BMW X6 4.0d 306 cp

"Nu ma asteptam de la un SUV sa aiba consum de subcompacta."
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
98
NOTA CITITORULUI
96
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 8600
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Sighisoara - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: sportiv
  • Exterior
    8 / 10 »
  • Interior
    10 / 10 »
  • Spatiu
    9 / 10 »
  • Motor
    10 / 10 »
  • Transmisie
    10 / 10 »
  • Performante
    9 / 10 »
  • Tinuta de drum
    9 / 10 »
  • Vizibilitate
    8 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    10 / 10 »
  • Consum
    10 / 10 »
  • Pret
    8 / 10 »
Al treilea BMW pe care l-am testat ne-a pus capac. E vorba de un X6. Alb. Cu dungi. Cu tuning de fabrica. Si o pot declara cu usurinta cea mai controversata masina pe care am condus-o. Si spun asta pentru ca mi-a inselat asteptarile de foarte multe ori. Si nu doar in bine. Si nu doar in rau.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    2993 cmc
  • Putere
    306 cp
  • Cuplu
    600 Nm
  • 0 - 100 km/h
    6,5 s
  • Viteza maxima
    236 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    2185 kg
  • Consum mixt
    6l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    570 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    66.588 Euro
  • Pret model testat
    83.900 Euro
  • Impozit anual
    2154 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Cel putin in Romania, cel putin la noi pe site, aici pe 4tuning, marca BMW este fara doar si poate cea mai indragita. Dar este si cea mai controversata, datorita unei imagini cu doua taisuri, la care au contribuit astfel de personaje. Nu demult, chiar acum cateva zile, citeam despre un nou record de viteza oficial, surprins de radar, de 207 km/h. Cu un BMW. Anul trecut, pe vremea asta, vedea toata Romania cum alt zmeu cu un 335 se dadea jos si lovea masina unei soferite care a indraznit sa nu-i acorde libera trecere. Unde mai pui ca strazile sunt pline de pisici pe Bulgaria din care cad soferii, dar care sunt mandri de aripioarele lor de rechin montate tantos pe plafon? Si, evident, nici vreun Chopin nu se aude din boxe...

BMW X6 Performance

Dar stii care este cel mai interesant lucru, care ma pune pe ganduri serios? Asta este imaginea BMW din Romania. Si cu toate astea, daca ii intrebam pe cei 100.000 de oameni care intra zilnic pe site ce masina si-ar cumpara, vor alege BMW. Punem sa punem 10 filme pe zi, cu masini de marci diferite. Cine are cele mai multe vizite? Da, cele cu BMW. Pune un POLL, o comparatie, un versus, si rezultatul va fi acelasi. Oficial, fara doar si poate, BMW este marca preferata a romanilor.

Dar stiam asta deja, stiai chiar si tu. Daca ma uit si la noi in redactie, ajung sa numar vreo 8 masini BMW care au trecut prin mainile noastre, masini personale. Acum au mai ramas doar doua. Insa alta este problema, si aici vroiam sa ajung. Daca iti plac masinile BMW, nu strica sa citesti mai departe. Vom incerca sa-ti aratam ca ar trebui sa-ti placa masinile BMW din cu totul alte motive. Nu ca are Dan Bursuc, nu ca sunt cele mai puternice, nu ca sunt masini care au sigla alb-albastru si nu pentru ca te ajuta sa iei amenzi de viteza.

Problema noastra? Am vrea sa aducem imaginea BMW unde trebuie, pe fagasul corect, si sa fie o masina iubita si placuta pentru ceea ce face, cum face si de ce o face. Si chiar daca nu ne-am ales cea mai buna masina pentru a incepe aceasta munca de convingere, iti vom povesti astazi despre BMW X6. De ce zic ca nu este cea mai buna alegere? Pentru ca este o masina destul de scumpa, de peste 80.000 de Euro. Si pentru ca este, cu siguranta, cel mai controversat model BMW din Romania.

BMW X6 PerformanceBMW X6 Performance

O prima impresie

Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandeam (vezi folosirea timpului trecut) la BMW X6, mi-l imaginam pe Pepe, vorbind la telefon, cu ochelarii de soare, cu cotul scos pe geam, in timp ce depaseste coloana pe linia de tramvai. Si corectati-ma daca gresesc! Poate din invidie, poate ca strugurii sunt prea acrii, multi dintre noi am zis: BMW X6 este o masina inutila, daca as avea banii aia, mi-as lua un X5, sau altceva...

BMW X6 Performance

Pana si Jeremy Clarkson, chitit pe bune sa strice imaginea lui X6 de cum a aparut, a spus ca este o masina inutila. Dar cu toate astea, a fost si este un model de succes extraordinar. Iar in Romania, nu mai spunem. Multa lume si-a cumparat BMW X6 ca este impunator, este un SUV sport, cu un aer complet nou in toata avalansa asta de SUV-uri. Si daca erai cineva, asta era masina "must have".

Din pacate, cu X6 nu mai functioneaza "scuzele" cumpararii unui SUV. Da, este o masina sigura, chiar foarte sigura. Dar nu pentru asta o cumperi. Nu mai merge insa scuza cu spatiul, ca ai familie mare, ai copii, trebuie sa ai unde sa bagi caruciorul si scaunele de copii. Haionul acestei masini nu te va ajuta in situatia in care vei vrea sa umpli masina cu membrii familiei si cu bagajele lor. Daca ai familie mare si iti place sa calatoresti, iti iei X5.

Deci, care a fost prima impresie? Este o masina mare. Si imi place maxim din orice unghi as privi-o, din fata. Cand insa ma duc in lateral si spre spate, lucrurile se schimba. Poate de vina sunt si rotile, care acum erau cele de iarna, diferite fata de jantele din pachetul Performance. Cert este ca masina, din lateral, nu este cea mai frumoasa. Iar spatele, daca esti putin ametit si cineva i-a furat sigla, ai putea sa zici ca este de la un Prius. Nu spune BMW deloc.

BMW X6 Performance

Culoarea alba contribuie si ea serios la imaginea pe care o are BMW X6. Ai vazut tu vreun X6 alta culoare decat alb, si cateodata negru? La fel ca si la rivalul de la Audi, pe care nu l-am vazut decat in alb... Insa acest aspect era usor bulversant la modelul testat, datorita unui pachet BMW Performance, adica ceva accesorii de styling exterior si interior de "casa". Mai precis, e vorba de un X6 alb cu dungi din fata pana in spate, gen Shelby, cu bodykit M si cu cateva elemente din carbon BMW Performance. Adica un X6 si mai sport decat... X6.

Si chestia asta mi-a placut, sau cel putin asa am crezut. Ca daca e vorba de un X6 modificat, lumea din jur va trece peste faptul ca e o masina cu o imagine nasoala. Dar nu a fost asa. Asta am vazut de cand am luat-o. Cand incercam sa trec de pe un rand pe altul, cu semnal, elegant, incat si calm, crezi ca ma lasa cineva???? Deloc. Ce or fi zis oamenii: Varule, tu esti obisnuit sa ti-o arzi pe contrasens, pe linia dubla continua, ce cauti aici, printre muritori? Asadar, am fost nevoit sa ma adaptez si sa ma conving de un lucru: masina asta ti-o iei la pachet cu tot cu imaginea sa...

BMW X6 Performance

Tot din prima, mi-am dat seama ca lumea se uita la mine. Diverse pitzipoance de la semafor se bagau sa ajunga in dreptul geamului meu, poate-poate il vedeau pe Liviu Varciu sau o vedeta din Cancan. Teapa. Pietonii intorceau capul, probabil din acelasi motiv. Si niciun alt sofer n-a indraznit sa lase geamul jos sau sa ma apostrofeze, bagand mana in foc ca sunt neam cu Sile... Asa m-am simtit la volanul lui X6, in primele ore de condus.

BMW X6, masina

Nu am crezut vreo clipa ca cei de la BMW cer peste 80.000 de Euro pe o masina care iti ofera mai putin. Dimpotriva. Chiar daca ma asteptam sa aiba suspensie cu diverse reglaje, pe duritate, pe inaltime, sa se ridice daca dai de drumuri grele, sa poti seta felul de condus si cum se comporta, ei bine, nimic din aceste lucruri nu se regaseau pe acest BMW X6 xDrive 4.0d. Si asta pentru ca nu este nevoie. Suspensia clasica este atat de performanta, incat nu ai cum sa vrei ceva mai mult. Confortul este la el acasa, si atata timp cat nu treci peste un canal cu capacul furat, nu vei simti nimic, si cafeaua din paharul instalat in suport nu se va clinti.

BMW X6 Performance

Directia este extrem de precisa si usoara. Poate ca la aceasta impresie contribuie si volanul sport din pachetul Performance, care te minte ca esti intr-o masina de curse. Si daca tot am ajuns la volan, trebuie sa spun ca nu sunt cel mai mare fan al materialului numit Alcantara. Poate doar la privire, cand e pe bord, pe usi, pe scaune, dar nu imi vine sa-l tin intre degete toata ziua... O piele normala, perforata, mi-ar fi fost mai pe plac.

De frane nu mai are rost sa zic nimic. Ditamai discurile cu etriere gigantice, asa cum ii sta bine unei masini de doua tone, franeaza impecabil, fara repros, in orice conditii. Si tinem cont ca aici nu si-au bagat nasul cei de la divizia Motorsport, si nici vreo piesa Performance nu se gaseste... Deci asta este semnatura BMW.

BMW X6 Performance

Legat de siguranta, chiar daca nu regasim masina pe lista celor de la Euro NCAP, ar fi o jignire chiar si enumerarea sistemelor prezente in acest model. Airbaguri cate vrei, capabile sa faca masina sa pluteasca in caz de scufundare, senzori de parcare cu 3 camere video, ESP, ABS si multe alte dotari ce vin in forma standard, cu un singur scop: siguranta soferului si a pasagerilor.

Daca ar fi sa ma intrebe cineva ce as vrea de la masina asta sa iau acasa, i-as spune ca interiorul. Chiar daca pielea rosie este parca prea stridenta pentru un SUV, se potriveste cu exteriorul. Adica exact acest gen de piele te-ai astepta sa gasesti intr-o astfel de masina. Volanul Performance nu este preferatul meu, cum am mai zis, fiind dealtfel si unicul element "de tuning" din habitaclu. Imi plac scaunele extrem de mult, cotiera si schimbatorul. Si cum tot ce este pe bord, e aranjat acolo unde trebuie, cat trebuie, fara sa aiba nimic in plus.

BMW X6 PerformanceBMW X6 Performance

M-am tot intrebat care este rostul unor padele la volan pentru schimbarea treptelor, pentru ca nu ai parte nici de o viteza surprinzator de mare la schimbarea lor si nici de o utilizare facila a acestora. Insa ca sa te bucuri complet de ele, trebuie sa bagi schimbatorul pe modul manual. Poti sa schimbi cand esti in modul automat si de la padele, dar cutia va trece automat inapoi in modul Auto.

In final, m-am convins. Acele padele nu sunt pentru ca soferul sa se simta el mai sportiv, sau ca masina sa schimbe mai repede. Ci sunt acolo pentru ca este usor sa fie. Si schimbatorul are comenzi electrice pentru cutie, asa ca ce mai conteaza un set de comenzi ce vin de la volan? In plus, daca esti unul din acei soferi care merge cu ambele maini lipite de volan, si se iveste o situatie mai dificila, avand nevoie sa treci intr-o treapta inferioara brusc, nu mai stai sa cauti schimbatorul si sa il bagi in manual, ci dai de padele. Interesant, dar nu necesar.

BMW X6 Performance

Si pana sa ajung la motor, o sa spun cate ceva despre cutie. Am fost pe serpentine, la drum intins, si chiar pe teren putin mai accidentat. Nu am avut nevoie o clipa sa scot cutia din modul Automat. Cele 8 trepte de viteza isi fac treapta incredibil, parca iti citesc gandurile, cand vrei sa urci o panta sau vrei sa accelerezi. Nota 10.

Sa revin putin la interior. M-am jucat cu navigatia foarte mult si e excelenta. Ma bucur ca avea harta Romaniei. Volanul lui BMW X6 este reglabil electric, la fel si scaunele. Sistemul de asistenta la coborare este si el prezent. L-am si testat, coborand pe un drum ceva mai abrupt. Poate isi merita investitia atunci cand e vorba de coborare pe gheata sau zapada, ca pe orice alt fel de suprafata, trebuie sa fii cel mai novice sau cel mai lenes, sa nu poti tine masina din frana. Mai ales la o masina automata, cum este X6!

Si, printre ultimele, am mai bifat pe lista de dotari pilotul automat si scaunele incalzite, numai bune cand afara sunt cu minus gradele... Insa am tot cautat, am recautat, si nu am gasit. Doua chestii pe care le-am gasit in masini low-cost: conexiune bluetooth si proiectoare de ceata. Ok, lipsa proiectoarelor are o scuza: bara Motorsport. Insa 3 oameni ne-am invartit in jurul joystick-ului ca pisicile in jurul conservei si nu am gasit cum putem conecta telefonul la sistem. Butonul de raspuns la mobil era la locul sau, pe volan, la fel si pe consola. Dar degeaba...

BMW X6 PerformanceBMW X6 Performance

Si, pe final, inca o chestie: vizibilitatea din spate. Este prezenta, dar extrem de redusa... Tocmai de aia trebuie sa te bazezi pe camera video cu un sistem de ghidare complet enervant si inutil, care iti arata raza pe care o va lua masina, in functie de cum virezi volanul.

Daca merita toate aceste lucruri peste 80.000 de Euro? Inca nu merita. Dar o sa vezi acum ca merita cu varf si indesat.

BMW X6, Super-Masina

Am lasat descrierea motorului pentru acum. E vorba de un motor pe motorina de 3 litri, cu doua turbine, adica TwinPower, de moda veche, cu 6 cilindri, asa cum ii sta bine unui Bimmer. Cu ajutorul celor doua turbine se intampla doua chestii: 306 cai putere cu un cuplu de 600 Nm, si un consum exagerat. Exagerat de mic!

Am auzit de la prieteni care au SUV-uri de la producatorul cu 4 cercuri, tot cu motor de 3 litri, pe motorina. Consuma 20-25 in oras, dar sub 16 nu scade niciodata in afara. Uite acum, de ce merita toti banii acest BMW X6. Pentru ca iti va consuma exact ca o masina din clasa medie. Atunci cand am luat masina de la BMW Group Romania, calculatorul arata un consum de 14,5 la suta de kilometri. Pesemne ca cine a condus-o inainte, a mers doar in oras. Chiar si asa, la stilul meu de mers, in aglomeratie mare, am reusit sa scot un consum urban de 12%. Nu trebuie sa uitam ca masina are 2200 de kilograme. Insa cea mai mare surpriza a fost la drum intins: 7,8 litri de motorina!!! Mai putin ca multe masini pe benzina, chiar si de productie autohtona!

BMW X6 Performance

M-am trezit la realitate, desi nu mi-a venit sa cred. Ditamai X6-le cu motor de 3 litri si doua turbine, sa consume sub 8 la drum intins? Da, se poate.

Pentru asta, dragii mei, pretul cerut de un BMW este pe deplin justificat. Ok, daca pana acum credeai ca odata ce cumperi un BMW, cumperi si imaginea, cumperi si atitudinea, cumperi si un loc in exclusivitate, acum e cazul sa te razgandesti. Sau, daca vrei, sa adaugi cateva lucruri. Azi, cumperi un BMW pentru ca iti ofera cea mai noua, cea mai tare si cea mai eficienta tehnologie si cele mai bune performante. Un BMW, cum este si acest X6, trebuie de acum sa se defineasca altfel.

BMW X6 PerformanceBMW X6 PerformanceBMW X6 PerformanceBMW X6 Performance

Ultima impresie

Daca la inceput mi-era teama de cum ma voi simti intr-un X6 alb, cu dungi, intr-o tara plina de astfel de masini, conduse de o mare majoritate bine conturata, acum am prins curaj. Si poate ca, in timp, imi voi da seama ca am gresit, si eu, si toti cei care asociaza aceste masini cu anumiti oameni. Sunt sigur ca voi incepe sa vad soferi imbracati elegant, la volanul unui X6, care opresc masina pentru a-l ajuta pe alt sofer, cu o Dacie in pana, sa o impinga la marginea drumului. Sunt sigur ca voi vedea femei de afaceri de succes, care isi vor duce copiii la gradinita, cu scaunul de copil pe bancheta unui X6. Si sunt sigur ca vom vedea cu totii astfel de masini stand cuminti la semafor, in rand cu ceilalti, fara sa claxoneze cum se face verde, de sub haionul carora vom vedea iesind varful unui brad, si pe geamul aburit cateva fete zambitoare desenate de copiii din interior. Pentru ca eu asa as face. Si sunt convins ca BMW are puterea sa ne schimbe.

Vreau sa cred ca de acum vom alege un BMW pentru ceea ce este, nu doar pentru ceea ce ne face sa fim. Alegem ultima tehnologie care imbunatateste performanta pana la cel mai inalt nivel si ne ajuta sa avem un consum foarte redus, alegem siguranta si inovatia. Si daca vreun client, cu oricate valize pline de bani cash, vine la reprezentanta, si raspunde la intrebarea: Ce cuvant defineste marca BMW? altfel decat cu Eficienta, ar trebui trimis la plimbare.

BMW X6 Performance

 
  • pret
  • confort
  • spatiu
  • motorizare
  • performanta
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
96 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (51) Poze BMW X6 Performance
[+] mai multe