10 lucruri pe care sigur nu le stiai despre Nokian, producatorul finlandez de anvelope
- Cele mai rapide anvelope pe gheata
- Prima anvelopa de iarna din lume
- Cel mai nordic producator de anvelope
Cu siguranta ai auzit de Nokian sau chiar ai aceste anvelope pe masina ta. Dar in Romania, Nokian nu rezoneaza la fel de puternic precum alte marci in domeniul pneurilor, poate si pentru ca soferii nu stiu multe informatii despre marca finlandeza. Iata 10 secrete ale anvelopelor Nokian.
1. Nokia - Nokian
Pun pariu ca ai avut, candva, un telefon Nokia. Ei bine, legatura dintre Nokia si Nokian este una foarte stransa. Ambele marci sunt finlandeze si au luat nastere in orasul... Nokia. Este un orasel mic inconjurat de paduri si lacuri, iar cele doua fabrici de telefoane si anvelope sunt la mica distanta una de cealalta.
2. Cel mai nordic producator de anvelope
Din punct de vedere geografic, Nokian are fabrica aflata cel mai la nord din toata lumea. Adica nu mai exista vreo uzina de pneuri pozitionata pe harta mai sus, restul fiind in zone mai calde si mai sudice. Ce inseamna asta? Inseamna ca fabrica se afla aproape de zonele de testare in conditii de iarna si ca este un brand specializat pe anvelope de iarna.
3. Doar pentru aftermarket
Nokian nu comercializeaza anvelope pentru prima echipare. Adica nu o sa gasesti un automobil nou care vine din fabrica echipat cu pneuri Nokian. Deoarece compania se mandreste cu faptul ca mereu scoate pe piata produse noi, in continuu imbunatatite. Or, daca ar echipa masini noi, anvelopele trebuie sa ramana identice multi ani de-a lungul productiei.
4. Produce anvelope din 1932
In orasul Nokia, fabrica de cauciuc a luat nastere in 1898, insa abia in 1932 a inceput sa fabrice anvelope pentru automobile. Aici s-au construit anvelope atat pentru vehicule de pasageri, cat si pentru camioane, autobuze sau avioane.
5. Prima anvelopa de iarna din lume
Nokian a lansat in 1934 prima anvelopa de iarna din toata lumea. Se numea "Weather Tyre" si avea o suprafata de rulare foarte profilata, special gandita pentru circulatia pe drumuri acoperite de zapada. Doi ani mai tarziu, in 1936, ia nastere prima anvelopa de iarna din seria numita Hakkapeliitta, nume care a fost pastrat pana in zilele noastre.
6. Prima anvelopa cu nituri
In 1961, nevoia unui cauciuc cu aderenta sporita pe gheata i-a facut pe cei de la Nokian sa construiasca primul pneu din lume cu nituri. Adica un pneu de iarna care avea in profil mai multe nituri metalice care sporesc aderenta pe gheata. In Finlanda si in tarile vecine iernile sunt lungi, iar cererea pentru o astfel de anvelopa era mare la acel moment, mai ales ca soselele nu erau asfaltate.
7. Prima anvelopa de iarna capabila sa depaseasca 270 km/h
In anul 2002, odata cu lansarea pe piata a unor automobile de strada tot mai rapide si performante, cu jante de diametru mare, nevoia de siguranta pe timp de iarna i-a facut pe cei de la Nokian sa lanseze primul cauciuc special de iarna, cu indice de viteza W, adica capabil sa reziste la 270 km/h. Acesta avea dimensiunea 235/50/R18 si era destinat automobilelor sport performante, precum Porsche.
8. Cel mai mare cauciuc de iarna
Nokian a lansat in 2006 prima anvelopa de mari dimensiuni dedicata sezonului rece. E vorba tot de un pneu Hakkapeliitta cu diametrul de 22 de inch, special de iarna, care putea sa echipeze limuzine de lux, precum Mercedes-Benz S Class sau Audi A8.
9. Cele mai rapide anvelope pe gheata
In 2013, un Audi echipat cu anvelope Nokian atinge pe un lac inghetat viteza de 337,7 km/h, un record absolut. Pneurile alese sunt Hakkapeliitta 8 dotate cu nituri iar la volanul Audiului RS6 se afla pilotul Janne Laitinen. Nokian spune ca este pregatit sa mai doboare o data recordul mondial, dar asteapta o replica de la competitie.
10. Cea mai rapida masina pe 2 roti
Nokian a demonstrat recent eficienta anvelopelor sale cu perete lateral intarit cu Aramid, un material mai rezistent decat Kevlarul, realizand un record mondial inedit. Cu ajutorul unui automobil condus de un pilot experimentat, a reusit sa aiba cea mai mare viteza pe... 2 roti. Masina a circulat pe doua roti laterale cu 186,269 km/h. Numai un pneu cu intaritura lateral poate face asa ceva, din cauza caldurii foarte mari care apare la frecarea cu asfaltul.
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw touran diesel 2011 5790 €