Totul despre istoria de 25 de ani a modelului Mazda MX-5
Cum a inceput totul.
Data de 9 februarie 1989 va ramane intiparita pentru totdeauna in istoria auto. Nu pentru atunci si-ar fi declarat falimentul vreun producator renumit sau pentru ca vreun "artist" al acestei fascinante lumi si-a pierdut viata. Nu, ci pentru un motiv mult mai imbucurator.
In urma cu doua decenii si jumatate, pe data de 9 februarie 1989, japonezii de la Mazda dezvaluiau in fata intregii planete, in cadrul Salonului Auto de la Chicago, ceea ce avea sa devina in timp unul dintre cele mai incitante roadstere lansate vreodata: modelul MX-5, cunoscut adesea si sub denumirea de Miata.
Mazda MX-5: 25 de ani de excelenta si existenta
- Prima generatie
Prima generatie a iconicului Mazda MX-5 si-a facut aparitia in showroom-urile companiei japoneze in luna mai a aceluiasi 1989, fiind disponibila la vanzare in compania unui motor cu patru cilindri in linie si capacitate de 1.6 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 116 cai putere si 135 Newton-Metri.
Chiar daca nu impresiona neaparat prin valorile sale maxime, roadster-ul producatorului nipon de automobile avea ascuns un alt as in maneca: multumita greutatii sale de aproximativ 960 de kilograme, prima generatie a iconicului Mazda MX-5 avea nevoie de mai putin de noua secunde pentru a accelera de la 0 la 100 kilometri pe ora.
De asemenea, tot multumita masei sale scazute, roadster-ul producatorului nipon de automobile se putea lauda si cu o manevrabilitate exemplare, senzatiile oferite la condus fiind dintre cele mai incitante. Drept urmare, la doar cateva luni distanta de la lansarea sa, modelul japonez a reusit sa-si adjudece una dintre cele cinci pozitii ale topului "World's Best Cars" realizat de publicatia americana Road & Track.
Oferita initial in compania unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, prima generatie a iconicului Mazda MX-5 a fost disponibila in cele din urma si impreuna cu o cutie automata cu patru trepte de viteza. In plus, roadster-ul producatorului nipon de automobile se mai putea lauda si cu o suspensie independenta, de tip double wishbone - atat pe puntea fata, cat si pe puntea spate, dar si cu discuri de franare pentru toate cele patru roti. Acoperisul retractabil, cu un mecanism extrem de simplu si eficient, a reprezentat un alt element tehnic de a impins modelul japonez catre culmile gloriei.
- Cea de-a doua generatie
La noua ani distanta de la marele sau debut, in 1998, modelul Mazda MX-5 revenea in atentia pasionatilor de automobile (si nu numai) intr-o noua generatie, a doua la numar. Desi roadster-ul japonez fusese inzestrat cu numeroase imbunatatiri, principala atractie a acestuia era reprezentata de departe de noua motorizare cu capacitate de 1.8 litri, capabil sa produca 140 de cai putere si 161 Newton-Metri.
Drept urmare, spre deosebire de predecesorul sau, cea de-a doua generatie a iconicului Mazda MX-5 reusea sa accelereze de la 0 la 100 km/h in mai putin de opt secunde, in timp ce viteza maxima depasea, cu putin ce-i drept, pragul celor 195 de kilometri pe ora.
Mai mult de-atat, modelul producatorului nipon de automobile se putea mandri si cu un design mult mai modern, acest aspect fiind scos in evidenta in special de farurile fixe, care le inlocuiau pe cele escamotabile, caracteristice generatiei anterioare. De asemenea, o alta modificare importantea avea sa fie operata la nivelul lunetei soft top-ului, in locul celei de plastic facandu-si aparitia una de sticla, dotata si cu incalzire.
- Cea de-a treia generatie
Cea de-a treia generatie a iconicului roadster Mazda MX-5 a fost lansata pe piata in cursul anului 2005, modelul producatorului nipon de automobile aducand cu sine, in compartimentul motor, un propulsor MZR cu patru cilindri in line, 16 valve si capacitate de doi litri. Drept urmare, fisa cu specificatii tehnice gazduia acum valori maxime precum 170 cai putere si 190 Newton-Metri, toate acestea fiind livrate rotilor prin intermediul unei transmisii manuale, fie cu cinci, fie cu sase rapoarte.
Clientii americani puteau opta insa si pentru o cutie automata cu sase rapoarte, disponibila in mod optional, caz in care puterea maxima a motorului scadea cu 4 CP, pana la un total de 166 cai putere.
Pe langa noua motorizare, cea de-a treia generatie a iconicului roadster Mazda MX-5 mai beneficia si de o noua suspensie, de tip wishbone, respectiv multilink (fata / spate), in timp ce sistemele de control al tractiunii, respectiv stabilitii si-au facut si ele aparitia in peisaj.
Editii speciale demne de toata atentia noastra.
In anul 1999, cu ocazia celebrei celei de-a zecea aniversari ale sale, Mazda MX-5 a primit numeroase bunatati, precum o transmisie manuala cu sase rapoarte, diferential cu alunecare limitata marca Torsen, plus suspensie sport cu amortizoare Bilstein. De asemenea, roadster-ul japonez a mai fost accesorizat si cu o caroserie in Sapphire Blue Mica, o nuanta de albastru fiind utilizata si pentru finisarea soft-top-ului.
In anul 2004, iconicul roadster al producatorului nipon de automobile a fost oferit spre vanzare si intr-o editie Mazdaspeed, pusa in miscare de o motorizare turbo de aproximativ 178 cai putere, capabil sa ofere o acceleratie de la 0 la 100 km/h in mai putin de sapte secunde.
In anul 2009, pe langa editia aniversara de 20 de ani, japonezii de la Mazda au prezentat si un concept car extrem de interesant, bazat pe MX-5 si denumit Superlight, ce se putea lauda cu atractii principale precum un motor aspirat de 1.8 litri si 126 cai putere, o greutate de aproximativ 1.000 de kilograme, dar si cu o configuratie de tip speedster, cu doua locuri si fara parbriz.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Far dreapta nissan qashqai j10 [2007 - 2010] crossover 5-usi... 300 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10400 € 0445120011 504066141 500371101 bosch injector fiat ducato 2.3... 350 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6800 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... 0414700002 0986441102 500324435 bosch unitate pompa-duza iveco... 750 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7990 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw passat gmo 2017 11900 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € 2674a256 2674a604 2674a209 10709880002 reconditiunat... 2000 Lei
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- 0445110414 166105302r 95518000 0986435211 bosch injector... 600 Lei 0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei A2c89877300 167005519r a6070700001 vdo pompa inalta presiune... 750 Lei