La Opel, testele dificile au traditie indelungata

In prezent, inainte de lansarea unor modele noi de autovehicule, prototipurile acestora parcurg mii de kilometri in conditii extrem de dificile, multe dintre aceste teste avand loc pe piste de testare construite special in acest scop. Opel dispune de mai multe unitati de acest tip, cea mai mare dintre acestea fiind situata in Dudenhofen, la aproximativ 50 de kilometri distanta de uzina principala si de Centrul International de Dezvoltare Tehnologica Opel din Russelsheim.
Trimite unui prieten
In urma cu 60 de ani, in 1951, compania a inceput sa utilizeze primul sau centru de testare complet echipat, situat in imediata apropiere a uzinei din Russelsheim. Astfel, Opel a devenit unul dintre primii producatori auto din Germania cu o astfel de unitate de testare moderna. Ridicarea unitatii cu o suprafata de 150.000 m2 a durat cinci luni. Dupa terminarea lucrarilor, Opel a mutat in aceasta unitate o parte dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, protejand astfel prototipurile de o atentie nedorita si privirile iscoditoare.
Pe langa o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1.500 de metri si un carosabil "obisnuit", era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. In acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. In zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de inclinare de pana la 30% - importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare in rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de franare - reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea in viraje stranse.
1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionale
Opel a inceput testarea autovehiculelor in Russelsheim in anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni in forma de oval situata in perimetrul uzinei, utilizata in special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit in curand prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat in 1920 pista de curse cu o lungime de 1.5 km, de la "Schonauer Hof", in partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate in acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pana la 32 de grade) de pe pista de curse in forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformand motodromul intr-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si in prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse intr-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de "Laubfrosch" (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si in prezent, reprezentand o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.
Din 1966 pana in prezent: centrul Dudenhofen de testare de inalta performanta
In 1966, Opel a construit un nou centru de testare in Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel in 1951 - acolo unde in prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. In Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor in conditii extreme.
In ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel incat in prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de "tortura", trasee montane si pana la circuitul de mare viteza.
Inovatiile in materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, in prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de incarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator joaca un rol important in ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate in centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata in spalatoria auto.
Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni il reprezinta sistemul "Electronic Proving Ground Management". De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului in zona. Si face acest lucru cu un mare succes: in prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pana la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.
Dezvoltarea sasiurilor in perimetrul centrului de testare Pferdsfeld
Din 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat in apropiere de Bad Sobernheim, in Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. In timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc in Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza in special la dezvoltarea sasiurilor.
Pe langa o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1.500 de metri si un carosabil "obisnuit", era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. In acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. In zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de inclinare de pana la 30% - importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare in rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de franare - reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea in viraje stranse.
1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionale
Opel a inceput testarea autovehiculelor in Russelsheim in anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni in forma de oval situata in perimetrul uzinei, utilizata in special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit in curand prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat in 1920 pista de curse cu o lungime de 1.5 km, de la "Schonauer Hof", in partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate in acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pana la 32 de grade) de pe pista de curse in forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformand motodromul intr-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si in prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse intr-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de "Laubfrosch" (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si in prezent, reprezentand o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.
Din 1966 pana in prezent: centrul Dudenhofen de testare de inalta performanta
In 1966, Opel a construit un nou centru de testare in Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel in 1951 - acolo unde in prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. In Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor in conditii extreme.
In ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel incat in prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de "tortura", trasee montane si pana la circuitul de mare viteza.
Inovatiile in materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, in prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de incarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator joaca un rol important in ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate in centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata in spalatoria auto.
Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni il reprezinta sistemul "Electronic Proving Ground Management". De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului in zona. Si face acest lucru cu un mare succes: in prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pana la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.
Dezvoltarea sasiurilor in perimetrul centrului de testare Pferdsfeld
Din 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat in apropiere de Bad Sobernheim, in Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. In timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc in Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza in special la dezvoltarea sasiurilor.
Sursa: Opel
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (15)
Poze La Opel, testele dificile au traditie indelungata
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Motor mercedes 2,0 cdi 2018 cod 654920 w213 sau w205 2000 €
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
Amplificator antena a1569050902 mercedes-benz b-class w246... 190 Lei
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei



Publicat în categoria: Tehnica Auto
DATA PUBLICĂRII: 1 Iulie 2011