Chevrolet Captiva 2.2D 184 cp

"E genul de masina in care m-as vedea mergand zi de zi. In oras, sau la peste."
PUNCTAJ
4TUNING
94
PRIZA LA PUBLIC
88
NOTA CITITORULUI
84
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 9680
  • Km. efectuati: 150
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2 / 7
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    9 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    10 / 10
  • Motor
    10 / 10
  • Transmisie
    9 / 10
  • Performante
    9 / 10
  • Tinuta de drum
    9 / 10
  • Vizibilitate
    10 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    8 / 10
  • Consum
    9 / 10
  • Pret
    10 / 10
Am testat si primul SUV. E vorba de Chevrolet Captiva, noul model. Cei de la Chevrolet mi l-au lasat timp de 6 zile, mai mult decat oricare alta masina de drive-test. Asa ca am avut destul timp sa leg o relatie speciala cu masina asta. Speciala in sensul bun, sau in sensul rau?

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 2231 cmc
  • Putere 184 cp
  • Cuplu 400 Nm
  • 0 - 100 km/h 11 s
  • Viteza maxima 191 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1976 kg
  • Consum mixt 6,5 l/100km
  • Nr. locuri 5/7
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 597 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 27.987 Euro
  • Pret model testat 33.207 Euro
  • Impozit anual 803 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
94 / 100

Chevrolet Captiva... o masina la care ma uitam fugitiv si treceam mai departe. O masina mai mare decat altele, ceva mai impunatoare, dar care se pierdea imediat in trafic, in marea masinilor din Bucuresti. O masina timida, facuta sa nu epateze, facuta pentru a fi folosita, o masina pur practica.

Chevrolet Captiva

Un SUV ca oricare altul? Ei bine, cu noul model 2011, Chevrolet Captiva nu mai este un SUV oarecare. Am si avut, am si condus alte masini din aceasta categorie. Unele mai extreme, care tindeau spre off-road, altele mai decente, pentru mers in general pe sosea. Mi-au placut mereu "vehiculele sport-utilitare", dar la fiecare am reusit sa gasesc cate o hiba: ba consumau ca un cuirasat de razboi, ba se miscau ca melcul, ba aveau stabilitatea unui elefant pe patine de gheata... Dar mereu am fost optimist si am gasit in fiecare ceva bun, mai multe calitati decat defecte.

Pana cand am condus noul Chevrolet Captiva. Am facut cu el in jur de 300 de kilometri, numai prin Bucuresti. Nu am mers mult, si din pacate, nu am mers cum am vrut eu. "Frate, ai pe mana un SUV si tu stai cu el in oras?" imi ziceam... Nu am avut ce face, pentru ca fix atunci a avut loc Drift Grand Prix, la Palatul Parlamentului. Asa ca in loc sa ma duc unde vad cu ochii, pe drumuri lipsite de asfalt, la peste, la munte, in drumetii, am condus noul Captiva "urban style", si mi-am facut o impresie solida despre masina.

Aspect exterior

Imi place masina asta pentru ca reuseste doua lucruri in acelasi timp: sa arate bine si sa fie modesta. Cel mai mult imi place sa ma uit la Captiva din fata. Zici ca este un personaj de desene animate suparat, incruntat, gata sa sa-si deschida gura mare si uriasa la tine. Ca si Orlando sau Cruze, si Captiva se bucura de noua grila generoasa marca Chevrolet. Dar aici se potriveste de minune. Imi place capota uriasa, inalta, care seamana cu sprancenele personajului animat, cu farurile incruntate.

Chevrolet CaptivaChevrolet Captiva

Din lateral, masina este normala, asemanandu-se cu mai multe modele din aceeasi gama. Forma este una tot mai des folosita de SUV-uri, ovala, cu linia haionului tot mai oblica. Varianta testata de mine este cea LT, care vine standard cu jante pe 17". Dar sunt disponibile si jante pe 19" si tare as fi vrut sa vad cat de bine ar fi aratat masina cu niste roti mai mari!

Chevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet Captiva

In spate, situatia devine mai agresiva. Dar nu foarte rau. Si asta pentru ca evacuarea dubla parca te-ar duce cu gandul la performanta. Aceasta exista, dar nevoia unei evacuari duble cred ca este justificata doar de aspect. Adica cei de la Chevrolet au vrut sa uniformizeze spatele, sa faca un echilibru bun, asa ca au dublat iesirea de la esapament. Nu e rau, pentru ca nu vorbim de "burlane" cum au masinile sport, ci de niste tevi decente, bine ascunse de difuzorul spoilerului din spate.

Per total, masina este una curata, uniforma si placuta ochiului. Jantele modelului testat sunt mai clasice ca o piesa de Rod Stewart, cu 6 spite groase. Insa niste jante mai mari, ar fi schimbat complet aspectul exterior si ar fi primit laude cu nemiluita. Dar asa, primeste laude ca este cuminte, retrasa si ca nu stie sa epateze. Si mai primeste un minus pentru prelungirea spoilerului din fata, care i-a coborat garda la sol extrem de mult, facand-o sa fie la fel ca cea a unei masini normale. Eu as renunta la acea prelungire, pentru ca nu-i vad rostul.

Chevrolet Captiva

Despre interior

De cum m-am urcat pentru prima oara in Captiva, m-a uimit spatiul. Daca cumva ai o familie mare, cu bunici, matusi, copii, nepoti, catei si purcel, cu totii vor incapea lejer in Captiva. Da - este o masina cu un spatiu generos la interior. Si cele 7 locuri, pentru ca vorbim de o masina cu 7 locuri, au fost testate cand am dus pilotii de la hotel, la Drift Grand Prix.

Chevrolet CaptivaChevrolet Captiva

Chiar daca intrarea pe ultimul rand de scaune nu se face extrem de usor, spatiul este suficient chiar si acolo. Nu s-a vaitat niciun pasager de locul pentru picioare sau cap. Si vorbim aici de cativa englezi, sa zicem... mai bine facuti!

Dar daca nu ai de transportat persoane pe toate cele 7 locuri pe care ti le pune la dispozitie Captiva, te poti bucura de un portbagaj mare. Si daca cumva lasi jos si bancheta spate, poti sa spui ca ai un mic dormitor de 942 de litri. Fie ca intinzi niste paturi si dormi lejer in mijlocul naturii, fie ca vrei sa cari ceva voluminos, chiar si vreun frigider, sau doar bagaje cat cuprinde, nu vei avea problema spatiului niciodata. In plus, la uriasul portbagaj, mai adaugam si diverse spatii de depozitare foarte utile, care isi vor arata cu prisosinta utilitatea cand pleci pe undeva alaturi de familie.

La interior, peisajul din jurul soferului este echilibrat si placut. Materialele sunt asa cum te-ai astepta la o masina din aceasta gama de pret, adica multumitoare, dar nu premium. Volanul de piele cu comenzi este placut la atingere si iti confera un control excelent. Imi place. Nu prea m-am inteles in schimb cu micul display de pe consola centrala, care imi arata informatii despre climatizare, computer de bord si busola masinii. Nu este cel mai usor de citit, dar in final te obisnuiesti cu el.

Chevrolet CaptivaChevrolet Captiva

O treaba care nu-mi place deloc este frana electronica. Adica in loc de maneta clasica, ai un buton. E bine macar ca atunci cand o ai "trasa", si vrei sa pleci de pe loc, frana de mana se deblocheaza automat.

Pozitia la volan este una buna, cu o vizibilitate mult peste medie. Mai ales ca eram mai sus ca intr-o masina normala si chiar ma simteam mai superior si mai impunator. Oglinzile laterale mari ofera o vizibilitate mare, deci nu ai probleme nici in cazul in care ai tracta ceva, o rulota, o remorca, un peridoc.

Motor si transmisie

Printre lucrurile care mi-au placut maxim se numara si motorul noului Chevrolet Captiva. In sfarsit, un diesel! E vorba de propulsorul de 2.2 litri pe motorina, ce produce 184 cp si un cuplu de 400 Nm. O putere care mie mi-a indeplinit orice dorinta, la orice turatie, in orice treapta de viteza. Nu, nu as avea ce sa-mi doresc mai mult de la un SUV. Nu vreau 400 de cai sub capota, nu vreau motoare V12 pe benzina. Toate astea vin cu un consum care nu te mai face sa simti ca esti intr-o masina practica, pentru Romania.

Cutia de viteze a lui Captiva este manuala in 6 trepte. Dar, optional, poate fi si automata. Nu am ce sa-i reprosez transmisiei, pentru ca mi-a placut cum se comporta la orice schimbare, in orice treapta, la orice frana de motor. Imi pare rau doar ca nu am apucat sa bag a 6-a, pentru ca la orice viteza de sub 100 km/h, daca vrei sa bagi ultima treapta, motorul se simte subturat. Asadar, e un lucru bun, faptul ca cei de la Chevrolet s-au gandit la Captiva si ca la o masina de croaziera, la care sa ai un consum decent si daca mergi cu viteza mare. Cat despre viteza, sunt sigur ca masina prinde 200 la ora, sunt sigur ca e stabila la viteza aia si sunt sigur ca pe bord vei avea un consum extraordinar de mic.

Despre consum? Masina a consumat 12 in oras, constant, fara sa creasca indiferent de cat de tare as fi accelerat si indiferent de cum ma grabeam eu. Si vorbim totusi de o masina care are 2 tone, fara cateva zeci de kilograme...

Chevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet CaptivaChevrolet Captiva

Captiva are tractiune integrala permanenta, asa cum ii sta bine unui SUV. Directia este asistata si se intareste in functie de viteza cu care mergi. Ca si performante, acestea sunt demne de o masina mica: 9,6 secunde de la 0 la 100 de km/h. Insa daca ai impresia ca faci curse de drag cu Captiva, te inseli. Insa te poti baza pe ea absolut in orice depasire, in orice accelerare, fara probleme. Mie mi-a aratat o incredere totala, si pentru asta o ador.

Siguranta si dotari

Nu as avea ce sa spun mai mult decat au spus cei de la EuroNCAP: Chevrolet Captiva este o masina cat se poate de sigura, asa ca primeste un punctaj maxim de 5 stele! Da, Captiva este o masina foarte sigura. Are 6 airbaguri, dintre care si cortine laterale, ABS, ESC, sistem Isofix, controlul tractiunii TCS, asistenta hidraulica la franare HBA, sistem de asistenta la franare BAS, avertizare sonora pentru centura, etc. Unde mai punem si doua chestii interesante, care ii fac cinste oricarui SUV care se respecta: DCS, sistem de asistenta la coborarea in panta, si HSA, sistem de plecare in rampa. Asadar, in ceea ce priveste siguranta, nu trebuie sa-ti faci griji deloc.

Ca si dotari, Captiva are o lista lunga de "bunatati" cu care te asteapta in meniu. Versiunea LT pe care am testat-o se bucura de aer conditionat automat, ESC (Control electronic al stabilitatii), TCS (Sistem de control al tractiunii), DCS (Sistem de control la coborarea pantelor), HBA (Asistare hidraulicala franare), TSA (Asistentala stabilizarea remorcii), 6 airbaguri, jante aliaj 17", volan piele, R-CD cu MP3, 6 boxe, computer de bord, cruise control, control infotainment pe volan, interfataBluetooth wireless, faruri ceata, senzori de parcare spate, frana de mana electronica, geamuri electrice fata-spate, oglinzi electrice, incalzite si pliabile electric si antena incorporata in luneta.

Iar daca nu e suficient pentru tine, mai poti alege dintre cele cateva optionale disponibile, cum ar fi navigatia si interiorul din piele.

Tinuta de drum

De acord, nu am parasit orasul cu noul Captiva. Dar mi-as fi dorit. Si sper ca cei de la Chevrolet sa mi-l mai lase pe mana o perioada, la primavara. As vrea sa ajung in Delta Dunarii, pentru ca nu multa lume stie ca in Delta te poti deplasa cu masina, pe drumuri de nisip. Ce-i drept, nu cu orice masina, tocmai de aia as vrea cu Captiva.

Chevrolet Captiva

Insa chiar si asa, am mers cu acest SUV destul de mult, am mers si pe strazi libere, si in aglomeratie bara la bara, am urcat si cateva borduri si am facut si depasiri in graba. Nu am ce sa-i reprosez. In orice situatie, masina a reusit sa ma uimeasca. E stabila, chiar daca este o masina mare. Si asta pentru ca centrul de greutate este foarte jos, si se simte. Se aseaza bine pe asfalt si chiar si atunci cand eram 7 persoane in ea, nu am simtit oscilatia aceea care apare cand se schimba centrul de greutate la o masina, din cauza incarcaturii.

Chevrolet Captiva este o masina cu care te poti duce linistit la mare, in concedii, pe autostrada, absolut oriunde, chiar si daca nu te bucuri de capacitatea ei de incarcare sau de veleitatile de off-road.

Pret de achizitie

Chevrolet Captiva diesel, cu motorul de 2.2 litri si 163 de cp, are un pret incepand cu 19.652 de Euro, cu TVA si prime de casare incluse. Eu ti-as recomanda sa mai pui ceva bani pentru versiunea de 184 de cp, pentru ca vei avea acelasi consum. In rest, depinde de tine daca ai nevoie de 7 locuri, de diferite elemente de aspect si confort. Oricum, nu este foarte mare diferenta pana la versiunea LT, prezentata aici. Si chiar si asa, un SUV diesel din jurul gamei de pret de 20.000 de Euro, cu tot cu TVA, este o afacere buna.

Chevrolet Captiva

Concluzie

Mi-am dat seama ca nu imi place sa visez cum fac altii, la masini de mii de leghe departare, dintr-o lume cu milioane de cai putere, carboane si viteze stelare. Mi-am dat seama ca as vrea o masina care sa le impace pe toate: sa fie rapida, sa consume decent, sa fie spatioasa, sa-mi satisfaca nevoia de a merge pe drumuri mai nasoale cand ma duc la peste sau in drumetii, sa aiba loc pentru toata gasca de nebuni si in acelasi timp sa o parchez cu mandrie in fata unui club de fite cand ma invita cineva la o aniversare (ca eu de capul meu nu ma duc:)). Si momentan, mai multe masini personale mai tarziu, plus cateva zeci de masini de toate felurile conduse de pe la altii, nu am reusit sa o gasesc.

Pana acum.

 
  • frana de mana
  • prelungirea spoilerului fata
  • confort
  • tinuta de drum
  • pret
  • dotari
  • consum
  • motor
  • putere

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
84 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (37) Poze Chevrolet Captiva
[+] mai multe