Romania, tara in care masinile mananca ulei pe paine: de ce dispare din motoarele noastre?

Romania, tara in care masinile mananca ulei pe paine: de ce dispare din motoarele noastre?
  • Toate motoarele mananca ulei
  • Fumul albastru indica un consum excesiv de ulei
  • Testul de compresie indica starea motorului tau
Distribuie pe Facebook

Incepem acest articol cu o certitudine: toate motoarele mananca ulei. Ca nu vorbim de cantitati mari, spre exemplu 1 litru la 1000 de kilometri parcursi, asta-i alta problema. Insa nu exista motor care nu mananca macar 200 de ml de ulei de la schimb la schimb.

Si pana la urma consumul de ulei, nu excesiv, este un fenomen normal pentru ca motorul unei masini, indiferent de tehnologie, de cine il produce sau cat de avansat este, nu poate fi complet etans.

Pana si producatorii sustin ca o masina noua este normal sa consume 1 litru de ulei la fiecare 10.000 de kilometri parcursi. Desigur, cantitatea de ulei poate sa difere si este influentata de mai multi factori. Daca ai un stil de condus sportiv si schimbi doar in limitare, sau daca nu faci revizia la timp in repetate randuri, evident ca motorul masinii tale va consuma tot mai mult ulei cu timpul. Sau in cel mai rau caz va ceda de tot.

Semeringuri supape si segmenti motor

Fumul albastru si implicit completarea foarte des cu ulei sunt doua semne clare ca motorului tau ii place uleiul la fel de mult cum ii place benzina sau motorina, dupa caz. Care sunt principalele cauze ale consumului excesiv de ulei?

Semeringuri supape si segmenti motor

Daca iese fum albastru pe evacuare doar la pornirea motorului, la ralanti, sau cand este rece, cel mai probabil semeringurile supapelor sunt mult prea uzate. In acest caz, uleiul din chiulasa ajunge in cilindri unde este ars. Nu este o problema foarte grava si nu te va costa foarte mult aceasta operatiune la service. Asta nu inseamna ca nu este neplacut.

Semeringuri supape si segmenti motor

Daca masina ta scoate fum albastru tot timpul, in special la turatie mare, indiferent daca motorul este rece sau cald, atunci ai o problema ceva mai serioasa. Segmentii din motor, care au ca rol izolarea gazelor din camera de ardere de sistemul de ungere, s-au uzat, astfel ca uleiul trece de ei si intra in camera de combustie, unde este ars impreuna cu combustibilul. De aici, ajunge in evacuare.

Semeringuri supape si segmenti motor

Segmentii in sine nu sunt extraordinar de scumpi, insa manopera face ca aceasta reparatie sa nu fie intocmai la indemana. Testul de compresie este o modalitate prin care poti afla in ce stare se afla motorul tau si daca segmentii isi mai fac treaba si in ce masura.

Semeringuri supape si segmenti motor

Fum albastru pe evacuare poti avea si din cauza turbocompresorului. Mai exact, cand axul central al acestuia incepe sa aiba un joc mare, uleiul se scurge pe langa garniturile de etansare si ajunge fie in admisie, fie in evacuare. Indiferent de situatie, uleiul se scurge si este ars in cele din urma.

Semeringuri supape si segmenti motor

Pentru a evita toate aceste situatii neplacute, nu forta motorul atunci cand este rece, fa reviziile la timp, pune numai ulei de calitate conform specificatiilor tehnice ale masinii tale si daca ai turbo, nu opri imediat motorul dupa o sesiune de "dat in gura". Mai lasa-l vreo 30 de secunde - 1 minut, pentru ca uleiul din turbina, si implicit turbina in sine, sa se raceasca putin. In rest, drumuri bune!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Semeringuri supape si segmenti motor
mai multe
Publicat în categoria: Tehnica Auto DATA PUBLICĂRII: 10 August 2018