Opel GTC Astra, sasiu exclusivist de inalta performanta

Pentru aceasta, inginerii Opel din Russelsheim si de la Vauxhall Engineering Center din Millbrook, Marea Britanie au creat o platforma speciala pentru modelul GTC. Componentele cheie, precum suspensia HiPerStrut pe puntea fata, au fost preluate de la modelul Insignia OPC de 239 kW/325 CP, in timp ce puntea spate unica cu brat Watt si arbore compus a fost imbunatatita semnificativ. Asadar, desi gama GTC cuprinde in prezent o gama larga de motoare cu putere de la 88 kW/120 CP la 132 kW/180 CP, soferii se pot baza intotdeauna pe un nivel inalt de dinamica la conducere.
Suspensia fata de inalta tehnologie sporeste atractivitatea modelului GTC
Inca de la inceputul programului de dezvoltare a modelului GTC, scopul a fost de a oferi autovehiculului caracteristici orientate spre sofer si adaptabilitate la conditiile de drum. "Scopul nostru a fost ca prin intermediul dinamicii de conducere a modelului GTC sa surclasam cel mai bun autovehicul din clasa", a declarat Michael Harder, inginer supraveghetor al diviziei de dinamica de conducere a Opel. "Am dorit, de asemenea, sa schimbam centrul de interes in cazul modelului Astra cu 5 usi, anume raspunsul in viraje si comportamentul amortizoarelor, concentrandu-ne pe o configuratie mai precisa, insa destul de confortabila pentru majoritatea drumurilor din Europa si Marea Britanie."
Marea parte a procesului de dezvoltare s-a concentrat pe integrarea suspensiei HiPerStrut de la Opel in cadrul modelului GTC, o premiera pentru un model Astra. Bazata pe sistemul utilizat in prezent la modelul Insignia OPC de 239 kW/325 CP, suspensia HiPerStrut utilizeaza punctele de montare existente, insa reduce unghiul de inclinare a axei pivosilor cu 44 % si reduce lungimea fuzetei cu 46 % fata de modelele echipate cu suspensie MacPherson. Acest lucru ajuta la prevenirea deraparii cauzate de cuplul motor generat la virare, o caracteristica a multor autovehicule puternice cu tractiune pe puntea fata, permitand soferilor sa valorifice mai bine performantele modelului GTC, fara a afecta precizia directiei.
Utilizarea suspensiei HiPerStrut a redus, de asemenea, variatia unghiului de cadere a rotilor din fata ale modelului GTC in timpul virajelor, imbunatatind aderenta. Comportamentul sistemului de directie este, de asemenea, imbunatatit datorita reducerii nivelului de frecare inregistrat intre componentele acestuia. Modificarile geometriei ocazionate de suspensia HiPerStrut permit, de asemenea, echiparea modelului GTC cu jante cu diametru de pana la 20 inci.
"Modelul actual Astra cu 5 usi a prezentat dintotdeauna o manevrabilitate exceptionala", a declarat Michael Harder. "Insa GTC a ridicat stacheta si mai sus. Soferul va aprecia instant raspunsul si aderenta, permitandu-i sa exploateze si mai mult potentialul platformei de baza Astra."
Revizuirile suspensiei spate completeaza modificarile aduse garzii la sol si ecartamentului modelului GTC
Fata de versiunea Astra cu 5 usi, garda la sol a modelului GTC a fost coborata cu 15 mm, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 10 mm, de la 2.685 mm la 2.695 mm. Ambele ecartamente sunt, de asemenea, mai late, 1.584 mm (+40 mm) in fata si 1.585 mm (+30 mm) in spate.
Suspensia spate cu arbore compus si brat Watt a fost de asemenea revizuita, pentru a obtine rezultate exceptionale in ceea ce priveste rigiditatea la ruliu si inaltimea centrului de ruliu. Sistemul are multe avantaje fata de o configuratie cu brate multiple, inclusiv un design imbunatatit, rigiditate mai mare a unghiului de cadere a rotilor si un nivel redus de frecare a sistemului de suspensie. Puntea spate cu brat Watt permite, de asemenea, mentinerea in permanenta a stabilitatii laterale.
Puntea spate cu brat Watt este amplasata pe o traversa de dimensiuni mici, atasata de partea inferioara a autovehiculului, in spatele liniei centrale a rotilor din spate. Aceasta cuprinde un brat central pivotant cu o articulatie sferica la fiecare capat, pe care sunt montate bratele laterale de la roti.
Pe drum drept, configuratia ofera o stabilitate excelenta, insa in timpul virajelor aceasta minimizeaza deviatia laterala, la fel ca un sistem cu brate multiple. Inginerii Opel estimeaza ca bratele absorb aproape 80% din sarcinile laterale de pe suspensia spate. In plus, bratul Watt permite montarea unor bucse mai flexibile, fara a mai fi nevoie de compensarea unghiului de convergenta a rotilor din spate, oferind astfel un raspuns imbunatatit si un nivel sporit de confort pe puntea spate.
Un sistem unic de directie pentru modelul GTC
Precizie, raspuns si incredere: acestea au fost cele trei elemente tinta ale programului special de proiectare a sistemului de directie al GTC. Provocarea a fost reprezentata de pastrarea usurintei de utilizare a sistemului la viteze scazute, dar antrenarea unui nivel mai mare de implicare si unui efort sporit la viteze mai mari.
Astra GTC utilizeaza un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu sistem de asistenta sensibila la viteza. Insa pentru ca sistemul de directie sa ofere soferilor un raspuns sporit, motorul electric al sistemului este montat direct pe cremaliera si nu la baza coloanei de directie.
Cele mai importante beneficii ale utilizarii servodirectiei sunt bine cunoscute. La viteze scazute, nivelul de asistenta este marit pentru a minimiza efortul. La viteze mai mari, gradul de asistenta este redus automat, pentru a asigura soferului un raspuns sporit al sistemului de directie. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorita faptului ca nu necesita o pompa hidraulica si raspunde direct la puterea necesara la orice viteza.
FlexRide sporeste si mai mult atractivitatea modelului GTC pentru soferi
Sasiul modelului Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul inteligent, adaptiv de control al sasiului FlexRide. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, comportamentul la virare si raspunsul sistemului de directie adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. Tinuta de drum si echilibrul imbunatatite ale autovehiculului sporesc, de asemenea, nivelul de siguranta in situatii de urgenta. In plus, FlexRide ofera trei setari diferite, permitand modificarea caracteristicilor autovehiculului cu o apasare de buton: puteti alege oricand intre modul echilibrat Standard, modul "Tour" proiectat pentru confort sau modul activ "Sport".
Carosabil accidentat: provocarea suprema pentru inginerii care proiecteaza sasiul
"Reteaua rutiera din Marea Britanie este diferita de oricare alta din Europa," a declarat Gary Baker, sef al sectiei de dinamica a Vauxhall Engineering Center. "Desigur, noi testam autovehiculele in multe tari diferite, insa serpentinele si drumurile foarte inclinate din Marea Britanie dezvaluie de multe ori caracteristici de manevrabilitate care ar ramane de altfel ascunse pe suprafetele mai uniforme si drumurile mai previzibile de pe continent. Si nu este vorba doar de suprafete. Curbele cu raza variabila sunt des intalnite in Marea Britanie, precum sunt si culmile si crestele ascunse privirii, solicitand si mai mult autovehiculele noastre si soferii. Un bun exemplu ar fi un sofer care trebuie sa faca o reglare in timpul virajului pe un drum cu care nu este obisnuit unde curba se ingusteaza iar acesta elibereaza pedala de acceleratie sau franeaza brusc. Autovehiculul trebuie sa raspunda corespunzator si intuitiv la comenzile de directie ale soferului, insa conducerea autovehiculului trebuie sa fie placuta in conditii normale."
Pentru ca soferii nu au intotdeauna acces la drumuri uniforme, serpuite, modelul GTC a fost reglat si pentru a face fata celor mai dificile si accidentate suprafete, chiar si cand este echipat cu jante de 19 si 20 inci, disponibile optional (modelul este echipat standard cu jante de 18 inch).
Sursa: Opel
-
Ford focus diesel 2012 3950 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Vw golf benzina 2010 2901 €
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
-
Dezmembrez bmw f30 2012 sedan 2.0 d
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei


