Aspect exterior
Cu siguranta Suzuki Swift nu va castiga vreun premiu de frumusete estetica auto, dar niciunul de banalitate auto. Noul Swift Sport are un aspect clasic de masina japoneza mica, cu faruri mari si generoase in fata, dar cu o linie destul de inalta din lateral si spate drept.
Swift este fata indoiala o masina cu dimensiuni reduse, avand numai 3,89 metri lungime. Insa are niste proportii atipice, pentru ca este o masina destul de inalta. In partea din fata predomina grila centrala uriasa si blocurile optice zdravene, care formeaza o imagine deloc agresiva, mai degraba simpatica.
Din laterale ies in evidenta numai jantele mari de 17 inch si eleronul proeminent din spate. Insa cand ajungem in zona posterioara, atunci ne dam seama ca avem de-a face cu o masina ceva mai rapida, care ascunde sub capota un motor... special. Si asta pentru ca avem de-a face cu o evacuare dubla, care urla pe masura.
Nu putem spune despre Suzuki Swift Sport ca este o masina frumoasa, dar nici nu putem spune ca este una anosta, care trece usor prin trafic fara sa sara in ochi. Chiar daca este mica, reuseste sa se impuna la capitolul design exterior prin imaginea inalta si cateva elemente sport, ceva mai tipatoare.
Aspect interior
Linia sportiva care se regaseste in mai multe elemente de design exterior continua si la interior. Swift-ul Sport are scaune sport cu o buna sustinere laterala, care se asorteaza cu volanul mic din piele si schimbatorul de viteze. De fapt, tot interiorul este un amestec de culori tipice unei masini cu veleitati sportive, de rosu cu negru sau gri.
Consola centrala are doar doua elemente distincte: controlul climatizarii si cel pentru sistemul audio. De altfel, tot interiorul este special conceput pentru a permite soferului un maxim de facilitate in condus, fara sa-l incomodeze nimic. Nu exista nici macar o cotiera pe care soferul sa-si odihneasca mana dreapta, acesta fiind nevoit sa stea permanent cu ambele maini pe volan. Ceea ce nu este rau deloc!
Si ceasurile de bord au nuante rosii, in concordanta cu restul interiorului. Per total, Suzuki propune un interior fara repros, bine realizat, special conceput pentru a-l tine in plan principal pe sofer, pe plan secundar urmand confortul. Vorbim totusi de o masina Sport, nu?
In privinta spatiului, pasagerii stau excelent la un capitol: spatiul pentru cap. Si asta pentru ca Swift este o masina surprinzator de inalta. In rest, nu trebuie sa uitam ca avem de-a face cu o masina in 3 portiere, adica cei din spate sunt din start mai inghesuiti. Chiar si asa, este destul loc pentru 2 pasageri pe bancheta din spate. Portbagajul este si el destul de generos pentru clasa in care intra Swift: 211 litri cu bancheta ridicata si 512 litri cu bancheta rabatata.
Motor si transmisie
Noul Swift Sport vine cu o singura motorizare. E vorba de un propulsor pe benzina de 1,6 litri ce produce 136 cp. Este un motor aspirat, de turatie, care are puterea maxima la 6.900 rpm si un cuplu de 160 Nm la 4.400 rpm. Nu putem spune ca este o masina puternica, chiar daca nu avem o caroserie grea, masina avand in total numai 1.045 kg. Dar cei 136 de cp trebuie storsi la turatii mari din motorul care face chiar si 8.000 rpm.
Cutia de viteze este una in 6 trepte, cu o cursa scurta si rapoarte precise. Este o transmisie manuala destul de scurta, pentru ca la 120 de km/h in ultima treapta motorul trece cu mult peste pragul celor 2.000 de rpm. Si asta se vede si la consum.
Per total, cutia este de nota 10, insa motorul ar fi putut fi nitel mai potent. Sa nu uitam ca in anii '90, cei de la Honda propuneau motoare normale de 1,6 litri si 160 cp. Suzuki Swift Sport ar fi meritat insa ceva mai multa putere, mai ales ca avem de-a face cu un motor aspirat, pe o piata in care propulsoarele turbo predomina linistite.
Vizibilitate si siguranta
La capitolul vizibilitate, probabil ca Suzuki Swift sta cel mai bine in clasa masinilor de mici dimensiuni. Si asta pentru ca se bucura de un plafon destul de inalt, care ii ofera soferului o suprafata vitrata mare prin care se poate asigura la 360 de grade. Luneta este si ea spatioasa, la fel si oglinzile laterale si cea retrovizoare.
In ceea ce priveste siguranta, Swift a primit de la EuroNCAP punctaj maxim de siguranta. Si asta datorita sistemelor de siguranta cu care vine masina. Modelul Sport vine din fabrica cu 7 airbaguri, dintre care 2 cortina si unul de genunchi pentru sofer, sistem ESP si ABS, frane cu disc pe toate rotile, senzori de parcare si sistem Isofix.
Dotari
Swift Sport vine cu o lunga lista de dotari standard: aer conditionat cu reglare automata, servodirectie asistata, geamuri actionate electric (fata), geamuri cu tenta verde, volan reglabil pe inaltime si adancime, volan in trei spite imbracat in piele, scaune sport (fata), scaune incalzite (fata), sistem audio cu 4 difuzoare + 2 tweetere, radio CD cu MP3 si Bluetooh, comenzi pe volan, port USB, manere interioare cromate, maner schimbator de viteza argintiu, oglinzi retrovizoare exterioare incalzite si actionate electric, oglinzi retrovizoare exterioare pliabile electric, faruri xenon, aprinderea automata a farurilor, spalator faruri, manere exterioare in culoarea caroseriei, jante aliaj cu aluminiu 195 / 45 R17, cruise control, inchidere centralizata cu telecomanda, sistem keyless push start, functie de asistare la franare, toba esapament cu 2 evacuari, pedale sport, stop spate suplimentar, kit de reparatie roata, eleron, etc.
Tinuta de drum
Asa cum te-ai astepta de la o masina sport, si Suzuki Swift vine cu un pedigree in sensul acesta. Avem parte de o suspensie destul de rigida, care, impreuna cu jantele pe 17 inch si anvelopele cu talon mic contribuie la stabilitatea masinii. La viteze mai mici, orice manevra de schimbare a benzii de mers, oricat de brusca este, pare floare la ureche.
Insa, atunci cand mergi tare, cu peste 150 km/h, masina nu mai este deloc asa de stabila si precisa. De aici am putut trage o singura concluzie: Swift Sport este excelenta pe un circuit virajat si tehnic. Insa cum la noi nu exista asa ceva, trebuie sa ne multumim cu mediul urban.
Masina este precisa si foarte stabila atata timp cat nu vrei sa depasesti o anumita viteza. Atunci, iti dai seama ca ai sub tine o masina usoara, nu foarte aerodinamica, care are si un centru de greutate destul de ridicat. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa ajungi la viteze foarte mari cu noul Swift Sport si sa te bazezi pe stabilitatea lui de care da dovada atunci cand mergi normal.
Consum si pret de achizitie
Masina testata a consumat undeva pe la 9 litri/100km. Ceea ce nu este putin, daca tinem cont ca am mers mai tot timpul la drum intins. Insa avem de-a face cu un motor de turatie, care, ca sa ajunga pe la 4.000 rpm, adica o turatie de croaziera, trebuie sa consume ceva benzina. Partea buna este ca in oras, consumul este la fel, pentru ca nu trebuie sa turezi masina la fel de tare si nici nu atingi aceleasi viteze de varf.
Pretul pentru un Suzuki Swift Sport este de 16.900 de Euro cu TVA. Nu este un pret mic, insa nici unul exagerat. Orice alta versiune Sport a competitie sare mult de acest pret, facand din Swift o oferta atragatoare. Insa nu trebuie sa uitam ca nici puterea nu este una uriasa si ca avem un motor aspirat sub capota.