BMW X7 xDrive40i

"Scoate-l din oras si lasa-l sa-ti arate ce stie"
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
55
NOTA CITITORULUI
75
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 7077
  • Km. efectuati: 650
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Vama Veche - Retur
  • Numar de pasageri: 7
  • Bagaje: Da
  • Stil de condus: Legal
Odata cu lansarea lui X7, bavarezii de la BMW au intrat pentru prima data in istoria lor pe un teritoriu unde pradatorii de top erau Mercedes-Benz GLS, Audi Q7 si, de ce nu, Cadillac Escalade sau Lincoln Navigator. Aici, marimea chiar conteaza dar cele mai importante sunt luxul si confortul pasagerilor. Doua aspecte pe care noul BMW X7 le bifeaza cu succes.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant
    Benzina
  • Cilindree
    2998 cmc
  • Putere
    340 CP
  • Cuplu
    450 NM
  • 0 - 100 km/h
    6.1 sec
  • Viteza maxima
    245 km/h
  • Tractiune
    Integrala
  • Greutate
    2395 kg
  • Consum mixt
    9 l/100 km
  • Nr. locuri
    7
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    326 litri
  • Pret de pornire
    83.062 euro
  • Pret model testat
    107.977 euro
  • Impozit anual
    2.160 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Dupa aproape doua decenii in care cel mai mare SUV din gama BMW a fost X5, bavarezii au lansat la finalul anului trecut modelul X7, un SUV de dimensiuni considerabile al carui rival principal este Mercedes-Benz GLS.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

In 2017, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, BMW prezenta lumii intregi conceptul X7 iPerformance de la care versiunea de productie a ajuns sa preia mai multe elemente de design. Printre acestea se numara liniile precise, partea frontala impunatoare, blocurile de lumini inguste, bara cromata orizontala plasata intre stopuri, cele doua terminatii ale sistemului de evacuare (indiferent de motorizarea aleasa) si desigur, poate cel mai controversat element al noului limbaj de design adoptat de BMW, grila frontala supradimensionata. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Daca in imagini pare din alt film, atunci cand stai fata in fata cu noul X7 grila se imbina cu aspectul general puternic al masinii si, sa ti-o spun pe aia sincera, nu mai pare chiar atat de mare. Situatia este diferita in ceea ce priveste noul Seria 7, unde grila ocupa o buna bucata a partii frontala, fie ca vorbim de imagini sau de realitate. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Partea laterala a modelului bavarez este scoasa in evidenta de linia de caracter, care nu incadreaza manerele de deschidere ale usilor, dar si de asa-numitele "Air Breather", prizele de aer din spatele arcadelor rotilor, cu design in forma de crosa de hochei care se extinde pana in partea din spate.

Am tot catalogat noul BMW X7 ca fiind un SUV de dimensiuni considerabile, fara insa a le pomeni. Asadar, modelul bavarez masoara 5151 de milimetri in lungime, 2000 de milimetri in latime si 1805 milimetri in inaltime. Totodata, ampatamentul masoara 3105 milimetri iar masa la gol variaza in functie de motorizarea aleasa. Versiunea testata de noi, singura disponibila momentan in Romania cu motor pe benzina, cantareste 2395 de kilograme dar varful de gama X7 M50d se lauda cu o masa proprie de 2535 de kilograme.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Clientii pot alege din mai multe linii si pachete de exterior, inclusiv M Sport sau Design Pure Excellence cu care a venit echipat X7 xDrive40i, masina alaturi de care am petrecut trei zile. Printre elementele estetice caracteristice acestei linii se numara grila cu elemente din aluminiu, accesoriile cromate si jante cu diametrul de 21 de inch oferite in standard. In cazul nostru a fost vorba despre un set de jante pe 22 de inch din aliaj usor, o dotare care costa 2460 de euro.

Indiferent de cum este configurat, noul BMW X7 va atrage fara indoiala toate privirile, fie ca se afla in miscare, fie ca este parcat sau sta pur si simplu la semafor. Pe incercate.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

 

 

 

 

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Interiorul noului BMW X7 este croit dupa bine-cunoscuta reteta a bavarezilor, in care cel de la volan este pus in centrul universului. Toate butoanele si comenzile sunt asezate in asa fel incat soferul sa aiba acces la ele, fara a-i distrage foarte mult atentia de la condus. 

Dar nici ceilalti pasageri nu sunt neglijati. Toti cei care calatoresc la bordul celui mai mare SUV din gama nemtilor, chiar si cei care ocupa ultimul rand de scaune, sunt rasfatati cu materiale si finisaje de cea mai buna calitate, suprafete placute la atingere si plastice (pentru ca gasim si de-astea pe ici pe colo) care nu iti lasa un gust prea amar. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Standard, noul X7 este oferit intr-o configuratie cu trei randuri de scaune care pot gazdui pana la sapte pasageri dar optional se poate opta si pentru o versiune cu sase locuri, caz in care scaunele aflate imediat in spatele soferului sunt individuale. Indiferent de alegerea facuta, al doilea rand de scaune vine cu reglaje electrice, poate culisa pe o lungime de 14.5 centimetri iar ocupantii au la dispozitie propriul lor sistemul de infotainment.

Acesta integreaza un player Blu-Ray, port USB, port-uri pentru MP3 player-e, console de jocuri, casti si doua display-uri cu functie tactila, montate pe spatarele scaunelor fata, de la care se poate schimba postul de radio, volumul, pot culorile luminii ambientale sau se poate afla pozitia exacta a masinii, printre altele.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Ca tot am pomenit de cel de-al treilea rand de scaune, atunci cand nu este folosit acesta poate fi rabatat inclusiv de la butoane aflate in portbagaj. In caz contrar, trebuie sa stii ca accesul se face destul de usor, la o simpla apasare de buton randul al doilea se pozitioneaza printr-o miscare lina astfel incat ultimii doi pasageri sa-si poata ocupa locurile. 

Aici ii asteapta inclusiv suporturi de pahare, cotiere, sistem de climatizare (optional) si un mic plafon panoramic care elimina acel sentiment de claustrofobie.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

In rest, scaunele sunt extrem de confortabile, volanul in trei spite imbracat in piele are grosimea potrivita iar display-ul de 12.3 inch al instrumentarului de bord, usor configurabil, iti ofera toate informatiile de care ai nevoie. Tot aici merita amintit, cu toate laudele de rigoare, sistemul de infotainment cu ecran central de 12.3 inch, de inalta calitate si cu acea functie "Gesture Control" care iti usureaza viata in spatele volanului. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Pe langa dotarile interioare standard, BMW-ul X7 xDrive40i testat de noi a fost echipat cu mai multe echipamente din catalogul Individual, inclusiv cu tapiteria din piele Merino Tartufo, ornamentele Ash Grain Silver Grey, plafonul imbracat in Alcantara sau cu acele aplicatii din sticla "Crafted Clarity". Detaliile de pe schimbatorul de viteze, butonul pentru controlul volumului, controler-ul iDrive si butonul de pornire/oprire a motorului sunt confectionate din cristal de inalta calitate. Toate acestea nu fac altceva decat sa adauge un plus de rafinament habitaclului si asa elegant. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Pe scurt, interiorul noului X7 este exact asa cum te-ai astepta de la un varf de gama care poarta celebra emblema alb-albastra si este un loc unde te intorci de fiecare data cu placere. 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Asa cum spuneam mai sus, noul BMW X7 poate gazdui in deplin confort pana la sapte pasageri adulti. Spatiul la cap este destul chiar si pentru cei care ocupa ultimul rand de scaune, acestia avand insa putine batai de cap cu spatiul pentru genunchi (depinde de pozitia celui de-al doilea rand) si cu cel pentru umeri (daca vorbim de doi adulti mai "sanatosi").

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Spatii de stocare gasesti peste tot, inclusiv in usi, cotiera centrala sau torpedo, iar suporturile de pahare din consola centrala cu sistem de control al temperaturii iti pot raci sau mentine bauturile calde. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Cu toate scaunele in pozitie verticala, volumul de incarcare al portbagajului este de 326 litri, de ajuns pentru cateva bagaje mai maricele, dar cu siguranta nu indeajuns pentru cei sapte pasageri. Cu ultimul rand de scaune rabatat, capacitatea portbagajului creste la 750 de litri iar atunci cand renunti si la cel de-al doilea rand de scaune, portbagajul poate inghiti pana la 2.121 de litri de bagaje. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Asadar ai de ales: fie pasageri multi, fie bagaje. Poti gasi si o varianta de mijloc, cum am facut eu, dar confortul celorlalti nu mai este acelasi. Sau poti monta pe acoperis un portbagaj suplimentar si in acest fel impaci pe toata lumea. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La noi in tara, BMW X7 poate fi comandat alaturi de trei motorizari. Pe de-o parte avem versiunea X7 xDrive 30d cu motor diesel de 3.0 litri si 265 CP sau varful de gama X7 M50 cu acel agregat diesel de 3.0 litri cu patru turbine de care m-am indragostit atunci cand am condus noua generatie X5 M50d. De altfel, cei 400 CP si cuplul urias de 760 Nm mi se pare cel mai potrivit pentru SUV-ul de 2.5 tone al bavarezilor. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Amatorii propulsoarelor pe benzina au la dispozitie momentan o singura varianta, cea pe care am testat-o si noi. Este vorba despre X7 xDrive 40i, cu un motor de 3.0 litri turbo care livreaza ambelor punti 340 de cai putere la 5500 rpm si 450 Nm cuplu intre 1500 si 5200 rpm. Pentru a respecta noile standarde de emisii Euro6d - Temp, motorul, la fel ca si celelalte din gama dealtfel, este echipat cu un filtru de particule special.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Unitatea cu sase cilindri in linie este foarte silentioasa si rafinata, mai ales la turatii joase, iar sunetul specific incepe sa se auda discret doar atunci cand acul turometrului depaseste 4000 de rotatii pe minut sau daca activezi modul Sport care accentueaza sunetul motorului inclusiv in boxe. Chiar si la jumatate de pedala motorul urca liniar in ture, se descurca bine cu cele 2.4 tone pe care trebuie sa le urneasca din loc, iar la viteze mari cand calci pedala de acceleratie la podea, acesta reactioneaza in consecinta (chiar daca nu te "baga" in scaun prea tare) si valorile indicate de vitezometru continua sa urce mult peste limita legala. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Cu toate acestea...ma declar de pe-acum fanul motorizarii M50d chiar daca nu am testat-o pe acest model. Daca o voi face pe viitor, sper sa nu ma dezamageasca. 

Dar inteleg de ce BMW a ales sa-si echipeze cel mai luxos SUV din istoria brand-ului si cu propulsoare pe benzina, chiar daca m-am lovit in aceste trei zile de intrebari de genul "benzinar pe un SUV asa mare?". Oricat ar fi de silentios, un motor diesel ramane un motor diesel si nu este nimic elegant in asta. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

 

 

 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Indiferent de motorizarea aleasa, BMW X7 vine echipat cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, versiunea Steptronic sport fiind optionala (256 de euro) pe X7 30d si X7 40i si standard pe X7 M50d. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Masina testata de noi a fost echipata cu cutia automata Steptronic sport care a schimbat treptele lin si aproape instant, chiar si la viteze mici, iar la retrogradari nu a ezitat nici macar o clipa. Acele smucituri care apar la trecerea dintr-o viteza in alta la turatii mari, cu modul Sport activat, nu sunt atat de accentuate ca si in cazul celorlalte modele din gama BMW, dar sunt acolo.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Asa cum am mai spus-o, motoarele bavarezilor si aceasta transmisie Steptronic fac echipa buna si este intotdeauna o placere sa le simt (sau mai bine zis sa nu le simt) lucrand impreuna. 

 

 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Atunci cand este echipat cu motorul de 3.0 litri pe benzina, ca si masina din testul nostru, noul X7 atinge 100 de km/h in 6.1 secunde iar viteza maxima este de 245 km/h, valori mai mult decat decente pentru un SUV de 2.4 tone cu 340 de cai putere sub capota. Daca vrei performante, atunci versiunea X7 M50d este perfecta pentru tine. In cazul ei, repriza 0-100 km/h dureaza 5.4 secunde. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Franele cu discuri si etriere generoase iti ofera toata siguranta de care ai nevoie atunci cand opresti "mastodontul" iar suspensia pneumatica adaptiva pe ambele punti este una dintre cele mai confortabile suspensii care pot fi instalate pe o masina. In plus, poti ridica sau cobori SUV-ul cu o simpla apasare de buton. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

 

 

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cum se conduce noul BMW X7 echipat cu motorul de 3.0 litri pe benzina? Pai sa vedem. De cum il vezi pentru prima data si observi camerele video si suita de senzori de parcare rasufli usurat pentru ca manevrarea unei masini care masoara 5.1 metri lungime si 2 metri latime nu este deloc usoara pe stradutele inguste, inghesuite si prin traficul de zi cu zi din Bucuresti. Sau din oricare alt oras din Romania.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Dar armata de senzori si tehnologia de ultima ora de la bordul noului X7 te ajuta sa iesi cu bine din orice situatie. In plus, SUV-ul german poate fi echipat, optional din pacate, cu un sistem activ de directie integrala foarte util atunci cand te strecori printre masini. Cum functioneaza? La viteze mici, rotile spate vireaza in directia opusa celor din fata, reducand astfel unghiul de bracaj. Atunci cand acul vitezometrului trece de 60 km/h, rotile spate vireaza in aceeasi directie cu cele fata pentru a creste stabilitatea si confortul in timpul condusului. 

Asadar, in ciuda confortului de care ai parte in interior, nu ai cum sa nu fii putin incordat atunci cand conduci noul X7 in oras. Dar odata ce ai lasat in urma betoanele si traficul...SUV-ul bavarez devine o cu totul alta masina. O masina de care te indragostesti imediat si din care nu mai vrei sa cobori. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Trebuie sa intelegi ca in cazul lui, inginerii de la BMW au lasat la o parte sportivitatea si s-au concentrat in special pe confort, pe rafinament, iar acest lucru se vede de la primii metri parcursi cu masina. De aceea au si echipat-o in standard cu o suspensie pneumatica adaptiva, pe care am pomenit-o putin mai sus si care se comporta impecabil in timpul condusului. Mai mult, faciliteaza intrarea si iesirea din masina sau incarcarea si descarcarea bagajelor din portbagaj. Totodata, suspensia mentine masina la o inaltime constanta indiferent de cat de incarcata este aceasta.

Ca sa fac o comparatie, este ca si cum ai pluti pe un nor. Amortizoarele absorb foarte bine denivelarile si gropile de pe sosea, indiferent de viteza de deplasare. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Noul BMW X7 este facut pentru a fi condus inafara oraselor, pe autostrazi, unde chiar si la 130 de km/h in cabina poti sa auzi musca. Dimensiunile masinii, stabilitatea si antifonarea habitaclului te fac sa nu percepi viteza cu care circuli, tocmai de aceea este foarte simplu sa depasesti (uneori cu mult) valoarea maxima inscrisa pe indicatoarele rutiere. Pentru a reduce frecarea cu aerul, suspensia pneumatica coboara garda la sol cu 20 de milimetri atunci cand viteza din bord trece de 138 km/h. 

Atunci cand te afli la volanului noului X7 trebuie sa uiti complet de condusul sportiv si de "aruncarea" masinii cu viteza in viraje stranse, pentru ca un astfel de comportament pur si simplu nu isi are locul aici. Dar daca totusi vrei sa vezi cum sta SUV-ul german pe viraje, trebuie sa iti spun ca pentru a reduce la minim inclinarea caroseriei, BMW a echipat masina cu sistemul Executive Drive Pro care controleaza suspensia cu ajutorul unor stabilizatori activi antiruliu care se adapteaza constant in timpul condusului.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Cu toate acestea, cele 2.4 tone isi fac simtita prezenta in ceea ce priveste ruliul. Foarte putin, dar este acolo. 

La nevoie, BMW X7 iti poate fi alaturi si la o aventura pe teren accidentat. Garda la sol masoara 22.1 centimetri (poate fi ridicata prin simpla apasare a unui buton cu pana la 40 de milimetri), unghiul de atac este de 25 de grade, cel de degajare de 22.2 grade iar adancimea maxima a vadului pe care il poate trece este de 50 de centimetri.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Tocmai pentru ca viitorii proprietari nu isi vor murdari de noroi prea des masina pe care au platit 100.000 de euro, pachetul dedicat xOffroad este optional. Acesta iti pune la dispozitie patru moduri de condus speciale care adapteaza cu si mai multa precizie sistemul de tractiune integrala xDrive in functie de suprafata de rulare: nisip, pietre, macadam sau zapada.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Ca tot am pomenit de modurile de condus, cel de la volan are la dispozitie cele patru moduri "obisnuite" care influenteaza comportamentul motorului, al cutiei de viteze, suspensiei, acceleratiei si directiei. Comfort este modul perfect pentru acele calatorii lungi, facute intr-un confort total, Eco Pro il activezi atunci cand vrei ca rezervorul sa nu se goleasca atat de repede iar Adaptive este modul care imbina oarecum modurile Sport si Comfort. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Am lasat modul Sport la final pentru ca, spre deosebire de celelalte modele din gama BMW, in cazul lui X7 acesta este putin diferit. Motorul raspunde mai prompt la comenzi, transmisia este mai agila si tine treapta mai mult insa acceleratia nu este atat de sensibila pe cum te-ai astepta, directia este putin mai precisa dar nu mai greoaie iar suspensia este in continuare confortabila. Cum spuneam mai sus, confortul si rafinamentul primeaza.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

SUV-ul bavarezilor sta destul de bine la capitolul vizibilitate. Parbrizul si luneta sunt indeajuns de mari iar pozitia la volan este indeajuns de ridicata incat sa vezi tot ce te intereseaza in fata si in spate, cu mentiunea ca atunci cand sunt ocupate si ultimele doua scaune, vizibilitatea prin luneta scade nitel. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Oglinzile laterale puteau fi putintel mai mari iar montantul A te cam incurca in virajele stranse si, in unele cazuri, la trecerile de pietoni. Din fericire, noul X7 este echipat cu o gramada de senzori si camere video, inclusiv cu vedere la 360 de grade si unghi larg, astfel ca parcarea si manevrarea masinii prin spatiile stramte se face destul de usor.  

In plus, ai la dispozitie deja-celebrele sisteme Parking Assistant Plus si Reversing Assistant. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Asa cum ii spune si numele, primul face ca parcarea si manevrarea masinii sa fie mai usoara ca niciodata. Pachetul include mai multe tehnologii cum ar fi o camera video cu perspectiva panoramica si perspectiva 3D de la distanta, sistem de asistenta la parcarea laterala, sistem activ de asistenta la parcare, functie de franare in caz de urgenta, asistent pentru mersul inapoi si asistent la parcare cu functie de orientare liniara.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Reversing Assistant a debutat odata cu noul X5 si este acel sistem care tine minte ultimii 50 de metri parcursi cu o viteza maxima de pana la 36 km/h si odata activat va manevra masina pe exact acelasi traseu. O functie care se dovedeste utila atunci cand intri pe stradutele inguste sau pe unele inguste si trebuie sa dai inapoi. 

 

 

 

 

 

 

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP nu a testat inca BMW-ul X7, dar sistemele de asistenta si tehnologiile de ultima generatie de la bord nu au cum sa nu-i aduca SUV-ului german mult-doritul punctaj de 5 stele. 

Printre acestea se numara Cruise Control cu functie de franare sau Collision and Pedestrian Warning cu functia City Braking, cele doua fiind oferite inca din standard. Optional, se poate opta pentru sisteme si mai performante, inclusiv pentru Cruise Control cu functie Stop&Go, Lane Departure Warning, Crossing Traffic Warning, Priority Warning, Wrong-way Warning sau Blind Spot Warning.

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Multe dintre acestea pot fi regasite si pe noua generatie BMW X5 pe care specialistii Euro NCAP au testat-o si i-au acordat punctaj maxim. 

 

 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fiind prezentat ca cel mai luxos SUV produs vreodata de BMW, noul X7 vine alaturi de o lista stufoasa de dotari care sa multumeasca orice client, oricat ar fi de pretentios. Printre echipamentele standard oferite regasim instrumentarul de bord digital cu display de 12.3, sistemul de infotainment iDrive 7.0 cu ecran de 12.3 inch si functie tactila, volan imbracat in piele, sistem de alarma, sistem de acces Comfort, cheia BMW cu display, asistent la faza lunga, Head-up Display sau zona de incarcare wireless pentru telefonul mobil. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Pe langa toate acestea, masina testata de noi a avut o suita de dotari optionale, printre care transmisia Steptronic sport (256 euro), directia integrala activa (1281 euro), sistemul Soft Close de inchidere a usilor (656 euro), scaune fata ventilate (871 euro), acele aplicatii din sticla CraftedClarity de care am pomenit mai sus (666 euro), instrumentarul de bord BMW Individual imbracat in piele (1640 euro), ornamentele interioare BMW Individual (513 euro), sistemul Driving Assistant Professional (1548 euro), farurile BMW Laserlight (1527 euro) care ilumineaza soseaua pe o raza de pana la 600 de metri, sistemul de infotainment Professional pentru al doilea rand de scaune (2716 euro), linia exterioara Design Pure Excellence (4510 euro) sau jantele de 22 de inch (2460 euro).

Test Drive BMW X7 xDrive40i

 

 

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Nu stiu daca aceasta rubrica isi are rostul atunci cand vorbim despre un SUV de 2.4 tone cu motor pe benzina de 3.0 litri si 340 de cai putere, dar de dragul discutiei iti vor vorbi putin despre consumul noului X7 in versiunea xDrive40i. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

BMW declara pentru el un consum urban de 10.3 litri/100 de kilometri, unul extra-urban de 8.2 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi si unul combinat de 9 litri/100 de kilometri. Asa cum era de asteptat, in conditii normale de trafic, lucrurile stau putin altfel. Sau putin mai mult. 

Ce vreau sa spun cu asta? Ca la finalul celor aproximativ 650 de kilometri cat am parcurs cu masina in cele trei zile, maxim 100 au fost facuti in mediul urban si restul in regim de autostrada si pe drumuri judetene. La final, computerul de bord imi arata un consum mediu-mixt de...15.4 litri/100 de kilometri. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Asta in conditiile in care am fost 7 pasageri in masina mai tot timpul si bagajele nu au fost deloc putine. Pe de alta parte, stilul de condus a fost cat se poate de normal, cu mici exceptii care zic eu ca nu aveau cum sa influenteze foarte mult consumul mediu. Dar computerul de bord tot nu m-a iertat. 

 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pe piata din Romania, BMW X7 intra cu versiunea cea mai accesibila X7 xDrive30d care are un pret de pornire de 83.062 euro. Varful de gama, asa cum spuneam mai sus, este X7 M50d cu al sau motor diesel cu patru turbine. Daca vrei asa ceva in garaj trebuie sa platesti cel putin 107.933 de euro.

Ramane varianta de mijloc, sa ii spunem asa, adica cea testata de noi. BMW X7 xDrive40i porneste in Romania de la 84.371 de euro sau 84.627 euro daca vine echipata cu transmisia automata Steptronic sport cum a fost si in cazul nostru. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Cu toate dotarile optionale amintite mai sus si cu nuanta exterioara Arctic Grey Brilliant Effect, care a adaugat 1.025 de euro la nota de plata, masina alaturi de care mi-am petrecut weekend-ul a costat in total 107.977 euro cu TVA inclus. Rezulta ca pretul dotarilor optionale depaseste 23.000 de euro. 

Din pacate nu putem face inca o comparatie cu vreunul dintre rivalii sai directi, asta pentru ca Audi nu a dat detalii pana in acest moment despre motorizarea pe benzina a lui Q7 facelift iar site-ul oficial Mercedes-Benz Romania nu ofera posibilitatea configurarii unui GLS de ultima generatie cu motorul pe benzina de 3.0 litri (GLS 450 4Matic). 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Daca facem insa o comparatie intre cele mai accesibile versiuni de pe piata din Romania ale celor doua modele, adica X7 xDrive30d si GLS 350d 4Matic, vom vedea ca SUV-ul din Munchen este mai ieftin cu 12.300 de euro decat rivalul sau din Stuttgart. 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Driving Assistant Professional este pachetul care aduce condusul autonom mai aproape de tine si care iti face viata mai usoara la volan in situatii de condus monoton (pe autostrada spre exemplu) si iti ofera un plus de siguranta in situatiile critice. Fiind o dotare optionala, aceasta tehnologie costa 1.548 de euro cu TVA dar, crede-ma pe cuvant, merita fiecare cent. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Stiu ca puristii nu vor sa auda de sisteme care stirbesc din placerea de a conduce, dar nici nu-ti poti inchipui cata oboseala salveaza acest sistem in cazul unui drum lung facut in mare parte pe autostrada. 

Il activezi de la buton si tu nu mai ai, teoretic, nimic de facut decat sa te bucuri de calatorie. "Enjoy the ride", vorba americanilor. Asistentul la directie si la mentinerea traseului, sistemul de avertizare de pericole, asistentul la mentinerea benzii de circulatie cu protectie activa impotriva coliziunilor laterale si alte cateva functii de siguranta se vor ocupa de tot in locul tau. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Masina se conduce aproape singura insa ca o masura suplimentara de siguranta sistemul iti va cere tot la cateva secunde sa pui mana pe volan pentru a se asigura ca inca esti acolo, atent la ce se intampla. Intai prin cateva semnale luminoase galbene, apoi prin unele rosii urmate de un sunet si in lipsa unei reactii, sistemul va frana masina.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Noul BMW X7 este fara indoiala un SUV impunator, luxos si generos cu cei sapte pasageri pe care ii poate gazdui. Dar parerea mea, si sigur nu numai a mea, este ca modelul bavarez nu se prea potriveste cu peisajul european, cu strazile noastre relativ inguste si cu dispunerea oraselor in general. Se descurca in orice situatie dar nu se simte in largul sau. Si nici tu. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Vorbim despre un SUV de mari dimensiuni, care poate gazdui multi pasageri, gandit mai degraba pentru piata din America de Nord, China sau Orientul Mijlociu, acolo unde si infrastructura este mai prietenoasa cu o masina care masoara peste 5 metri lungime si are garda inaltata la sol. Si de aici vor veni, cel mai probabil, cei mai multi clienti. 

Test Drive BMW X7 xDrive40i

Pentru Europa, BMW X5 sau modelele asemanatoare mi se par cele mai potrivite daca vrei neaparat un SUV de mari dimensiuni. 

 

 
  • Consumul ridicat
  • Lipsa directiei integrale in standard
  • Antifonarea habitaclului
  • Calitatea materialelor
  • Scaunele confortabile
  • Spatiu
  • Motor silentios
  • Suspensie pneumatica in standard
  • Driving Assistant Professional

 

 

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
75 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (65) Poze Test Drive BMW X7 xDrive40i
[+] mai multe