Romania este amenintata de UE sa modifice taxa auto

Romania este amenintata de UE sa modifice taxa auto
Cu taxa auto nu-i a buna. Conform unei investigatii a Comisiei Europene (CE), taxa auto romaneasca incalca dreptul comunitar, deoarece sistemul actua creeaza o discriminare si protejeaza industria interna de autovehicule noi. In acest sens, CE a transmis Romaniei o scrisoare de somare, prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar.
Distribuie pe Facebook

Daca in termen de doua luni Comisia nu primeste un raspuns satisfacator, Romaniei ii va fi emis un aviz motivat dupa care tara va fi trimisa in fata Curtii de Justitie.

Conform legislatiei actuale romanesti, autovehiculele din categoria EURO 4, cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009.

Fata de cele scrise mai sus Comisia are mari obiectii. Iata cum gandeste executivul european si de ce acesta cere tarii noastre conformitatea cu legislatia UE.

Comisia Europeana considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria nationala a autovehiculelor noi, a anuntat Executivul de la Bruxelles.

"Comisia a primit un numar foarte mare de plangeri in urma acestor modificari din legislat,ia romaneasca. Comisia sprijina masurile politice care urmaresc promovarea masinilor mai putin poluante. In calitate de gardian al tratatelor insa, Comisia trebuie sa se asigure ca aceste masuri sunt compatibile cu dreptul comunitar. Din acest punct de vedere, modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protect,ionist la nivelul industriei nat,ionale a autovehiculelor noi", explica foarte clar CE.

Mai mult decat atat, statele membre pot prevedea taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca aceasta sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu aiba ca efect protejarea productiei nationale. In opinia Comisiei insa, criteriul "primei inmatriculari" nu este o cerinta pe deplin obiectiva, deoarece nu tine seama de "calitatea intrinseca" a masinilor, ceea ce poate conduce la discriminarea masinilor de ocazie provenite din alte state membre. 
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Taxa Auto DATA PUBLICĂRII: 25 Iunie 2009