Honda CR-V 2.0 i-VTEC 155 cp AT

"Un SUV accesibil care surprinde cu fiecare kilometru facut"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
61
NOTA CITITORULUI
78
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 3200
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: asfalt / drum forestier
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Sacele -retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
Piata SUV-urilor din Romania este una foarte bogata. Cu greu, un client va putea alege automobilul ideal de familie, pentru ca toti producatorii se cam lupta de la egal la egal. Micile amanunte fac diferenta, iar acest CR-V pe care Honda il vinde in Romania la un pret excelent este plin de... amanunte.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1997 cmc
  • Putere
    155 cp
  • Cuplu
    192 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12.3 s
  • Viteza maxima
    182 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1592 kg
  • Consum mixt
    6.3 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    589 litri
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    26.627 Euro
  • Pret model testat
    31.788 Euro
  • Impozit anual
    179 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In timp ce multi producatori de masini dedicate familiei se chinuie sa scoata un design cat mai futurist, cu grile uriase si cu faruri minuscule, Honda a ramas oarecum conservatoare. Cel putin in ceea ce priveste designul exterior, pentru ca a realizat noul CR-V, care, de fapt, este un facelift al modelului lansat in 2013, intr-o maniera clasica. Adica fara sa epateze si fara sa isi doreasca sa uimeasca pe cineva din cale afara.

Honda CR-V 2017Honda CR-V 2017

Dar japonezii astia de la Honda stiu cum sa aduca pana si traditia in zilele noastre. Pentru ca CR-V est un SUV atragator, extrem de echilibrat, astfel incat sa-l iubeasca oricine si nimeni sa nu poata spune ca este o masina urata. Cu ale sale faruri usor incruntate, cu o grila cuminte, stopuri pe verticala si forme deja familiare. Motiv pentru care nu sunt multe de spus despre acest exterior, in afara ca rezultatul final e reusit. Iar ultimul geam lateral, din portbagaj, de forma triunghiulara... este cireasa de pe tort care ne place cel mai mult.

Honda CR-V 2017

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La interior este aceeasi poveste. Dar parca mai temperata. Adica Honda a vrut sa realizeze un SUV pentru toata lumea, nu pentru tinerii disperati dupa tehnologie si OZN-uri, nu doar pentru iubitorii de multimedia si tehnologie, de ornamente cromate sau sportive. Motiv pentru care inginerii au fost cam cuminti in dezvoltarea designului de interior.

Au pus un bord clasic, cu niste guri de aer obisnuite, un ecran LCD in centru, un volan perfect rotund, ca pe vremuri, fara muchia inferioara dreapta, ceasuri de bord clasice, fara nimic digital la ele si o multime de elemente cuminti, traditionale. Adica tapiterie de stofa si scaune normale, butoanele toate sunt acolo unde le vei gasi si la o masina romaneasca, iar consola centrala, cu a sa cotiera si suporturi pentru sticle... pare neschimbata de acum 10 ani.

Honda a vrut sa pastreze totul cat mai minimalist la interior, sa nu supere pe nimeni si sa impace pe toata lumea. Si a reusit. Pentru ca CR-V este o masina total lipsita de aroganta si epatare.

Honda CR-V 2017

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

CR-V exceleaza la cateva aspecte. Iar spatiul interior este unul dintre ele. Atat pentru bagaje, cat si pentru pasageri. De exemplu, cei 589 de litri ai portbagajului sunt suficienti ca sa gazduiasca bagaje pentru 5 pasageri si a lor excursie in Grecia. Bancheta din spate lasa loc foarte mult pentru picioare si cap, iar locuri pentru depozitarea diverselor lucruri, de la telefoane si reviste pana la sticle, portofel si chei, sunt o sumedenie.

Honda CR-V 2017Honda CR-V 2017

In cazul meu, am fost in excursie la bordul acestei masini cu un bebe care a venit cu bagaje cat pentru 10 oameni. De la carucior, la scaun de masina, scaun de mancat, patut, vreo 3 paleti de scutece si haine, dar si cele trebuincioase unei bucatarii speciale la varsta de 1 an. Cu toate astea, am reusit sa trag ruloul portbagajului, semn ca jumatate din spatiu... inca era disponibil. Prin urmare, daca ai o familie care include un copil, masina asta e pentru tine. Fara dubii.

Honda CR-V 2017

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Honda ofera doua motorizari pentru CR-V, ca sa pastreze lucrurile foarte simple: un 1.6 diesel si un 2.0 pe benzina. Ofera insa 3 variante de putere. Adica 120 sau 160 cp pentru diesel si 155 pentru varianta pe benzina. Noi am fost la plimbare cu motorizarea benzinara, de 2 litri si 155 cp care ofera si un cuplu de 192 Nm. Un motor aspirat cu 4 cilindri, cu tehnologie i-VTEC, simplu si fiabil. Un motor care nu se va strica niciodata in vecii-vecilor, care te tine toata viata, dar care vine cu un pret greu de platit in Romania. Si anume, performante scazute.

Japonezii au realizat o masina fara pretentii in domeniul performantei, in care te urci si pleci fara sa te crezi pilot de curse. Dar, in timp ce in tarile civilizate si ca sa te duci pana la Ikea o iei pe autostrada si mergi lansat, fara probleme, in Romania mereu este nevoie de acceleratii pentru depasiri. Si CR-V nu este o masina mica, nici usoara, este si automata si are si 4x4. Iar cei 155 cp par sa nu fie suficienti daca vrei sa conduci ceva mai sportiv. Cat despre o depasire in viteza, undeva unde ai distante scurte, cum ar fi Valea Oltului, trebuie facuta la turatie mare, retrogradand cateva trepte pana cand turezi motorul spre zona rosie. Pana la urma, e un motor aspirat gradat pana la 8000 rpm, unde zona rosie incepe la 6500. Cere sa fie pus la munca.

Honda CR-V 2017

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In timp ce motorizarea diesel de 160 cp dispune si de o cutie automata cu 9 rapoarte, benzinarul cu echipare Elegance condus de noi avea in dotare o transmisie automata clasica, cu 5 trepte. O cutie care, la fel ca motorul, este gandita pentru deplasari cu mare calm si intr-o relaxare deplina, fara mare graba. Schimbarea se face la o turatie relativ mica, de unde si consumul decent, iar cand infigi piciorul zdravan in acceleratie, cutia stie singura sa aleaga o treapta ca sa ai un demaraj mai bun. Singura problema a cutiei este ca poti sa te joci cu treptele numai de la padelele volanului. Odata ce ai retrogradat de la padele 2-3 viteze ca sa faci o depasire, cutia intra in mod manual, dar dupa doar cateva secunde, intra iar in mod automat. Fara indoiala, fiind o transmisie pentru familisti, pentru excursii obisnuite, fara pretentii de performante, sau pentru mers in oras cuminte si linistit.

Exista pe levierul cutiei automate si pozitia S, de la Sport. Insa mi s-a parut o dotare inutila, deoarece nici in modul Sport nu vei obtine un comportament mai agresiv, de vina fiind motorul aspirat de 155 cp care par insuficienti ca sa te crezi la curse.

Honda CR-V 2017

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: masina are nevoie de 12.3 secunde ca sa atinga 100 km/h si are o viteza maxima de 182 km/h;

Franare: frane cu disc pe toate rotile asistate de ABS, ESP (VSA), EBD;

Suspensii: foarte confortabile indiferent de suprafata de rulare, o placere sa mergi chiar si pe drum forestier sau piatra cubica.

Honda CR-V 2017

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Honda CR-V se comporta in oras exact ca un automobil mai mic, un sedan sau un break. Chiar daca este mai mare, centrul de greutate este jos, motiv pentru care tendinta de ruliu nu exista in viraje. Raza de bracare este mare, dar e normal cand detii o masina de 4,6 metri. Iar la drum intins, desi te bucuri de niste suspensii confortabile, care nu te lasa sa simti nici daca treci peste o groapa adanca, ramane aceeasi senzatie de stabilitate buna si control absolut. Nu vorbim aici de cum se comporta masina cand e condusa extrem in viraje, pentru ca nu este fabricata pentru asa ceva.

Honda CR-V 2017

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Vizibilitatea este inca un capitol la care CR-V exceleaza. Luneta este dreapta, mare, vezi orice in oglinda retrovizoare. Pozitia inalta la volan, stalpii plafonului destul de mici, la fel, poti sa te asiguri usor in fata si in laterale. Cat despre parcare, masina vine in varianta Elegance cu senzori fata-spate si camera video pentru marsarier. Good job, Honda!

Honda CR-V 2017

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat noul CR-V in 2013, atunci cand s-a lansat. Si i-a acordat punctaj maxim, fiind printre cele mai sigure SUV-uri ale momentului. Cu alte cuvinte, masina est sigura din cale afara. Iar daca mai pui la socoteala cele 6 airbaguri, inclusiv cortina, sistemele de siguranta ABS, ESP, EBD, de asistenta la tractare TSA, senzorii de presiune in roti, HSA, adica asistenta la plecarea in rampa si sistemul activ de franare in oras, e clar ca nu trebuie sa ne facem griji prea mari. Plus clasicul Isofix, sistemul prin care prinzi scaunul de copil, testat chiar si de mine.

Honda CR-V 2017Honda CR-V 2017Honda CR-V 2017

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cei de la Honda mai sunt meseriasi la un aspect: ofera o multime de dotari in varianta standard. De exemplu, un CR-V cu echiparea de baza vine cu 6 airbaguri, ABS (Anti-Lock Braking System), Sistem de distributie a fortei de franare (EBD), Asistenta la franarea de urgenta (BA), Sistem de control al stabilitatii si tractiunii (VSA), Sistem de asistare la tractare (TSA), Sistem de monitorizare presiune anvelope (DWS), Sistem de asistare la pornirea din rampa (HSA), Sistem activ de franare in oras (CTBA), Sistem de alarma, Inchidere centralizata cu 2 chei tip briceag, Lumini de zi cu LED, Spalatoare faruri, Oglinzi reglabile electric si incalzite, Jante aliaj 17" cu anvelope 225/65/R17, Hands free cu Bluetooth, Port USB+ Aux (Compatibil iPod), Cotiera centrala fata si spate, Sistem de climatizare automat cu doua zone, Cruise Control cu limitator de viteza, Geamuri electrice (fata+ spate), Geamuri electrice One Touch (fata), Tapiterie din material textil, Mod ECON, Indicator schimbare treapta de viteza (SIL), Scaun sofer reglabil pe inaltime (manual), Scaun sofer cu reglaj  lombar (electric), Scaune fata incalzite, Bancheta spate pliabila 60/40, Servodirectie asistata electric (EPS), Sistem de servodirectie adaptiv in functie de viteza, Volan reglabil pe inaltime si adancime, Comenzi audio pe volan, Sistem audio cu CD si MP3 cu 4 boxe, 3 prize accesorii, Roata de rezerva temporara, Covorase (fata +spate) cauciuc originale Honda.

Honda CR-V 2017

Varianta testata de noi, numita Elegance, mai are in plus urmatoarele dotari: Sistem de asistare la coborare panta (HDC), Senzori de parcare (Fata + Spate), Proiectoare de ceata, Oglinzi rabatabile electric din cheie, Geamuri electrice actionate din cheie, Geamuri electrice One Touch (Spate), Senzor ploaie si senzor lumina, Volan imbracat in piele, Bare longitudinale plafon, Jante aliaj 17" de culoare neagra, Geamuri spate+ luneta fumurii, Sistem multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen 7" si Navigatie Garmin integrata, Camera video pentru mers in marsarier, 6 Difuzoare, 2 x Port USB +1 HDMI, Oglinda retrovizoare electrocromata, Clapete schimbare treapta de viteza pe volan, Prize de ventilatie (Spate).

Honda CR-V 2017

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

CR-V are un buton verde, ECON, ce, odata apasat, nu te mai lasa sa-ti faci de cap si face ca masina sa consume mai putin. Eu am condus numai cu modul ECO activat, insa chiar si asa, din cauza motorului aspirat si a masinii deloc usoare, am avut un consum destul de ridicat. Un consum care insa este mai bun decat ce ofera concurenta directa echipata cu motoare pe benzina, dar mai mare semnificativ decat in cazul unui diesel.

Oficial, consumul pentru aceasta motorizare cu transmisia automata si tractiune 4x4 este de 10.1 litri in oras si 6.2 extraurban. Insa media mea a fost ceva mai mare decat cea oficiala, de 7.7 litri. Poate si pentru ca am mers pe autostrada sau pe drumuri de munte. Unde am avut un consum mixt, dupa mai bine de 500 de kilometri efectuati, de 8,4 litri. Care, daca privim la configuratie masinii, nu pare mare, dar daca ne uitam la sora diesel de 1.6 i-DTEC de 160 cp care consuma doar 5 litri mixt... pare cam 'umflat'. Nici un sistem Start & Stop nu ar fi stricat...

Honda CR-V 2017

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

31.788 este pretul oficial al versiunii Elegance 4x4 cu transmisie automata testata de noi. Insa, daca vrei sa iti spunem un pont, cu tot cu Rabla si cu discountul de la dealer, poti obtine masina asta cu vreo 3000 de Euro mai putin, ceea ce o face sa fie cea mai accesibila din segment. Daca insa doresti varianta diesel, aceasta incepe de la 26.627 Euro, pentru care, la fel, beneficiezi de discount.

Honda CR-V 2017

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

OFF-ROAD. Stiu, CR-V nu este o masina de off-road. Nici nu are cum sa fie, pentru ca vine din fabrica cu niste anvelope de asfalt, iar garda la sol este similara cu cea a unui Logan. Cat despre sistemul AWD, nu e vreo chestie fitoasa cu diferentiale blocabile care sa te scoata din bucluc extrem. Insa, din pacate, am avut sansa sa imi dau seama ca CR-V poate face fata si unor situatii mai grele. De exemplu, o portiune noroioasa si adanca aparuta dupa doua zile de ploi. Acolo unde, daca aveai o masina FWD sau RWD nu aveai nicio sansa sa treci. Si nici asistenta la coborarea in panta nu este de lepadat, mai ales daca drumul este plin de pietris alunecos... Pe mine m-a convins.

Honda CR-V 2017

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

CR-V este o masina perfecta de familie. Este uriasa, mai mare decat pare de afara. Si este buna la orice, fie ca vrei sa mergi in oras, fie ca vrei sa pleci in excursie cu tot neamul si chiar acolo unde se termina asfaltul. Poate ca varianta testata de noi pe benzina nu e perfecta, poate ca mai bine scoti din buzunar cativa bani in plus si iti iei dieselul, dar cert este ca CR-V e o alegere inteleapta. Facuta special pentru familiile care vor siguranta si fiabilitate si pentru care calitatea e mai presus de performanta.

Honda CR-V 2017

Honda CR-V 2017Honda CR-V 2017

Honda CR-V 2017

 
  • performante slabe
  • garda la sol mica
  • design exterior
  • sistem audio
  • transmisie automata
  • spatiu interior
  • siguranta
  • pret achizitie

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
78 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (27) Poze Honda CR-V 2017
[+] mai multe