Kia Rio 1.4 DSL 90 cp

"Putine sunt masinile care isi merita fiecare banut. Kia a reusit."
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
77
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4600
  • Km. efectuati: 330
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Busteni - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    9 / 10
  • Interior
    10 / 10
  • Spatiu
    8 / 10
  • Motor
    9 / 10
  • Transmisie
    9 / 10
  • Performante
    9 / 10
  • Tinuta de drum
    8 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    10 / 10
  • Consum
    10 / 10
  • Pret
    10 / 10
Recunosc, marcile coreene nu imi transmiteau mare lucru si nu am condus pana in prezent nicio astfel de masina. Cu atat mai putin un model Kia. Tocmai din acest motiv, am plecat spre dealer destul de sceptic, cu putine sperante de a fi impresionat. Si cum puteam fi oare impresionat de o marca precum Kia, de acest model Rio de care nu ma auzisem niciodata?

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1396 cmc
  • Putere 90 cp
  • Cuplu 220 Nm
  • 0 - 100 km/h 14,2 s
  • Viteza maxima 172 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1239 kg
  • Consum mixt 5l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 288 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 10.097 Euro
  • Pret model testat 15.971 Euro
  • Impozit anual 56 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Chiar daca unul dintre colegi are o masina Kia Cee'd pe care o lauda destul de des, nu am fost niciodata pasionat / preocupat / atras / dat pe spate de masinile Kia. Si hai sa fim sinceri, cati dintre voi v-ati fi uitat acum cativa ani la ofertele Kia, cand vedeai pe strazi primul Sportage patratos si urat, care venea din mana coreenilor precoupati mai degraba de razboiul cu nordul si supa de pisica? Eu unul, cu siguranta nu m-as fi gandit la Kia.

In ultimii ani insa, Kia a inceput sa se maturizeze si sa-si schimbe identitatea. Cum au reusit asta coreenii? Au inceput sa faca masini. Dar masini, nu imitatii de masini ca in trecut. Si-au diversificat gama de la masini compacte de oras la limuzine si SUV-uri incapatoare si sigure, au inceput sa intre in pas cu europenii la capitolul dotari si performanta. Si asta mi-am dat seama de cand au spart piata cu modelul Cee'd, o masina frumoasa, sigura, dotata si, cel mai important... accesibila publicului larg.

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

Au mai trecut cativa ani si Kia a devenit si mai europeana. Da, acesta este cuvantul. Probabil din acest motiv au avut si un succes enorm, mai mare ca cel al unor marci cu traditie din Europa sau de peste ocean. Masini straine si accesibile, asta vinde Kia. In rest, habar nu aveam ce face. Dar am avut un motiv sa aflu: am testat noul Rio, un hatchback de mici dimensiuni, menit sa rivalizeze cu ofensiva europeana de Corse, Fieste si alte Clio-uri...

Cum spuneam si mai sus, nu stiam mai nimic despre Kia si nici nu ma interesa. Asta pana sa urc in noul Rio. Vazusem acest model, Rio, in show-room, cat am asteptat predarea masinii de presa. Mi se parea o masina micuta, decenta, timida si pesemne economica. Adica ideala de oras. Ma uitam si la pret. Incepe de la 7500 de Euro prin programul Remat, cu tot cu TVA. Nu e rau deloc. Dar in acelasi timp, absolut nimic special. Toate marcile au in oferta masini de oras la preturi decente. Cu ce ar fi mai special Rio?

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

M-am urca in Rio si am plecat. Am vazut ca are putin sub jumatate de rezervor plin, dar nu imi faceam griji, ca si asa nu aveam planuri de iesit din oras. Nu stiam cat consuma, dar eram tare curios si speram sa imi ajunga, fara sa fiu nevoit sa fac o vizita la pompa. In mers, am avut insa timp sa iau la bani marunti masina coreeana care nu-mi zicea nimic.

Nu, nu a fost dragoste la prima vedere. Mai degraba, dragoste la primul kilometru. Eram intr-o Kia si nu imi venea sa cred. Pur si simplu, da, nu vroiam sa cred ca sunt intr-o Kia. Puteam insa sa jur ca am intrat intr-o masina europeana din gama premium, extrem de dotata si de scumpa. Tapiterie din piele neagra, volan imbracat in piele cu multe butoane pe el, schimbatorul cutiei cu 6 trepte imbracat in piele, cotiera din piele, materiale placute peste tot si finisaje exceptionale.

Domne, sigur vorbesti despre o Kia? Nici eu nu as fi crezut, dar DA! Numai in masinile premium extrem de scumpe am mai intalnit materiale atat de bune la interior si finisaje atat de bine realizate. Si nu glumesc. Daca sigla de pe volan ar fi fost ascunsa si as fi intrat legat la ochi in habitaclu, as fi jurat ca sunt intr-o limuzina ce depaseste 50.000 de Euro. Bordul imbracat intr-un material moale, placut la atingere, la fel si usile, plastice cu un finisaj mat care nu se zgarie, accesorii cu tenta argintie si multa piele neagra. Asa trebuie, simplu, elegant si de efect: doar doua culori care se potrivesc de minune: gri si negru.

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

Interiorul lui Kia Rio este extraordinar. Si asta pentru ca nu m-as fi asteptat in veci sa gasesc asa ceva intr-o masina coreeana, numita Kia. Toate butoanele sunt acolo unde trebuie sa fie, nimic in plus, nimic in minus. Consola centrala este un amestec de modern si clasic, o combinatie perfecta si practica. Butoanele sistemului de climatizare sunt moderne, scoase in evidenta, ca niste intrerupatoare de avion, in timp ce butoanele sistemului de sunet sunt clasice. Mi-a placut la nebunie consola centrala simpla, fara alte butoane. Cateva butoane se regasesc insa in partea stanga a volanului, pentru diferite optiuni.

Da chiar, hai sa discutam nitel si despre optiuni. Daca as fi putut jura ca sunt intr-o masina scumpa, in urma aspectului de la interior, dupa ce am vazut optiunile acestui model, convingerea mi-era si mai intarita. Volan incalzit. Da, ai auzit bine!!! Cum sa ai volan incalzit pe o masina Kia? Ei bine, da, ai asa ceva. O dotare pe care am mai intalnit-o doar la o masina nemteasca, testata nu demult, dar care costa... aproape 63.000 de Euro. Ce mai are Rio? Senzori de parcare, scaune incalzite, sistem ABS si ESP decuplabil, pilot automat, sistem audio cu comenzi pe volan si Bluetooth, conectare USB si AUX, torpedou refrigerat, senzori de presiune in roti, senzor de lumina si senzor de ploaie, proiectoare pentru viraje, senzor de roti bracate, indicator de schimbare a vitezei, limitator de viteza, jante de aliaj pe 17 toli, lumini de zi cu LED, 6 airbaguri, sistem Isofix, etc.

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

Am fost foarte surprins cand am vazut ca o masina Kia are volan incalzit. La fel de impresionat am fost si cand am vrut sa plec de pe loc si ecranul de langa ceasurile de bord imi spune ca am rotile strambe si imi arata in ce directie trebuie sa invart volanul pentru a le indrepta. Mi-a placut ca Rio are o gramada de senzori care iti fac viata mai usoara si nu mai trebuie sa iti amintesti anumite lucruri, sau sa verifici presiuni in pneuri din cand in cand. Exact ca o masina moderna si scumpa care ti-ar goli buzunarul. Dar Kia nu ti-l goleste...

Daca la capitolul dotari sta extrem de bine, oare cum se comporta in viata reala, la mers in oras si la drum intins? Modelul testat de noi avea sub capota un motor diesel de 1.4 litri si 90 de cp. Daca ceva nu mi-a placut la Kia Rio, nu mi-a placut ca cei 90 de cai se simteau prea brusc, la o turatie anume, exact ca la o masina turbo pe... benzina. Ma asteptam ca la un diesel sa am cuplu de la turatie mica, asa cum se mai intamplase si in cazul altor masini din aceeasi gama. Dar nu. Pana la 3000 rpm, Kia Rio este lenesa si abia se misca. Undeva pe la 2700-3000 rpm se simte cum intra in functiune turbina la capacitate maxima si presiunea scoate la iveala toti cei 90 de caluti.

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

As putea sa traduc acest comportament ca un mod de oras / sport. Adica daca vrei sa consumi putin, mergi cu masina la turatie de sub 3000 rpm. Daca vrei sa simti cum se misca masina, daca vrei sa faci depasiri sau sa accelerezi tare, trebuie sa o tii undeva peste 3000-4000 rpm, permanent.

Kia Rio cu motorul de 1.4 CRDi consuma cam 7,5 litri in oras si 5,5 litri in mediul extra-urban. Testat personal. Adica are un consum decent, asa cum dealtfel te-ai fi si asteptat. Cutia in 6 trepte este excelenta, cu trepte destul de lungi, care te ajuta in orice situatie. Mai ales la drum intins, cand vei putea merge cu 130 de km/h la o turatie destul de joasa, avand astfel un consum instantaneu de sub 4 litri la 100 de km.

Nu stiu cum se comporta un alt model Kia, nu am mai condus pana acum. Dar stiu cum se comporta Kia Rio. Are niste suspensii foarte confortabile, excelente chiar, carora le dau nota 10 cu felicitari. In oras sunt mana cereasca, nu simti nimic, liniste totala, indiferent de ce strazi pietruite ai in cale sau ce gropi uitate in mijlocul drumului intalnesti. La drum intins masina este stabila si se aseaza bine pe drum, dandu-ti incredere totala si la viteze mari, ca o poti controla sau ca poti evita cu succes, prin viraje bruste, orice obstacol. Din nou, ca o masina europeana care se respecta.

Despre spatiul interior, cel putin pentru pasageri, numai de bine. Este destul si pentru picioare si pentru cap. Kia Rio are destul spatiu si pentru depozitare, fie ca e vorba de cotiera, consola centrala, portiere sau torpedou. Torpedoul este unul urias, in care poti baga linistit cateva sticle de suc pe care sa le lasi la racit. Numai cand e deschis aerul conditionat, evident...

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

In ceea ce priveste vizibilitatea, este al doilea lucru care imi place mai putin, dupa comportamentul motorului la turatie mica. Bordul este destul de adanc in profunzime, pana la parbriz, ceea ce iti ia din vizibilitate. Plafonul este destul de jos si stalpii sunt foarte inclinati, incat iti iau din vederea laterala. Nici in spate nu sta prea bine. Luneta este mai mica decat la alte modele si acest lucru se resimte atunci cand te uiti in oglinda retrovizoare. Noroc cu cele laterale, care sunt niste oglinzi mari si generoase.

Ok, Kia Rio consuma putin, se simte bine la drum, este foarte dotata, nu ai vizibilitate iesita din comun si nici putere la turatie mica. Dar cum sta cu siguranta? In 2009, Kia Rio a primit de la Euro NCAP maximum de stele in testele de impact. Adica a dat dovada de o protectie buna a pasagerilor, copiilor si chiar a pietonilor. Deci poti sta linistit daca te intereseaza cel mai mult siguranta ta si a pasagerilor, Kia Rio este o masina cat se poate de sigura.

Am lasat la final partea cu care de obicei incep. Si anume aspectul exterior. Mie imi place cum arata din fata si din laterale, dar din spate, nu sunt cel mai incantat. Imi plac farurile mari si spoilerul generos, cu cele 3 prize mari de aer. Reusesc cumva sa apreciez si grila frontala, care are o forma proprie Kia, pentru ca nu au copiat-o de nicaieri, ci au realizat-o singuri coreenii.

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

Mi se pare ca punctul forte al lui Rio este din lateral. Este o masina cu forme echilibrate si sportive, mai ales cu jantele astea mari de 17 toli. Linia portierelor este foarte inclinata, in tendinta cu ultimele design-uri auto care vor sa imite masinile in doua usi. Insa acest lucru are un punct slab. Si anume, aceasta linie trebuie sa se finalizeze cu spatele, care nu prea este pe placul meu.

Kia Rio are un spate foarte mare, ceva mai mare decat restul caroseriei, parca prea exagerat. Stopurile sunt pozitionate destul de sus, iar problema este, asa cum spuneam mai devreme, ca luneta este una de dimensiuni reduse. Chiar si asa, per total, Rio este o masina placuta si interesanta, dar deloc tipatoare sau extravaganta. Insa, datorita culorii si a vinilurilor albe, asociate cu jantele pe 17 inch foarte interesante, modelul testat de noi a cam atras privirile celor din jur...

E cazul sa mai si incheiem. Kia Rio are un pret de inceput de la 7500 cu TVA, prin programul Remat. Modelul testat de noi este echipare Comfort, la care s-au adaugat o sumedenie de optiuni. Ce-i drept, pretul final al versiunii testate a ajuns la 15.971 Euro, cu tot cu TVA. Dar chiar si asa, Rio este poate cea mai buna varianta la cate dotari are. Unde mai pui ca in banii astia primesti motor diesel care consuma foarte putin, o lista uriasa de dotari si o masina care merita toti banii, cu materiale de cea mai buna calitate si finisaje demne de o masina premium.

Recunosc, mi-a placut Kia Rio. Mi-a placut pentru ca mi-a inselat asteptarile. Nu ma asteptam sa gasesc o masina extrem de bine facuta si finisata, cu dotari multe si diversificate, la un pret accesibil. Dar cel mai mult am apreciat la Kia Rio ca m-a facut tot timpul sa ma simt ca intr-o masina scumpa, nemteasca, europeana, din care nu m-as mai fi dat jos. Stii ceva? Asta e tot farmecul acestei masini. Reuseste sa fie mai mult decat te astepti sa fie si iti pregateste mereu surprize care te lasa cu gura cascata.

Ce e aia Kia, ce masini fac astia de la Kia, unde se fabrica??? Gata, nu ma mai intreb asemenea lucruri. Brusc, Kia mi-a ajuns la suflet si s-a transformat in cea mai mare surpriza placuta de pana acum. Nu m-as fi asteptat niciodata ca o masina Kia sa fie... mai mult decat o masina. Dar este.

Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?

Iata cateva detalii despre Kia in zilele noastre:

- Kia este cel mai vechi producator de vehicule din Coreea de Sud (a inceput in 1944 cu productie de biciclete);
- face parte din grupul Hyundai-Kia din 1999;
- din 2006 designerul-sef la Kia este Pete Schreyer, pana atunci designer-sef la grupul Porsche. Are 4 pagini A4 de modele de autovehicule pe care le-a proiectat personal sau in colectiv la Porsche grup (ex: Lamborghini, Audi TT, gama A6 si A8, VW Passat CC si multe - multe altele);
- Kia i-a dat genul de putere pe care niciun designer-sef din industrie n-o mai avea atunci: el este imputernicit de proprietar sa opreasca productia la orice model, in orice moment, daca el considera ca este cazul...
- astfel incat din 2007 Kia s-a orientat catre un design adresat in principal consumatorului aflat intre 25 si 45 de ani, plin de energie, sportiv, care vrea sa fie altfel...
- designul intregii game de modele s-a orientat catre acest consumator target, astfel incat astazi aproape toate autovehiculele au un design european sau europenizat, cum vreti sa-i spuneti;
- Kia a inceput sa capete identitate de brand: toate grilele de radiator au acelasi design, asa zis "bot de tigru". Insasi sigla a fost imbunatatita, pentru a arata lux prin simplitate si prin linii soifisticate tip 3D;
- surprizele se vor tine lant, in sensul in care Kia Motors se tine de promisiunea facuta in 2008: minim 2-3 modele noi sau face-lift-uri lansate annual (anul asta: Noul cee'd, Sorento facelift, Soul facelift);
- si daca vom tine seama ca pentru un model complet nou, de la planseta pana la masina pe strada, e nevoie de circa 1 miliard de USD, in conditiile introducerii celor mai noi tehnologii, materiale, siguranta etc, vom intelege ambitiile grupului Hyundai-Kia de a fi in 2016-2018 in top 3 producatori mondiali, fata de top 5, astazi;
- sloganul astazi este "calitate, nu cantitate".

 
  • nimic
  • design exterior
  • design interior
  • spatiu
  • motor
  • dotari
  • confort
  • pret
  • siguranta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (87) Poze Test Drive 4Tuning: cate surprize incap in noul Kia Rio?
[+] mai multe