Toti soferii, obligati sa achite taxa auto in pretul benzinei. Care ar fi o varianta mai buna?

- Impozit suplimentar esalonat, o alta propunere a taxei auto
- Taxa Auto, platita de toti soferii
- Uniunea Europeana ne acuza de discriminare
Ieri incepeau zvonurile conform carora Guvernul se gandeste la o noua forma a taxei auto, una care sa fie inclusa in pretul carburantului la pompa in cuantum de 5 bani/litru, achitata de orice sofer. Dar poate ca nu este cea mai buna idee, nu-i asa?
Va spuneam ieri ca se contureaza o noua taxa auto sub forma unei taxe suplimentare inclusa in pretul de la pompa. Adica taxa auto actuala ar putea sa dispara complet si, in locul ei, ca sa adune ceva mai multi bani la buget, dar si sa restituie toate acele milioane de Euro cetatenilor care au achitat deja taxa si trebuie sa o recupereze, s-ar putea reintroduce o noua taxare a soferilor. Din pacate, aceasta propunere de a suplimenta pretul de la pompa a benzinei si a motorinei cu 5 bani/litru nu este deloc cea mai buna idee.
Si asa, Romania este campioana mondiala la taxe aberante. De exemplu, soferii achita deja in pretul benzinei o taxa de drum. Tot aici mai intra si acciza suplimentara marca Ponta (apropo, multumim, plagiatorule!) de 7 eurocenti/litru. Plus rovinieta care este tot o taxa de drum, adica avem doua taxe de drum. Plus taxa de pod, care e tot taxa de drum. Plus impozit anual pe autoturism, asigurari si asa mai departe... Dar se pare ca nu este bine si s-ar putea sa ne mai introduca o taxa la pompa de 5 bani/litru.
Chiar daca, in realitate, pentru soferi nu ar fi nicio diferenta, ca preturile de la pompa oricum oscileaza de la o zi la alta cu 20-80 de bani, asa ca 5 bani nu s-ar simti deloc, de la toate cele cateva milioane de litri de carburant achizitionat zilnic pe teritoriul tarii, s-ar aduna bani frumosi. Cu siguranta suficienti ca sa achite vechea taxa auto, declarata ilegala de Uniunea Europeana, dar totusi, ceruta chiar si acum, azi, de catre statul roman, daca doresti sa-ti inmatriculezi autoturismul in Romania...
De ce o taxa auto inclusa in pretul de la pompa? Unde ar fi corectitudinea in asta? Ei bine, nicaieri. Dar ce mai este corect in tara asta condusa de spagari ordinari, de ministri criminali si de partide manjite cu sange? Nu trebuie sa uitam ca de benzina si de motorina se folosesc milioane de vehicule la nivel national. De ce sa plateasca taxa auto o locomotiva diesel? Sau un scuter pe benzina? Sau drujba lui nea Costel care taie lemne la el in curte? De ce sa plateasca taxa auto in benzina omul care se duce cu barca cu motor la pescuit? De ce sa plateasca taxa auto in carburant un sofer care deja a platit-o?
Noi avem siguranta ca niciodata, in viata asta, intr-o tara din UE care se vrea a fi din lumea a 1-a, nu am putea sa vedem o taxa auto introdusa in pretul de la pompa. Dar am mai vazut noi taxa de 1 ban/litru pentru recuperarea pagubei Bancorex, asa ca nu trebuie sa ne mire nimic...
Atunci, ce alta forma a taxei auto am putea sa vedem in viitor? Se mai vehiculeaza ca aceasta taxa ar putea fi transformata in impozit suplimentar. Adica iti inmatriculezi masina si achiti taxa auto adaugata la impozit, esalonat, timp de nu stiu cati ani. Pare o idee buna, dar aici intervin alte complicatii: daca vand masina, noul proprietar continua plata taxei sau eu? Daca nu s-a incheiat plata taxei, noul proprietar o poate trece pe numele lui? Ei bine, aici e vorba de o forma foarte complexa a unei taxe auto, care, dupa opinia noastra, la nivelul nostru de birocratie si de organizare cu dosare-sina si fisiere pe floppy-disc, nu s-ar putea implementa vreodata.
Taxa Auto pentru toate masinile care se inmatriculeaza si se reinmatriculeaza. De fapt de aici a venit supararea celor de la UE, din cauza discriminarii. Ei spun ca sunt de acord cu taxa, atata timp cat o plateste toata lumea sau nimeni. Momentan, cine vrea sa inscrie in Romania o masina adusa de afara sau sa inscrie una pentru care nu s-a platit taxa, e nevoit sa o achite. Restul, cu masini mai noi de 2007, de cand a inceput conditia cu taxa, au platit-o cumva, asa ca sunt scutiti. Ei bine, UE spune ca masinile aduse de afara trebuie sa fie egale cu cele deja inscrise la noi, asa ca sunt nevoite sa plateasca toate. Cu alte cuvinte, de fiecare data cand o masina de orice fel isi schimba proprietarul, acesta ar trebui sa achite o taxa auto. Asta e forma cea mai plauzibila pe viitor.
Am mai putea sa ne trezim din partea alesilor nostri si cu o alta forma a taxei auto, care, dupa parerea noastra, ar fi cea mai eficienta. O taxa auto care sa se bazeze pe cantitate, nu pe calitate. Adica o taxa auto care sa fie platita de absolut orice sofer care isi cumpara o masina, fie ea noua, veche, inmatriculata in Romania sau adusa de afara. O taxa care insa sa nu depaseasca 1000 de lei si care sa fie stabilita pe principiul "poluatorul plateste". Adica daca cumperi o masina noua, Euro 6, platesti o taxa de 50 de lei. Daca cumperi o masina Euro 3 la mana a doua, platesti 300 de lei. Si daca cumperi o cotoroanta antica cu motor mare, platesti 1000 de lei. Dar nu ca acum, cand vrei sa cumperi o masina buna, decenta, Euro 4, si te trezesti ca ai o taxa complet aberanta, fara justificare, de vreo 8000 de Euro...
Dar, pana la urma, de ce este musai nevoie de o TAXA AUTO??? Nu trebuie sa uitam ca, in prezent, aceasta taxa auto se numeste timbru de mediu. Adica initial a plecat de la ideea ce trebuie taxati soferii care fac rau naturii si polueaza aerul. Ei bine, atunci de ce nu putem sa ne limitam exclusiv la soferii care polueaza? De ce nu s-ar putea introduce aceasta taxa ca un impozit suplimentar, direct pe rolul proprietarilor de automobile cu motoare mari si vechi care fac ca cerul sa se intunece in miezul zilei? Aaaa, da: pentru ca habar nu avem sa ne organizam institutiile si ne-ar lua 30 de ani de acum inainte sa ne dam seama care sunt masinile alea cu motoare mari...
Asa ca, din pacate, chiar daca alesii nostri mai vin cu cate o idee nastrusnica, sa ne demonstreze ca nu dorm chiar toti in pantaloni acolo pe fotoliile alea confortabile din senat si camera deputatilor, nu o sa vedem in curand vreo modificare. Realistic vorbind, UE ne obliga sa renuntam la taxa sau sa o implementam la toate masinile. Partidele si politicienii sunt in foame, asa ca nu vor renunta la taxa sub nicio forma... In schimb, noi avem convingerea ca, in curand, o sa vedem cum toti acei soferi care isi cumpara o masina, de orice fel, trebuie sa treaca inainte pe la Circa Financiara ca sa achite inca un bir, numit taxa auto, timbru de mediu, taxa de poluare sau, pur si simplua, "scoate banul ca Statul te conduce".
Tu cum crezi ca ar trebui sa arate o taxa auto in modul cel mai realist si fezabil?
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Vw golf benzina 2010 3350 €


