BMW M235i 3.0 turbo 326 cp 8AT Sport

"O masina cu multe parti bune, o singura problema: cutia automata"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
68
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 5200
  • Km. efectuati: 820
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: ploaie, uscat
  • Traseu: Bucuresti - Sibiu - Paltinis - Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: sportiv
Cel mai interesant BMW condus de noi anul acesta poarta numele de 235i, cu un 'M' in fata. Adica este un automobil ce are semnatura Motorsport Performance, nu este un M2 veritabil, acesta urmand sa fie lansat de BMW anul acesta. Insa atunci cand vorbesti de o masina destul de compacta, care iti propune 326 cp si o sumedenie de bunatati, precum volan M Performance, cutie sport si frane supra-dimensionate, e clar ca ceva se intampla. Ceva bun.

Specificatii tehnice

BURLACI Cel mai probabil sa o conduca:
BURLACI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 2979 cmc
  • Putere 326 cp
  • Cuplu 450 Nm
  • 0 - 100 km/h 4.7 secunde
  • Viteza maxima 250 km/h
  • Tractiune RWD
  • Greutate 1455 kg
  • Consum mixt 8.8 l/100km
  • Nr. locuri 4
  • Nr. usi 2
  • Volum portbagaj 390 l
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 46.810 Euro
  • Pret model testat -
  • Impozit anual 2144 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu pot sa spun ca sunt cel mai mare fan al Seriei 2 Coupe de la BMW. Asa cum nu eram niciun urias iubitor al lui 1M, care este asemanator. Forma generala nu cred ca este foarte reusita, de masina coupe sedan, compacta. Uita-te la un Seria 4 ca sa vezi proportii reusite si un design fara repros, dar la Seria 2 sunt cateva parti care imi indisplac: portbagajul prea scurt care se termina brusc si taie masina nefiresc si arcadele rotilor mult prea mari care fac jantele sa para minuscule, desi sunt pe 18.

BMW M235i

Insa chiar si asa, Seria 2 Coupe, mai ales cu un kit M Performance exterior, este departe de a fi o masina urata. Din fata este extrem de reusita, avand aceleasi linii si trasaturi ca orice alt model bavarez ce respecta noua identitate de imagine, de altfel de nota 10. Iar micile artificii aerodinamice date de kitul sportiv o fac o adevarata hoata de priviri, la fel si detaliile exterioare care tradeaza un motor performant sub capota: evacuarea dubla, etriere cu sigla M, aripi cu sigla M, micul eleron de pe portbagaj, jantele M si chiar culoarea stridenta care iti ia ochii. Pe scurt, un Seria 2 Coupe nu este o masina deosebit de atragatoare, insa micile detalii sportive ce poarta semnatura Motorsport fac diferenta si contribuie la o imagine mai buna a masinii.

BMW M235i

BMW M235iBMW M235iBMW M235i

BMW M235i

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca la exterior am avut ceva de obiectat, la interior criticile mele s-au cam terminat. Pentru ca automobilele BMW stau extrem de bine, in general, la capitolul interior. Iar acest M235i nu face exceptie. Pe tot parcursul celor 800 de kilometri ne-am simtit excelent pe scaunele sport ce poarta cu mandrie culorile Motorsport, imbracate in Alcantara, la fel ca si volanul. Piesa de rezistenta din habitaclu a fost insa volanul, o piesa optionala care trece de pragul celor 1000 de Euro, despre care insa voi povesti detaliat mai jos. In rest, totul este aranjat cum trebuie la bord, pozitia la volan este perfecta, iar ergonomia tuturor butoanelor este ideala, atat cele de pe consola centrala, cat si cele de langa cotiera sau din stanga volanului.

BMW M235iCa sa inchizi portiera, ai la dispozitie numai manerul gri. Si este o portiera cam lunga si grea...

Desi am zis ca la interior nu am ce comenta, mi-am adus aminte de ceva ce ma deranjeaza cam la orice BMW. Din cauza faptului ca portierele sunt pline de bare de protectie, sisteme electrice si materiale de calitate, acestea cantaresc destul de mult. Sincer, cred ca un singur om nu ar putea ridica o portiera complet echipata de jos, mai ales una din aceasta lunga, de masina coupe. Si pentru ca este o portiera asa de grea, nu inteleg de ce naiba inginerii BMW s-au gandit sa faca unicul maner de inchidere a portierei... aproape de balama. Adica acolo unde parghia este cea mai anevoioasa si, ca sa inchizi 80 de kilograme de metal, sticla si plastic, trebuie sa-ti cam pui tricepsul la munca. Nu inteleg de ce nu au pus un maner si mai in spate, astfel incat sa poti inchide usa mai usor... Eh, detalii...

BMW M235i

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cui ii pasa de spatiu pentru scaunul de copil si bagaje intr-un Seria 2? Nimanui, pentru ca masina asta nu este pentru cei care au chef sa transporte bagaje multa sau sa se inghesuie si sa se aventureze in plimbari lungi. Oricum, 4 persoane stau decent intr-un Seria 2 Coupe, insa masina este ideala pentru un cuplu cu tot cu bagaje pentru a pleca in vacanta. Sunt destule locuri pentru depozitare in interior, in portiere, cotiera, torpedou, dar si in spatele scaunelor si in portbagaj, acolo unde exista un compartiment izolat cu plasa pentru o trusa medicala, dar si alte locuri utile in orice situatie. Iar daca cumva ai chef sa cari bradul de Craciun, poti rabata spatarul banchetei si sa te bucuri de un spatiu mai intins.

BMW M235iNumai doua locuri se regasesc pe bancheta din spateBMW M235iAsa arata portbagajul de 390 de litri

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Inapoi la origini, la motorul cu 6 pistoane in linie, specialitatea BMW. Dar cu o turbina de tip twin-scroll ce ofera in total 326 cp din motorul de 3 litri. Un motor exceptional, silentios si foarte puternic inca de la turatie mica. Cuplul de 450 Nm ajunge la limita superioara de la 1300 rpm, iar puterea maxima este undeva la peste 5000 rpm. Insa turbina nu da semne de lag niciodata, motorul fiind unul extrem de rapid in raspuns, de cum apesi pedala de acceleratie, indiferent de modul in care te afli: Confort, Sport sau Sport Plus.

Am mai condus masini cu acelasi motor 3.0 turbo, dar se pare ca in acest motor si-au bagat nasul cei de la Motorsport si au mai obtinut cativa caluti fata de cei 306 cp pe care ii are, de exemplu, BMW 435i. Adica nu degeaba scrie chiar pe el M Performance, chiar daca nu scrie "Powered by BMW M" ca la 1M... Oricum, motorul face toata masina. Pacat ca...

BMW M235i

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
6 /10

O cutie automata cu 8 rapoarte este prea mult pentru o masina sport. Cand vrei sa faci frana de motor si treci intr-o treapta inferioara, nu se intampla nimic. ... are o cutie automata. Masina vine in varianta standard cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte, pe care sincer o regret ca nu am intalnit-o pe acest model. Masina noastra de test era dotata cu transmisia optionala automata Sport cu 8 viteze si cu posibilitate de Launch Control. Adica nu este o cutie sport normala cu 8 viteze, asa cum au toate modelele marcii, ci o cutie Sport, care face schimbarea treptelor mai rapid. Teoretic. De fapt, si cifrele spun acelasi lucru: cu o cutie manuala, masina reuseste sa atinga 100 km/h in 5 secunde, in timp ce cu transmisia automata cu plecare controlata de Launch Control poti sa scoti 4.8 secunde.

Eu iubesc transmisiile automate, nu degeaba si masina personala este tot automata. Dar pe o masina normala, eventual de familie, de off-road, o limuzina sau un monovolum. Dar nu pe una sport. Mai ales cu 8 trepte! Si va explic si de ce. In modul Sport Plus, cu schimbarea treptelor manual, de la padelele de langa volan, sa presupunem ca suntem pe un circuit sau la o urcare de viteza in coasta. Schimbarea vitezelor se face mai rapid in mod automat, decat o faci tu de la padele. Adica pe acceleratie, totul decurge bine, vitezele se schimba uluitor de repede, nu degeaba este cutia Sport si masina face doar 4.8 secunde pana la suta.

Transmisia automata devine incredibil de enervanta atunci cand vrei sa faci frana de motor. Daca esti in treapta a 8-a si bagi o viteza inferioara manual, de la padele, nu se intampla nimic. Dar NIMIC! Mai dai o data, ca sa ajungi in treapta a 6-a. Nimic. Cu alte cuvinte, ca sa te folosesti de frana de motor, ca sa simti ca masina incetineste si franeaza din motor, trebuie sa dai de padele de vreo 4-5 ori pana sa simti ca te dezlipesti de spatarul scaunului si masina franeaza. Total aiurea pentru o masina sport.

BMW M235i

Ce faci pe un circuit daca vrei sa schimbi treptele manual? Pai faci scurta la mana schimband 8 trepte in sus si 8 trepte in jos. Sunt mult prea multe viteze pentru o masina de performanta, asta vreau eu sa zic. O cutie automata cu 8 viteze este buna pentru o masina normala, sa consume putin. Dar pentru una cu care sa te plimbi pe circuit, 6 sunt suficiente. Ca atunci cand bagi o viteza inferioara, sa simtit ca se intampla ceva. Si cum BMW nu are cutie automata cu 6 trepte, as fi preferat cutia manuala de 100 de ori in fata celei automate, cu tot cu Sportul ei. Pe un X5 nu m-a deranjat cutia asta, dar pe o masina puternica, special gandita pentru alergare... este inutila.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: BMW M235i are nevoie de 4.8 secunde sa atinga 100 km/h (numai cu Launch Control) si ar trece lejer de 250 km/h daca nu ar fi limitata. Nu este nimic spectaculos daca ne gandim ca un BMW 435d reuseste sa faca acceleratia in 4.7 secunde. Si fara atatea sigle Motorsport...

Franare: discuri mari pe toate rotile, ventilate chiar si pe spate, etriere cu semnatura M, ABS, ESP si alte prescurtari asigura o franare excelenta;

Suspensii: un lucru placut la aceasta masina este ca are suspensii foarte confortabile care te lasa sa mergi linistit in oras, peste sine de tramvai, sa urci borduri sau sa mergi pe piatra cubica fara sa-ti tremure dintii in gura. Iar atunci cand vrei sa te dai le ea pe un drum cu serpentine, tinuta de drum este extrem de precisa si masina sta bine pe asfalt.

BMW M235i

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Da, i-am dat nota maxima. Nu ai cum altfel, cand vorbesti de o masina cu un nume ce incepe cu M. Chiar daca nu este un M veritabil, ci doar un BMW Seria 2 mai puternic, cu mici detalii realizate de divizia Motorsport... Insa directia masinii, suspensia si pozitia la volan fac ca orice calatorie, indiferent daca este la viteza mica prin oras sau la viteza mare, pe vreun circuit sau pur si simplu pe drumuri pline de viraje catre Paltinis, asa cum am facut noi, sa fie o placere. Tinuta de drum, pe langa motorul exceptional, este o alta trasatura care ne-a placut la nebunie.

BMW M235i

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fara camere video care te ajuta la parcare, doar cu senzori de parcare. Chiar si asa, orice sofer se bucura de o vizibilitate buna in orice conditii, chiar si la cele mai stramte parcari, datorita parbrizului mare, a geamurilor laterale generoase si a oglinzilor laterale mari. Luneta nu este printre cele mai mari, insa nu te deranjeaza la nimic. Si ca sa scapam cat mai repede de acest aspect, total neinteresant, al vizibilitatii, pe care il dezbatem mai mult la masinile de familie sau cele mari, va spunem ca totul e in regula si ca va puteti lasa masina cu incredere pe mana femii, pentru ca nu are motive sa faca parcarea din 58 de miscari.

BMW M235iBMW M235iBMW M235i

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca EuroNCAP nu a testat niciun BMW Seria 2 Coupe pana acum, a testat in trecut BMW Seria 1 si alte modele asemanatoare. Si nici nu ne mai aducem aminte de cand BMW nu a obtinut punctaje maxime la testele de impact. Iar aceasta masina plina de sisteme de siguranta nu are cum sa fie o exceptie. Pentru ca are o sumedenie de airbaguri, sisteme electronice precum ESP, ABS, dar si anvelope de calitate MICHELIN Pilot SuperSport.

BMW M235i nu are aceleasi sisteme pe care le-am testat in trecut pe alte modele premium, precum avertizare la depasirea benzii, pilot automat cu radar si franare/acceleratie automata, sistem de franare brusca in caz de urgenta sau 6 camere video de jur-imprejurul masinii. Dar acest model nici nu are nevoie de asa ceva, pentru ca scopul sau este altul, nu?

BMW M235iBMW M235i

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

M235i nu este cel mai dotat BMW testat de noi. Poate si pentru ca nu prea ai cum sa inghesui o multime de dotari de confort si siguranta pe o masina care isi doreste sa fie cat mai usoara. Insa chiar si asa, masina cu care ne-am plimbat noi avea interior tapitat cu Alcantara si material textil, clima digitala automata cu doua zone, oglinzi electrice rabatabile si incalzite, faruri cu LED, volan M Performance cu comenzi, sistem audio cu USB, memorie interna si Bluetooth, navigatie 3D, jante pe 18 inch Motorsport, kit exterior M Performance, pilot automat, kit interior M Performance, senzori de parcare fata si spate, sistem Isofix si ESP decuplabil la buton.

BMW M235iNavigatie, clima dubla si sistem audio cu butoane tactileBMW M235iSistemul Start/Stop este bun in oras, cand mergi si EcoPro

BMW M235iVolanul M Performance are fibra de carbon veritabila

BMW M235iBMW M235i

BMW M235iVolanul M Performance si al sau display. In total, putin peste 1200 de Euro...

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Surprinzator, insa motorul de 3 litri turbo nu este foarte gurmand. Mai ales daca mergi in modul normal Confort la drum intins sau in modul EcoPro atunci cand esti in oras. Noi am reusit sa castigam in jur de 78 de kilometri in plus la autonomie pentru ca am mers foarte mult cu EcoPro, chiar si la drum intins, acolo unde era aglomeratie. Si am reusit un consum mediu de 8.5 litri in conditiile in care ne-am si distrat pe serpentine, am si alergat pe autostrada si am dat ture multe prin aglomeratia urbana. Cu toate astea, am mai adaugat numai 20 de litri fata de plinul cu care am plecat, ceea ce a fost o surpriza placuta, pentru ca atunci cand am preluat masina, arata o autonomie de 415 kilometri.

BMW M235iDupa lungi plimbari pe serpentine in modul Sport Plus, consumul era de numai 8,8 litri

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Un BMW Seria 2 Coupe incepe de la 31.000 de Euro, iar versiunea M235i are un pret de pornire de 46.810 Euro cu TVA inclus. Versiunea testata de noi, care avea in plus o multime de dotari, printre care cutia automata Sport, volanul M Performance si alte elemente de performanta si design, trece de pragul celor 60.000 de Euro. Un pret cam mare, pentru o masina atat de mica... Un pret din care am fi scazut cu mare placere pretul cutiei Sport inutile, dar si cei peste 1200 de Euro cat costa volanul M Performance.

BMW M235i

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Volanul M Performance. Nu ai nevoie de asa ceva, crede-ne pe cuvant. Pentru ca in Romania nu exista niciun circuit pe care sa te poti da in voie, iar acest volan este gandit special pentru asa ceva. Este un volan care incorporeaza un display mic pe care iti sunt aratati diversi parametri, dar si niste LED-uri care iti arata cand sa schimbi treapta de viteza in momentul optim, in functie de turatia setata de tine.

BMW M235i

Volanul are mai multe meniuri. Primul este numit Efficient Dynamics, cu ajutorul caruia poti vedea temperatura motorului si a uleiului, turatia motorului, consumul si timpul calatoriei. Un alt meniu este cel Sport, care iti arata fortele laterale G si iti semnaleaza prin intermediul unui shift-light cand sa schimbi vitezele. Ultimul meniu, pe langa cel dedicat setarilor, este numit Racing. Aici ai parte de un cronometru pentru o tura de circuit pe care o poti ulterior imparti in mai multe sectiuni, ai un cronometru care iti calculeaza timpul pe un sfert de mila, dar si timpul de reactie la aprinderea luminilor verzi, viteza maxima la linia de finish si timpul pe alte distante.

BMW M235iEfficient DynamicsBMW M235iSport ModeBMW M235iRacing ModeBMW M235iSetari

Cu alte cuvinte, un volan M Performance imbracat in Alcantara este special gandit pentru circuit. Materialul si forma ii ofera soferului o aderenta maxima in orice conditii, iar softul inglobat te ajuta doar daca esti pe traseu. Numai meniul Efficient Dynamics poti spune ca este practic zi de zi, dar aceleasi date oferite de volan le gasesti si in meniul masinii. Asadar, daca nu traiesti intr-o tara cu locuri ce iti permit sa te dai in viteza cu masina, daca nu te duci des pe Nurburgring sa-ti faci damblaua... alege volanul normal.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

BMW M235i este o masina cu totul speciala. Pentru ca iti ofera o placere la volan deosebita, de care cu care greu te desparti. Motorul puternic si toata tehnologia inglobata care contribuie la stabilitatea in viraje, franare si tinuta de drum fac din aceasta masina o adevarata bijuterie pentru iubitorii de adrenalina si viteza. Chiar daca nu este un produs al celor de la Motorsport, acest BMW este destul de bun incat sa devina un model cel putin la fel de iubit precum veritabilele M-uri.

Mai adaugam consumul redus, siguranta, confortul in mediul urban si spatiul suficient pentru doua persoane si avem masina ideala pe care o poate cumpara un tanar amator de senzatii tari ce vrea sa guste putin din experienta BMW M, dar la un pret ceva mai mic. Acest M235i nu este masina perfecta, dar este cu siguranta una din masinile care iti poate oferi senzatii de neuitat la volan.

BMW M235iAlpii francezi? Nu chiar... Ci undeva, langa Sibiu.

 
  • transmisia automata
  • volanul M Performance inutil
  • pozitia manerelor de portiera la interior
  • design interior
  • confort
  • siguranta
  • spatiu
  • sistem audio
  • tinuta de drum
  • motor
  • aderenta
  • scaunele M
  • sunetul evacuarii

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (55) Poze BMW M235i
[+] mai multe