Toti soferii, obligati sa achite taxa auto in pretul benzinei. Care ar fi o varianta mai buna?

- Impozit suplimentar esalonat, o alta propunere a taxei auto
- Taxa Auto, platita de toti soferii
- Uniunea Europeana ne acuza de discriminare
Ieri incepeau zvonurile conform carora Guvernul se gandeste la o noua forma a taxei auto, una care sa fie inclusa in pretul carburantului la pompa in cuantum de 5 bani/litru, achitata de orice sofer. Dar poate ca nu este cea mai buna idee, nu-i asa?
Va spuneam ieri ca se contureaza o noua taxa auto sub forma unei taxe suplimentare inclusa in pretul de la pompa. Adica taxa auto actuala ar putea sa dispara complet si, in locul ei, ca sa adune ceva mai multi bani la buget, dar si sa restituie toate acele milioane de Euro cetatenilor care au achitat deja taxa si trebuie sa o recupereze, s-ar putea reintroduce o noua taxare a soferilor. Din pacate, aceasta propunere de a suplimenta pretul de la pompa a benzinei si a motorinei cu 5 bani/litru nu este deloc cea mai buna idee.
Si asa, Romania este campioana mondiala la taxe aberante. De exemplu, soferii achita deja in pretul benzinei o taxa de drum. Tot aici mai intra si acciza suplimentara marca Ponta (apropo, multumim, plagiatorule!) de 7 eurocenti/litru. Plus rovinieta care este tot o taxa de drum, adica avem doua taxe de drum. Plus taxa de pod, care e tot taxa de drum. Plus impozit anual pe autoturism, asigurari si asa mai departe... Dar se pare ca nu este bine si s-ar putea sa ne mai introduca o taxa la pompa de 5 bani/litru.
Chiar daca, in realitate, pentru soferi nu ar fi nicio diferenta, ca preturile de la pompa oricum oscileaza de la o zi la alta cu 20-80 de bani, asa ca 5 bani nu s-ar simti deloc, de la toate cele cateva milioane de litri de carburant achizitionat zilnic pe teritoriul tarii, s-ar aduna bani frumosi. Cu siguranta suficienti ca sa achite vechea taxa auto, declarata ilegala de Uniunea Europeana, dar totusi, ceruta chiar si acum, azi, de catre statul roman, daca doresti sa-ti inmatriculezi autoturismul in Romania...
De ce o taxa auto inclusa in pretul de la pompa? Unde ar fi corectitudinea in asta? Ei bine, nicaieri. Dar ce mai este corect in tara asta condusa de spagari ordinari, de ministri criminali si de partide manjite cu sange? Nu trebuie sa uitam ca de benzina si de motorina se folosesc milioane de vehicule la nivel national. De ce sa plateasca taxa auto o locomotiva diesel? Sau un scuter pe benzina? Sau drujba lui nea Costel care taie lemne la el in curte? De ce sa plateasca taxa auto in benzina omul care se duce cu barca cu motor la pescuit? De ce sa plateasca taxa auto in carburant un sofer care deja a platit-o?
Noi avem siguranta ca niciodata, in viata asta, intr-o tara din UE care se vrea a fi din lumea a 1-a, nu am putea sa vedem o taxa auto introdusa in pretul de la pompa. Dar am mai vazut noi taxa de 1 ban/litru pentru recuperarea pagubei Bancorex, asa ca nu trebuie sa ne mire nimic...
Atunci, ce alta forma a taxei auto am putea sa vedem in viitor? Se mai vehiculeaza ca aceasta taxa ar putea fi transformata in impozit suplimentar. Adica iti inmatriculezi masina si achiti taxa auto adaugata la impozit, esalonat, timp de nu stiu cati ani. Pare o idee buna, dar aici intervin alte complicatii: daca vand masina, noul proprietar continua plata taxei sau eu? Daca nu s-a incheiat plata taxei, noul proprietar o poate trece pe numele lui? Ei bine, aici e vorba de o forma foarte complexa a unei taxe auto, care, dupa opinia noastra, la nivelul nostru de birocratie si de organizare cu dosare-sina si fisiere pe floppy-disc, nu s-ar putea implementa vreodata.
Taxa Auto pentru toate masinile care se inmatriculeaza si se reinmatriculeaza. De fapt de aici a venit supararea celor de la UE, din cauza discriminarii. Ei spun ca sunt de acord cu taxa, atata timp cat o plateste toata lumea sau nimeni. Momentan, cine vrea sa inscrie in Romania o masina adusa de afara sau sa inscrie una pentru care nu s-a platit taxa, e nevoit sa o achite. Restul, cu masini mai noi de 2007, de cand a inceput conditia cu taxa, au platit-o cumva, asa ca sunt scutiti. Ei bine, UE spune ca masinile aduse de afara trebuie sa fie egale cu cele deja inscrise la noi, asa ca sunt nevoite sa plateasca toate. Cu alte cuvinte, de fiecare data cand o masina de orice fel isi schimba proprietarul, acesta ar trebui sa achite o taxa auto. Asta e forma cea mai plauzibila pe viitor.
Am mai putea sa ne trezim din partea alesilor nostri si cu o alta forma a taxei auto, care, dupa parerea noastra, ar fi cea mai eficienta. O taxa auto care sa se bazeze pe cantitate, nu pe calitate. Adica o taxa auto care sa fie platita de absolut orice sofer care isi cumpara o masina, fie ea noua, veche, inmatriculata in Romania sau adusa de afara. O taxa care insa sa nu depaseasca 1000 de lei si care sa fie stabilita pe principiul "poluatorul plateste". Adica daca cumperi o masina noua, Euro 6, platesti o taxa de 50 de lei. Daca cumperi o masina Euro 3 la mana a doua, platesti 300 de lei. Si daca cumperi o cotoroanta antica cu motor mare, platesti 1000 de lei. Dar nu ca acum, cand vrei sa cumperi o masina buna, decenta, Euro 4, si te trezesti ca ai o taxa complet aberanta, fara justificare, de vreo 8000 de Euro...
Dar, pana la urma, de ce este musai nevoie de o TAXA AUTO??? Nu trebuie sa uitam ca, in prezent, aceasta taxa auto se numeste timbru de mediu. Adica initial a plecat de la ideea ce trebuie taxati soferii care fac rau naturii si polueaza aerul. Ei bine, atunci de ce nu putem sa ne limitam exclusiv la soferii care polueaza? De ce nu s-ar putea introduce aceasta taxa ca un impozit suplimentar, direct pe rolul proprietarilor de automobile cu motoare mari si vechi care fac ca cerul sa se intunece in miezul zilei? Aaaa, da: pentru ca habar nu avem sa ne organizam institutiile si ne-ar lua 30 de ani de acum inainte sa ne dam seama care sunt masinile alea cu motoare mari...
Asa ca, din pacate, chiar daca alesii nostri mai vin cu cate o idee nastrusnica, sa ne demonstreze ca nu dorm chiar toti in pantaloni acolo pe fotoliile alea confortabile din senat si camera deputatilor, nu o sa vedem in curand vreo modificare. Realistic vorbind, UE ne obliga sa renuntam la taxa sau sa o implementam la toate masinile. Partidele si politicienii sunt in foame, asa ca nu vor renunta la taxa sub nicio forma... In schimb, noi avem convingerea ca, in curand, o sa vedem cum toti acei soferi care isi cumpara o masina, de orice fel, trebuie sa treaca inainte pe la Circa Financiara ca sa achite inca un bir, numit taxa auto, timbru de mediu, taxa de poluare sau, pur si simplua, "scoate banul ca Statul te conduce".
Tu cum crezi ca ar trebui sa arate o taxa auto in modul cel mai realist si fezabil?
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1900 €
Cauciucuri iarna semperit master grip 215/65/16 1100 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Subaru forester exclusive 4x4, euro 5, itp 2025 2012 7000 €
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Motor benzina 350a1000 1.4 benzina fiat grande punto 199 2005 1500 Lei


