Testarea compresiei unui motor: test esential cand cumperi o masina SH

Testarea compresiei unui motor: test esential cand cumperi o masina SH
  • Un echipament de verificare costa 200 de lei
  • Testul de compresie certifica starea motorului tau
  • Testul dureaza maxim 10 minute
Distribuie pe Facebook

Atunci cand achizitionezi o masina la mana a doua, e indicat sa faci un test de compresie. Aceasta masuratoare iti poate dezvalui defectiuni majore sau o lipsa de performanta a motorului. Odata ce cunosti compresia motorului, stii sigur daca vei avea probleme cu internele sale, lucru deloc ieftin.

Daca ai deja o masina sau vrei sa cumperi una, un test important este testul de compresie. Acest test e simplu de facut, il poti face intr-un service sau chiar in fata blocului, daca ai sculele necesare, care nu sunt foarte scumpe.

Costul unui astfel de echipament porneste de la 200 de lei si nu ai nevoie de o pregatire speciala ca sa il utilizezi. Aparatul se numeste COMPRESMETRU. Adica, asa cum spune si denumirea, un dispozitiv ce masoara compresia in fiecare piston.

Masurarea se face facil si ai nevoie doar de o cheie de bujii si inca o persoana alaturi de tine. Se scoate bujia de la pistonul care se vrea a fi testat si se introduce dispozitivul cu manometru care masoara presiunea din cilindru. Pentru asta e nevoie de doua persoane, una citeste si alta da la automat.

Operatiunea se repeta pentru fiecare cilindru. Se recomanda decuplarea bobinei de inductie la masinile pe benzina ca masina sa nu porneasca. Atentie: masina porneste si in 3 pistoane sau chiar in 2!

Test Compresie

Manometrul va indica o valoare, asa ca este bine sa stii deja cat trebuie sa fie compresia, sau cat a fost compresia motorului din fabrica. Aceste detalii le gasesti pe internet sau in cartea masinii tale.

Compari valorile obtinute si vezi daca sunt mult mai mici si cat e minimul admis la motorul tau. Insa, daca nu stii valorile ideale, exista o portita. Testul de compresie "ud". Adica torni cateva picaturi de ulei in cilindru pe la gaura bujiei si masori din nou. Uleiul are rolul de a etansa segmentii de cilindru. Daca presiunea masurata la ud este mai mare decat presiunea masurata anterior, e clar ca motorul tau necesita resegmentare.

Testul se face pentru toti cilindri si se compara presiunile. Diferenta nu trebuie sa fie mare intre cilindri. O diferenta mare la unu sau doi cilindri inseamna ca acolo este o problema.

RK-ul motorului sau refacerea este un proces des intalnit, practic se schimba piesele care se afla in miscare si cele care suporta fortele de frecare.

In momentul in care motorul este la sfarsitul vetii si nu te poti desparti de masina, este o idee buna sa il refaci. Vei castiga atat performanta, cat si o scadere de consum, teoretic masina revenind la o viata noua pentru inca o perioada lunga.

Daca esti pe punctul de a cumpara o masina si motorul pica testul de compresie, zi pas si cauta alta masina, sau negociaza la sange: segmentarea unui motor nu e treaba usoara...

Distribuie pe Facebook
mai multe