Moft de 7.500 de euro. PORSCHE ne spune la ce sunt bune franele carbon ceramice

Moft de 7.500 de euro. PORSCHE ne spune la ce sunt bune franele carbon ceramice
  • Au aparut prima data pe Concorde
  • Pe o masina de serie au fost montate in premiera in 2001
  • Au o rezistenta mai mare la uzura si temperaturi ridicate
Distribuie pe Facebook

Un inginer din cadrul Porsche Australia a vorbit intr-un interviu recent despre franele carbon ceramice si mai ales despre dezavantajele acestui tip de frane.

Desi par o descoperire a ultimilor ani, franele carbon ceramice exista de peste patru decenii. In 1976, Dunlop Aerospace implenta acest tip de frane pe legendarul Concorde pentru ca trei ani mai tarziu Gordon Murray sa le aduca pentru prima data in Formula 1.

La finalul anilor '80, SAB WABCO a creat un mecanism de franare ultraperformant pentru trenurile de mare viteza, bazat pe discurile carbon-ceramice. De-abia 13 ani mai tarziu, acest sistem si-a gasit in premiera locul pe o masina de strada. Se intampla in 2001, iar masina in cauza este Porsche-ul 911 GT2.

Frane carbon ceramice Porsche

De atunci, majoritatea constructorilor de automobile super sport au inceput sa-si doteze masinile cu frane carbon ceramice, unii chiar oferindu-le in standard. Printre avantajele acestui tip de frane se numara rezistenta crescuta la temperaturi inalte si utilizari intense, greutate redusa a componentelor sau puterea mare de stopare a vehicului.

Frane carbon ceramice Porsche

Desi costa o gramada de bani, folosirea excesiva pe circuit duce la o degradare prematura. Tocmai de aceea, nemtii de la Porsche (care ofera aceste frane optional) recomanda franele cu discuri de fier pentru masinile folosite in special pe circuit.

Un inginer al diviziei Porsche Australia a declarat intr-un interviu recent ca "Da, discurile ceramice se pot degrada in timp din cauza franarii excesive. Caldura degradeaza fibrele de carbon din disc, asa ca daca participi la curse pe circuit iti recomandam discurile de fier."

Frane carbon ceramice Porsche

Mai mult decat atat, Paul Watson a recunoscut ca Porsche le spunea initial clientilor ca franele carbon ceramice au o durata de viata mai mare decat aveau de fapt. "Dupa mai multe ture de circuit veneau la noi sa ne spuna ca le-au terminat," isi aminteste el.

Frane carbon ceramice Porsche

Daca nu sunt recomandate pe circuit, atunci de ce ofera Porsche aceasta dotare optionala care costa circa 7.500 de euro? Ei bine, publicul tinta sunt clientii carora nu le place sa-si curete jantele, pentru ca acest tip de frane "nu produce asa numitul praf de frana, acesta fiind un mare avantaj pentru clienti". O fi si asta o explicatie.

Distribuie pe Facebook
mai multe