Mai au de lucru. Studiile arata ca noile tehnologii genereaza probleme de fiabiliate pentru soferii cu masini noi

Mai au de lucru. Studiile arata ca noile tehnologii genereaza probleme de fiabiliate pentru soferii cu masini noi
  • A fost realizat pe 11.500 de proprietari de masini noi
  • A analizat fiabilitatea a 177 de sisteme si tehnologii
  • Navigatia este inca departe de a fi perfecta
Distribuie pe Facebook

Un studiu realizat de catre americanii de la J.D Power arata ca noile tehnologii genereaza, inca, foarte multe probleme de fiabilitate in randul soferilor cu masini noi. Studiul a fost realizat pe 11.500 de proprietari de masini cu varsta cuprinsa intre 12 si 36 de luni.

Industria auto evolueaza intr-un ritm ametitor, marii constructori de automobile fiind intr-o competitie continua in ceea ce priveste sistemele de siguranta si tehnologiile de ultima ora instalate pe noile modele.

In dezvoltarea acestora se investesc sume uriase, dar chiar si asa, nu sunt perfecte. Un studiu realizat de J.D Power, pe 11.500 de proprietari de masini cu varsta cuprinsa intre 12 si 36 de luni, a analizat fiabilitatea a 177 de sisteme si tehnologii iar concluzia este asta: producatorii de automobile mai au de lucru la perfectionarea acestor sisteme.

Daca mai era nevoie de un studiu care sa arate acest lucru, noile tehnologii genereaza o mare parte dintre problemele de fiabilitate intampinate de soferi. Potrivit J.D Power, jumatate dintre cele mai frecvente probleme de fiabilitate au legatura cu sistemele audio, sistemele de comunicatii, entertainment si navigatie. Adica cele din categoria ACEN.

Dintre acestea, sistemele de navigatie sunt cele mai putin fiabile generand 16.6 probleme la 100 de masini. Totusi, este bine de stiut ca sistemele care cresc siguranta automobilului, precum monitorizarea unghiului mort sau sistemul de avertizare pentru parasirea benzii de circulatie, se comporta asa cum ar trebui. Studiul arata ca cele doua genereaza 2.4 probleme la 100 de masini.

In tot acest timp, alarmele si sistemul Cruise Control inregistreaza doar 1.5 probleme la 100 de masini.

Asa cum era de asteptat, masinile din gama premium sunt cele mai afectate de aceste probleme de fiabilitate. Nici nu avea cum sa fie altfel, avand in vedere ca noile tehnologii sunt introduse initial pe un astfel de model, de-abia apoi fiind adaptat pentru masinile "obisnuite".

Comparativ cu anul trecut, numarul problemelor de fiabilitate a scazut nitel, dar este inca foarte ridicat. Specialistii J.D Power atrag atentia ca acest gen de probleme ii va face pe soferi sa fie mult mai reticenti in ceea ce priveste acceptarea noilor tehnologii autonome.

"Este clar ca producatorii au inca de lucru pentru a perfectiona aceste sisteme, in special constructorii premium. Pentru producatori va fi vital sa castige increderea clientilor daca vor sa-i convinga ca masinile autonome reprezinta viitorul," este de parere Josh Halliburton, seful J.D Power pentru Europa.

Distribuie pe Facebook
mai multe