Timbrul de mediu mai scump pentru masinile diesel
Din cauza ca masinile cu motoare pe motorina polueaza mai mult, nu neaparat prin emisiile de CO2, ci prin alte noxe nocive si cancerigene, initiatorii noului Timbru de Poluare vor ca acestea sa plateasca mai mult decat masinile care merg pe benzina.
Rovana Plumb a declarat ca se discuta posibilitatea calcularii in mod diferit a timbrului de mediu care va fi platit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzina si a cel destinat posesorilor de masini cu motor pe motorina, acestea din urma fiind mai poluante.
Rovana Plumb a spus ca proiectul timbrului de mediu este "in faza finala de analiza" si ca se va tine cont de opiniile exprimate in dezbaterea publica de producatorii si importatorii de autoturisme, precum si de pozitiile altor persoane juridice si fizice, la sedinta de Guvern de miercuri.
"Fata de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, in momentul de fata luam in calcul o formula de calcul separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina", a spus Plumb, precizand ulterior ca formula de calcul va ramane aceeasi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele doua tipuri de motoare, "dat fiind faptul ca motoarele diesel au un plus de particule care polueaza".
Formula de calcul a taxei va ramane aceeasi pentru ambele motorizari, insa la cele diesel se va adauga un cuantum daca are sau nu filtru de particule.
Insa, asa cum era si la vechea taxa auto, masinile diesel care au filtru de particule vor plati mai putin fara de cele care nu au acest filtru. Asadar, aici se naste o contradictie: masinile diesel vor fi nevoite sa plateasca mai mult un timbru de mediu, dar in acelasi timp, daca au filtru de particule, acestea vor plati mai putin.
Prin urmare, cele mai afectate masini vor fi masinile pe motorina care nu au filtre de particule, incluzand cele din categoria Euro 3 si Euro 4. Masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor avea oricum timbrul de mediu redus cu 60-90 procente fata de taxa actuala.
Tu ce masina conduci, pe benzina sau pe motorina?
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw touran diesel 2011 5790 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €