Opel GTC Astra, sasiu exclusivist de inalta performanta

Pentru aceasta, inginerii Opel din Russelsheim si de la Vauxhall Engineering Center din Millbrook, Marea Britanie au creat o platforma speciala pentru modelul GTC. Componentele cheie, precum suspensia HiPerStrut pe puntea fata, au fost preluate de la modelul Insignia OPC de 239 kW/325 CP, in timp ce puntea spate unica cu brat Watt si arbore compus a fost imbunatatita semnificativ. Asadar, desi gama GTC cuprinde in prezent o gama larga de motoare cu putere de la 88 kW/120 CP la 132 kW/180 CP, soferii se pot baza intotdeauna pe un nivel inalt de dinamica la conducere.
Suspensia fata de inalta tehnologie sporeste atractivitatea modelului GTC
Inca de la inceputul programului de dezvoltare a modelului GTC, scopul a fost de a oferi autovehiculului caracteristici orientate spre sofer si adaptabilitate la conditiile de drum. "Scopul nostru a fost ca prin intermediul dinamicii de conducere a modelului GTC sa surclasam cel mai bun autovehicul din clasa", a declarat Michael Harder, inginer supraveghetor al diviziei de dinamica de conducere a Opel. "Am dorit, de asemenea, sa schimbam centrul de interes in cazul modelului Astra cu 5 usi, anume raspunsul in viraje si comportamentul amortizoarelor, concentrandu-ne pe o configuratie mai precisa, insa destul de confortabila pentru majoritatea drumurilor din Europa si Marea Britanie."
Marea parte a procesului de dezvoltare s-a concentrat pe integrarea suspensiei HiPerStrut de la Opel in cadrul modelului GTC, o premiera pentru un model Astra. Bazata pe sistemul utilizat in prezent la modelul Insignia OPC de 239 kW/325 CP, suspensia HiPerStrut utilizeaza punctele de montare existente, insa reduce unghiul de inclinare a axei pivosilor cu 44 % si reduce lungimea fuzetei cu 46 % fata de modelele echipate cu suspensie MacPherson. Acest lucru ajuta la prevenirea deraparii cauzate de cuplul motor generat la virare, o caracteristica a multor autovehicule puternice cu tractiune pe puntea fata, permitand soferilor sa valorifice mai bine performantele modelului GTC, fara a afecta precizia directiei.
Utilizarea suspensiei HiPerStrut a redus, de asemenea, variatia unghiului de cadere a rotilor din fata ale modelului GTC in timpul virajelor, imbunatatind aderenta. Comportamentul sistemului de directie este, de asemenea, imbunatatit datorita reducerii nivelului de frecare inregistrat intre componentele acestuia. Modificarile geometriei ocazionate de suspensia HiPerStrut permit, de asemenea, echiparea modelului GTC cu jante cu diametru de pana la 20 inci.
"Modelul actual Astra cu 5 usi a prezentat dintotdeauna o manevrabilitate exceptionala", a declarat Michael Harder. "Insa GTC a ridicat stacheta si mai sus. Soferul va aprecia instant raspunsul si aderenta, permitandu-i sa exploateze si mai mult potentialul platformei de baza Astra."
Revizuirile suspensiei spate completeaza modificarile aduse garzii la sol si ecartamentului modelului GTC
Fata de versiunea Astra cu 5 usi, garda la sol a modelului GTC a fost coborata cu 15 mm, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 10 mm, de la 2.685 mm la 2.695 mm. Ambele ecartamente sunt, de asemenea, mai late, 1.584 mm (+40 mm) in fata si 1.585 mm (+30 mm) in spate.
Suspensia spate cu arbore compus si brat Watt a fost de asemenea revizuita, pentru a obtine rezultate exceptionale in ceea ce priveste rigiditatea la ruliu si inaltimea centrului de ruliu. Sistemul are multe avantaje fata de o configuratie cu brate multiple, inclusiv un design imbunatatit, rigiditate mai mare a unghiului de cadere a rotilor si un nivel redus de frecare a sistemului de suspensie. Puntea spate cu brat Watt permite, de asemenea, mentinerea in permanenta a stabilitatii laterale.
Puntea spate cu brat Watt este amplasata pe o traversa de dimensiuni mici, atasata de partea inferioara a autovehiculului, in spatele liniei centrale a rotilor din spate. Aceasta cuprinde un brat central pivotant cu o articulatie sferica la fiecare capat, pe care sunt montate bratele laterale de la roti.
Pe drum drept, configuratia ofera o stabilitate excelenta, insa in timpul virajelor aceasta minimizeaza deviatia laterala, la fel ca un sistem cu brate multiple. Inginerii Opel estimeaza ca bratele absorb aproape 80% din sarcinile laterale de pe suspensia spate. In plus, bratul Watt permite montarea unor bucse mai flexibile, fara a mai fi nevoie de compensarea unghiului de convergenta a rotilor din spate, oferind astfel un raspuns imbunatatit si un nivel sporit de confort pe puntea spate.
Un sistem unic de directie pentru modelul GTC
Precizie, raspuns si incredere: acestea au fost cele trei elemente tinta ale programului special de proiectare a sistemului de directie al GTC. Provocarea a fost reprezentata de pastrarea usurintei de utilizare a sistemului la viteze scazute, dar antrenarea unui nivel mai mare de implicare si unui efort sporit la viteze mai mari.
Astra GTC utilizeaza un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu sistem de asistenta sensibila la viteza. Insa pentru ca sistemul de directie sa ofere soferilor un raspuns sporit, motorul electric al sistemului este montat direct pe cremaliera si nu la baza coloanei de directie.
Cele mai importante beneficii ale utilizarii servodirectiei sunt bine cunoscute. La viteze scazute, nivelul de asistenta este marit pentru a minimiza efortul. La viteze mai mari, gradul de asistenta este redus automat, pentru a asigura soferului un raspuns sporit al sistemului de directie. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorita faptului ca nu necesita o pompa hidraulica si raspunde direct la puterea necesara la orice viteza.
FlexRide sporeste si mai mult atractivitatea modelului GTC pentru soferi
Sasiul modelului Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul inteligent, adaptiv de control al sasiului FlexRide. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, comportamentul la virare si raspunsul sistemului de directie adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. Tinuta de drum si echilibrul imbunatatite ale autovehiculului sporesc, de asemenea, nivelul de siguranta in situatii de urgenta. In plus, FlexRide ofera trei setari diferite, permitand modificarea caracteristicilor autovehiculului cu o apasare de buton: puteti alege oricand intre modul echilibrat Standard, modul "Tour" proiectat pentru confort sau modul activ "Sport".
Carosabil accidentat: provocarea suprema pentru inginerii care proiecteaza sasiul
"Reteaua rutiera din Marea Britanie este diferita de oricare alta din Europa," a declarat Gary Baker, sef al sectiei de dinamica a Vauxhall Engineering Center. "Desigur, noi testam autovehiculele in multe tari diferite, insa serpentinele si drumurile foarte inclinate din Marea Britanie dezvaluie de multe ori caracteristici de manevrabilitate care ar ramane de altfel ascunse pe suprafetele mai uniforme si drumurile mai previzibile de pe continent. Si nu este vorba doar de suprafete. Curbele cu raza variabila sunt des intalnite in Marea Britanie, precum sunt si culmile si crestele ascunse privirii, solicitand si mai mult autovehiculele noastre si soferii. Un bun exemplu ar fi un sofer care trebuie sa faca o reglare in timpul virajului pe un drum cu care nu este obisnuit unde curba se ingusteaza iar acesta elibereaza pedala de acceleratie sau franeaza brusc. Autovehiculul trebuie sa raspunda corespunzator si intuitiv la comenzile de directie ale soferului, insa conducerea autovehiculului trebuie sa fie placuta in conditii normale."
Pentru ca soferii nu au intotdeauna acces la drumuri uniforme, serpuite, modelul GTC a fost reglat si pentru a face fata celor mai dificile si accidentate suprafete, chiar si cand este echipat cu jante de 19 si 20 inci, disponibile optional (modelul este echipat standard cu jante de 18 inch).
Sursa: Opel
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
-
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei


