Vine caldura! Cum sa-ti scoti masina de la hibernat si sa o pregatesti de vara

Vine caldura! Cum sa-ti scoti masina de la hibernat si sa o pregatesti de vara
Chiar daca inca vedem pe geam zapada si temperaturile sunt mici, se pare ca iarna si-a aratat ultimii colti. Vine primavara si odata cu ea caldura. Stim cu totii ca a fost o iarna grea pentru noi, dar mai ales pentru masinile noastre. Afla aici ce trebuie sa faci ca sa o readuci la viata si sa te asiguri ca nu au aparut probleme pe timpul iernii.
Distribuie pe Facebook

Inca nu a venit vara, dar macar incepem sa circulam pe asfalt uscat. Printre gropi, ce-i drept, dar e uscat pe jos. Si soarele incepe sa isi trimita razele spre noi si spre masinile noastre inghetate. Sunt primele semne ca primavara incepe sa-si intre in drepturi. Incepem sa ne gandim la Mare si la vacanta, dar si la masina noastra care si-a facut treaba in aceasta iarna si are nevoie de putina atentie.

Mai demult iti recomandam niste idei pentru a uita complet de iarna, dar acum iti propunem sa faci cativa pasi pentru ca viata ta sa fie mai usoara si sa nu ai surprize neplacute. Multa lume nu stie ca pe timp de iarna, masina noastra are de suferit destul de mult, mai ales daca a avut de infruntat o iarna extrem de grea, cum a fost cea care tocmai s-a incheiat.

1. Starea tehnica

Ce se poate strica sau uza la masina pe timp de iarna? Bucsele, pivotii, articulatii, capete de bara. Cum asa? Cand mergem iarna cu masina, cu siguranta dam si peste strazi care au sleauri adanci care ne forteaza sa mergem prin ele, chiar daca tragem noi de volan. Nu mai zicem de gropi, diferente de nivel, gheata, etc.

In plus, mai tot romanul care sta la bloc a fost nevoit sa faca putin off-road, ca sa iasa cu masina din spatele blocului sau de pe strazi laturalnice, lucru care nu se intampla pe timp de vara. Prin urmare, tot ce inseamna articulatie la masina a fost putin mai solicitat. Unde mai pui ca materialul din care sunt facute bucsele, respectiv cauciuc, a fost mereu umed si atacat de substantele anti-derapante de pe strada?

Si mai este ceva. Din cauza nametilor mari, multi soferi si-au dat seama ca masinile lor incep sa aiba o vibratie in volan, daca merg cu viteze mai mari de 70 km/h. Si e normal, pe timp de iarna. Rotile s-au incarcat cu gheata si s-au dezechilibrat. Insa acea vibratie care poate fi una destul de puternica, duce la uzura in caseta de directie, capete de bara, etc.

Si franele trebuie verificate. Chiar daca nu am tinut frana de mana trasa si nu s-a blocat, am intalnit situatii de placute care au inghetat pe disc. Si cand masina s-a pus in miscare, s-a auzit o trosnitura destul de puternica. Nu e nimic grav, dar asta inseamna ca pistonul de la etrier da semne ca se blocheaza. In afara de asta, franarea brusca impreuna cu baltile si zapada poate duce la discuri ovalizate. Iar daca cumva am uitat frana de mana trasa si am mers cu discurile sau sabotii blocati, putem sa fim siguri ca am stricat ceva pe acolo sau am uzat peste masura placute / discuri.

Pe viitor, e bine de stiut ca daca cumva vedem ca avem frana blocata, inghetata, nu trebuie sa plecam cu masina asa. Fortam rotile, fortam etrierul si stricam discul si placutele. Trebuie sa aducem un bidon cu apa fierbinte si sa stropim etrierul, furtunul, tamburul sau ce reusim sa vedem prin spitele rotii. Apa calda va dezgheta apa din piston / etrier si sistemul se va debloca. Macar asa suntem siguri ca nu stricam nimic.

2. Partea electrica

Tot ce inseamna electricitate incepe cu bateria masinii. Chiar si cele mai performante baterii pot ceda, fie ele si noi, daca nu am mai pornit masina de luni bune. Diferenta dintre o baterie noua si una veche este ca cea noua poate fi resuscitata si folosita din nou.

Daca ne-a lasat bateria, putem incerca varianta cea mai simpla, cu tras curent de la alta masina. Daca insa peste cateva zile moare iar, treaba e clara: avem nevoie de una noua. Acelasi lucru se va intampla si daca o punem pe redresor. Daca in scurt timp o sa cedeze, nu mai avem ce face cu ea.

Indiferent daca am pornit sau nu masina, trebuie sa ne uitam putin si la becurile masinii. Nu pentru ca se ard, ci pentru ca de la frig si umezeala, contactele se oxideaza si nu mai fac contact. Acelasi lucru se poate intampla si cu altceva, CD-playerul de exemplu, cu luminile de interior sau alte contacte prin bord.

Daca cumva se intampla ca dupa iarna, contactul sa va faca figuri, merita sa incercati o varianta. Mai precis, daca bordul se aprinde, dar nu se invarte electromotorul, puteti tine contactul mai multe secunde. De obicei, se oxideaza ceva pe traseu, dar cand tinem lung contactul se incalzeste circuitul si se face astfel legatura. E o varianta, nu inseamna ca e si cea buna, depinde de situatie.

3. Partea estetica

La exterior, grija noastra pentru masina ar trebui sa inceapa cu o spalare buna la spalatorie. Pe sub masina, pe langa roti, peste tot unde poate intra jetul de apa sub presiune, ca sa scapam de urmele zapezii si de materialele antiderapante, de sare, etc, substante care ne vor ataca tabla in timp.

Va urma in ceva timp o vizita la vulcanizare. Dar nu inca, ci atunci cand temperatura de afara va deveni constanta peste 7 grade. Atunci ar fi bine sa mergem sa ne schimbam anvelopele de iarna cu cele de vara. Ideal ar fi sa avem doua seturi separate, gata echilibrate, ca sa nu tot dam anvelopele jos de pa jante si sa le echilibram mereu. Asa facem economie de bani si timp.

Mai putem apela acum si la un tratament de detailing exterior pentru vopsea, dar special pentru anotimpul cald. Adica sa ne protejam vopseaua de razele UV care o vor ataca in timp. Si daca tot suntem la detailing, o folie omologata montata la un centru autorizat, tot pentru a te proteja de razele UV, nu strica deloc.

4. La interior

La interior momentan nu prea ai ce sa faci, decat o spalare buna. Mai incolo, poti sa schimbi presurile de iarna cu cele de vara, poti sa iti cureti tapiteria profesional si poti chiar sa o tratezi pentru a fi protejata impotriva murdariei. Adica chestii legate de detailing. Asta daca tii la masina ta, evident, si vrei sa fie curata si protejata pe vremea calda care sta sa vina.

Nu mai trebuie decat sa schimbi si colectia de muzica. Ceva vesel, care te imbie la plimbare si, de ce nu, la a-ti cumpara o masina decapotabila cu care sa te duci la Mare, alaturi de prieteni. A fost grea, a fost nemiloasa si lunga. Dar s-a terminat. Iarna a plecat si ii face loc caldurii, de care ne-a fost dor tuturor. Inclusiv masinilor noastre!

Distribuie pe Facebook
mai multe