Uleiul de motor contrafacut in Rusia a inundat toata Europa de Est

- Unele uleiuri au fost exportate si in Romania
- Principalii clienti erau service-uri auto din Moscova
- Uleiul fals era imbuteliat in bidoane cu etichetele celor mai mari producatori
Asa cum in Romania se gasesc tot felul de distilerii obscure in care se face alcool in cada de baie sau tigari din tutun de provenienta incerta, in Rusia se produce uleiul de motor contrafacut. Politia a descoperit o afacere din Moscova in valoare de 14.000.000 de dolari lunar bazata pe uleiul fals facut in niste hambare murdare.
Nu e niciun secret ca multe piese auto din Romania sunt facaturi ordinare sau copii chinezesti de o calitate proasta. De fapt, placutele de frana au ajuns sa coste 25 de lei un set, de parca ar fi facute din carton, iar discurile de frana, care ar trebui sa te tina in siguranta, au ajuns sa aiba pret de o shaorma la farfurie. E clar ca vorbim de piese produse in China sau Turcia, aduse cu vaporul in cantitati uriase, facute la standarde scazute care nu rezista deloc in timp. Mai grav este ca distribuitorii romani cu relatii la RAR ajung sa le vanda pe piata drept piese auto omologate si clientul de buna credinta le cumpara.
Insa Romania este o gluma la capitolul contrabanda cu produse contrafacute fata de Rusia. Unde, doi afaceristi tineri din Moscova au pus pe picioare o afacere ce producea aproape 14.000.000 de dolari lunar (circa un miliard de Ruble) din productia si vanzarea lubrifiantilor de motor falsi. Cu alte cuvinte, acesti indivizi produceau ulei de motor in niste hambare din cadrul unei uzine dezafectate de mai multi ani, avand peste 20 de angajati imigranti cu acte false, fara drept de munca in Rusia.
Uleiurile de motor se vindeau drept lubrifianti ai producatorilor de renume Shell, Elf, BP, Liqui Molly, Mobil sau Castrol. Uleiul contrafacut era de fapt un amestec de ulei rusesc, de proasta calitate, cu ulei reciclat. Acesta era imbuteliat in bidoane de 1, 4, 5 sau 300 de litri, si, indiferent de brandul de pe eticheta, adica Shell, Mobil, Castrol, etc. era acelasi. De fapt, era acelasi ulei chiar daca eticheta spunea si o anumita vascozitate...
Mai mult, producatorii din aceasta fabrica ilegala care producea uleiul de motor in conditii absolut inimaginabile, ambalau acelasi produs de o calitate josnica si in recipiente cu etichetele unor producatori auto care vand propriile branduri de lubrifianti. Adica aici au fost gasite si bidoane cu etichete BMW, Volkswagen, Ford, Toyota, Mazda, Nissan sau GM. Evident, vandute drept uleiurile originale ale producatorilor cu acelasi nume...
Recipientele erau aduse din Belarus si in Rusia se produceau etichetele care, aparent, erau identice cu cele ale produselor originale. La fel si capacele care semanau foarte mult cu cele originale. Chiar si asa, un bidon de 5 litri, care are un pret de circa 1200 de ruble, ajungea sa il coste pe producator doar 122 de ruble (7 lei), cu tot cu materiale si salariile angajatilor ilegali. Cu alte cuvinte, profitul acestei fabrici ilegale era unul urias care, se pare, le aducea celor doi patroni un profit lunar de 1 miliard de ruble, adica aproape 14.000.000 de dolari...
Mai trist este ca acest ulei era distribuit in tarile sud-estice ale Europei, inclusiv Republica Moldova si chiar Romania, arata primele investigatii. Majoritatea produselor ajungeau insa in service-urile din Rusia, care il cumparau ieftin si il puneau in masinile clientilor fara ca acestia sa stie ce li se pune in motor. Mai mult, o buna parte se pare ca era pastrata pentru vanzarea in cadrul unor evenimente auto din Moscova, cum ar fi expozitii si targuri dedicate pieselor si consumabilelor auto.
Speram doar ca produsele care au ajuns in Romania sa fie putine si sa fie usor de identificat, iar apoi distruse cat mai repede. Cu siguranta, nimeni nu vrea sa bage intr-un BMW din 2015 ulei facut intr-un depozit din Rusia, din cine stie ce ulei reciclat si ulei mineral destinat tractoarelor sau locomotivelor, care o sa distruga motorul in cel mai scurt timp.
Sursa: www.automotorblog.com
Foto: martin.livejournal.com
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Motor benzina apf 1.6 benzina volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1000 Lei
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 cupe (e92) (2006... 506 Lei
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 touring (e46)... 506 Lei
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 compact (e46)... 506 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Debitmetru volkswagen polo 6r, 6c 2009 - > 1.2 tdi cfwa, skoda... 200 Lei
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei


