Uleiul de motor contrafacut in Rusia a inundat toata Europa de Est
- Unele uleiuri au fost exportate si in Romania
- Principalii clienti erau service-uri auto din Moscova
- Uleiul fals era imbuteliat in bidoane cu etichetele celor mai mari producatori
Asa cum in Romania se gasesc tot felul de distilerii obscure in care se face alcool in cada de baie sau tigari din tutun de provenienta incerta, in Rusia se produce uleiul de motor contrafacut. Politia a descoperit o afacere din Moscova in valoare de 14.000.000 de dolari lunar bazata pe uleiul fals facut in niste hambare murdare.
Nu e niciun secret ca multe piese auto din Romania sunt facaturi ordinare sau copii chinezesti de o calitate proasta. De fapt, placutele de frana au ajuns sa coste 25 de lei un set, de parca ar fi facute din carton, iar discurile de frana, care ar trebui sa te tina in siguranta, au ajuns sa aiba pret de o shaorma la farfurie. E clar ca vorbim de piese produse in China sau Turcia, aduse cu vaporul in cantitati uriase, facute la standarde scazute care nu rezista deloc in timp. Mai grav este ca distribuitorii romani cu relatii la RAR ajung sa le vanda pe piata drept piese auto omologate si clientul de buna credinta le cumpara.
Insa Romania este o gluma la capitolul contrabanda cu produse contrafacute fata de Rusia. Unde, doi afaceristi tineri din Moscova au pus pe picioare o afacere ce producea aproape 14.000.000 de dolari lunar (circa un miliard de Ruble) din productia si vanzarea lubrifiantilor de motor falsi. Cu alte cuvinte, acesti indivizi produceau ulei de motor in niste hambare din cadrul unei uzine dezafectate de mai multi ani, avand peste 20 de angajati imigranti cu acte false, fara drept de munca in Rusia.
Uleiurile de motor se vindeau drept lubrifianti ai producatorilor de renume Shell, Elf, BP, Liqui Molly, Mobil sau Castrol. Uleiul contrafacut era de fapt un amestec de ulei rusesc, de proasta calitate, cu ulei reciclat. Acesta era imbuteliat in bidoane de 1, 4, 5 sau 300 de litri, si, indiferent de brandul de pe eticheta, adica Shell, Mobil, Castrol, etc. era acelasi. De fapt, era acelasi ulei chiar daca eticheta spunea si o anumita vascozitate...
Mai mult, producatorii din aceasta fabrica ilegala care producea uleiul de motor in conditii absolut inimaginabile, ambalau acelasi produs de o calitate josnica si in recipiente cu etichetele unor producatori auto care vand propriile branduri de lubrifianti. Adica aici au fost gasite si bidoane cu etichete BMW, Volkswagen, Ford, Toyota, Mazda, Nissan sau GM. Evident, vandute drept uleiurile originale ale producatorilor cu acelasi nume...
Recipientele erau aduse din Belarus si in Rusia se produceau etichetele care, aparent, erau identice cu cele ale produselor originale. La fel si capacele care semanau foarte mult cu cele originale. Chiar si asa, un bidon de 5 litri, care are un pret de circa 1200 de ruble, ajungea sa il coste pe producator doar 122 de ruble (7 lei), cu tot cu materiale si salariile angajatilor ilegali. Cu alte cuvinte, profitul acestei fabrici ilegale era unul urias care, se pare, le aducea celor doi patroni un profit lunar de 1 miliard de ruble, adica aproape 14.000.000 de dolari...
Mai trist este ca acest ulei era distribuit in tarile sud-estice ale Europei, inclusiv Republica Moldova si chiar Romania, arata primele investigatii. Majoritatea produselor ajungeau insa in service-urile din Rusia, care il cumparau ieftin si il puneau in masinile clientilor fara ca acestia sa stie ce li se pune in motor. Mai mult, o buna parte se pare ca era pastrata pentru vanzarea in cadrul unor evenimente auto din Moscova, cum ar fi expozitii si targuri dedicate pieselor si consumabilelor auto.
Speram doar ca produsele care au ajuns in Romania sa fie putine si sa fie usor de identificat, iar apoi distruse cat mai repede. Cu siguranta, nimeni nu vrea sa bage intr-un BMW din 2015 ulei facut intr-un depozit din Rusia, din cine stie ce ulei reciclat si ulei mineral destinat tractoarelor sau locomotivelor, care o sa distruga motorul in cel mai scurt timp.
Sursa: www.automotorblog.com
Foto: martin.livejournal.com
- Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €