Motivul cresterii taxei auto pentru 2011: Avem nevoie de bani!

Ministrul Mediului, cel de care faceam si face toata lumea misto, ca habar nu are pe ce lume traieste si gaseste multe motive puerile pentru a creste taxa auto, acest Laszlo Borbely, a declarat ca e nevoie de bani la Fondul de Mediu. De aici si cresterea cu 50% a taxei pentru prima inmatriculare. Pai Borbely, flacau, hotaraste-te: nu vrei masinile sa polueze, dar vrei sa fie inmatriculate ca tu sa insfaci banutul, nu?
Trimite unui prieten
"Avem nevoie de mai multi bani la Fondul de Mediu, pentru ca avem nevoie de investitii verzi". Asa a explicat ieri ministrul Mediului majorarea, din 2011, a taxelor auto. De anul viitor, vor fi taxate si autovehiculele Euro 5, iar taxa pentru autovehiculele nonEuro - Euro 4 va creste cu procente de pana la 50%.
Guvernul va da o lovitura dura comertului cu masini second-hand, punandu-i, in acelasi timp, la cheltuiala suplimentara si pe cei care vor opta pentru masini noi, daca va aproba proiectul privind taxa pentru poluarea auto in anul 2011, propus de Ministerul Mediului. Ministrul Laszlo Borbely a anuntat, ieri, ca, in urma unor consultari "la mai multe niveluri", propune introducerea taxei de inmatriculare auto si pentru masinile Euro 5, precum si noi niveluri de tarifare, semnificativ majorate, pentru autovehiculele nonEuro - Euro 4.
Taxa auto la masinile Euro 2 - mai mare cu 50%
Astfel, taxa auto minima va fi de 91 de euro, pentru un autovehicul Euro 5, cu vechime de 2 ani si capacitatea cilindrica de 1.100 de centimetri cubi (cmc). Taxa maxima, de 32.000 de euro, va fi platita, conform Mediafax, pentru inmatricularea unei masini vechi de 20 de ani si cilindree de 3.200 cmc. Daca in ultimul caz majorarea este nesemnificativa, fata de anul in curs (taxa in vigoare fiind de 30.720 de euro), va creste cu pana la 50% taxa in cazul masinilor second-hand cel mai des comercializate: cele cu Euro 2 - Euro 4 si capacitate cilindrica 1.400 cmc - 2.000 cmc, chiar daca vechimea lor nu depaseste 1 an de zile!
Borbely a precizat ca producatorii de masini au cerut taxe si mai mari, dar solicitarea nu a fost acceptata. "A fost discutata o propunere mai drastica, venita din partea producatorilor, insa consideram ca aceasta taxa nu poate fi crescuta foarte mult si am gasit o masura de compromis", a declarat Borbely. In privinta masinilor Euro 4, ministrul a exemplificat: "Pentru un autovehicul de 1400 cm3, se plateste acum, pentru o masina veche de 1 an 380 euro, iar din 2011 propunerea de taxa este de 483 euro". Propunerea APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) a fost de 694 de euro. "Pentru o masina cu o vechime de 3 ani, acum se plateste 315 euro iar propunerea este ca din 2011 sa fie de 399 euro. De asemenea, pentru un autoturism de 2000 cm3, cu vechimea de 2 ani acum se plateste 1060 euro iar de la anul propunerea este de 1424 euro" , a continuat ministrul. Borbely a dat exemple si referitor la cresterea taxei pentru autovehicule Euro 3 si Euro 2, in cazul acestora din urma majorarea fiind de 50 de procente. Cu toate acestea, ministrul considera ca majorarile nu sunt "spectaculoase".
Toate masinile noi vor fi Euro 5, deci trebuie taxate
Motivatia data introducerii taxei si in cazul masinilor echipate cu motor care respecta norma de poluare Euro 5 este gasita de Ministerul Mediului in faptul ca, din 2011, toate autovehiculele noi vor fi obligatoriu la standardul Euro 5. "Deoarece de la 1 ianuarie anul viitor vom intra intr-o noua era, acest lucru insemnand ca se vor fabrica numai masini Euro 5, Ministerul Mediului si Padurilor vine cu o propunere, ce a fost discutata la mai multe niveluri. Astfel, propunerea este ca de la 1 ianuarie 2011 pentru un autoturism nou euro 5 , cu o capacitate cilindrica de 1100 ccm3, taxa sa fie de 116 euro, iar cu o vechime de 2 ani, propunerea de taxa este de 91 Euro. Pentru un motor de 2000 cm3, pentru o masina noua, taxa va putea fi de 680 euro, iar daca are vechimea de 2 ani taxa poate fi de 618 Euro. De asemenea, pentru un motor de 3000 cm3, un autovehicul nou va putea plati 2160 euro iar daca are 2 ani poate ajunge pana la 1706 euro" , a spus Borbely.
Masina electrica are prioritate
Ministrul a mai precizat ca vor fi sprijiniti producatorii si cumparatorii de masini electrice sau hibrid, care nu vor fi taxate. "In plus lucram la implementarea unei facilitati pentru cei care produc vehicule electrice", a mai spus Laszlo Borbely. Ramane de vazut cu ce ajuta mediul motoarele V8 de 4-5.000 cmc care se gasesc pe cateva SUV-uri si limuzine premium puternice.
Romania, neprietenoasa cu masinile "vintage"
Principiul "masina veche - taxa mare" nu este universal in cadrul sistemului de taxare. In cadrul aceleiasi categorii Euro, masinile mai noi sunt mai mult taxate decat cele vechi, in ideea ca masinile vechi nu mai au o resursa de circulatie si deci de poluare, precum o au cele mai noi.
Cu toate acestea, parafrazand titlul unei pelicule de succes, putem spune ca Romania nu este o tara pentru masini imbatranite ("No country for old cars"). Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma sa fie de 32.000 de euro si ar putea fi platita pentru inmatricularea unei masini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuala a taxei de inmatriculare pentru aceeasi masina cu motor non-Euro de 3,2 litri si veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.
* La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani, taxa va ajunge la 13.120 de euro, fata de 10.240 de euro cat este in prezent. Proprietarii de masini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plati o taxa de inmatriculare de 21.770 de euro, fata de 17.408 euro in prezent. Pentru un motor cu aceeasi capacitate cilindrica, 3,2 litri, insa de standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de inmatriculare va fi de 11.668 de euro, fata de 8.891 de euro cat se plateste in prezent.
* Pentru acelasi motor si acelasi standard Euro 3, insa cu o vechime de sase ani, taxa ajunge la 10.727 euro, fata de 8.174 euro. La o masina Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de sapte ani taxa va fi 998 de euro, fata de 673 cat este in prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, fata de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma sa plateasca 665 de euro, fata de 448 de euro. Inmatricularea unei masini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an va fi taxata cu 483 de euro, fata de 380 de euro cat este in prezent. Aceeasi motorizare, dar pentru o masina veche de trei ani, implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei motorizari Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060 cat este in prezent. Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi se va plati o taxa de 1.950 de euro, iar aceeasi motorizare pe o masina veche de doi ani implica o taxa de 1.541 de euro.
Taxa auto nu e doar pentru Programul Rabla
De anul acesta, legislatia a fost modificata, astfel incat sumele colectate din taxa de inmatriculare auto nu se mai aloca exclusiv programului Rabla, ci sunt varsate in Fondul de Mediu, de unde se impart spre diverse destinatii - de pilda, pentru finantarea proiectelor de producere a energiei electrice din surse "verzi": vant, soare. Administratia Fondului de Mediu nu ne-a putut preciza, pana la inchiderea editiei, ce sume au fost colectate in decursul anilor 2009 si 2010 din taxa auto si ce sume au fost alocate altor programe decat Rabla.
Voucherul Rabla de anul viitor pierde 800 de lei
Ministerul Mediului a decis ca valabilitatea voucherelor emise in programul "Rabla 2010" sa fie prelungita pana la 31 ianuarie 2011, avand in vedere ca initial ele ar fi devenit nule la 23 noiembrie iar in piata exista in prezent aproape 31.000 care nu au fost valorificate.
Guvernul va da o lovitura dura comertului cu masini second-hand, punandu-i, in acelasi timp, la cheltuiala suplimentara si pe cei care vor opta pentru masini noi, daca va aproba proiectul privind taxa pentru poluarea auto in anul 2011, propus de Ministerul Mediului. Ministrul Laszlo Borbely a anuntat, ieri, ca, in urma unor consultari "la mai multe niveluri", propune introducerea taxei de inmatriculare auto si pentru masinile Euro 5, precum si noi niveluri de tarifare, semnificativ majorate, pentru autovehiculele nonEuro - Euro 4.
Taxa auto la masinile Euro 2 - mai mare cu 50%
Astfel, taxa auto minima va fi de 91 de euro, pentru un autovehicul Euro 5, cu vechime de 2 ani si capacitatea cilindrica de 1.100 de centimetri cubi (cmc). Taxa maxima, de 32.000 de euro, va fi platita, conform Mediafax, pentru inmatricularea unei masini vechi de 20 de ani si cilindree de 3.200 cmc. Daca in ultimul caz majorarea este nesemnificativa, fata de anul in curs (taxa in vigoare fiind de 30.720 de euro), va creste cu pana la 50% taxa in cazul masinilor second-hand cel mai des comercializate: cele cu Euro 2 - Euro 4 si capacitate cilindrica 1.400 cmc - 2.000 cmc, chiar daca vechimea lor nu depaseste 1 an de zile!
Borbely a precizat ca producatorii de masini au cerut taxe si mai mari, dar solicitarea nu a fost acceptata. "A fost discutata o propunere mai drastica, venita din partea producatorilor, insa consideram ca aceasta taxa nu poate fi crescuta foarte mult si am gasit o masura de compromis", a declarat Borbely. In privinta masinilor Euro 4, ministrul a exemplificat: "Pentru un autovehicul de 1400 cm3, se plateste acum, pentru o masina veche de 1 an 380 euro, iar din 2011 propunerea de taxa este de 483 euro". Propunerea APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) a fost de 694 de euro. "Pentru o masina cu o vechime de 3 ani, acum se plateste 315 euro iar propunerea este ca din 2011 sa fie de 399 euro. De asemenea, pentru un autoturism de 2000 cm3, cu vechimea de 2 ani acum se plateste 1060 euro iar de la anul propunerea este de 1424 euro" , a continuat ministrul. Borbely a dat exemple si referitor la cresterea taxei pentru autovehicule Euro 3 si Euro 2, in cazul acestora din urma majorarea fiind de 50 de procente. Cu toate acestea, ministrul considera ca majorarile nu sunt "spectaculoase".
Toate masinile noi vor fi Euro 5, deci trebuie taxate
Motivatia data introducerii taxei si in cazul masinilor echipate cu motor care respecta norma de poluare Euro 5 este gasita de Ministerul Mediului in faptul ca, din 2011, toate autovehiculele noi vor fi obligatoriu la standardul Euro 5. "Deoarece de la 1 ianuarie anul viitor vom intra intr-o noua era, acest lucru insemnand ca se vor fabrica numai masini Euro 5, Ministerul Mediului si Padurilor vine cu o propunere, ce a fost discutata la mai multe niveluri. Astfel, propunerea este ca de la 1 ianuarie 2011 pentru un autoturism nou euro 5 , cu o capacitate cilindrica de 1100 ccm3, taxa sa fie de 116 euro, iar cu o vechime de 2 ani, propunerea de taxa este de 91 Euro. Pentru un motor de 2000 cm3, pentru o masina noua, taxa va putea fi de 680 euro, iar daca are vechimea de 2 ani taxa poate fi de 618 Euro. De asemenea, pentru un motor de 3000 cm3, un autovehicul nou va putea plati 2160 euro iar daca are 2 ani poate ajunge pana la 1706 euro" , a spus Borbely.
Masina electrica are prioritate
Ministrul a mai precizat ca vor fi sprijiniti producatorii si cumparatorii de masini electrice sau hibrid, care nu vor fi taxate. "In plus lucram la implementarea unei facilitati pentru cei care produc vehicule electrice", a mai spus Laszlo Borbely. Ramane de vazut cu ce ajuta mediul motoarele V8 de 4-5.000 cmc care se gasesc pe cateva SUV-uri si limuzine premium puternice.
Romania, neprietenoasa cu masinile "vintage"
Principiul "masina veche - taxa mare" nu este universal in cadrul sistemului de taxare. In cadrul aceleiasi categorii Euro, masinile mai noi sunt mai mult taxate decat cele vechi, in ideea ca masinile vechi nu mai au o resursa de circulatie si deci de poluare, precum o au cele mai noi.
Cu toate acestea, parafrazand titlul unei pelicule de succes, putem spune ca Romania nu este o tara pentru masini imbatranite ("No country for old cars"). Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma sa fie de 32.000 de euro si ar putea fi platita pentru inmatricularea unei masini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuala a taxei de inmatriculare pentru aceeasi masina cu motor non-Euro de 3,2 litri si veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.
* La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani, taxa va ajunge la 13.120 de euro, fata de 10.240 de euro cat este in prezent. Proprietarii de masini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plati o taxa de inmatriculare de 21.770 de euro, fata de 17.408 euro in prezent. Pentru un motor cu aceeasi capacitate cilindrica, 3,2 litri, insa de standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de inmatriculare va fi de 11.668 de euro, fata de 8.891 de euro cat se plateste in prezent.
* Pentru acelasi motor si acelasi standard Euro 3, insa cu o vechime de sase ani, taxa ajunge la 10.727 euro, fata de 8.174 euro. La o masina Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de sapte ani taxa va fi 998 de euro, fata de 673 cat este in prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, fata de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma sa plateasca 665 de euro, fata de 448 de euro. Inmatricularea unei masini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an va fi taxata cu 483 de euro, fata de 380 de euro cat este in prezent. Aceeasi motorizare, dar pentru o masina veche de trei ani, implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei motorizari Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060 cat este in prezent. Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi se va plati o taxa de 1.950 de euro, iar aceeasi motorizare pe o masina veche de doi ani implica o taxa de 1.541 de euro.
Taxa auto nu e doar pentru Programul Rabla
De anul acesta, legislatia a fost modificata, astfel incat sumele colectate din taxa de inmatriculare auto nu se mai aloca exclusiv programului Rabla, ci sunt varsate in Fondul de Mediu, de unde se impart spre diverse destinatii - de pilda, pentru finantarea proiectelor de producere a energiei electrice din surse "verzi": vant, soare. Administratia Fondului de Mediu nu ne-a putut preciza, pana la inchiderea editiei, ce sume au fost colectate in decursul anilor 2009 si 2010 din taxa auto si ce sume au fost alocate altor programe decat Rabla.
Voucherul Rabla de anul viitor pierde 800 de lei
Ministerul Mediului a decis ca valabilitatea voucherelor emise in programul "Rabla 2010" sa fie prelungita pana la 31 ianuarie 2011, avand in vedere ca initial ele ar fi devenit nule la 23 noiembrie iar in piata exista in prezent aproape 31.000 care nu au fost valorificate.
Editia 2011 a programului "Rabla" va permite utilizarea a patru vouchere in loc de trei pentru cumpararea unei masini noi iar valoarea unui voucher va scadea de la 3.800 lei, cat a fost in 2010, la 3.000 de lei. "Anul acesta au fost casate 181.403 de masini din cele 190.000 pe care ni le-am propus si au fost cumparate 53.554 de masini, dintre care 23.297 de productie autohtona", a anuntat ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
Sursa: gandul.info
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (64)
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei



Publicat în categoria: Taxa Auto
DATA PUBLICĂRII: 27 Decembrie 2010