Toti soferii, obligati sa achite taxa auto in pretul benzinei. Care ar fi o varianta mai buna?

- Impozit suplimentar esalonat, o alta propunere a taxei auto
- Taxa Auto, platita de toti soferii
- Uniunea Europeana ne acuza de discriminare
Ieri incepeau zvonurile conform carora Guvernul se gandeste la o noua forma a taxei auto, una care sa fie inclusa in pretul carburantului la pompa in cuantum de 5 bani/litru, achitata de orice sofer. Dar poate ca nu este cea mai buna idee, nu-i asa?
Va spuneam ieri ca se contureaza o noua taxa auto sub forma unei taxe suplimentare inclusa in pretul de la pompa. Adica taxa auto actuala ar putea sa dispara complet si, in locul ei, ca sa adune ceva mai multi bani la buget, dar si sa restituie toate acele milioane de Euro cetatenilor care au achitat deja taxa si trebuie sa o recupereze, s-ar putea reintroduce o noua taxare a soferilor. Din pacate, aceasta propunere de a suplimenta pretul de la pompa a benzinei si a motorinei cu 5 bani/litru nu este deloc cea mai buna idee.
Si asa, Romania este campioana mondiala la taxe aberante. De exemplu, soferii achita deja in pretul benzinei o taxa de drum. Tot aici mai intra si acciza suplimentara marca Ponta (apropo, multumim, plagiatorule!) de 7 eurocenti/litru. Plus rovinieta care este tot o taxa de drum, adica avem doua taxe de drum. Plus taxa de pod, care e tot taxa de drum. Plus impozit anual pe autoturism, asigurari si asa mai departe... Dar se pare ca nu este bine si s-ar putea sa ne mai introduca o taxa la pompa de 5 bani/litru.
Chiar daca, in realitate, pentru soferi nu ar fi nicio diferenta, ca preturile de la pompa oricum oscileaza de la o zi la alta cu 20-80 de bani, asa ca 5 bani nu s-ar simti deloc, de la toate cele cateva milioane de litri de carburant achizitionat zilnic pe teritoriul tarii, s-ar aduna bani frumosi. Cu siguranta suficienti ca sa achite vechea taxa auto, declarata ilegala de Uniunea Europeana, dar totusi, ceruta chiar si acum, azi, de catre statul roman, daca doresti sa-ti inmatriculezi autoturismul in Romania...
De ce o taxa auto inclusa in pretul de la pompa? Unde ar fi corectitudinea in asta? Ei bine, nicaieri. Dar ce mai este corect in tara asta condusa de spagari ordinari, de ministri criminali si de partide manjite cu sange? Nu trebuie sa uitam ca de benzina si de motorina se folosesc milioane de vehicule la nivel national. De ce sa plateasca taxa auto o locomotiva diesel? Sau un scuter pe benzina? Sau drujba lui nea Costel care taie lemne la el in curte? De ce sa plateasca taxa auto in benzina omul care se duce cu barca cu motor la pescuit? De ce sa plateasca taxa auto in carburant un sofer care deja a platit-o?
Noi avem siguranta ca niciodata, in viata asta, intr-o tara din UE care se vrea a fi din lumea a 1-a, nu am putea sa vedem o taxa auto introdusa in pretul de la pompa. Dar am mai vazut noi taxa de 1 ban/litru pentru recuperarea pagubei Bancorex, asa ca nu trebuie sa ne mire nimic...
Atunci, ce alta forma a taxei auto am putea sa vedem in viitor? Se mai vehiculeaza ca aceasta taxa ar putea fi transformata in impozit suplimentar. Adica iti inmatriculezi masina si achiti taxa auto adaugata la impozit, esalonat, timp de nu stiu cati ani. Pare o idee buna, dar aici intervin alte complicatii: daca vand masina, noul proprietar continua plata taxei sau eu? Daca nu s-a incheiat plata taxei, noul proprietar o poate trece pe numele lui? Ei bine, aici e vorba de o forma foarte complexa a unei taxe auto, care, dupa opinia noastra, la nivelul nostru de birocratie si de organizare cu dosare-sina si fisiere pe floppy-disc, nu s-ar putea implementa vreodata.
Taxa Auto pentru toate masinile care se inmatriculeaza si se reinmatriculeaza. De fapt de aici a venit supararea celor de la UE, din cauza discriminarii. Ei spun ca sunt de acord cu taxa, atata timp cat o plateste toata lumea sau nimeni. Momentan, cine vrea sa inscrie in Romania o masina adusa de afara sau sa inscrie una pentru care nu s-a platit taxa, e nevoit sa o achite. Restul, cu masini mai noi de 2007, de cand a inceput conditia cu taxa, au platit-o cumva, asa ca sunt scutiti. Ei bine, UE spune ca masinile aduse de afara trebuie sa fie egale cu cele deja inscrise la noi, asa ca sunt nevoite sa plateasca toate. Cu alte cuvinte, de fiecare data cand o masina de orice fel isi schimba proprietarul, acesta ar trebui sa achite o taxa auto. Asta e forma cea mai plauzibila pe viitor.
Am mai putea sa ne trezim din partea alesilor nostri si cu o alta forma a taxei auto, care, dupa parerea noastra, ar fi cea mai eficienta. O taxa auto care sa se bazeze pe cantitate, nu pe calitate. Adica o taxa auto care sa fie platita de absolut orice sofer care isi cumpara o masina, fie ea noua, veche, inmatriculata in Romania sau adusa de afara. O taxa care insa sa nu depaseasca 1000 de lei si care sa fie stabilita pe principiul "poluatorul plateste". Adica daca cumperi o masina noua, Euro 6, platesti o taxa de 50 de lei. Daca cumperi o masina Euro 3 la mana a doua, platesti 300 de lei. Si daca cumperi o cotoroanta antica cu motor mare, platesti 1000 de lei. Dar nu ca acum, cand vrei sa cumperi o masina buna, decenta, Euro 4, si te trezesti ca ai o taxa complet aberanta, fara justificare, de vreo 8000 de Euro...
Dar, pana la urma, de ce este musai nevoie de o TAXA AUTO??? Nu trebuie sa uitam ca, in prezent, aceasta taxa auto se numeste timbru de mediu. Adica initial a plecat de la ideea ce trebuie taxati soferii care fac rau naturii si polueaza aerul. Ei bine, atunci de ce nu putem sa ne limitam exclusiv la soferii care polueaza? De ce nu s-ar putea introduce aceasta taxa ca un impozit suplimentar, direct pe rolul proprietarilor de automobile cu motoare mari si vechi care fac ca cerul sa se intunece in miezul zilei? Aaaa, da: pentru ca habar nu avem sa ne organizam institutiile si ne-ar lua 30 de ani de acum inainte sa ne dam seama care sunt masinile alea cu motoare mari...
Asa ca, din pacate, chiar daca alesii nostri mai vin cu cate o idee nastrusnica, sa ne demonstreze ca nu dorm chiar toti in pantaloni acolo pe fotoliile alea confortabile din senat si camera deputatilor, nu o sa vedem in curand vreo modificare. Realistic vorbind, UE ne obliga sa renuntam la taxa sau sa o implementam la toate masinile. Partidele si politicienii sunt in foame, asa ca nu vor renunta la taxa sub nicio forma... In schimb, noi avem convingerea ca, in curand, o sa vedem cum toti acei soferi care isi cumpara o masina, de orice fel, trebuie sa treaca inainte pe la Circa Financiara ca sa achite inca un bir, numit taxa auto, timbru de mediu, taxa de poluare sau, pur si simplua, "scoate banul ca Statul te conduce".
Tu cum crezi ca ar trebui sa arate o taxa auto in modul cel mai realist si fezabil?
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei


