Citroen C3 1.2 PureTech EAT6

"Un model de oras extrem de personalizabil"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
80
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 2007 km
  • Km. efectuati: 440 km
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Cheia - Retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: Nu
  • Stil de condus: Legal
Citadinul C3 este una dintre vedetele gamei Citroen. Un model sic care, din 2016 - cand a debutat actuala generatie - si pana in prezent, a fost ales de peste 750.000 de clienti din intreaga lume. La inceputul anului a primit un facelift iar noi am avut ocazia sa petrecem acum trei zile alaturi de el.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant Benzina
  • Cilindree 1199 cmc
  • Putere 110 CP
  • Cuplu 205 Nm
  • 0 - 100 km/h 10 sec
  • Viteza maxima 191 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1090 kg
  • Consum mixt 6.0 - 6.1 l/100 de km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 300 litri
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 17.000 euro
  • Pret model testat 17.765 euro
  • Impozit anual 50 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La fel ca multe alte modele, Citroen C3 a evoluat cu timpul de la un supermini la aproape un SUV de oras. Actuala generatie - a treia - a debutat in 2016 si cea mai buna dovada ca aceasta transformare a fost de bun augur sunt cifrele de vanzari: in ultimii patru ani, peste 750.000 de clienti au optat pentru modelul de oras al francezilor. 

Citroen C3 facelift

In februarie 2020, Citroen C3 a primit un facelift, ce-i drept minor din punct de vedere al noutatilor aduse. 

Din punct de vedere estetic, citadinul producatorului din Hexagon se lauda acum cu o pereche de faruri usor restilizate, o grila inspirata de conceptul Cxperience, spoiler retusat pentru un plus de caracter, aripi ceva mai proeminente iar acele elemente de protectie de pe laterale, denumite Airbump, sunt acum putin mai discrete.

Tot pe lista noutatilor intra un set de jante, cu diametrul de 17 inch, doua culori noi pentru caroserie si una pentru plafon care cresc astfel numarul variantelor de personalizare a exteriorului la 97.

Citroen C3 facelift

Cu alte cuvinte, echipa de creatie de la Citroen a luat bisturiul in mana dar nu a taiat foarte adanc. Este un design care intoarce priviri? Chiar nu pot sa ma pronunt pentru ca, stii cum se spune, frumusetea este in ochii privitorului. Este C3 un model citadin diferit? Cu siguranta. Si pana la urma fix asta vor clientii acestui tip de masina: sa iasa in evidenta.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nivelul de echipare de top - Shine - vine in standard cu cateva echipamente si ornamente care schimba putin fata interiorului si te fac sa nu mai iei chiar atat de tare in seama suprafetele plasticoase - destul de multe. Printre ele un radio digital cu display tactil de 7 inch, climatizare automata (cu comenzi integrate in sistemul de infotainment), un pachet de accesorii Techwood cu elemente care imita lemnul, cateva ornamente in piano black si manere "de poseta" pentru usile fata. 

Citroen C3 facelift

Marea noutate care a debutat o data cu facelift-ul sunt scaunele Advanced Comfort preluate din gama lui C4 Cactus. Mai moi si cu un suport mai bun decat inainte - dar nu grozav - acestea sunt intr-adevar confortabile, astfel ca nu te vei resimti prea tare dupa un drum mai lung. Lipsa unei cotiere centrale trebuie sa recunosc ca este destul de deranjanta.

Citroen C3 facelift

La capitolul conectivitate, Citroen C3 Shine sta destul de bine: sistemul Citroen Connect Radio DAB este compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay, ai un port USB unde poti sa-ti incarci telefonul, functie MirrorLink Bluetooth si sistem audio cu sase boxe. Sistemul de infotainment cu navigatie incorporata este inclus pe lista cu dotari optionale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La 3.996 mm lungime, 2.007 mm latime (cu oglinzi laterale) si 1.474 mm inaltime, C3 facelift nu este o masina mare dar sta bine la capitolul spatiu interior. Chiar si asa, locurile din spate se pot dovedi putin cam inghesuite - in functie de pozitia scaunelor fata - dar pe distante scurte nici nu vei observa acest detaliu. 

Citroen C3 facelift

Locuri de depozitare gasesti destule, inclusiv un torpedo incapator de 6.25 litri si doua suporturi pentru pahare - pozitionate deloc inteligent, foarte aproape de schimbatorul de viteze. Daca bifezi transmisia automata, poti sta linistit.

Citroen C3 facelift

Portbagajul are un volum de incarcare de 300 de litri, mai mare decat al unor rivali din segment precum Peugeot 208 sau Volkswagen Polo, iar cu bancheta spate rabatata acesta creste la 922 de litri. Lipsesc insa niste puncte de ancorare asa ca bagajele se vor cam plimba in voie prin portbagaj. 

 

 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Citroen C3 facelift poate fi comandat, in continuare, cu un motor pe benzina - disponibil in doua variante de putere - si un diesel.

Masina condusa de noi a fost echipata cu propulsorul pe benzina PureTech, de 1.2 litri, care dezvolta 110 cai putere la 5.500 de rotatii pe minut si 205 Nm la 1.750 rpm. Un motor cu trei cilindri, turbo, putin cam galagios in sarcina, dar care trage bine de la turatii joase. Exact ce vrei pentru un model citadin. 

Citroen C3 facelift

Cei 110 CP sunt suficienti atat pentru a te strecura rapid prin traficul de zi cu zi cat si pentru acele cateva drumuri pe care le vei face in afara orasului. 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Motorizarea PureTech 110 este singura care poate fi alaturata si unei transmisii automate cu sase trepte, o cutie de viteze care nu ar strica sa fie nitel mai rafinata. Schimbarea treptelor nu este foarte lina - in special retrogradarile - iar in oras este putin cam repezita, mai ales la plecarea de pe loc. 

Citroen C3 facelift

La drum lung se comporta bine dar nu si pe viraje sau in urcare, acolo unde este cam nehotarata. Ai optiunea de a schimba trepte si manual, dar nu ajuta foarte mult. 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Atunci cand este echipat cu acest motor, Citroen C3 facelift atinge 100 de km/h in fix 10 secunde iar cu pedala de acceleratie la podea acul vitezometrului se opreste la 191 km/h. Acestea fiind spuse, este cel mai rapid C3 de ultima generatie, versiunea diesel ce se mai apropie de el in ceea ce priveste demarajul pana la 100 de km/h: 10.2 secunde. 

Citroen C3 facelift

Franele sunt cu disc pe ambele punti, asistate de ABS pentru un plus de siguranta. 

Suspensia este putin cam galagioasa, la trecerea peste denivelari sau sine de tramvai, dar destul de confortabila la drum lung.

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi are un buton Sport, care nu stiu sa-ti spun exact ce face, Citroen C3 este genul de masina care incurajeaza un condus relaxat.

Citroen C3 facelift

Directia usoara nu transmite prea mult feedback de la roti, asa ca nu te avanta la schimbari bruste de directie sau la viraje luate prea energic. In caz ca decizi sa imi ignori sfatul, asteapta-te la un comportament previzibil dar subvirator. Si la nevoia de a face corectii destul de mari in mijlocul virajului.

Citroen C3 facelift

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Geamurile mari au doua avantaje: dau impresia unui habitaclu aerisit si nu afecteaza vizibilitatea. Luneta e decenta, la fel si oglinzile laterale.

Pentru parcari sau alte manevre pe care le faci cu viteza redusa iti sar in ajutor senzorii de parcare si camera de marsarier. 

Citroen C3 facelift

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Citroen C3 nu este cel mai sigur model citadin de pe piata, specialistii Euro NCAP acordandu-i un punctaj de 4 stele care se traduce cam asa: 88% protectie pentru adulti, 83% pentru copii, 59% protectie pentru pietoni iar sistemele de siguranta cu care vine masina in standard au fost notate cu 58%. 

Citroen C3 facelift

Ca idee, daca pe unele modele rivale sistemul de franare de urgenta, alerta risc de coliziune sau supravegherea unghiului mort sunt standard, pe C3 acestea sunt incluse pe lista de dotari optionale. Pe de alta parte, citadinul din Hexagon propune alte tehnologii in standard care sunt optionale la alti producatori. Spre exemplu sistemul Coffee Break Alert (Alerta Atentie Sofer, nivel 1), recunoasterea semnelor rutiere, alerta depasire involuntara banda de circulatie, senzori de parcare spate sau Hill Assist. 

Citroen C3 facelift

Alte sisteme standard pe C3 in nivelul de echipare Shine sunt ABS, AFU, ESP, REF, centuri siguranta spate cu prindere in 3 puncte, ISOFIX pentru locurile din spate, aprindere automata avarii in caz de decelerare brusca, deblocare automata a usilor in caz de soc, detector indirect presiune pneuri sau directie asistata electric (DAE).

 

 

 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In ceea ce priveste dotarile, daca nu vrei sa platesti nici un cent in plus, Citroen C3 Shine vine cu climatizare automata, radio digital cu display tactil de 7 inch, filtru de particule cu carbon activ, oglinzi exterioare reglabile electric, rabatabile electric si incalzite, proiectoare de ceata, faruri Eco LED, lumini de zi LED, geamuri fata electrice si spate cu actionare manuala, faruri cu aprindere automata, stopuri cu halogen cu efect 3D, computer de bord multifunctional, priza 12V, volan reglabil manual in inaltime si adancime, scaun sofer reglabil pe inaltime, volan imbracat in piele, carcase proiectoarea ceata colorate sau manere exterioare usi in culoarea caroseriei. 

Citroen C3 facelift

Pe langa toate acestea, masina din imagini mai are cateva dotari optionale precum geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa, decor Techwood pavilion, camera video pentru mersul cu spatele, scaune fata incalzite, tapiterie mixta din material textil/ TEP Techwood, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch si finisaj diamantat, tema bi-colora pentru exterior (gri/alb) si roata de rezerva de 15 inch.

Citroen C3 facelift

 

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Daca tot ce te intereseaza este un consum cat mai mic de combustibil, atunci cu siguranta trebuie sa te gandesti la o motorizare diesel. 

Pentru acest PureTech 1.2, cu 110 cai putere, Citroen declara un consum mixt de 6.0 - 6.1 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi, valoare conforma cu standardul WLTP. 

Citroen C3 facelift

Acum, fiind un motor pe benzina care are varful de putere la 5500 de rotatii pe minut si unul pe care transmisia il tine turat cam la 2000 de rotatii pe minut, consumul nu poate fi mic. In cei cativa zeci de kilometri facuti in mediul urban am reusit sa scot un consum de 7.5 litri/100 de km iar dupa cei 300+ km facuti in afara orasului, bordul mi-a indicat un consum minim de 6.9 l/100 de km. 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Citroen C3 este o masina cu pret de supermini si aspect de SUV urban. Ca sa intelegi la ce ma refer, un C3 facelift porneste in Romania de la 12.500 euro, in timp ce Renault Clio costa tot pe acolo: 12.400 de euro. Da, nu ai interiorul calitativ de pe Clio si nici manevrabilitatea, dar ai o garda la sol putin mai inalta si acele protectii de plastic pentru aripi care ii dau o infatisare de SUV. 

Citroen C3 facelift

Daca mai punem prima de casare si ecobonusul, un Citroen C3 facelift poate costa chiar si 10.050 euro. 

Citroen C3 facelift

Pentru un C3 facelift, cu motorizarea 1.2 PureTech 110, transmisie automata si nivelul de echipare Shine, trebuie sa scoti din buzunare cel putin 17.000 de euro. Dupa toate dotarile optionale, masina condusa de noi a ajuns sa coste 17.765 euro cu TVA inclus. 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Personalizare. Citroen C3 facelift se vrea a fi o masina pe placul tuturor, o masina pe care fiecare client sa o configureze asa cum ii place si care sa nu fie...plictisitoare. Pentru ca, asa cum spuneam la inceputul acestui material, oamenii care isi cumpara un model citadin in 2020 vor o masina care sa iasa in evidenta la semafor si in parcarea blocului. Una facuta la comanda, daca vrei, dar la un pret accesibil. 

Citroen C3 facelift

Tocmai de aceea, C3 facelift are un potential enorm de personalizare: 97 de combinatii pentru exterior, 4 nuante de culoare pentru plafon, 3 scheme de culoare pentru interior si alte cateva modele noi de jante. 

 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Citroen C3 facelift este una dintre cele mai personalizabile citadine de pe piata, o masina care te face sa te simti special chiar si la un pret accesibil pentru majoritatea lumii.

Citroen C3 facelift

C3 si-a inceput cariera ca un supermini dar din 2016 te duce mai mult cu gandul spre un SUV citadin. A crescut nitel in dimensiuni, are o garda la sol putin mai inaltata decat o compacta de dimensiuni mici si cateva elemente  - precum acele Airbump-uri - care ii dau o infatisare mai robusta. In tot acest timp, pretul a ramas de supermini.  

Citroen C3 facelift

Facelift-ul primit la inceputul anului nu face altceva decat sa aduca C3-ul in 2020, atat din punct de vedere al infatisarii dar mai ales din punct de vedere al tehnologiei. Doua criterii care vor continua sa creasca numarul celor care opteaza pentru modelul din Hexagon in dafavoarea rivalilor din segment, fie ei din Franta sau nu. 

 
  • Transmisia automata
  • Locuri spate inghesuite
  • Optiuni de personalizare
  • Scaune fata confortabile

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
80 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (25) Poze Citroen C3 facelift
[+] mai multe