Sfatul profesionistilor: Nu polisha farurile masinii tale!

Sfatul profesionistilor: Nu polisha farurile masinii tale!
Farurile si stopurile pot fi pastrate ca noi, in permanenta, dar nu se intampla asa. Daca ele nu sunt noi, in acest moment, se pot reconditiona. Dar nici acest lucru nu va dura foarte mult si se vor matui mai curand ca inainte. Cu toate acestea, iti poti pastra farurile si stopurile cu o claritate de invidiat, atat pentru o vizibilitate sporita pe timpul noptii, cat si pentru o infatisare de top. Si asta pe intreaga durata de viata a masinii. Care sa fie sercretul?
Distribuie pe Facebook

Cum se "incetoseaza" farurile?
Ai avut ocazia sa vezi un om, in general batran sau neingrijit, ai carui ochelari erau atat de murdari si matuiti incat pareau aburiti si te-ai mirat ce poate vedea acel om prin ei?!
Crezi ca o astfel de imagine nu poate avea legatura cu masina ta si te gandesti ca as putea bate campii?! Urmareste-ma putin. Mai devreme sau mai tarziu, iata ce se intampla cu toate farurile masinilor.
Pe timp de iarna, farurile masinii tale se acopera de zapada si ingheata. Ca sa poti circula, nu de putine ori, trebuie sa razui gheata de pe ele. Pentru ca sunt in partea frontala a masinii, farurile sunt plesnite in mod repetat cu solutii de dezghetare (printre care, sare si nisip).
Tot din cauza pozitiei lor, vara, ele sunt lovite de muste, fluturi si tot felul de alte gaze (ale caror fluide pot fi deosebit de acide). La acestea se adauga loviturile de criblura de pe toate drumurile noastre.


Cand mergi la spalatorie sa cureti farurile, spalatorii le freaca bine si, cu timpul, capata aspectul acela incetosat, laptos. La acest aspect contribuie si depunerile de calcar din apa dura sau de la ploile din zonele supra-poluate.

Toate acestea insirate pana aici se aduna prin efectele lor. Nu vreau nici pe departe sa te sperii sau amenint degeaba, ci vreau sa intelegi cum unele masini ajung sa aiba peste ani farurile atat de afectate incat sa poata fi comparate cu ochelarii cetosi, aproape mati si murdari, despre care am vorbit la inceput.
Vestea buna este ca acum, daca stii ce trebuie sa faci si faci ce trebuie, farurile masinii tale nu vor ajunge niciodata sa aiba vreo zgarietura sau matuiala macar. Ele se protejeaza cu o folie speciala ("Exterior Car Film" sau "Paint Protection Film"), care preia toate solicitarile de mai sus.
Pasta de dinti sau 3M?

Initial, toate farurile erau din sticla. Problema lor era ca (desi mai rezistente la matuire) se puteau sparge mai usor si costau cu atat mai mult cu cat profilul era mai complicat.
Tehnologiile moderne au facut posibila utilizarea plasticelor. Printr-un proces tehnologic mai complicat, numit FLOW-COATING, policarbonatul este acoperit cu un strat dintr-un lac special, care ii confera rezistenta necesara la atacurile mecanice si chimice. Astfel, au putut fi turnate faruri cu profile din ce in ce mai complicate, mai ieftin si mai usor. In plus, farurile s-au putut polisha si reconditiona.
Acum, daca vorbim de polisharea farurilor si a stopurilor, trebuie sa spunem ca exista o puzderie de tipuri de tratamente. De la unele cat de cat serioase (hartii abrazive succesive si apoi polishare) si pana la unele rizibile (Atentie: nu pentru ca nu ar avea oarece eficacitate si anumite rezultate, dar pentru ca sunt cel putin... pitoresti). Printre acestea din urma, poate cea mai cunoscuta este polisharea cu laveta si cu pasta de dinti sau cu Axion. Apoi urmeaza "produsele minune" care contin in general solventi si nu rezolva prea multe, produse pe baza de silicon sau solutie de bicarbonat.
Cu toate acestea, exista si tratamente serioase, profesionale. Acesta este motivul pentru care vom face astazi, in filmul de mai jos, review-ul Kitului Profesional 3M.

Polish faruri 2


Acelasi tratament profesional se face si in cazurile stopurilor. Urmariti aici rezultatele:

Polish faruri 1



Riscurile polisharii "dupa ureche"
Orice prelucrare mecanica a elementelor din plastic este potential valabila si poate inlatura una, doua sau toate problemele (tartru, matuieli, zgarieturi).
Lucrul necunoscut sau ignorant este acela ca de cele mai multe ori - mai ales cand problemele nu sunt superficiale - rezolvarea defectelor se face odata cu eliminarea stratului protector (cel depus in fabrica prin FLOW-COATING).
Rezultatul pe termen lung este, in consecinta, unul de tipul "Na-ti-o franta, ca ti-am dres-o!" Respectiv, acum pare totul ok, dar in scurt timp problemele vor fi mult mai grave si vor aparea mai rapid, pentru ca policarbonatul ESTE momentan lucios, dar neprotejat.
Multi dintre cei care presteaza astfel de servicii de polishare sustin ca nu este nevoie de protectie, altii ca folosesc sealant (care este o pasta sau crema, pana la urma), iar altii folosesc chiar lac din spray.
Noi consideram ca singura protectie corecta sunt foliile de tip "Exterior Car Film" sau "Paint Protection Film". De ce? Pentru ca sunt proiectate special sa reziste la zgarieturi si la lovituri de criblura, sa preia actiunea mecanica si chimica a factorilor de mediu. Foliile sunt garantate la decolorare si la dezlipire timp de 5 ani de zile. Iar in plus de asta, pot fi inlocuite (sau indepartate) oricand.
Un pret mediu, la noi, pentru polisharea profesionala si protectia cu folie a unui far este 125 de lei (manopera, material, TVA). Pentru cine stie cat poate costa un far acest tratament este mai mult decat o obligatie.




Cristian Pop - www.expertdetailing.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe