Voi fi ceva mai succint in ceea ce priveste descrierile generale, pentru ca este o masina pe care noi (nu eu personal) am mai testat-o. Nu stiu cum sunt altii, dar eu consider ca acest model de Chevrolet, in varianta break, arata incredibil de bine. Fara indoiala Cruze SW este poate cel mai atragator break de pe piata. Si aici ma gandesc la masini accesibile, nu la cine stie ce Shooting Break-uri de lux. Imi place ca este o masina echilibrata, cu faruri mari, dar si cu stopuri mari. Cu forme curbate in laterale dar si in spate sau fata. In acelasi timp, cu multe unghiuri ascutite peste tot, atat cat trebuie. Imi place foarte mult si linia plafonului care coboara mult spre spate, oferindu-i un aspect sportiv si agresiv. Cu alte cuvinte, eu cred ca acest SW este o masina "cu de toate", dar cu de toate bine alese.
Interiorul este unul placut, in care te simti confortabil si iti place sa stai, indiferent de numarul kilometrilor pe care ii vei parcurge. Materiale de calitate, inclusiv pe bord, unde de aceasta data a lipsit finisarea textila care strangea praf si arata urat. Insa locatia butoanelor de clima au ramas in acelasi loc incomod si risti sa le atingi cu genunchii. Volanul imbracat in piele arata si se simte excelent, ceasurile iti dau un aer sportiv, iar luminozitatea habitaclului oferita de suprafata vitrata mare te face sa te simti mai bine si cu chef de condus. Noi am testat un Cruze SW cu echipare LTZ, adica echipare de top, plus alte cateva dotari optionale, asa ca nu e de mirare ca am avut parte de ce e mai bun.
Pentru ca discutam de o masina special creata pentru familie, nu mai trebuie sa avem dubii ca acest model este unul care duce lipsa de spatiu. Dimpotriva, Cruze SW sta foarte bine la acest capitol. Pot merge 5 persoane in voie, chiar si pe distante lungi, fara sa se simta inghesuite. Si, cu portbagajul de 500 de litri isi pot duce fara emotii si bagajele. Insa daca ai chef de carat diverse lucruri mai serioase, poti rabata bancheta spate pentru a obtine un volum urias care iti va permite sa cari si mobilierul din casa. Mai adaugam multe spatii pentru depozitari diverse si avem o masina cu adevarat spatioasa.
Am mai testat acest motor si pe alte masini ale grupului GM. Insa niciodata nu am fost placut impresionat de acest motor 1.4 Turbo si 140 cp. La volanul lui Cruze istoria se repeta, mai ales ca avem de miscat o masina destul de grea, de aproape 1,5 tone. Chiar daca este turbo, motorul mic de 1400 cmc trebuie turat zdravan daca vrei sa faci depasiri sau sa urci pante abrupte. Cu alte cuvinte, are cuplul la o turatie mare. Si, odata cu turatia creste si consumul. Acest motor este pentru cei care se stiu ca merg linistit si au rabdare ca micul motor sa ajunga la turatia optima pentru a accelera mai tare. Pe de alta parte, motorul este silentios la orice turatie, chiar si atunci cand intra in functiune sistemul Start / Stop odata cu apasarea butonului ECO: nu sti cand porneste si se opreste motorul.
Cuplata motorului de 1.4 litri de pe Cruze SW este o cutie manuala in 6 trepte. Cutia se comporta bine, are treptele scurte si este asistata de martori pe bord care te "sfatuiesc" cand sa schimbi vitezele. Ceea ce mi-a placut la aceasta masina este ultima treapta de viteza, care iti permite sa mergi la drum intins, cu o viteza de croaziera mare, sa zicem de 130 km/h, la o turatie destul de mica. Adica cu un consum scazut de combustibil.
Accelerare: masina atinge 100 km/h, conform spuselor oficiale, in doar 9,5 secunde si poate atinge 200 km/h.
Franare: Cruze SW se bucura de discuri pe toate cele 4 roti, asistate de ESP, ABS, AFU si EBD.
Suspensii: fiind o masina mare, dedicata familiei, te-ai astepta sa aiba si niste suspensii foarte moi si confortabile. Confortabile sunt, insa moi, deloc. Ba chiar sunt putin rigide, lucru de care iti dai seama in oras mai ales, cand mergi pe piatra cubica sau peste sinele de tramvai. Insa aceasta rigiditate se face utila la drum intins, cand masina ramane extrem de stabila si lipita de asfalt in orice situatie.
Surprinzatoare. Asa as defini tinuta de drum a lui Cruze SW pe sosea. Chiar daca directia este moale, adica normala pentru o masina fara veleitati sportive, stabilitatea si precizia pe care o are masina la viteze mari, chiar si in cazul virajelor de la viteze mari, iti transmite sentimentul unei sigurante depline. Ba mai mult, suspensia este ajutata si de forma caroseriei, care in cazul unui Station Wagon are o portanta mare si aerul o tine stabila la viteze mari. In concluzie, Cruze SW este foarte placut de condus la drum intins, la viteze mari, si chiar pe un drum virajat.
Asa cum spuneam si mai sus, acest break are o suprafata vitrata mare, ceea ce ofera o vizibilitate buna. Inclusiv in spate, acolo unde exista multe masini de tip SW sau Hatchback ce sufera din cauza unei lunete de mici dimensiuni. Nu este cazul lui Cruze SW insa. In fata, in laterale si in spate soferul are o vizibilitate buna, iar toate cele 3 oglinzi sunt destul de generoase. Nu avem senzori de parcare in fata, ci doar in spate, insa avem si o camera video de marsarier foarte utila.
Despre siguranta, nu voi spune decat ca masina a primit punctaj maxim din partea Euro NCAP. Si asta pentru ca vine in varianta standard cu 6 airbaguri, inclusiv cortina, plus o sumedenie de sisteme electronice care te vor lasa sa conduci in siguranta. Asadar, daca te intereseaza siguranta ta si a celor pe care-i plimbi, fie ei copii sau adulti, poti sa te bazezi pe Cruze Station Wagon.
Desi varianta LTZ este cea mai dotata din oferta Chevrolet pentru modelul Cruze, masina condusa de noi mai avea si cateva dotari optionale. Acestea sunt sistem intrare si pornire fara cheie, TAFU Tapiterie piele JetBlack (cu scaune fata incalzite), UXW Sistem de navigatie, display color 7” CD-MP3+USB, 6 difuzoare Premium, RVF Jante aliaj 17” Black Painted.
Fata de aceste dotari bifate in plus de pe lista, echiparea LTZ vine din fabrica cu: ABS, servodirecţie, airbag-uri frontale şi laterale, airbag-uri cortină, ESP+TCS+EBD, cheie contact pliabilă, imobilizator motor, geamuri electrice faţă si spate cu functie confort, oglinzi acţionate electric si încălzite, volan imbracat in piele reglabil pe înălţime, banchetă spate rabatabilă fracţionat 40/60, geamuri cu tentă fumurie, parbriz cu protecţie solară, mânere uşi şi carcase oglinzi vopsite în culoarea caroseriei, bare pavilion vopsite, kit reparatie anvelope, proiectoare ceata, senzori parcare spate, comenzi audio volan, suport ochelari, alarmă, centuri de siguranţă pretensionate electric, scaun şofer şi pasager reglabile pe 4 direcţii, cotieră centrală faţă reglabilă, grila radiator cromată, pilot automat (cruise control), torpedou cu inchidere, jante 17” din aliaj uşor cu anvelope 225/50 R17, aer condiţionat electronic, aprindere automată a farurilor, senzor de ploaie, oglindă retrovizoare heliomată, radio MyLink ecran tactil 7” si integrare Smartphone, interfata audio Wireless prin Bluetooth si IPod/lineauxiliar si USB, camera video spate, consolă centrală neagră High Gloss, ornamente geamuri laterale cromate, instrumente de bord cu inele cromate.
Cu sau fara modul ECO, motorul de 1.4 litri si 140 cp nu este foarte economic. Cel putin, din spusele computerului de bord. La drum intins, masina consuma cam 7,5 litri, in timp ce in mediul urban ajunge chiar si la 9,5. Nu este un consum mic, mai ales daca ne uitam la capacitatea motorului de sub capota. Poate tocmai din acest motiv, cei care nu apreciaza motoarele pe benzina se pot indrepta spre motorul de 2 litri diesel, un motor foarte puternic si economic in acelasi timp. Noi am testat Cruze hatchback cu motorul diesel si am ramas surprinsi.
Desi un Chevrolet Cruze Station Wagon incepe de la 12.980 Euro cu TVA pentru varianta de echipare LS Plus si motorizare pe benzina de 1.6 litri si 125 cp, modelul testat de noi are un pret final de 19.293 Euro cu TVA. Acest pret este unul promotional, la dealerul Radacini.
ASPECT vs. TINUTA DE DRUM. Am scris mai sus despre ambele. Insa vreau sa ma fac inteles. Cred ca modelul Chevrolet Cruze Station Wagon este unul care arata foarte bine. Ba mai mult, se conduce incredibil de bine. Sunt de altfel doua trasaturi care pana nu demult nu prea aveau ce cauta la o masina de familie, cu o caroserie break. Ei bine, cei de la Chevrolet au reusit sa faca si o masina frumoasa si una la bodul careie sa-ti faca placere sa te urci.
Segmentul masinilor accesibile este destul de aglomerat, cu multe oferte bune si o sumedenie de caroserii si echipari din care poti alege. Insa daca ne limitam la masinile break, care inca sunt cautate in Romania multumita spatiului generos pe care il ofera, vom vedea ca avem de ales din putine modele. Daca ne uitam si la cum arata ele si ne intereseaza sa avem o masina atragatoare, noul Cruze SW este o optiune fezabila. Poate ca un motor diesel este mai bun decat cel pe benzina de 1.4 litri. Dar atat e de schimbat ca sa te poti bucura de o masina sigura, cu forme moderne si atragatoare, in care sa te simti bine oriunde, in orice conditii.