La Opel, testele dificile au traditie indelungata
In prezent, inainte de lansarea unor modele noi de autovehicule, prototipurile acestora parcurg mii de kilometri in conditii extrem de dificile, multe dintre aceste teste avand loc pe piste de testare construite special in acest scop. Opel dispune de mai multe unitati de acest tip, cea mai mare dintre acestea fiind situata in Dudenhofen, la aproximativ 50 de kilometri distanta de uzina principala si de Centrul International de Dezvoltare Tehnologica Opel din Russelsheim.
In urma cu 60 de ani, in 1951, compania a inceput sa utilizeze primul sau centru de testare complet echipat, situat in imediata apropiere a uzinei din Russelsheim. Astfel, Opel a devenit unul dintre primii producatori auto din Germania cu o astfel de unitate de testare moderna. Ridicarea unitatii cu o suprafata de 150.000 m2 a durat cinci luni. Dupa terminarea lucrarilor, Opel a mutat in aceasta unitate o parte dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, protejand astfel prototipurile de o atentie nedorita si privirile iscoditoare.
Pe langa o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1.500 de metri si un carosabil "obisnuit", era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. In acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. In zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de inclinare de pana la 30% - importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare in rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de franare - reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea in viraje stranse.
1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionale
Opel a inceput testarea autovehiculelor in Russelsheim in anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni in forma de oval situata in perimetrul uzinei, utilizata in special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit in curand prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat in 1920 pista de curse cu o lungime de 1.5 km, de la "Schonauer Hof", in partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate in acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pana la 32 de grade) de pe pista de curse in forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformand motodromul intr-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si in prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse intr-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de "Laubfrosch" (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si in prezent, reprezentand o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.
Din 1966 pana in prezent: centrul Dudenhofen de testare de inalta performanta
In 1966, Opel a construit un nou centru de testare in Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel in 1951 - acolo unde in prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. In Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor in conditii extreme.
In ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel incat in prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de "tortura", trasee montane si pana la circuitul de mare viteza.
Inovatiile in materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, in prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de incarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator joaca un rol important in ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate in centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata in spalatoria auto.
Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni il reprezinta sistemul "Electronic Proving Ground Management". De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului in zona. Si face acest lucru cu un mare succes: in prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pana la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.
Dezvoltarea sasiurilor in perimetrul centrului de testare Pferdsfeld
Din 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat in apropiere de Bad Sobernheim, in Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. In timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc in Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza in special la dezvoltarea sasiurilor.
Pe langa o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1.500 de metri si un carosabil "obisnuit", era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. In acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. In zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de inclinare de pana la 30% - importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare in rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de franare - reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea in viraje stranse.
1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionale
Opel a inceput testarea autovehiculelor in Russelsheim in anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni in forma de oval situata in perimetrul uzinei, utilizata in special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit in curand prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat in 1920 pista de curse cu o lungime de 1.5 km, de la "Schonauer Hof", in partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate in acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pana la 32 de grade) de pe pista de curse in forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformand motodromul intr-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si in prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse intr-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de "Laubfrosch" (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si in prezent, reprezentand o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.
Din 1966 pana in prezent: centrul Dudenhofen de testare de inalta performanta
In 1966, Opel a construit un nou centru de testare in Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel in 1951 - acolo unde in prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. In Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor in conditii extreme.
In ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel incat in prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de "tortura", trasee montane si pana la circuitul de mare viteza.
Inovatiile in materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, in prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de incarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator joaca un rol important in ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate in centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata in spalatoria auto.
Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni il reprezinta sistemul "Electronic Proving Ground Management". De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului in zona. Si face acest lucru cu un mare succes: in prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pana la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.
Dezvoltarea sasiurilor in perimetrul centrului de testare Pferdsfeld
Din 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat in apropiere de Bad Sobernheim, in Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. In timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc in Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza in special la dezvoltarea sasiurilor.
Sursa: Opel
Vezi toate pozele (15)
Poze La Opel, testele dificile au traditie indelungata
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
StiriPeSurse.ro
Ce i-a făcut Dan Şucu lui Gigi Becali. Probleme pentru latifundiarul din Pipera. Dumitru Dragomir,...
PieseAuto.ro
A venit iarna! 20 de piese auto care iti pot face probleme in sezonul rece
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
mai multe
Publicat în categoria: Tehnica Auto
DATA PUBLICĂRII: 1 Iulie 2011