Echipa Citroen Total - Castigatoare in 2009

Echipa Citroen Total - Castigatoare in 2009
Echipa Citron Total a avut un sfarsit de saptamana perfect in Raliul Argentinei si a terminat pe primele doua pozitii din clasamentul general. Sebastien Loeb si Daniel Elena au ajuns la 5 victorii consecutive in 2009.
Distribuie pe Facebook

Editia din 2009 a Raliului Argentinei a avut un inceput spectaculos cu sapte schimbari in fruntea clasamentului pe primele 9 probe speciale. Raliul a inceput, joi seara, cu super speciala de pe stadionul din Cordoba, castigata de Sebastien Loeb. Vineri, pe cele 8 probe speciale programate, s-a dat o lupta impresionanta intre Sebastien Loeb, Dani Sordo, Mikko Hirvonen, Jarri-Matti Latvala si Petter Solberg.


Dani Sordo a terminat prima zi in postura de lider, urmat de Hirvonen si Loeb, care a pierdut peste 10 secunde dupa ce a oprit motorul de doua ori pe o proba speciala. "Dezavantajul de a pleca primul a fost mai mare pe unele portiuni," a spus Sbastien. "Dupa primele doua speciale de dimineata, am decis sa schimbam setarea diferentialului si modul meu de a pilota. Este un raliu unde trebuie sa-i permti masinii sa derapeze mai mult decat in mod normal. Nu e doar mai spectaculos pentru spectatori, ci obtii si timpi mai buni pe probe. Am mers la limita toata ziua, dar in final am pierdut timp in doua ace de par. O diferenta de 16 secunde nu este de nerecuperat, dar e o diferenta mai mare decat ma asteptam." "Nu voi merge cu nasul pe sus, acum ca sunt lider in Raliul Argentinei. Publicul de aici este fantastic. Stiu canu voi avea o zi usoara sambata, dar raliurile nu sunt niciodata usoare. Singura mea optiune este sa atac", a spus si Dani Sordo, in ultimul parc de service al zilei.


Ziua a doua din Raliul Argentinei a fost la dispozitia lui Sbastien Loeb care a preluat conducerea dupa ce a trecut fara greseala pe clasicele probe El Condor si Mina Clavero. Chiar daca a plecat primul la start, Dani Sordo a terminat ziua pe locul secund. "Este putin mai uşor atunci cand nu pleci primul," a admis Sbastien. "Totusi, nu cred ca faptul ca a curatat cineva drumul a jucat un rol la fel de important ca vineri. Pe unele portiuni a plouat si s-a format noroi, dar m-am simtit excelent si am reusit sa recuperez timpul pierdut. Singura problema a fost pe prima proba a zilei pentru ca nu am notat in dictare o saritoare, pe o portiune rapida si am fost luat prin surprindere. Citron-ul C4 WRC a sarit mult, dar, din fericire, am aterizat fara probleme."


Dupa cele două zile lungi, de vineri si sambata, echipajele ramase in cursa au avut duminica un program mult mai scurt. Cei 48 kilometri au fost impartiti in patru probe speciale diferite, plus super speciala de pe stadionul din Cordoba. Fara posibilitatea de a mai reveni in parcul de service intre probe, majoritatea echipajelor au preferat sa evolueze mai prudent. "E pacat ca trebuie sa pilotez defensiv pentru ca specialele de azi sunt foarte frumoase," a spus Sbastien Loeb. "Sunt cateva saritori care, luate la viteza mare, sunt chiar distractive, dar a trebuit sa ramanem concentrati pentru a nu rata sansa unei noi victorii in Argentina."


Chiar daca au evoluat mai prudent, Sbastien Loeb si Dani Sordo au terminat Raliul Argentinei pe primele două poziţii făcand spectacol pe stadionul din Cordoba. Dupa ce şi-au trecut in cont a 52-a victorie din carieră, Sbastien Loeb şi Daniel Elena i-au dedicat victoria lui Carlos Sainz, care a obţinut in Argentina al 26-lea succes din WRC la volanul unui Citron Xsara WRC cu Marc Marti in dreapta sa. "S-au intamplat foarte multe de atunci," işi aduce aminte Sbastien Loeb.


Dani Sordo a terminat pe locul secund şi a urcat pe poziţia a doua şi in clasamentul general cu un punct avans faţă de Mikko Hirvonen. "M-am simţit foarte bine pe tot parcursul acestui sfarşit de săptămană. Am obţinut incă o dublă ceea ce este perfect pentru intreaga echipă. Obiectivul meu este să-mi apar locul doi in clasamentul general", a spus Dani Sordo.




Raliul Sardiniei, următoarea etapă din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat in perioada 22 24 mai 2009.

Statistici Raliul Argentinei 2009

Ziua 1: PS1: Sbastien Loeb (Citron C4) PS2: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) PS3: Dani Sordo (Citron C4) PS4: Petter Solberg (Citron Xsara) PS5: Loeb PS6: Sordo PS7: Mikko Hirvonen (Ford Focus) PS8: Loeb PS9: Latvala.

Ziua 2: PS10 la 13: Loeb PS14: Hirvonen PS15: Loeb PS16: Latvala PS17: Loeb.

Ziua 3: PS19 si PS20: S. Loeb PSS21 si 22: JM. Latvala PSS23: S. Loeb.

Clasament victorii PS: S. Loeb, 12 victorii JM. Latvala 5 D. Sordo, 3 M. Hirvonen, 2 P. Solberg, 1


Liderii raliului: PS1: S. Loeb PS2: JM. Latvala PS3: D. Sordo PS4 si 5: M. Hirvonen PS6: D. Sordo PS7: M. Hirvonen PS8: D. Sordo si M. Hirvonen PS9 la 11: D. Sordo PS12 la 23: S. Loeb.


Rezultate finale Raliul Argentinei 2009 * (etapa a 5-a din 12)

1. Loeb/Elena - Citron C4 - 3h57403

2. Sordo/Marti - Citron C4 +1131

3. H. Solberg/Menkerud - Ford Focus +4041

4. Villagra/Perez Companc - Ford Focus +5597

5. Wilson/Martin - Ford Focus +6109

6. Latvala/Antilla - Ford Focus +9500

7. Ogier/Ingrassia - Citron C4 +20551

8. Al Attiyah/Bernacchini - Subaru Impreza +23116

Clasament general FIA WRC Constructori (dupa etapa a 5-a din 12)*

1. Citron-Total, 82 puncte 2. Ford, 43 p 3. Stobart, 37 p 4. Citron Junior, 13 p, 5. Munchis Ford, 12 p.

Clasament general FIA WRC Piloti (dupa etapa a 5-a din 12)*

1. S. Loeb, 50 p

2. D. Sordo, 31 p

3. M. Hirvonen, 30 p,

4. H. Solberg, 20 p,

5. P. Solberg, 14 p,

6. M. Willson, 12 p,

7. JM Latvala, 9 p,

8. F. Villagra, 9 p,

9. S. Ogier, 5 p,

10. C. Atkinson, 4 p,

11. C. Rautenbach, 3 p.

*Clasament provizoriu pană la omologarea rezultatelor de către FIA
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Rally Sprint DATA PUBLICĂRII: 27 Aprilie 2009