10 lucruri pe care sigur nu le stiai despre Nokian, producatorul finlandez de anvelope

- Cele mai rapide anvelope pe gheata
- Prima anvelopa de iarna din lume
- Cel mai nordic producator de anvelope
Cu siguranta ai auzit de Nokian sau chiar ai aceste anvelope pe masina ta. Dar in Romania, Nokian nu rezoneaza la fel de puternic precum alte marci in domeniul pneurilor, poate si pentru ca soferii nu stiu multe informatii despre marca finlandeza. Iata 10 secrete ale anvelopelor Nokian.
1. Nokia - Nokian
Pun pariu ca ai avut, candva, un telefon Nokia. Ei bine, legatura dintre Nokia si Nokian este una foarte stransa. Ambele marci sunt finlandeze si au luat nastere in orasul... Nokia. Este un orasel mic inconjurat de paduri si lacuri, iar cele doua fabrici de telefoane si anvelope sunt la mica distanta una de cealalta.
2. Cel mai nordic producator de anvelope
Din punct de vedere geografic, Nokian are fabrica aflata cel mai la nord din toata lumea. Adica nu mai exista vreo uzina de pneuri pozitionata pe harta mai sus, restul fiind in zone mai calde si mai sudice. Ce inseamna asta? Inseamna ca fabrica se afla aproape de zonele de testare in conditii de iarna si ca este un brand specializat pe anvelope de iarna.
3. Doar pentru aftermarket
Nokian nu comercializeaza anvelope pentru prima echipare. Adica nu o sa gasesti un automobil nou care vine din fabrica echipat cu pneuri Nokian. Deoarece compania se mandreste cu faptul ca mereu scoate pe piata produse noi, in continuu imbunatatite. Or, daca ar echipa masini noi, anvelopele trebuie sa ramana identice multi ani de-a lungul productiei.
4. Produce anvelope din 1932
In orasul Nokia, fabrica de cauciuc a luat nastere in 1898, insa abia in 1932 a inceput sa fabrice anvelope pentru automobile. Aici s-au construit anvelope atat pentru vehicule de pasageri, cat si pentru camioane, autobuze sau avioane.
5. Prima anvelopa de iarna din lume
Nokian a lansat in 1934 prima anvelopa de iarna din toata lumea. Se numea "Weather Tyre" si avea o suprafata de rulare foarte profilata, special gandita pentru circulatia pe drumuri acoperite de zapada. Doi ani mai tarziu, in 1936, ia nastere prima anvelopa de iarna din seria numita Hakkapeliitta, nume care a fost pastrat pana in zilele noastre.
6. Prima anvelopa cu nituri
In 1961, nevoia unui cauciuc cu aderenta sporita pe gheata i-a facut pe cei de la Nokian sa construiasca primul pneu din lume cu nituri. Adica un pneu de iarna care avea in profil mai multe nituri metalice care sporesc aderenta pe gheata. In Finlanda si in tarile vecine iernile sunt lungi, iar cererea pentru o astfel de anvelopa era mare la acel moment, mai ales ca soselele nu erau asfaltate.
7. Prima anvelopa de iarna capabila sa depaseasca 270 km/h
In anul 2002, odata cu lansarea pe piata a unor automobile de strada tot mai rapide si performante, cu jante de diametru mare, nevoia de siguranta pe timp de iarna i-a facut pe cei de la Nokian sa lanseze primul cauciuc special de iarna, cu indice de viteza W, adica capabil sa reziste la 270 km/h. Acesta avea dimensiunea 235/50/R18 si era destinat automobilelor sport performante, precum Porsche.
8. Cel mai mare cauciuc de iarna
Nokian a lansat in 2006 prima anvelopa de mari dimensiuni dedicata sezonului rece. E vorba tot de un pneu Hakkapeliitta cu diametrul de 22 de inch, special de iarna, care putea sa echipeze limuzine de lux, precum Mercedes-Benz S Class sau Audi A8.
9. Cele mai rapide anvelope pe gheata
In 2013, un Audi echipat cu anvelope Nokian atinge pe un lac inghetat viteza de 337,7 km/h, un record absolut. Pneurile alese sunt Hakkapeliitta 8 dotate cu nituri iar la volanul Audiului RS6 se afla pilotul Janne Laitinen. Nokian spune ca este pregatit sa mai doboare o data recordul mondial, dar asteapta o replica de la competitie.
10. Cea mai rapida masina pe 2 roti
Nokian a demonstrat recent eficienta anvelopelor sale cu perete lateral intarit cu Aramid, un material mai rezistent decat Kevlarul, realizand un record mondial inedit. Cu ajutorul unui automobil condus de un pilot experimentat, a reusit sa aiba cea mai mare viteza pe... 2 roti. Masina a circulat pe doua roti laterale cu 186,269 km/h. Numai un pneu cu intaritura lateral poate face asa ceva, din cauza caldurii foarte mari care apare la frecarea cu asfaltul.
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Ford focus diesel 2012 3950 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
-
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei


