Totul despre reconditionarea turbinelor: de ce e mai avantajoasa reparatia

Totul despre reconditionarea turbinelor: de ce e mai avantajoasa reparatia
Exista foarte multe masini cu motoare pe benzina care au o turbina. Si majoritatea masinilor diesel au asa ceva. Turbo-compresorul a devenit in ziua de azi o piesa importanta a masinii, fiind tot mai des intalnita pe majoritatea masinilor care ies din fabrici. Pana si trendul nou de micsorare a cilindreei motoarelor face ca acestea sa aiba nevoie de o turbina. Si cum discutam de o piesa a masinii care este in continua miscare si care lucreaza la temperaturi mari, aceasta se mai strica din cand in cand. Ce ne facem atunci?
Distribuie pe Facebook

Sa repari sau sa reconditionezi o turbosuflanta care nu mai functioneaza corespunzator este mult mai rentabil decat sa achizitionezi o turbosuflanta noua. De obicei, comparativ cu motorul, durata de viata a turbosuflantei este mai mare. Insa doar daca avem grija de ea.

Cum functioneaza o turbosuflanta?

Majoritatea motoarelor Diesel sunt supraalimentate cu o turbosuflanta. Turbosuflanta este formata dintr-o turbina si un compresor. Turbina este legata pe galeria de evacuare si este pusa in miscare de gazele scoase de motor. Turbina angreneaza prin intermediul unui ax palele compresorului care absoarbe aerul din circuitul de admisie, il comprima si il introduce in galeria de admisie.

Pe partea de evacuare, turbina ajuta la scoaterea mai rapida gazelor din motor. Turbina este controlata de ECU, prin intermediul unui actuator vacuumatic sau electronic. Majoritatea turbinelor la masinile cu motoare diesel au un sistem intern in plus fata de turbinele de benzina care se numeste VNT (variable nozzle turbine) sistem care ajuta turbina sa realizeze presiune la cat mai putine ture. Majoritatea turbinelor VNT fac presiune incepand cu 1200-1500 de rpm.

Reconditionare turbineSectiune turbosuflanta

Diferenta dintre turbina si compresor

Turbina este actionata de gazele de evacuare in timp ce compresorul mecanic este actionat direct de arborele cotit al motorului prin intermediul unei curele sau lant. Amandoua au acelasi rol si anume de a introduce mai mult aer in cilindri prin comprimarea acestuia (la acelasi volum, presiune mai mare cantitate mai mare) marind astfel puterea motorului .

Compresorul, datorita faptului ca este actionat de motor duce la un consum marit de combustibil dar are reactie instantanee. Turbina nu afecteaza consumul dar are un anumit timp de reactie (turbo-lag).

De ce se strica turbina?

In cazul in care aveti probleme cu turbosuflanta, trebuie sa va ganditi ca si motorul ar putea avea ceva probleme. Trebuie sa luati in considerare uleiul pe care il utilizati, cat de frecvent schimbati filtrul de aer, daca service-ul care v-a schimbat filtrul de aer nu a scapat obiecte dure in conducta de aspiratie, etc.

De asemenea trebuie sa tineti cont de stilul de a conduce. Ca sa menajati turbina, nu tineti motorul in sarcina, lasati fiecare treapta de viteza sa demareze pana la capat, nu mergeti pe premiza ca se face economie de carburant daca se conduce cu motorul in sarcina, adica subturat.

O intretinere buna a turbosuflantei vizeaza in mod special filtrarea aerului si calitatea uleiului turnat in motor. Aceste zone sunt importante datorita vitezei de operare a turbosuflantei. Utilizarea unor procese de operare adecvate si a unei intretineri frecvente ofera sistemului turbo al autoturismului o viata mai lunga.

Intretinerea preventiva a turbosuflantei consta in primul rand in asigurarea pastrarii integritatii motorului si a sistemului de alimentare cu aer. Motorul trebuie "utilizat" cu grija, in asa fel incat sa nu aiba ca efect o functionare defectuoasa a turbosuflantei. Mai concret, in afara de schimbul uleiului la timp, trebuie sa ne asiguram si ca nu oprim motorul imediat dupa ce am mers cu viteza, dand timp turbinei sa se raceasca pret de cateva minute, si sa avem grija sa nu calcam puternic pedala de acceleratie imediat dupa ce am pornit masina, moment in care nu exista ulei in circuitul de ungere al turbinei.

Turbina se poate strica si la masinile noi, avand defecte de fabricatie sau din cauza unei proaste utilizari sau a folosirii unui ulei neindicat, cu vascozitate mare, ce nu ajunge in circuitul de ungere al turbinei.

La masinile mai vechi, turbosuflanta se strica in momentul in care soferul nu respecta regulile de utilizare mentionate mai sus.

Ce putem face ca sa evitam stricarea turbinei?

Dupa pornirea ce ati pornit masina, accelerarea motorului este recomandata doar dupa ce presiunea uleiului a fost stabilizata. Turarea motorului imediat dupa pornire poate forta turbina sa functioneze la viteza maxima inainte ca lagarele sa poata fi lubrifiate corespunzator.

In momentul in care opriti motorul, trebuie sa aveti grija ca acest lucru sa se realizeze numai dupa scaderea turatiei la relanti. Cand motorul este la turatie maxima, tubina /turbosuflanta este de asemenea la maxim in ceea ce priveste temperatura si viteza. Trebuie sa tineti cont ca in aceste cazuri motorul sa nu fie oprit brusc.

Tinand cont de aceste "reguli" puteti preveni rotatia prelungita a turbosuflantei fara lubrifiere si formarea depunerilor de calamina in spatele rotorului turbina, lucru care poate conduce la uzura prematura a segmentilor de etansare

La temperaturi mici si in cazul in care masina nu a fost utilizata o perioada de timp mai lunga, presiunea normala a uleiului la motor si curgerea uleiului sunt afectate. In astfel de situatii motorul trebuie pornit si lasat in starea de repaus timp de cateva minute, pentru ca intregul sistem sa ajunga la temperatura de lucru iar uleiul sa ajunga la vascozitatea normala, inainte de a intra in sarcina.

De asemenea este necesar sa evitati perioadele indelungate de repaus ale motorului. Combinatia de presiune scazuta din turbina si compresor si rotatia mica a axului turbosuflantei poate permite uleiului sa se prelinga peste segmenti in turbina sau in compresor. Acest fapt poate duce la uzuri in carcasa lagar in zona de etansare a segmentilor si poate avea efecte negative asupra rotorului.

Reconditionare turbineRosu: turbina, Albastru: compresor de aer.

Ce facem cand se strica turbosuflanta?

Avem doua variante: cumparam una noua sau o reconditionam pe cea stricata.

In urma unei vizite la un service auto s-a observat ca toata lumea se mira in momentul in care li se precizeaza ca turbosuflanta masinii are probleme. Lumea care isi permite sau are masina noua cumparata in garantie va alege mereu inlocuirea turbinei stricate cu una noua.

Se gasesc si turbosuflante noi, importate de anumite firme / companii, in cazul in care nu doriti reconditionari turbosuflanta. De multe ori insa piesele auto sunt fabricate in China sau India si nu puteti face diferenta intre o turbosuflanta originala si una fabricata in China sau India.

Multi oameni aleg varianta unei turbosuflante reconditionate daca au de ales intre a cumpara o turbosuflanta noua sau una reconditionata. Si in cazul reconditionari turbosuflante trebuie avut grija, piesele de la un producator de exemplu, nu se potrivesc perfect pe turbosuflanta altui producator si ca urmare turbina nu va functiona la parametrii standard in astfel de cazuri.

Vrei sa-ti reconditionezi turbina in cele mai bune conditii?

Orice piesa pentru reparatia turbosuflantelor se gaseste destul de greu si este si costisitoare. O investitie intr-un stoc de piese pentru turbosuflante este enorma pentru ca fiecare model de turbosuflanta in parte are nevoie de kit de reparatie propriu care nu este acelasi pentru fiecare caz in parte.

Profesionistiie de la Reconditionari-turbosuflante.ro va stau la dispozitie pentru reconditionarea si reparatia turbosuflantei cu propriul lor stoc de piese (gata echilibrate) pentru reparatia turbosuflantelor.

De ce sa-i alegi pe ei?

- preturi promotionale permanente;

- reduceri de pana la 25%;

- garantie la orice reparatie de 12 luni;

- stocuri mari de piese;

- durata mica de reparatie;

International Auto Quick Service realizeaza:

- Reparatii turbine, turbosuflante, vanzare turbine, blocuri motor, chiulase, planetare, injectoare, pompe injectie, CIP Tuning, service auto;

International Auto Quick Service
RECONDITIONAM ORICE TURBINA

Suntem firma tuturor posibilitatilor in domeniul pieselor Auto din import.

Preturile practicate in cadrul firmei International Auto Quick Service sunt cele mai mici preturi de pe piata, iar calitatea este garantata.

CONTACT: Adresa: Str. Mosoaia, nr. 33, sector 4, Bucuresti Telefon: 021 460 58 57
Mobil: 0724 470 470 ; Fax: 021 460 58 58 ; Persoana de contact: Matei Costin

Reconditionare turbine

Distribuie pe Facebook
mai multe