Vine caldura! Cum sa-ti scoti masina de la hibernat si sa o pregatesti de vara

Inca nu a venit vara, dar macar incepem sa circulam pe asfalt uscat. Printre gropi, ce-i drept, dar e uscat pe jos. Si soarele incepe sa isi trimita razele spre noi si spre masinile noastre inghetate. Sunt primele semne ca primavara incepe sa-si intre in drepturi. Incepem sa ne gandim la Mare si la vacanta, dar si la masina noastra care si-a facut treaba in aceasta iarna si are nevoie de putina atentie.
Mai demult iti recomandam niste idei pentru a uita complet de iarna, dar acum iti propunem sa faci cativa pasi pentru ca viata ta sa fie mai usoara si sa nu ai surprize neplacute. Multa lume nu stie ca pe timp de iarna, masina noastra are de suferit destul de mult, mai ales daca a avut de infruntat o iarna extrem de grea, cum a fost cea care tocmai s-a incheiat.
1. Starea tehnica
Ce se poate strica sau uza la masina pe timp de iarna? Bucsele, pivotii, articulatii, capete de bara. Cum asa? Cand mergem iarna cu masina, cu siguranta dam si peste strazi care au sleauri adanci care ne forteaza sa mergem prin ele, chiar daca tragem noi de volan. Nu mai zicem de gropi, diferente de nivel, gheata, etc.
In plus, mai tot romanul care sta la bloc a fost nevoit sa faca putin off-road, ca sa iasa cu masina din spatele blocului sau de pe strazi laturalnice, lucru care nu se intampla pe timp de vara. Prin urmare, tot ce inseamna articulatie la masina a fost putin mai solicitat. Unde mai pui ca materialul din care sunt facute bucsele, respectiv cauciuc, a fost mereu umed si atacat de substantele anti-derapante de pe strada?
Si mai este ceva. Din cauza nametilor mari, multi soferi si-au dat seama ca masinile lor incep sa aiba o vibratie in volan, daca merg cu viteze mai mari de 70 km/h. Si e normal, pe timp de iarna. Rotile s-au incarcat cu gheata si s-au dezechilibrat. Insa acea vibratie care poate fi una destul de puternica, duce la uzura in caseta de directie, capete de bara, etc.
Si franele trebuie verificate. Chiar daca nu am tinut frana de mana trasa si nu s-a blocat, am intalnit situatii de placute care au inghetat pe disc. Si cand masina s-a pus in miscare, s-a auzit o trosnitura destul de puternica. Nu e nimic grav, dar asta inseamna ca pistonul de la etrier da semne ca se blocheaza. In afara de asta, franarea brusca impreuna cu baltile si zapada poate duce la discuri ovalizate. Iar daca cumva am uitat frana de mana trasa si am mers cu discurile sau sabotii blocati, putem sa fim siguri ca am stricat ceva pe acolo sau am uzat peste masura placute / discuri.
Pe viitor, e bine de stiut ca daca cumva vedem ca avem frana blocata, inghetata, nu trebuie sa plecam cu masina asa. Fortam rotile, fortam etrierul si stricam discul si placutele. Trebuie sa aducem un bidon cu apa fierbinte si sa stropim etrierul, furtunul, tamburul sau ce reusim sa vedem prin spitele rotii. Apa calda va dezgheta apa din piston / etrier si sistemul se va debloca. Macar asa suntem siguri ca nu stricam nimic.
2. Partea electrica
Tot ce inseamna electricitate incepe cu bateria masinii. Chiar si cele mai performante baterii pot ceda, fie ele si noi, daca nu am mai pornit masina de luni bune. Diferenta dintre o baterie noua si una veche este ca cea noua poate fi resuscitata si folosita din nou.
Daca ne-a lasat bateria, putem incerca varianta cea mai simpla, cu tras curent de la alta masina. Daca insa peste cateva zile moare iar, treaba e clara: avem nevoie de una noua. Acelasi lucru se va intampla si daca o punem pe redresor. Daca in scurt timp o sa cedeze, nu mai avem ce face cu ea.
Indiferent daca am pornit sau nu masina, trebuie sa ne uitam putin si la becurile masinii. Nu pentru ca se ard, ci pentru ca de la frig si umezeala, contactele se oxideaza si nu mai fac contact. Acelasi lucru se poate intampla si cu altceva, CD-playerul de exemplu, cu luminile de interior sau alte contacte prin bord.
Daca cumva se intampla ca dupa iarna, contactul sa va faca figuri, merita sa incercati o varianta. Mai precis, daca bordul se aprinde, dar nu se invarte electromotorul, puteti tine contactul mai multe secunde. De obicei, se oxideaza ceva pe traseu, dar cand tinem lung contactul se incalzeste circuitul si se face astfel legatura. E o varianta, nu inseamna ca e si cea buna, depinde de situatie.
3. Partea estetica
La exterior, grija noastra pentru masina ar trebui sa inceapa cu o spalare buna la spalatorie. Pe sub masina, pe langa roti, peste tot unde poate intra jetul de apa sub presiune, ca sa scapam de urmele zapezii si de materialele antiderapante, de sare, etc, substante care ne vor ataca tabla in timp.
Va urma in ceva timp o vizita la vulcanizare. Dar nu inca, ci atunci cand temperatura de afara va deveni constanta peste 7 grade. Atunci ar fi bine sa mergem sa ne schimbam anvelopele de iarna cu cele de vara. Ideal ar fi sa avem doua seturi separate, gata echilibrate, ca sa nu tot dam anvelopele jos de pa jante si sa le echilibram mereu. Asa facem economie de bani si timp.
Mai putem apela acum si la un tratament de detailing exterior pentru vopsea, dar special pentru anotimpul cald. Adica sa ne protejam vopseaua de razele UV care o vor ataca in timp. Si daca tot suntem la detailing, o folie omologata montata la un centru autorizat, tot pentru a te proteja de razele UV, nu strica deloc.
4. La interior
La interior momentan nu prea ai ce sa faci, decat o spalare buna. Mai incolo, poti sa schimbi presurile de iarna cu cele de vara, poti sa iti cureti tapiteria profesional si poti chiar sa o tratezi pentru a fi protejata impotriva murdariei. Adica chestii legate de detailing. Asta daca tii la masina ta, evident, si vrei sa fie curata si protejata pe vremea calda care sta sa vina.
Nu mai trebuie decat sa schimbi si colectia de muzica. Ceva vesel, care te imbie la plimbare si, de ce nu, la a-ti cumpara o masina decapotabila cu care sa te duci la Mare, alaturi de prieteni. A fost grea, a fost nemiloasa si lunga. Dar s-a terminat. Iarna a plecat si ii face loc caldurii, de care ne-a fost dor tuturor. Inclusiv masinilor noastre!
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei


