DS7 Crossback Grand Chic 1.6 Puretech 225

"Un SUV premium, pentru cei deschisi la minte"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 15952 km
  • Km. efectuati: 500 km
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat/Ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Corabia - Retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Nu
  • Stil de condus: Legal
Daca in urma cu fix o luna am avut ocazia sa testam noul DS3 Crossback, un crossover chic care se face usor remarcat, acum a venit randul fratelui mai mare - DS7 Crossback - sa faca o scurta oprire la noi si sa ne arate ce poate.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    Benzina
  • Cilindree
    1598 cmc
  • Putere
    225 CP
  • Cuplu
    300 Nm
  • 0 - 100 km/h
    8.3 sec
  • Viteza maxima
    227 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1420 kg
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    555 litri
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    33.300 euro
  • Pret model testat
    42.336 euro
  • Impozit anual
    67 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Francezii de la DS au avut dintotdeauna un stil aparte de a desena un automobil. Incepand cu celebrul Citroen DS - considerat de multi cea mai frumoasa masina din toate timpurile - si continuand cu cele mai recente modele, producatorul din Hexagon cauta sa iasa mereu din tipare. Si bine face.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

DS7 Crossback este cel mai mare SUV al francezilor si primul automobil din cea de-a doua generatie de modele DS Automobiles. O masina care nu iti ramane indiferenta, fie ca vorbim de design-ul exterior, de atentia la detalii de la interior sau de felul in care se conduce. 

Dar sa le luam pe rand. DS7 Crossback mizeaza pe un exterior sofisticat si elegant, cu o parte frontala usor de recunoscut dupa grila impunatoare flancata de doua faruri inguste - create asemenea unor bijuterii - si accente cromate sau dupa luminile de zi, impartite in patru sectiuni, pozitionate pe verticala la extremitatea barei de protectie. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Din lateral observi mai bine formele sculptate ale caroseriei, inainte ca privirea sa iti fie acaparata de design-ul complex al jantelor din aliaj.

Piesele de rezistenta ale partii dorsale sunt fara indoiala stopurile 3D Full LED, cu un design tridimensional care imita solzii unei reptile, unite ca si in cazul lui DS3 de o banda cromata cu inscriptia Crossback. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

 

 

 

 

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca exteriorul nu te-a convins ca DS7 este diferit de tot ce ai vazut pana acum, interiorul o va face cu siguranta. Ca artizanii DS sunt obsedati de detalii stiam de la testul cu DS3, dar cel mai mare SUV al francezilor ne-a aratat cam pana unde poate merge nebunia lor. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Materialele fine care imbraca scaunele, bordul si portierele sunt completate de cateva elemente care ii confera habitaclului o identitate proprie. Ma refer aici la ceasurile de bord complet digitale cu grafica personalizabila, comenzile cu insertii de cristal, display-ul de 12 inch al sistemului de infotainment (destul de intuitiv), butoanele cu touch (din pacate nu si cu raspuns haptic), tunelul transmisiei cu design avangardist, cusaturile cu margini perlate sau ceasul B.R.M R180 care iese elegant din bord atunci cand apesi butonul de pornire al motorului si se retrage, la fel de elegant, atunci cand il opresti. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Nivelurile de echipare interioare sunt denumite Inspiratiile DS iar in cazul lui DS7 Crossback clientii pot opta pentru: DS Opera Noir Art Basalte, DS Bastille, DS Rivoli Noir Basalte, DS Performance Line si, cel cu care a fost echipat si masina condusa de noi, DS Opera Brun Alezan. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Pentru melomani, SUV-ul francez poate fi comandat cu un sistem audio de inalta performanta HiFi Focal Electra, cu 14 incinte.

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca DS3 este gandit pentru oras, DS7 Crossback este SUV-ul pe care il alegi pentru acele drumuri lungi, facute in deplin confort. Tocmai de aceea, spatiul din habitaclu este mai mult decat suficient pentru cei 5 pasageri pe care ii poate gazdui. Chiar si cei din spate vor fi multumiti, spatarul scaunelor de aici putand fi inclinat la un unghi cuprins intre 23 si 32 de grade.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Podeaua plata faciliteaza intrarea pe locurile din spate astfel ca si pasagerul care ocupa locul din mijloc are destul loc pentru picioare.

In ceea ce priveste spatiile de depozitare, acestea sunt destule si generoase, mai ales cotiera centrala impartita cumva in doua compartimente.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Noul DS7 Crossback promite cel mai mare portbagaj din clasa sa, volumul de incarcare fiind de 555 de litri cu bancheta in pozitie normala. Prin rabatarea ei obtii 1750 de litri pentru obiectele mai voluminoase. 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cel mai mare SUV DS are o gama de propulsoare dinamice, pe benzina, diesel si chiar si o versiune plug-in hybrid E-Tense. 

Masina condusa de noi a venit echipata cu un propulsor de 1.6 litri PureTech, pe benzina, care dezvolta 225 de cai putere la 5500 de rotatii pe minut si 300 Nm cuplu incepand cu 1900 de rotatii pe minut. Nefiind un propulsor calibrat pentru sportivitate, lag-ul turbinei isi face simtita prezenta la fiecare apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie dar in rest este un motor silentios, liniar, care simti ca trage de-abia dupa ce acul turometrului trece de 2.500 - 3.000 de rotatii pe minut. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Nu mai trebuie sa spunem ca este echipat cu cele mai noi tehnologii, inclusiv cu o presiune de injectie de 200 de bar, pentru un nivel de emisii CO2 cat mai scazut, astfel ca se incadreaza in standardul Euro 6.3

 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Unitatea turbo, cu patru cilindri, vine in compania unei transmisii automate cu 8 rapoarte care, daca o lasi in pace, isi face bine treaba si gestioneaza eficient cei 225 de cai putere. Daca, insa, incerci sa o grabesti, reactioneaza putin mai greu si este cam indecisa, in special atunci cand trebuie sa retrogradeze 2-3 trepte pentru o depasire scurta, spre exemplu. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

In modul automat trece rapid prin rapoarte, pentru un consum de combustibil cat mai scazut, iar schimbarea este precisa si lina. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Am spus de modul automat pentru ca o poti trece si in manual, prin apasarea unui buton M de pe selectorul transmisiei. In acest caz poti sa schimbi si de la padelele montate in spatele volanului, intr-o pozitie nu tocmai confortabila. Dar cum nu vei face asta prea mult, nu este motiv de depunctare.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand este echipat cu motorul de 225 CP, DS7 Crossback atinge - potrivit fisei tehnice - 100 de km/h in 8.3 secunde iar viteza de top ajunge pana la 227 km/h.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Franele sunt cu disc pe ambele punti si, pentru un plus de eficienta, sunt asistate de ABS, REF, AFU, ESP si, desigur, de Hill Assist pentru a facilita urcarea in panta. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

SUV-ul francezilor vine echipat cu o suspensie inteligenta - despre care detaliem la rubrica Special - care face ca soferul si pasagerii sa simta cat mai putin din denivelarile asfaltului. Este, clar, calibrata pentru confort maxim si se achita bine de sarcina pe care o are. 

 

 

 

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Foarte multe masini incearca sa imbine confortul cu sportivitatea, insa DS7 Crossback nu este una dintre ele. SUV-ul francez nu face compromisuri in ceea ce priveste confortul pasagerilor iar de lucrul asta iti cam dai seama din primii kilometri.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Ca orice masina care se respecta, DS7 are mai multe moduri de condus din care cel de la volan poate sa aleaga in functie de comportamentul pe care vrea sa il aiba masina: avem Eco pentru un consum cat mai redus de combustibil, Normal, Comfort, Sport si apoi ai cateva moduri pentru diverse suprafete de rulare "off-road", chiar daca SUV-ul nu are tractiune integrala. Acestea sunt Nisip, Noroi sau Zapada.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Acum, desi masina porneste in modul Normal, nu acesta ar trebui sa fie cel default. Adica de fiecare data cand porneam la drum activam imediat modul Comfort. Pedala de acceleratie are o mica intarziere, pentru a elimina smuciturile, iar suspensia absoarbe foarte bine de la cele mai mici denivelari pana la limitatoarele de viteza. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

La drum lung, daca rulezi cu o viteza normala de 80-90 km/h, caroseria are tendinta sa se clatine cam mult - mai ales daca drumul este foarte denivelat - dar la peste 100 de km/h amortizoarele devin mai rigide si tin totul sub control. 

Virajele le abordeaza decent avand in vedere gabaritul, suspensia si directia calibrate pentru confort si, mai ales, faptul ca toata puterea este livrata puntii fata. Momentan, tractiunea integrala este rezervata doar versiunii plug-in hybrid E-TENSE.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Modul Sport este, oarecum, inutil intr-o astfel de masina. Da, face directia putin mai greoaie, motorul mai vioi si transmisia tine mai mult timp treapta de viteza, dar DS7 nu este genul de SUV sportiv unde toate acestea sa aiba rost. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In cazul masinilor de ultima generatie nu prea te mai poti plange de vizibilitate, fiind echipate cu senzori si camere video care te ajuta sa le manevrezi prin spatiile inguste, iar unele au chiar si sisteme care parcheaza fara ca tu sa faci mare lucru. Inclusiv DS7 Crossback. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

In mers iar, hai sa spunem ca luneta e putin cam ingusta, dar in rest, geamurile laterale si oglinzile au dimensiuni potrivite.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

DS7 Crossback s-a descurcat bine la testele de siguranta Euro NCAP, primind din partea belgienilor calificativul de 5 stele, la care viseaza orice producator de automobile. 

Protectia oferita adultilor a fost notata cu 91%, cea pentru copii cu 87%, pietonii au primit 73% iar sistemele de asistenta au primit 76%. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Pe langa echipamentele obisnuite, adica airbag-uri, centuri de siguranta cu pretensionare, ISOFIX si asa mai departe, DS7 vine in standard cu franare de urgenta cu functie de recunoastere a pietonilor, Lane Assist sau asistent de mentinere a vitezei de deplasare.

Pachetul DS Safety este optional si include sisteme precum DS Night Vision sau DS Driver Attention Monitoring. 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cel mai mare SUV de la DS vine foarte bine echipat inca din standard. Printre principalele dotari regasim climatizarea automata pe doua zone, proiectoare Full LED, scaune fata incalzite, reglabile electric, bancheta spate cu reglaj deasemenea electric, display de 12 inch atat pentru ceasurile de bord cat si pentru sistemul de infotainment, camera marsarier, sistem acces/pornire fara cheie, ornamente cromate geamuri laterale, volan imbracat in piele, pasaje roti negre, bare longitudinale pavilion, ornamente praguri DS negre, geamuri spate si luneta cu tenta inchisa, geamuri electrice fata cu deschidere secventiala, oglinzi exterioare degivrate si rabatabile electric, stergatoare de parbriz automate, incarcare wireless sau limitator de viteza programabil. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

In plus fata de acestea, masina condusa de noi a avut hayon cu deschidere Hands Free, jantele GENEVE din aluminiu cu diametrul de 18 inch, culoarea metalizata Noir Perla Nera, Inspiratia DS Opera Alezan Brown cu tapiteria de piele corespunzatoare, DS Connected CAM, DS Night Vision, plafon panoramic cu deschidere, Advanced Traction Control, sistemul audio Focal Electra, pedalier din aliminiu si pachetul de siguranta Advanced Safety pe care l-am mentionat mai sus.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca vorbim despre un SUV echipat cu motor pe benzina, consumul nu este de speriat. Adica eu am avut un consum mediu, la 500 de kilometri, cuprins intre 6.8 si 8.4 litri/100 de kilometri. Si poate reuseam sa scot si mai putin.

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Acum, DS declara pentru aceasta motorizare un consum mediu de 5.6 litri/100 de kilometri iar capacitatea rezervorului este de circa 62 de litri. 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

DS este o marca premium, cred ca toata lumea stie asta, insa pretul de achizitie al lui DS7 Crossback este mai mult decat decent daca facem o comparatie cu rivalii sai din segment. Concret, SUV-ul francez porneste de la 33.300 de euro si toate dotarile optionale de care iti spuneam mai sus, si motorizarea desigur, au facut ca pretul final al masinii conduse de mine sa ajunga la 42.336 de euro, fara TVA. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

In tot acest timp, pentru un Mercedes-Benz GLB 250 trebuie sa scoti din buzunare cel putin 46.200 de euro, un Audi Q3 45 TFSI porneste de la 45.200 de euro iar Volvo XC40 T5 de la 44.200 de euro. 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

O calatorie cat se poate de confortabila a fost dintotdeauna una dintre prioritatile DS, incepand chiar cu celebrul Citroen DS si cu a sa suspensie hidraulica, o inovatie pentru acele vremuri. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

Dam pe repede inainte pana in prezent si ajungem la DS7 Crossback care vine echipat, deasemenea, cu o suspensie inteligenta. Denumirea oficiala este DS Active Scan Suspension. Cu ajutorul senzorilor si a unei camere video, aceasta tehnologie scaneaza suprafata de rulare iar datele sunt mai apoi trimise unui computer care controleaza independent fiecare roata, ajustand automat modul in care suspensia este mai ferma sau mai moale.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

Daca esti deschis la nou si indraznesti sa fii diferit de toti ceilalti, atunci DS7 Crossback este SUV-ul perfect pentru tine. Avantajele sale sunt pretul decent in comparatie cu rivalii din segment, dotarile si finisajele premium si, nu in ultimul rand, aspectul exterior si interior care il pozitioneaza mult in fata SUV-urilor germane, suedeze sau britanice. 

DS7 CrossbackFoto: Ahmad Askar

 

 

 

 

 

 
  • Vizibilitate in spate
  • Lipsa unei tractiuni integrale
  • Finisaje interioare
  • Sistem audio Focal Electra
  • Confort
  • Suspensie
  • Motor
  • Dotari

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
0 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (30) Poze DS7 Crossback
[+] mai multe