modelului S pentru un plus de agilitate.

Legendarul Rudolf Caracciola a adus faima roadster-ului german dupa participarile in cursa de 500 de mile din Argentina in 1928, Cordoba Grand Prix, in 1929 si 1930, si Argentine Grand Prix din 1931. Cu o viteza maxima de 190 km/h, Mercedes SSK este cel mai rapid automobil din acea perioada.

3. Buick 864

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

Modelul 864 Roadster produs de americanii de la Buick in anul 1931 este primul care a crescut numarul cilindrilor la 8.

In Statele Unite, in acea perioada de timp, modelul era considerat o adevarata opera de arta. Forma clasica a masinii cu radiator mare, aripi curbate si treapta la portiera sugerau luxul si eleganta.

4. Ford model A Roadster Deluxe

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

Tot pe taram american, la finalul anilor '20, Ford revenea la un model mult mai vechi, produs la inceputul secolului. Si daca in 1903 - 1904 nimeni nu s-a inghesuit sa cumpere modelul A, readucerea lui pe piata la inceputul anilor '30 a fost un adevarat succes.

Printre versiunile lansate in acea perioada, roadster-ul Deluxe a fost apreciat indeosebi pe Coasta de Vest, ducand la cresterea vanzarilor totale pentru modelele Ford A la peste 4 milioane de unitati.

Era o masina ieftina, cu un simplu motor in 4 cilindri, dar aratoasa, chiar daca viteza maxima nu depasea 110 km/h. Modele bine pastrate inca se regasesc pe site-urile de vanzari masini clasice la preturi care pornesc de la 20.000 de dolari.

5. Chrysler 70 Roadster

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

In plina epoca a crizei economice, Chrysler impingea in fata un roadster de lux, cunoscut si sub numele de Chrysler 70.

Cu toata prabusirea bursei, modelul s-a vandut rapid, ca painea calda, avand finisaje de lux superioare gamei 66 care precedase acest model. Designul sau in stil Art Deco si elementele de detaliu in stil avangardist adaugate capotei si radiatorului au fost inspirate de castile vikingilor.

1.141 de exemplare au fost produse, la un pret de 1.345 de dolari. Motorul era unul cu sase cilindri si dezvolta o putere de 75 CP.

6. Bugatti 40

Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica

In 1930, Jean Bugatti decidea sa inlocuiasca modelul Brassica cu ceva nou. Asa a iesit la iveala roadster-ul Bugatti 40, intr-un numar de 780 de exemplare, produse intre 1926 si 1932.

Primul exemplar a fost pastrat chiar de Jean Bugatti. Din nefericire, doar 13 exemplare au supravietuit pana in prezent, pretul acestora urcand vertiginos in licitatii pana spre 220.000 de dolari.

Primele 550 de exemplare au avut un motor in patru cilindri, de 1.6 litri si 45 CP. Ulterior, s-a recurs la upgradarea motorului, modelele produse dupa 1930, fiind cunoscute si sub denumirea Bugatti 40A.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Sase roadstere spectaculoase din perioada interbelica
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 2 Decembrie 2014