Uite cum aratau automobilele de zi cu zi acum o jumatate de secol!
Perioada coafurilor ciudate si a fustelor mini pare sa isi fi pus amprenta si pe industria auto din anii '50 - '60, designul masinilor in voga de atunci amintind intrucatva de tendintele modei. Iata ce autoturisme puteai gasi pe strazi in urma cu o jumatate de veac.
1. Avanti, masina facuta din resturi
Americanii s-au dovedit intodeauna inventivi cand a venit vorba de masini. Asa ca inchiderea uzinelor Studebaker, de pe 20 decembrie 1963, a deschis o noua piata pentru mai micile ateliere ce asamblau autoturisme. Astfel, pe coupe-ul sport Studebaker Avanti, mai noua firma Avanti Motor Company a inceput sa asambleze componente disparate ramase in interiorul fabricii. Ulterior, piesele au fost inlocuite de componente GM si Ford.
Seriile Avanti I si II au fost produse pana la mijlocul anilor '80.
2. Opel Olympia Rekord
Nemtii au reusit sa reia productia masinilor Opel abia la opt ani dupa sfarsitul razboiului, primul model fiind Olympia Rekord. A stat in productie, cu patru versiuni diferite, pentru tot atatia ani.
Versiunea initiala, lansata in '53, copia stilul Chevrolet din anii respectivi, dar performantele sale erau mult sub cele ale masinii americane. Doar 39 de cai putere oferea un Olympia Rekord la vremea aceea. Pretul la care a fost vandut a variat, in functie de inflatie, de la 6.300 la 6.700 de marci germane. 136.000 de masini au fost produse in total. Variantele ulterioare au venit cu o crestere a puterea cu 5 CP, viteza maxima fiind de 120 km/h.
In total, cele patru versiuni ale Opelul-ui Olympia Rekord produse intre 1953 si 1957 s-au vandut intr-un numar de 580.000 de exemplare.
3. Renault Dauphine
Pentru francezi, Dauphine a fost un model de succes. Si, culmea, masina s-a bucurat de apreciere inclusiv in Statele Unite si Canada, in ciuda reticentei manifestate pe atunci de soferii de peste ocean in adoptarea automobilelor europene.
Intre 1956 si 1958, francezii au reusit sa exporte peste 25.000 de Renault Dauphine Caravelle, fiind opriti din cucerirea pietei americane doar de invazia Volkswagen. In Franta, Dauphine a continuat sa faca legea pana in 1967, cand modelul a fost scos din productie. Atuurile masinii au constat in motorul economic si designul atragator.
In cei 11 ani de productie, peste 2 milioane de exemplare au fost vandute in total. Printre versiunile disponibile se numara versiunea sport Renault Dauphine Gordini, varianta de lux Ondine, modelul de curse Dauphine 1093 si decapotabila Caravelle / Florida, care a prins surprinzator de bine pe piata americana.
4. Morris Minor
Intreaga productie auto europeana, destinata maselor largi, pare dominata de caracteristica economiei de combustibil, iar masina britanicilor Morris Minor nu face rabat de la acest lucru. Primul exemplar a fost lansat la doar cativa ani dupa terminarea razboiului, in 1948, dar avea sa ajunga o masina indragita de britanici abia dupa un deceniu.
1,3 milioane de masini au fost produse intre 1948 si 1972 de catre Morris, modelul evoluand de la varianta de limuzina cu doua usi la decapotabila Minor Tourer si apoi in variantele de limuzina cu 4 portiere si camioneta Morris. A avut trei serii de productie: Morris Minor, Morris Minor II si Morris Minor 1000, ultimul fiind fabricat intre 1956 si 1972. Performantele sale s-au rezumat la viteze maxime de 100 - 110 km/h.
5. Borgward Isabella Coupe
Pentru sfarsitul deceniului al saselea, Borgward Isabella reprezenta visul de lux al germanilor: un coupe elegant si ieftin. Masina a fost produsa intre 1954 si 1962 la Bremen, de catre constructorul Carl F.W. Borgward. Nu era o masina de fuga, dar a iesit inca din 1954 intr-un numar de 11.150 de unitati, intr-un efort al lui Borgward de a concura direct cu Daimler-Benz.
Din pacate, pretul de 7.200 de marci era un pic prea mare fata de cel practicat de Opel sau Ford Germania, cu modelul Taunus. A avut si variante decapotabile, combi si cabriolet, scoase in anii urmatori, si la un moment dat a ajuns in circuitul de curse pe mana pilotului englez Bill Blydenstein.
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €