Taxa Auto de centru in Bucuresti: zona cu plata a fost delimitata

Taxa Auto de centru in Bucuresti: zona cu plata a fost delimitata
  • Taxa este inca in discutii
  • Magheru, bulevard pe care s-ar putea circula cu plata
Distribuie pe Facebook

Autoritatile locale nu au uitat ca vor sa instituie o taxa auto pentru zona centrala, in scopul scaderii poluarii. Adica oamenii, in loc sa gaseasca masuri eficiente pentru reducerea aerului de calitate proasta, introduc o taxa. Si cu banii de taxa ce fac, monteaza filtre mari de aer in centru?

Gabriela Firea a promis inca dinainte sa fie aleasa ca va face revolutie in materie de trafic in Bucuresti. Nu a facut absolut nimic si traficul este mult mai infernal ca acum 2 ani. Miliardele de Euro s-au cheltuit insa, dar fara sa vedem vreo urma de imbunatatire in ceea ce priveste viteza de deplasare. Ba chiar strainii au catalogat Bucurestiul drept cel mai aglomerat oras din lume, ceea ce nu este de mirare...

Ce masuri ar lua un primar responsabil pentru scaderea poluarii din orasul pe care il conduce? Ar face locuri de parcare micsorand trotuarele, astfel incat sa nu mai existe benzi blocate de masini parcate neregulamentar. Ar face pasaje in intersectiile mari care se blocheaza mereu. Ar sincroniza semafoarele ca sa le permita soferilor sa se deplaseze in viteza. Ar pune Politia Locala la treaba sa-i amendeze pe cei care blocheaza caile de rulare si acces. Si, cu siguranta, ar instaura mai multe strazi cu sensuri unice, astfel incat sa fluidizeze traficul. Deoarece, o masina care circula in loc sa stea pe loc in ambuteiaj va polua mult mai putin ca una care sta pe loc. O masina care face pe aceeasi ruta 5 minute va polua mult mai putin ca una careia ii ia acum 30 de minute. Totul este atat de usor!

Dar nu. Gabriela Firea vrea sa bage o taxa de centru si gata, dispare poluarea. Practic, soferii care au treaba cu masina prin oras, se vor speria de aceasta taxa si nu vor mai veni cu ea, lasand mult mai aerisita zona centrala a Bucurestiului. Yeah, right! :))) Macar daca ar zice: Domne, avem in plan sa adunam la buget in termen de 2 ani suma de 200.000.000 Euro din aceasta taxa, bani pe care ii vom investi in realizarea a 3 parcuri verzi, 10 parcari subterane, realizarea a 300 de kilometri de bicicleta si in achizitionarea a 52 de autobuze electrice. Dar nu... Firea doar vrea sa incaseze, nu sa si dea la schimb ceva.

Daca nu stiai, Bucurestiul are un manager. Adica are primar, vice-primar, prefect, dar si manager. Il cheama Sorin Chirita si este City Managerul capitalei. Ba, da-ma naibii... Oare ce face acest manager care incaseaza cateva mii de Euro lunar? Nu stie nimeni ce face, ca soferii se lupta prin acelasi trafic infernal iar oamenii mor pe capete in intersectii fara semafoare sau marcaje rutiere. Cert este ca acest Sorin Chirita, nenea MANAGER, a delimitat zona in care vom putea sa avem strazi cu plata. Adica zone centrale in care intri doar daca platesti. E vorba, printre altele, de bulevarde precum Magheru, Regina Elisabeta sau str. Mihai Eminescu. Cine va vrea sa se plimbe cu masina pe acolo, va plati. Lista si harta finala vor fi publicate ulterior.

Momentan, municipalitatea nu se grabeste cu introducerea unei taxe de centru, ci doar o planuieste. Momentan, avem grija sa realizam studii de fezabilitate, cercetari, sondaje, lucruri care valoreaza milioane de Euro. Si la un moment dat apare si ea, taxa. Ca romanul este expert la vot si la platit de taxe fara sa puna semne de intrebare.

Foto: Bucurestiulmeudrag.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe