Dandu Auto Stil, dovada ca exista magicieni auto si in Romania

- Dandu Auto Stil face lucrari auto in Romania din 2007
- Atelierul este specializat pe lucrari de caroserie, vopsitorie, mecanica
- La DAS au fost reconditionate vehicule Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati sau Mercedes-Benz
Daca te afli pe acest site, inseamna ca iti plac masinile. Si nu avem nicio indoiala ca ai vazut de-a lungul vremii, atat pe internet, cat si la televizor, multi specialisti care stiu sa transforme automobilele in adevarate opere de arta. Am vazut cu totii la televizor meseriasi de peste ocean care erau capabili sa transforme o ruina ruginita intr-o adevarata capodopera pe 4 roti demna de expozitie. De acum insa, nu trebuie sa privim pe Discovery sau History la masini de vis realizate in cealalta parte a lumii, ci la o aruncatura de bat, la Campulung Muscel. Pentru ca ceea ce vezi tu la televizor se intampla si in Romania.
Prima oara cand am intrat in contact cu cei de la Dandu Auto Stil era in iarna lui 2010, inainte sa organizam in Bucuresti cel mai mare eveniment auto-tuning pe care l-a vazut Romania, 4TuningDAYS 2010. Am primit pe mail cateva imagini cu o masina cel putin ciudata: un Opel Astra rosu... care semana cu un Audi R8. Dar si mai interesant la aceasta lucrare era faptul ca toate modificarile au fost facute in Romania, numai cu metal, fara fibra de sticla si fara chit. Iar dovada suprema ca lucrarea a fost savarsita la o calitate exceptionala a fost faptul ca masina a primit unul din cele 3 premii in cadrul 4TuningDAYS la categoria Custom Exterior.
Acum, la mai bine de 4 ani de cand acest Opel ne uimea, fiind prima lucrare a lui Dan Dumitru Carstea (de unde si numele atelierului), vedem in curtea celor de la Dandu Auto Stil masini precum Ferrari, Maserati, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, Porsche sau Mercedes-Benz, semn ca toata indemanarea si priceperea au dat roade. Mai interesant este faptul ca la acest service din Campulung vin masini din toata Europa, cunoscand calitatea lucrarilor realizate de Dan si echipa lui.
Dar pentru a intelege mai bine ca si Romania are adevarati meseriasi ce lucreaza in metal, manual, cu ustensile vechi de cand lumea, am realizat un interviu cu cel care a dat nastere acestui service unic in Romania.
4Tuning: Spune-ne te rog cum ai inceput, de unde pasiunea aceasta pentru masini?
Dan Dumitru Carstea: Poate cea mai dificila intrebare, asta doar pentru faptul ca sunt nevoit sa dau timpul inapoi cu peste 20 ani! Da, totul a luat nastere la inceputul anilor `90, atunci cand, din pasiune pentru masini si pentru intretinerea acestora, in atelierul de acasa, imi reparam singur masina! Era destul de dificil, deoarece piesele de schimb pentru masinile importate la acea vreme in Romania lipseau cu desavarsire!
A urmat poate cea mai interesanta perioada din cariera mea, atunci cand, din dorinta de a reusi si de a face performanta la cel mai inalt nivel, am luat decizia sa plec in Italia. Era un pas important pe care urma sa il fac si in viziunea mea de la acea vreme, era singurul mod de a ajunge sa invat sa fac ceea ce pot sa fac acum. Am reusit sa lucrez acolo in atelierele unor celebre marci italiene, unde, restaurarea automobilelor era ridicata la rang de arta. Metodele de restaurare erau riguroase si nu erau premise alte materiale care sa inlocuiasca elementele metalice ale caroseriilor (rasini, chituri, fibre). Modelarea metalului si sudurile erau singurele metode de lucru acceptate in arta restaurarii masinilor clasice si moderne. Acei clienti, posesori ai unor colectii de astfel de masini erau foarte pretentiosi si acest lucru nu a facut decat sa-mi imbunatateasca tehnicile de lucru si sa adaug un plus de valoare experientei mele.
Imagini pe film scanate de pe vremea lucrarilor din Italia
Ferrari F40, lucrare de caroserie
Pentru ca mi-am dorit si mai mult, dupa 7 ani in Italia am acceptat provocarea coordonarii unui atelier in Franta. Era momentul in care trebuia sa impartasesc si altora metodele de lucru, atentia la detalii si pasinea pentru reconditionarea automobilelor. Aici am reusit sa-mi dezvolt abilitatile de management ale unui astfel de business si in acelasi timp si abilitatile de formare a oamenilor cu care lucrez. Odata cultivate aceste abilitati a venit si momentul in care a trebuit sa iau poate cea mai grea decizie: sa construiesc de la zero propriul atelier. Unde? Chiar in Romania! Un atelier care sa beneficieze de cele mai moderne echipamente. Asa a inceput totul si, ca sa inchei cu o concluzie, privim acum in spate si vedem peste 20 de ani de experienta.
4Tuning: Care a fost primul proiect marca DAS realizat in Romania?
Dan Dumitru Carstea: Proiectul OPEL a fost primul proiect de acest gen facut in Romania. Asa cum va povesteam la inceput, proiecte similare am avut atat in Italia cat si in Franta, dupa aceeasi metoda, doar prin modelarea manuala a metalului, fara materiale si compusi chimici care in timp se pot deterioara. Proiectul OPEL a fost si mai dificil pentru ca bugetul alocat (elementul cheie) era destul de limitat. Masina a fost reconstruita total si fiecare element de caroserie poate fi montat/demontat foarte usor, asemeni unei masini de serie care poate suporta alte eventuale interventii. Aici este diferentierea fata de concurenta, aici sunt puse in valoare tehnicile dobandite in acesti ani de experienta, si, nu in ultimul, rand pasiunea.
4Tuning: Cum s-a transformat pasiunea intr-o adevarata afacere?
Dan Dumitru Carstea: S-a transformat totul in afacere cat se poate de simplu! Tot din experienta am invatat ca atentia la detalii si calitatea lucrarilor sunt cartea de vizita cea mai eficienta! Astfel am inceput sa am tot mai multe solicitari pentru reparatii de tinichigerie, vopsitorie si mecanica, si a luat nastere DAS Dandu Auto Stil. A venit momentul in care a trebuit sa pun in valoare experienta formarii colegilor mei si sa imprim si lor rigurozitatatea cu care eu sunt obisnuit si care a devenit pentru mine un mod de lucru. Echipa Dandu Auto Stil numara acum 10 membri si suntem ca o mare familie in care ne completam unul pe celalalt.
4Tuning: Care au fost cele mai importante lucrari de la DAS?
Dan Dumitru Carstea: Cele mai importante lucrari? Sunt toate importante pentru mine! Asta pentru faptul ca indiferent de natura lucrarii, de complexitatea ei, de tipul de client, eu aloc aceleasi resurse si aceeasi atentie tuturor. Pot spune ca o diferentiere o fac metodele de lucru: daca la o caroserie de Aston Martin, Ferrari sau Bentley avem de reconstruit elemente din aluminiu si duraluminiu, la alte marci avem de reconstruit elemente de caroserie galvanizate sau ambutisate de producator din diferite aliaje de metal utilizate de fiecare marca in parte.
4Tuning: Spune-ne cateva detalii despre materialele si metodele de reparatie folosite la Dandu Auto Stil.
Dan Dumitru Carstea: Asa cum am amintit mai devreme, si bazat pe intreaga mea experienta, utilizam materiale de cea mai buna calitate, nu facem compromisuri atunci cand este vorba de rezultatul pe care noi il asteptam. Obiectivul nostru este ca orice reparatie, de orice gen, sa fie durabila si sa aduca multumire noua si clientilor nostri. Ne putem lauda in acest moment ca suntem printre putinele ateliere care putem modela elemente de caroserie manual, ca utilizam numai materiale de calitate si ca utilizam cea mai eficienta masina de modelaj, “roata englezeasca”. Aceasta este o presa care evidentiaza clar calitatile utilizatorului, pentru ca totul este controlat manual de catre acesta.
4Tuning: Ce activitati de service faceti in atelierul vostru?
Dan Dumitru Carstea: Reconditionam orice fel de metal si asta rezulta faptul ca putem interveni asupra oricarui mijloc de locomotie si nu numai. Recent am reconditionat o motocicleta! Nu puteau fi realizate detaliile tehnice altfel decat prin utilizarea “rotii englezesti” si noi ne mandrim cu asta. Pe langa elementele de caroserie, mai readucem la viata jante ce par compromise si, uneori, ne ocupam si de partea mecanica, cum ar fi reconstruirea unor motoare, sisteme de franare sau directie.
4Tuning: Ce alte proiecte aveti pe viitor?
Dan Dumitru Carstea: Avem cateva proiecte in derulare pe care nu le pot dezvalui in acest moment, dar va confirm ca vor fi mai interesante decat cele de pana acum. Ne dorim sa fim mereu pe primul loc, motiv pentru care, declar acum misiunea noastra ca fiind “prima alegere a clientilor interesati de reconditionarea automobilelor clasice si moderne, dar si a celor care isi doresc o reparatie de cea mai buna calitate in urma unor tamponari usoare sau accidente“. Insa va pot divulga cateva secrete: lucram la un Jaguar E-Type si la un proiect de anvergura ce are la baza un Trabant. Acesta din urma se anunta a fi un proiect si mai complex ca cel cu Opelul Astra, dar despre el sper sa facem in viitorul apropiat un material complet cu imagini calitative pe 4Tuning!
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
-
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
-
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei


