Am testat: Nissan X-Trail sau CHEMAREA NATURII

  • Sistemul de siguranta "Safety shield" cu camera 360 de grade
  • Motorul de 1600cc Dci dezvolta 130 de cai si 320Nm cuplu
  • Consumul extraurban a fost de 4.7 litri/100 km
Distribuie pe Facebook

Noua generatie de X-Trail este aici. Si noi am fost pe drumuri de munte ca sa vedem ce stie SUV-ul japonez in haine noi. Am parcurs circa 700 de kilometri la bordul noului X-Trail 2015 alaturi de alti colegi de breasla ca sa aflam secretele acestei masini cu un 'pedigree' bogat.

Nissan X-Trail, o masina pe care multi o pot identifica in trafic: spartana, robusta si facuta pentru a fi folositoare pe orice fel de teren. Acum ca am reusit sa va aduc in imaginatie segmentul despre care vreau sa va povestesc, o sa va prezint noul Nissan X-Trail 2015, o masina noua, care, din punctul meu de vedere, a facut un pas urias in evolutia acestui model.

Asa cum ziceam, o masina cu un design nou, linii musculoase pe laterale, o fata noua si moderna, cu faruri led si un spate care te duce cu gandul la alte SUV-uri japoneze, fara insa sa faci o asociere concrete. Oricum, partea dorsala, pe care am tot admirat-o la alte masini din coloana care mergeau in fata mea, este reusita.

Despre caroserie va pot spune ca este bine legata, calitatea executiei este foarte buna, apreciez latura de offroad pe care o inspira cu ajutorul elementelor din plastic la partea de jos a pragurilor si la arcada aripilor fata si spate, unde mereu sar pietre si nisip care in timp te duc inevitabil la vopsitor. E foarte clar ca masina poate sa faca offroad, are o garda la sol acceptabila si o suspensie relativ moale, elemente care te incurajeaza sa iesi de pe asfalt si sa te poti bucura de natura intrand in mijlocul ei. Insa nu trebuie sa exageram, ca nu avem nici diferential autoblocant, nici suspensie reglabila si nici o garda la sol uriasa.

Nissan X-Trail

Masina este gandita pentru familisti, exista si varianta cu 7 locuri, bancheta spate este rabatabila cu spatar reglabil si cotiera confortabila. Spatiile utile sunt peste tot, toti pasagerii au loc pentru sticla cu apa sau alte obiecte mici pe care le folosim la drumuri lungi. Un lucru util si pe care as dori sa il vad pe absolut toate masinile este locul pentru sticle sau doze, destinat pasagerilor din fata, cu racire. Da, stiu ca ati mai vazut sau auzit, dar acest constructor a reusit sa vina cu aceasta utilitate cu un cost minim, prin faptul ca acel traseu de aer rece care duce la pasagerii spate raceste si sticlele celor din fara. Asta vrem cu totii sa vedem, lucruri eficiente si folositoare cu costuri minime.

La interior as aminti cotierele foarte confortabile, moi, de dimensiuni mari, pentru ambele brate. Pozitia la volan este una buna, inalta, asa cum cauta din ce in ce mai multa lume in ziua de azi. Oglinzi mari, vizibilitatea buna, cum era de asteptat la o masina de dimensiunile ei. Cred ca v-ati dat seama ca interiorul este modern si prietenos, cu tot ce ai nevoie, navigatie, comenzi pe volan, clima, senzori de parcare si camere video, dar si multe alte dotari regasite de acum pe mai toate modelele noi. Ce e de remarcat si cu ce vine Nissan X-Trail este sistemul de inchidere a portbagajului cu buton. Este primul din clasa lui care reuseste sa coboare acest sistem regasit pana acum doar pe masinile din segmentul premium. Foarte utila este si functia de detectie si avertizare sonora in momentul in care masina din fata ta franeaza brusc. Sistemul franeaza de urgenta masina in momentul in care soferul nu are nicio reactie si reuseste sa evite total sau sa transforme un accident intr-o tamponare usoara.

Nissan X-Trail

Nissan a implementat pe acest model sistemul de siguranta numit "Safety shield" care este compus din mai multe sisteme de asistenta, cum sunt cele 4 camere care acopera 360 de grade, care te ajuta la parcare, recunoasterea semnelor de circulatie care indica limita de viteza si avertizarea soferului in cazul depasirii acesteia, recunoasterea liniilor de pe carosabil si avertizarea in cazul incalcarii acestora, dar si un martor pentru unghiul mort.

Daca vechiul model de X-Trail avea un interior cu mult plastic si forme patratoase, noul model are un interior mult mai ingrijit din punct de vedere al designului, care arata foarte bine si se simte bine. Acum nu trebuie sa va ganditi ca laudam aceasta masina dincolo de realitate: materialele din interior si acum sunt din plastic, dar unul mai calitativ.

Nissan X-Trail s-a descurcat onorabil pe drumurile de off-road si pe cele in care asfaltul a fost uitat de autoritati de cativa ani buni. E cert ca nu am intrat in noroaie adanci, nu am urcat pante abrupte de pietris si nici nu am abordat drumuri forestiere cu sleauri profunde. Pentru ca automobilele erau incaltate cu pneuri de strada, nimic dedicat mersului in teren accidentat.

Nissan X-Trail

Tinuta de drum este echilibrata pe asfalt dar am simtit putin ruliu cum este si normal la o masina de asemenea dimensiuni si care este setata clar spre confort. Recomandam jantele de 17 inch care vin si ele in ajutorul confortului, iar pentru cei care tin la design, X-Trail are si jante de 19 toli cu un design nou si culorile care sunt acum cautate, negru lucios si combinatie de argintiu cu negru lucios. Dar cand alegi stilul in locul practicalitatii... incepi sa-ti cam iei adio de la off-road.

Noi am rulat pe modul de transmisie "Auto" si, de putine ori, spatele a fost nevoit sa cupleze si sa ajute masina sa se deplaseze prin noroi. Acest mod care permite masinii sa se deplaseze doar cu tractiune fata si numai la nevoie sa interactioneze cu spatele se traduce printr-un consum mic de carburant. In modul 4x4 Lock, atat fata cat si spatele trag in mod egal, fara insa a invarti toate cele 4 roti simultan, diferentialul de tip LSD blocabil lipsind din peisaj.

Am ajuns la cuvantul cheie, cel care a devenit din ce in ce mai important si mai scump: carburantul si al sau consum. Inainte de toate va spun ca masina are disponibila o singura motorizare pentru moment, propulsorul de 1.6 dCi care ofera 130 de cai. Acum nu stiu daca mai are rost sa va povestesc despre consumul acestui motor care este exagerat de mic, dar nu cred ca deranjeaza pe nimeni. In afara localitatii, eu am reusit sa scot un consum de 4.7l la 100 de km parcursi, un consum mai mic decat estima producatorul, care a scris in cartea tehnica 4.8l. Rar se intampla asemenea lucruri. Intr-un oras aglomerat, de exemplu in Bucuresti, constructorul promite consum de sub 6l, dar eu am obtinut 7.1 litri. Trebuie sa recunosc ca am mers prin conditii vitrege, trafic aglomerat, clima pornita si demaraje care sa imi permita sa ies din aglomeratie.

Nissan X-Trail

Despre motor pot sa zic ca este silentios, trage bine de la 2000 de ture in sus si promite un cuplu foarte bun de 320Nm. Consumul despre care va vorbeam este posibil datorita transmisiei foarte bine etajate cu 6 rapoarte care iti permite sa rulezi cu 110 km si o turatie de aproximativ 2000 rpm. Pe autostrada, masina este silentioasa chiar si la 170, pardon, 130 am vrut sa spun ca doar asta e limita legala... Recomandam viteza de 130, viteza la care consumul este mic si timpul de deplasare scurt. Treapta intai este scurta, poate deveni enervanta in oras, dar este binevenita pe teren accidentat, unde ai nevoie de cuplu.

Nisan X-Trail reuseste sa fie o masina foarte echilibrata cu acest motor, peste asteptarile mele, trage bine, consuma putin si sunt convins ca e si fiabila asa cum am fost obisnuiti cu masinile Nissan si motoarele dCi puse si pe alte marci si modele din concernul Renault-Nissan. In mod evident, motorul este asul din maneca al acestui automobil, care reuseste sa tina costurile la minim, fie ca vorbim de consum, intretinere sau taxe obligatorii.

Ce am mai observat placut la masina este ca producatorul nu a facut rabat de la confort si siguranta in detrimentul costurilor. Aici as aminti chederele duble, atat pe usa, cat si pe caroserie, care fac posibila o inchidere eleganta si silentioasa a portierelor si un confort acustic bun. Tot aici as aminti si discurile spate ventilate care sunt inca un exemplu clar ca nu e o masina facuta doar cu gandul sa fie ieftina de fabricat.

Nissan X-Trail

Despre partile mai putin placute pe care toti le urmariti o sa fiu scurt, asta nu pentru ca nu am avea spatiu de scris, ci pentru ca lista cu neajunsuri este foarte scurta. Pe parte de design, as fi preferat ca evacuarea sa fie vizibila si decupata in bara spate si elementul gri de pe bara spate sa fie mai mic, mai timid. In plus, materialele din habitaclu ar fi putut fi ceva mai calitative, cum sunt la Murano... Iar un alt lucru observat este tabla destul de subtire a masinii. In off-road, capota oscila din toate incheieturile, semn ca nu este foarte ranforsata...

In ansamblu, asa cum am mai zis, masina este echilibrata, corecta si economica. Pe noi ne-a purtat pe toate formele de relief pe o distanta de peste 700 de km si am reusit sa ajungem inapoi odihniti si cu 40% din rezervor cu combustibilul cu care plecasem initial. Mai precis, cu un plin, Nissan X-Trail merge lejer peste 1000 de kilometri in regim mixt.

Preturile noului model din gama Nissan pornesc de la 21.766 € fara TVA, adica 26.990 € TVA inclus, pentru nivelul de intrare in gama - Visia 2WD, transmisie manuala si motorizare 1.6 dCi 130CP, cu tehnologie Stop&Start.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Nissan X-TrailNissan X-Trail

Nissan X-Trail

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (30) Poze Nissan X-Trail
mai multe