Chevrolet ne invata cum sa conducem economic

Chevrolet ne invata cum sa conducem economic
Rob Huff, pilotul Chevrolet in cadrul WTTC si Ian Halleran, directorul departamentului de servicii post-vanzare al Chevrolet, au pregatit sfaturi pentru a va ajuta sa obtineti un consum mai redus de carburant cu autovehiculul dumneavoastra. Aceasta inseamna ca nu trebuie sa consumati mai mult decat este necesar pentru functionarea sigura si corespunzatoare a autovehiculului dumneavoastra. Autovehiculul, bugetul dumneavoastra, dar si mediul inconjurator vor avea de castigat de pe urma efortului pe care il depuneti.
Distribuie pe Facebook
Ar trebui sa incepeti cu o activitate foarte simpla. Inainte sa porniti la drum, indepartati din autovehicul toate lucrurile care nu va sunt absolut necesare pentru calatorie. Lanturi de iarna, role, carti, jucarii, pantofi, echipamente sport, sticle etc. Nu uitati de portbagaj. Verificati, de asemenea, zona de sub podeaua acestuia. Cu fiecare gram indepartat veti economisi mai mult carburant.
Acelasi lucru este valabil si pentru exteriorul autovehiculului. Indepartati suportul de acoperis oricand este posibil. Acesta afecteaza aerodinamica. Mentineti-va autovehiculul curat. Asigurati-va ca toate prizele de aer sunt curate si neobstructionate. Asigurati o admisie corespunzatoare a aerului in motor. De asemenea, spalati autovehiculul, in special zona rotilor de sub aparatoarele de noroi. In felul acesta, veti reusi uneori sa indepartati peste un kilogram de noroi.
Motorul este sufletul autovehiculului. De aceea, este imperativ sa se prezinte in cea mai buna stare. Efectuati in mod regulat toate verificarile recomandate. Utilizati ulei si lichid de racire recomandate; verificati nivelul fiecaruia. Mentineti toate prizele de aer curate si neobstructionate. Curatati filtrele cu regularitate.
De asemenea, pneurile influenteaza in mod direct consumul de carburant al autovehiculului dumneavoastra. Verificati frecvent presiunea in pneuri. In general, cu cat presiunea este mai ridicata, cu atat scade rezistenta la rulare si, implicit, consumul. Dar respectati intotdeauna recomandarile producatorului. Un nivel prea ridicat al presiunii poate economisi carburant, dar poate, de asemenea, suprasolicita suspensia si poate cauza deteriorarea prematura a pneurilor si reduce stabilitatea si confortul dumneavoastra in timpul conducerii.
"Nu uitati sa schimbati pneurile de iarna/vara la timp! Utilizarea pneurilor de iarna pe timp de vara duce la cresterea consumului de carburant," a declarat Ian Halleran, directorul departamentului de servicii post-vanzare Chevrolet pentru Europa Centrala si de Est. "Utilizati intotdeauna pneuri de dimensiuni corespunzatoare. Poate ca pneurile late va ofera o senzatie si un aspect de sportivitate si stabilitate, dar acestea sporesc consumul de carburant ca urmare a unei rezistente crescute la rulare si aerodinamicii scazute."
Franarea
Fiecare utilizare a franelor inseamna o pierdere a energiei carburantului ars in timpul deplasarii autovehiculului. Fiti intotdeauna atent si evitati pe cat posibil manevrele de franare care nu sunt necesare. Atunci cand va deplasati in panta, in loc sa actionati pedala de frana sau sa comutati in treapta neutra de viteza, utilizati frana de motor pentru a mentine sau reduce viteza. In acest mod nu veti consuma absolut deloc carburant. Chiar daca utilizati treapta neutra de viteza, tot va fi consumata o anumita cantitate de carburant pentru mentinerea motorul la ralanti.
Acceleratia reprezinta un alt factor important al consumului de carburant
Daca nu este nevoie sa accelerati imediat, nu apasati pedala de acceleratie la maxim. In cele mai multe cazuri, este suficient sa o apasati usor. Pe o suprafata plana, puteti schimba treapta de viteza la o turatie de 2000 rpm. Observati modul de functionare a cutiei de viteze automate. Incercati sa simtiti motorul. Exista anumite diferente in functie de cilindree si de tipul motorului (pe benzina, diesel).

Nu uitati de tempomat

Atunci cand autovehiculul dumneavoastra este prevazut cu tempomat, utilizati-l de cate ori aveti ocazia. Unitatea de comanda face intotdeauna cele mai bune alegeri in materie de turatie, treapta de viteza si acceleratie etc. Este aproape imposibil ca soferul sa faca acest lucru mai bine. Pentru a va convinge, uitati-va pe computerul de bord.
Sistemul de aer conditionat si de ventilatie utilizeaza, de asemenea, carburant

Geamurile si/sau trapa deschise afecteaza aerodinamica autovehiculului dumneavoastra pe masura ce viteza sporeste. Gasiti echilibrul perfect intre utilizarea sistemului de aer conditionat si deplasarea cu geamurile deschise. Utilizati sistemul de aer conditionat doar atunci cand este absolut necesar. Porniti-l la ralanti. Puteti simti si observa cum se modifica turatia. Sistemul de aer conditionat are nevoie de energie electrica de la motor. Aceasta inseamna ca are nevoie de carburant.

In plus, nu supraalimentati rezervorul de carburant. Opriti-va la primul sau la al doilea sunet specific al pistolului pompei de carburant. Carburantul in exces nu va intra in procesul de combustie pentru a propulsa autovehiculul.
Consumul mediu de carburant specificat este calculat in conditii standard, in conformitate cu reglementarile UE. Din pacate, deplasarile zilnice nu sunt realizate in conditii standard si difera de la o zi la alta in ceea ce priveste: traficul, conditiile meteo, conditiile de drum, graba, intretinerea neregulata etc. Atunci cand autovehiculul stationeaza cu motorul pornit, consumul este infinit mai mare. Ganditi-va la timpul pe care il petreceti la semafor, in blocajele de trafic, asteptand ca pasagerii sa coboare sau sa urce in autovehicul. Incercati sa scurtati pe cat posibil aceste intervale de timp. Merita sa opriti motorul de cate ori este posibil. Nu incalziti motorul prin turare. Retineti: consumul in tot acest timp este infinit mai mare. Dupa ce ati pornit motorul, plecati de pe loc imediat ce aveti posibilitatea.
"Sa fim sinceri - conduceti mereu (in functie de legislatia locala) cu 90 km/h pe drumurile nationale si cu 130 km/h pe autostrada? La viteze mai ridicate, consumul de carburant va spori", declara Halleran. "Cat de des se intampla sa transportati 2, 3 sau 4 pasageri in autovehiculul dumneavoastra, multe bagaje, uneori biciclete sau schiuri pe acoperis? Tineti cont si de aerul conditionat sau geamurile si trapa deschise pe timp de vara. Va puteti da seama cum sporesc acestea sarcina autovehiculului si consumul de carburant. Acelasi lucru este valabil si atunci cand conduceti pe timp de iarna, in conditii de zapada, ploaie sau vant. Tineti cont de toate cele prezentate mai sus inainte sa va ganditi ca autovehiculul dumneavoastra consuma prea mult."

Luati in considerare aceste sfaturi impreuna cu brosura de service. Sfaturile vizeaza modelele Chevrolet Europe si trebuie privite doar ca recomandari.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Tehnica Auto DATA PUBLICĂRII: 21 Mai 2012