Chevrolet Trax 1.7 D 130cp

"Un SUV intrat la apa: si la spatiu si la motor. Si nu doar."
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
56
NOTA CITITORULUI
72
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 1000
  • Km. efectuati: 350
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Zadar
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
  • Exterior
    8 / 10 »
  • Interior
    8 / 10 »
  • Spatiu
    8 / 10 »
  • Motor
    9 / 10 »
  • Transmisie
    9 / 10 »
  • Performante
    8 / 10 »
  • Tinuta de drum
    9 / 10 »
  • Vizibilitate
    10 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    9 / 10 »
  • Consum
    10 / 10 »
  • Pret
    9 / 10 »
4Tuning a avut placerea de a testa nou lansatul Chevrolet Trax in Croatia, prin intermediul colegului nostru Andrei. Calatoria noastra nu a fost in zadar, desi a fost in Zadar. Zadar este orasul ales de cei de la Chevrolet pentru lansarea modelului Trax. Soare, mare si o temperatura optima au facut zilele alaturi de aceasta masina o placere.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1686 cmc
  • Putere
    130 cp
  • Cuplu
    300 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9,4 s
  • Viteza maxima
    183 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1429 kg
  • Consum mixt
    6,6l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    356 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    15.500 Euro
  • Pret model testat
    -
  • Impozit anual
    151 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Test Drive Chevrolet TraxChevrolet Trax pe langa drumurile din Zadar

Test Drive Chevrolet TraxTest Drive Chevrolet Trax

Trax este un SUV de dimensiuni mici, asa cum le place celor de la Chevrolet sa il numeasca. Si au si de ce. As aminti cateva dintre elementele unui SUV, cum ar fi sistemul 4X4 permanent si garda la sol mai ridicata decat la un autoturism clasic. Dar nu va ganditi ca a fost proiectat sa strabata drumuri pline de noroi si vopseaua lui sa fie zgariata de crengile de pe un traseu off-road. Este un micro-SUV de oras, precum fratele Mokka sau rivalul Juke. Dar atat.

Bara fata este prevazuta cu o prelungire flexibila care te limiteaza si iti aduce aminte pana unde trebuie sa te aventurezi. Trecand peste aceasta veleitate 4x4 limitata, masina in proportie de 90% o sa fie condusa de familisti, tineri familisti. Spatiu, ergonomie, feeling de siguranta si vizibilitate, astea sunt atuurile cautate de ei. Trax ofera toare aceste lucruri, ba mai mult, sistem de navigarie, conexiune cu telefonul si cam tot ce e nou sub soare in momentul de fata pe acest segment de piata, chiar si celebrul sistem SIRI intalnit pe IPhone.

Chevrolet TraxChevrolet TraxChevrolet Trax

Chevrolet TraxChevrolet Trax

Nu o sa insiruim tot ce poate fi pus pe aceasta masina, asta puteti sa cititi orinde. Ce vrem noi sa subliniem este felul in care se simte aceasta masina. Pozitia soferului este una inalta, cu vizibilitate foarte buna asupra drumului, scaunul confortabil si ergonomic, inalt si el. Toate butoanele sunt usor de accesat, nu am fost deranjati de nimic pus fara rost, inghesuit sau anormal. Interiorul este simplu, practic, ergonomic si cu spatii de depozitare generoase unde se pot ascunde  multe lucruri utile.

Datorita coroseriei inalte, masina are tendinta de aplecare in viraje, dandu-ti senzatia ca nu o sa poti sa mergi prea tare in curbe, lucru desfiintat imediat ce iti faci curaj sa tragi putin de volan. Masina are o suspensie nu tocmai moale care te tine destul de bine chiar si in curbe stranse, nu are tendinta de subvirare, asta pana la o anumita limita, limita cu mult peste cea impusa de sotia din dreapta sau de copiii din spate.

Ramanand tot la suspensie, tinuta de drum este satisfacatoare si confortabila in mediul urban, mediu in care masina va face 90% din km. Pe terenul arid din Zadar care este format din pietre cu forme neconventionale, masina se simte foarte rigida, nu iti strica prea mult confortul, dar preferi sa circuli cu viteza mica, dat fiind si talonul cauciucurilor nu tocmai mare.

Chevrolet Trax

Chevrolet TraxChevrolet Trax

In schimb, pe drumuri cu asfaltul in conditii normale, masina nu simte viteza, iar vantul incepe sa se auda doar atunci cand ai depasit viteza legala pe autostrada, lucru neindicat pentru bugetul nimanui.

Despre spatiul soferului si al pasagerului nu mai e nevoie sa amintim, asa cum v-ati dat seama asta nu e o problema, chiar daca ai peste 1.80 vei avea
destul loc chiar si in spate. Probleme ar fi doar cu portbagajul mic, de numai 356 de litri, dar pana la urma, de asta se cheama mini-SUV, nu?

Motoarele testate de noi au fost cel diesel de 1,7 l care asigura o putere de 130 cp (96 kW) si un cuplu maxim de 300 Nm, si cel pe benzina de 1,4 l turbo care dezvolta o putere de 140 cp (103 kW) si genereaza un cuplu maxim de 200 Nm. Exista si un al treilea motor de 1.6l benzina, acest propulsor fiind in variantele entry-level. Noi nu am avut ocazia sa testam un Trax cu acest motor de 1.6 litri benzina. Tehnologia Start/Stop este disponibila si pusa in functiune prin intermediul unui buton... verde.

Nelipsitul buton ECO este si el prezent. Noi l-am tinut dezactivat pentru ca am vrut sa vedem adevarata putere a motoarelor. Motorul diesel de 1.7 l este urmasul motorului de pe Opel Astra, celebrul motor Isuzu, care a rezistat foarte bine in timp si reuseste sa consume putin chiar si dupa prima tinerete. Spun asta pentru ca am o masina cu acest motor si stiu despre ce vorbesc. Noul motor pus pe Trax bineinteles ca este mult mai puternic si rafinat, dar sunt convins ca este foarte apropiat si ca fiabilitate de stramosul sau.

Test Drive Chevrolet TraxVedere de la mare: Trax se comporta bine si pe asfalt, dar si in "very soft-road".

1.7 l pare un motor greu de distrus oricat ai trage de el, pare ca nu oboseste in timp. Sentimentul de putere pana in 2000 rpm este modest, dar imediat ce treci de aceasta turatie lucrurile se schimba si masina devine rapida.

Cat de rapida? Foarte rapida in opinia mea. Am ramas uimit cand am consultat datele oficiale. Acest motor propulseaza coroseria pana la 100km/h in 9.4s pentru varianta 4x4 si 9.6 pentru varianta 4x2. Exista totusi un dezavantaj: sunetul motorului patrunde in habitaclu destul de devreme, as pune acest disconfort pe seama insonorizarii placii dintre motor si interior. In exterior masina se aude normal. Acest lucru poate prezenta insa un avantaj: am intalnit in ultimul timp din ce in ce mai multe persoane care adora sunetul dieselului, asa ca daca esti unul din ei ar trebui sa te bucure aceast motor, eu insa prefer motorul pe benzina.

1.4 turbo este teoretic mai lent cu 0.4s fata de 1.7 diesel, un timp nesemnificativ, dar trebuie sa recunosc ca este preferatul meu. Masina se simte bine cu el, ai plaja de turatie mai mare, motorul urcand pana la 6500rpm, sunetul nu patrunde in interior si pare mai bine izolata fonic. Accelerezi fara grija pana la 4000 rpm, nu simti ca motorul ar tragea greu. Daca vrei sa faci putin sport cu masina nu trebuie sa te sfiesti sa urci pana in limitare, asta nu pentru ca motorul nu s-ar simti de jos, ci pentru a-i oferi urmatoarei trepte turatia de care are nevoie pentru o performanta maxima.

Test Drive Chevrolet Trax

Consumul, cel mai sensibil punct si poate unul dintre cele mai importante atat pentru constructor, dar mai ales pentru utilizator. Sa nu uitam insa, inainte de a arunca cifrele afisate in masinile noastre, ca este vorba de o masina destul de mare si cu o masa proprie in jurul valorii de 1400kg. Asadar, conditiile in care testul s-a desfasurat sunt: AC pornit, doua persoane in interior, masinile noi, avand pe bord putini km, autostrada, drum national, sate cu limita de 50 si localitati cu trafic redus. Asadar, este vorba despre un consum extraurban cu mici exceptii, un consum regasit de orice sofer in Romania.

Ecranul computerului nostru de bord indica 7.9l pentru varianta pe benzina si 6.6l pentru varianta diesel. Consumul, zic eu, e corect, chiar mic, avand in vedere ca nu am folosit butonul ECO si nici sistemul start/stop. Sunt convins ca in modul ECO, setea lui Trax ar fi scazut cu 10%, mai ales in mediu urban, unde isi face simtita prezenta si utilitatea sistemul start-stop.

In concluzie, eu ma declar multumit de consum, este un consum corect, dar asta numai datorita cutiei de viteze in 6 rapoarte care are trepte lungi si te ajuta sa consumi putin cand rulezi in afara localitatii. In oras, cutia e confortabila, la diesel sunt suficiente primele 3 trepte daca nu depasesti 50km/h.

Chevrolet TraxChevrolet TraxChevrolet TraxChevrolet Trax

Designul masinii este curat, cu linii noi, placut vizual cu o parte frontala impunatoare, putin agresiva, si un spate tineresc si modern, terminat in partea de sus cu un eleron discret, dar care face ca masina sa arate bine. E o masina placuta vizual, asta tine si de gusturile fiecaruia. Un lucru e clar: in ultimul timp designul masinii conteaza din ce in ce mai mult, in special pe un segment care devine tot mai disputat.

Finisajul asamblarii in exterior este fara repros, interiorul este si el la inaltime. Nu va asteptati sa gasiti materiale rare si scumpe, sunt doar materiale care isi fac treaba, arata bine si se curata usor, fara probleme de finisaj si imbinari.

Per ansamblu, masina este echilibrata din toate punctele de vedere, caroseria face armonie cu motoarele, rotile au dimensiunea perfecta si se incadreaza bine in golurile destinate miscarii de tangaj.

Chevrolet TraxChevrolet Trax

Un alt punct sensibil, primordial in alegerea unui autoturism este bineinteles pretul. Trax are un pret de pornire de 15.500 euro pentru varianta de baza cu motorul de 1.6l si tractiune fata, dar pentru 18.500 primesti AWD si motorul de 1.4l turbo. Varianta diesel are un pret de pornire de 19.500 pentru FWD si 21.000 pentru AWD.

Si cum in 1935, Chevrolet a inventat SUV-ul odata cu lansarea modelului Carryall Suburban, bineinteles ca si Trax s-a bucurat de experienta de 78 de ani in acest segment, reusind astfel sa vina cu un micro-SUV de luat in calcul pe piata masinilor polivalente, una restransa momentan, dar in continua crestere.

 
  • izolare fonica la diesel
  • spatiu portbagaj
  • design exterior
  • design interior
  • tinuta de drum
  • confort
  • consum
  • motorizari
  • performante
  • siguranta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
72 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (43) Poze Test Drive Chevrolet Trax
[+] mai multe