Surprize surprize! Noile TESTE DE EMISII fac preturile masinilor si taxele auto sa explodeze

Surprize surprize! Noile TESTE DE EMISII fac preturile masinilor si taxele auto sa explodeze
  • Noile teste de emisii au efecte negative asupra preturilor masinilor
  • Impozitele auto risca deasemenea sa creasca
  • Testarile WLTP au intrat in vigoare de anul trecut
Trimite unui prieten

Noile teste de emisii WLTP au efecte negative asupra preturilor masinilor si taxelor auto, cel putin asta reiese din cel mai recent studiu publicat de compania de analiza Jato Dynamics. Acestea au devenit obligatorii de la 1 septembrie pentru modelele complet noi lansate pe piata.

Pana anul trecut, emisiile masinilor din Europa erau masurate cu ajutorul testului NEDC (New European Driving Cycle), elaborat in anii '80 si actualizat ultima oara in urma cu 21 de ani.

Acesta si-a aratat de foarte multe ori neajunsurile, in mare parte pentru ca rezultatele erau tot timpul diferite de cele reale, astfel ca de la 1 septembrie 2017 emisiile tuturor masinilor noi lansate pe piata sunt masurate cu ajutorul noilor teste WLTP.

Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure este mai potrivit pentru zilele noastre, in sensul ca propune mai multe cicluri de testare pe bancul de probe, distante, durate si viteze mai mari, dar si 4 faze. In plus, 52% din distanta este simulata in regim urban, iar schimbarea treptelor de viteza se face diferit la fiecare masina.

Cea mai mare schimbare este testul suplimentar in conditii reale, denumit Real Driving Emissions. In cadrul acestuia, fiecare masina este testata si pe drumurile publice, in diverse conditii, pentru a elimina pe cat posibil discrepanta dintre valorile de laborator si cele din realitate.

Insa britanicii de la compania de analiza Jato Dynamics au scos acum la iveala ca aceste testari WLTP au efecte negative asupra preturilor si mai ales asupra impozitelor auto.

Asta pentru ca momentan, constructorii continua sa prezinte si valorile de emisii specifice testelor NEDC, insa pe baza unei conversii de la testele WLTP pentru ca tranzitia sa fie cat mai lina. Studiul Jato evidentiaza ca valorile corelate pentru NEDC sunt in general mai mari decat cele ale standardului clasic.

Un purtator de cuvant al companiei de analiza a declarat ca "Am observat ca datele NEDC corelate pentru emisiile de dioxid de carbon sunt mai mari decat valorile anterioare NEDC, iar diferentele ar putea fi mai mari decat cele estimate de industrie."

In unele cazuri, preturile masinilor vor creste dupa trecerea la noile valori corelate pentru emisiile NEDC, la fel si impozitele auto.

"In plus, rezultatele noastre initiale sugereaza ca datele NEDC corelate au ca efect, in unele cazuri, costuri mai mari de achizitie si de taxe de proprietate pentru utilizatorii finali," a mai precizat purtatorul de cuvant.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Taxa Auto DATA PUBLICĂRII: 13 Aprilie 2018