Chevrolet Aveo arata extraordinar de bine in varianta hatchback pe care am prezentat-o in trecut. Dar nu arata rau nici sub forma unei caroserii sedan. Punctul principal de atractie este fara indoiala partea frontala, care cu liniile incruntate ale capotei si farurile interesante cu lupe individuale da un aspect agresiv micului Chevrolet. Fara indoiala, Aveo este cel mai agresiv model din segmentul sub-compact, cu o parte frontala extrem de reusita. Lucrurile sunt obisnuite in laterale, iar spatele, deoarece ascunde un portbagaj cu o capacitate uriasa, este destul de ridicat si tradeaza lipsa performantelor ridicate. Stopurile sunt si ele precum farurile, cu blocuri optice masive, iar portbagajul are un eleron incastrat care contribuie la stabilitatea la viteze mari. Sau doar la design? E clar insa un lucru: nu prea gasim autoturisme din clasa B care "sa rupa gura targului" prin aspect. Si Aveo Sedan nu face exceptie: transmite mai degraba utilitate si spatiu, decat sportivitate.
La interior, Aveo este la fel indiferent de variantele de caroserie. Asa cum spuneam si data trecuta, interiorul de la Aveo este ceva special. Cei de la Chevrolet au decis sa iasa din raza obisnuitului si sa ii faca lui Aveo un interior parca furat dintr-un OZN. Turometrul urias transmite sportivitate, la fel si kilometrajul digital, martorii luminosi de pe bord si aranjarea consolei centrale. Prizele de aer sunt si ele ciudate, dar usor de folosit, iar volanul cu prize perfecte te transpune la bordul unui bolid de performanta. Daca la exterior ai mai multe elemente pe care le poti critica, la interior ai doar unul singur: calitatea materialului plastic. Insa este un lucru la care ne asteptam, avand in fata ochilor o masina care se lupta cu Dacia Logan, atat la pret, cat si la finisari. Nu este vreo limuzina de lux de la care trebuie sa avem pretentii de cusaturi manuale si Alcantara. Chiar si asa, interiorul este clar punctul central al masinii intregi: este funky, este nou, este ceva inedit. Si se adreseaza unui target tanar, dornic de a descoperi noutate.
Cu un portbagaj care numara putin peste 500 de litri, e clar ca avem de-a face cu o masina spatioasa. Nici pasagerii nu o duc rau, pentru ca 4 la numar incap fara emotii, cu tot cu bagaje, pentru un drum lung si confortabil. Incap fara probleme si 5 pasageri, dar nu si bagaje pentru o vacanta in 5. Locul pentru picioare si cap este destul pe bancheta din spate, locurile din fata sunt cu adevarat generoase cu soferul si coechipierul sau. O mare bila alba este primita de Aveo pentru multimea de spatii pentru depozitare din interior. Exista doua torpedouri, spatii pe consola centrala, pe bord, in portiere si intre scaune.
Tot mai multa lume cauta sa-si cumpere masini cu motoare diesel. Si pe buna dreptate, deoarece avantajele unui propulsor pe motorina sunt net superioare fata de un benzinar. In acest caz, noi am testat unicul motor diesel disponibil pe Aveo. E vorba de un motor Ecotec 1.3 Diesel de 95 cp. Un motor care se simte puternic cu aceasta caroserie usoara a lui Aveo, motor care are puterea de la turatie mica, iar cuplul se simte in orice treapta de viteza, la orice turatie. Nu este cel mai silentios motor, insa masina este izolata fonic destul de bine, asa ca nu te va deranja sunetul clasic de diesel. Dar dincolo de performante, consumul este cel care face toti banii.
Nu avem ce sa povestim de rau despre cutia manuala in 5 trepte. Este cutia clasica intalnita pe o masina de oras, cu 4 viteze mai scurte, pentru schimbare rapida in mediul urban si ultima treapta de viteza lunga, pentru mersul in croaziera. Transmisia este usor de folosit, este precisa si are timonerie silentioasa, chiar daca nu are cele mai scurte reprize.
Acceleratie: Aveo Sedan diesel are nevoie de 12,6 secunde ca sa atinga 100 km/h si poate prinde 174 km/h, suficient pentru orice persoana fara pretentii de sportiva suprema.
Franare: sistemul este cu discuri ventilate pe fata si tamburi pe spate, asistat de ABS, ESC, EBD (distribuirea fortei de franare electronica), TCS (controlul electronic al tractiunii) si HSA (asistenta la urcarea in rampa).
Suspensii: Aveo are pe fata suspensii de tip McPherson si pe spate are bare de torsiune. Suspensiile sunt facute pentru un mers docil, preponderent in mediul urban, loc in care masina este foarte confrotabila.
Exista masini si masini, pentru toate buzunarele si nevoile. E clar ca o masina de familie economica nu poate raspunde si nevoilor unui vitezoman care vrea sa alerge pe circuit. Chevrolet Aveo are un target bine conturat, de oameni care vor sa se deplaseze in siguranta in conditii legale de viteza. Motiv pentru care masina pe care o prezentam aici se comporta excelent in oras, la viteze normale, este extrem de confortabila, in special cand este incarcata, iar la viteze mari de autostrada nu face nazuri deloc. Poate da mici semne de ruliu cand incerci sa abuzezi de directia sa destul de moale la viteze inalte, inca nu este grav. Aveo se comporta excelent in conditiile pentru care a fost fabricata.
Suprafata vitrata destul de mare este folositoare in cazul in care doresti sa te asiguri. Fie ca e vorba de parcare, cand te pui in miscare, in fata, sau in laterale in intersectie. Parbrizul mare te lasa sa vezi orice miscare din fata, dar si din partea pietonilor de pe trotuare. Luneta este si ea mare si iti ofera destul spatiu pentru a te asigura cand parchezi sau dai cu spatele. Tocmai din acest motiv nici nu am depunctat masina pentru lipsa senzorilor de parcare, un accesoriu de care nu are nevoie.
Chevrolet Aveo a obtinut punctaj maxim din partea celor de la Euro NCAP in testele de impact. Adica este fara indoiala o masina sigura care nu prea mai are nevoie de nicio prezentare. Insa este dotata cu 6 airbaguri, inclusiv cortina, sistem Isofix, lumini de zi, plus sisteme electronice menite sa pastreze rotile pe asfalt, la locul lor. Daca esti in cautarea sigurantei supreme, Aveo este masina de care ai nevoie.
Aveo primeste punctaj maxim de 5 stele la testele Euro NCAP
Noi am testat varianta de echipare LT+, care vine in dotarea standard cu aer conditionat, 4 geamuri electrice, sistem start/stop, sisteme ESC, ABS, BAS, EBD, TCS si HSA, pilot automat, inchidere centralizata din telecomanda, jante aliaj, interior in doua culori, grila frontala cromata, consola centrala Graphite Silver, radio CD cu MP3 si mufa USB, volan sport, maner schimbator imbracat in piele, oglinzi electrice si incalzite, bancheta rabatabila, sistem Isofix, eleron sport spate si roata de rezerva de dimensiuni normale. Suplimentar, modelul testat de noi avea si vopsea metalizata.
Chevrolet Aveo diesel se mandreste cu un consum real, testat de noi, de numai 5,8 litri de motorina in mediul urban. La drum intins insa, consumul scade in jurul valorii de 4,2 litri sau chiar mai putin, daca esti cumpatat si poti merge constant cu 90-100 km/h. E clar ca Aveo are unul din cele mai reduse consumuri din segmentul sau pentru motorizarea diesel. Lucru demonstrat si de succesul cu care s-a confruntat acest model, inclusiv pe piata din Romania.
Un Aveo pe benzina, prin oferta speciala de acum, costa la Chevrolet GTT numai 8.276 Euro cu TVA inclus. E vorba de Aveo in 4 usi, cu motorizare 1.2 de 86 cp, cu aer conditionat, pilot automat si geamuri electrice fata. Varianta pe motorina incepe de la putin peste 11.000 de Euro si poate ajunge la 12.953 de Euro pentru cea mai bine dotata echipare numita LTZ. Modelul testat de noi cu echipare LT+ costa 11.199 Euro cu toate taxele incluse, dar si cu un tichet Remat.
MASINA PENTRU ROMANIA. Ce cauta tot mai mult clientul roman la ora actuala? Consum redus, spatiu generos, avantaje client la cumparare, fiabilitate si servicii accesibile post-vanzare. Chevrolet Aveo exact asta propune. Un automobil spatios, cel mai sigur din segment, cu motorizari economice si intretinere ieftina. In plus, Chevrolet GTT ofera si garantie 3 ani in limita a 100.000 km, perioada in care nu ai niciun fel de batai de cap. Nu masinile scumpe, sport sau futuriste reprezinta majoritatea. Multimea clientilor din Romania cauta ceva accesibil si bun, care sa le scoata cat mai putini bani din buzunar de-a lungul timpului. Aveo este una din solutii.
Segmentul sub-compact in varianta sedan incepe sa fie din ce in ce mai aglomerat. Insa nu sunt multi cei care reusesc sa ofere motorizari diesel la preturi competitive. Francezii, de exemplu, cu ale lor 302 sau C-Elysee, nu pot sa tina pasul cu masina romaneasca, noul Logan. Insa Chevrolet poate cu al sau Aveo. Motiv pentru care este un model de succes, cautat de tot mai multi clienti care vor sa-si cumpere o masina, tocmai ca sa uite ca au masina. Adica sa faca plinul din ce in ce mai rar, iar pe la service sa ajunga doar la revizie. Si chiar asta face un Aveo: te face sa uiti ce inseamna a detine o masina traditionala.