Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance 130 cp

"Cea mai buna si echipata oferta de SUV de pe piata romaneasca"
PUNCTAJ
4TUNING
94
PRIZA LA PUBLIC
70
NOTA CITITORULUI
87
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 500
  • Km. efectuati: 150
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Foarte putine sunt acele masini care pot sa mai surprinda in ziua de azi. Honda este insa un brand auto care mai poate sa o faca. Si noul HR-V este exemplul perfect: un SUV compact ce pare mic de la exterior, dar te lasa cu gura cascata cand intri in el. Cat despre faptul ca este cea mai accesibila si mai dotata optiune de pe piata... puteti sa va convingeti singuri.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1498 cmc
  • Putere
    130 cp
  • Cuplu
    155 Nm
  • 0 - 100 km/h
    10,2 s
  • Viteza maxima
    192 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1241 kg
  • Consum mixt
    5.6 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    453
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    21.650 Euro
  • Pret model testat
    21.650 Euro
  • Impozit anual
    60 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand dai ochii prima oara cu HR-V, iti pui mana la frunte si esti putin debusolat. Oare in ce segment sa-l incadrez? Sa fie SUV? Parca e prea mic... Dar nici crossover ca un Captur nu este. Nu este hatchback obisnuit ca este mai inalt, dar nici masina de teren. Poate cel mai bine ar fi daca i-am spune ca e un SUV coupe. Cel putin, asa vrea sa arate. Si arata exceptional la exterior.

Honda HR-V

Daca prima generatie de HR-V era mai patratoasa si te ducea cu gandul la un vehicul-amfibie, noul model este rotunjit, aerodinamic, agresiv din fata si transmite prin toti porii ca este o creatie japoneza. Cu ale sale faruri ascutite si cu stopurile triunghiulare, HR-V incearca sa transmita senzatia de miscare chiar si atunci cand sta. In schimb, din lateral, pare un simplu hatchback coupe cu 4 portiere.

Si, desi am condus varianta mai accesibila, Elegance, dotata cu jante pe 16 inch, imaginea globala a automobilului este una echilibrata, fara sa para nimic subdimensionat. Chiar si asa, de afara ai spune ca este o masina mica, usor de pierdut prin parcare.

Honda HR-VHonda HR-V

Honda HR-VHonda HR-VHonda HR-VHonda HR-V

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nimeni nu face interioare ca Honda.Candva, cand Honda era lider in Statele Unite la vanzari, orice sofer stia ca motoarele Honda sunt fara moarte, ca nimeni nu mai face motoarele ca ei. Acum, putem spune acelasi lucru despre interiorul masinii: nimeni nu face interioare ca Honda. Atat de bine gandite, in cel mai mic amanunt, incat, daca te urci legat la ochi in HR-V, poti jur ca te-ai urcat in alta masina, mult mai mare.

Bordul este unul simplu, fara butoane, controlul climei si al sistemului audio facandu-se acum prin senzitivitate tactila. Nu foarte practic daca vrei sa dai temperatura ceva mai mare in mers, dar din punct de vedere estetic, de efect. Prizele de aer din bord sunt... unice. Pasagerul are 3 guri de aer in fata lui, in timp ce soferul are doua. Din nou, arata foarte bine.

Honda HR-V

Ceasurile de bord sunt minunate: 3 la numar, mari, exact ce trebuie. Adica un kilometraj urias, un turometru si un ceas cu ecran LCD pe care iti apar diverse informatii. Unicele butoane sunt undeva in stanga jos, ascunse, pentru ca nu le folosesti in fiecare zi.

Tot aici mai mentionam consola centrala, cu doua etaje, care ascunde mufele USB si priza de 12V sub schimbatorul de viteze. Asa s-au gandit japonezii ca eficientizeaza mai mult spatiul interior: de ce sa ai la vedere elemente pe care le folosesti rar?

Honda HR-VHonda HR-V

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La spatiu, daca ar permite notarea noastra, i-as acorda mai mult punctaj. Deci voi reveni mai jos, la categoria SPECIAL... Aici voi spune doar atat: Honda, bravo! De afara, nu ai spune ca portbagajul este asa de mare, de 453 de litri. Dar este urias, peste asteptari, si isi poate creste capacitatea pana la 1026 litri daca lasi bancheta jos.

Honda HR-V

Honda HR-VHonda HR-V

Toate portierele au spatiu pentru depozitare, scaunul pasagerului are in spatele spatarului un buzunar de reviste, sub cotiera mai ai loc in care sa pui una-alta, iar sub consola, asa cum ziceam mai sus, este inca un loc ascuns ce iti poate gazdui telefonul. Mai adugam si faptul ca podeaua portbagjului se poate ridica si spatiul se mareste, destul incat sa pui un carucior de copil, chiar unul de gemeni, fara sa-l mai dezasamblezi. Pentru ca roata de rezerva nu exista, ci doar un kit de pana, asa cum au toate masinile de azi.

In ceea ce-i priveste pe pasageri, ei sunt cu adevarat rasfatati. De afara, ai putea jura ca daca stai pe bancheta din spate o sa te inghesui si, daca esti mai inalt, o sa dai cu freza de plafon. Fals. Pasagerii din spate au loc mult pentru picioare, peste asteptari, la fel si pentru cap, oricat de inalti ar fi ei. Din nou, o mare surpriza.

Honda HR-VHonda HR-V

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

De ce ai face in 2017 un motor pe benzina de 1.5 litri aspirat? Pentru ca stii sa o faci. Asa a gandit Honda cand a zis ca pune pe acest SUV compact un propulsor de 1.5 litri care produce 130 cp. Au scris cu mandrie pe el Earth Dreams, semn ca tine cu natura si i-au adaugat si un buton ECO pentru a-i mai limita din nervozitate...

Noul HR-V nu este o masina performanta. Nici nu vrea sa fie una. Insa motorul de 1.5 litri duce mai departe traditia marcii: la turatie mica este linistit, cumint, docil si silentios, dar atunci cand vrei acceleratie si demaraj, la turatie mare, se transforma si devine fioros, nervos si scoate un marait simpatic.

Poate ca iubitorii de adrenalina nu vor aprecia masina asta, dar cei care vor fiabilitate in forma pura si eficienta dusa la extrem, vor sti ca motorul de 1.5 este alegerea perfecta. Mai ales daca ne uitam si la consum...

Honda HR-V

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noi am testat un HR-V cu transmisie manuala in 6 trepte, dar exista si varianta automata. Nu avem ce sa spunem mare lucru despre aceasta cutie, decat ca este una cu o cursa foarte mica, rapoarte scurte, care in treapta a 6-a de viteza la 100 km/h iti ofera o turatie de 2300 rpm. Ca sa te ajute sa obtii consumul cel mai bun in oras, este si un sistem de asistenta la schimbarea treptelor ce iti spune prin intermediul unor sageti luminoase de pe bord cand sa schimbi treapta.

Honda HR-V

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Honda HR-V atinge 100 km/h in 10.2 secunde si accelereaza pana la o viteza maxima de 192 km/h.

Franare: franele sunt pe disc la toate cele 4 roti, asistate de ABS, EBD (Electronic Brake Distribution), EBA (Emergency Brake Assist).

Suspensii: suspensiile sunt ceva mai rigide fata de un SUV conventional, motiv pentru care ai impresia ca te afli intr-o masina subcompacta de oras, nicidecum in ceva asa de mare.

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Asa cum spuneam mai sus, Honda HR-V se conduce si se simte exact ca o masina obisnuita, un Civic, de exemplu. Nu ai ce sa cauti pe Transfagarasan cu ea ca sa abordezi fiecare viraj in viteza maxima, dorind sa simti in volan orice pietricica de pe carosabil. Dar poti sa mergi linistit in orice conditii, iar fenomenul de ruliu este complet absent.

Honda HR-V

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Vizibilitatea din HR-V este cu mult mai buna decat cea a rivalilor sai directi, cel putin atunci cand te uiti in oglinda retrovizoare si iti dai seama ca prin luneta chiar vezi ce se intampla in spate. Oglinzile laterale sunt foarte mari, asa ca te poti asigura in ele fara probleme, iar stalpii parbrizului, montantii, sunt destul de subtiri incat sa observi totul la timp.

Un minus ar fi senzorii de parcare, prezenti in varianta standard atat pe fata, cat si pe spate. Vizual, pe ecranul LCD, nu iti arata distanta fata de obstacol, ci doar sunetul iti spune cand te-ai apropiat prea mult, piuind constant. Nu ar fi stricat si o reprezentare grafica, sa-ti dai seama mai bine cat mai ai pana lovesti gardul. Sau, de ce nu, o camera de marsarier.

Honda HR-V

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat noul HR-V si i-a acordat punctaj maxim de 5 stele. Asa ca nu prea mai avem ce sa spunem. Dar trebuie mentionat ca Honda HR-V este printre putinele masini de pe piata care vin cu un pachet de dotari pentru siguranta in varianta standard. Si aici nu ne referim la airbaguri sau la centuri de siguranta, ci la niste sisteme mai performante.

Honda HR-V

Masina vine cu LDW, adica Lane Departure Warning, sistem care te avertizeaza in caz ca parasesti banda fara sa dai semnal. Mai vine si cu TSR, Traffic Sign Recognition, adica citeste semnele de circulatie si ti le arata pe bord, ca tu sa stii daca te afli intr-o zona cu limitare de viteza sau alte restrictii. Si mai vine si cu FCW, Front Collision Warning, care iti spune in cazul in care franezi prea tarziu sau daca exista un pericol de impact frontal.

Nu am terminat inca. Pentru ca HR-V mai are si asistenta la plecarea in rampa, sistem de protejare a pietonilor la impact, sistem Agile Handling Assist, controlul tractiunii si stabilitatii, controlul stabilitatii la tractare, sistem de monitorizare a presiunii rotilor si sistem de franare de urgenta CTBA. Repet: totul standard!

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pe langa toate cele enumerate mai sus, HR-V mai vine si cu servodirectie electrica, limitator de viteza si pilot automat, inchidere centralizata din telecomanda, cheie briceag cu actionare geamuri si pliere oglinzi laterale, computer de bord cu comenzi pe volan, clima dubla automata, scaune fata incalzite, volan imbracat in piele, oglinzi electrice si incalzite, pliabile electric, bancheta rabatabila, 4 geamuri electrice, senzor de ploaie, radio CD cu Mp3 si 6 difuzoare, sistem Start/Stop, indicator de schimbare optima a treptelor de viteza, infotainment cu navigatie Honda Connect Navi, faruri reglabile electric cu senzor de lumina si faza lunga automata, sistem de alarma si jante din aliaj pe 16 inch cu anvelope Michelin. Totul standard!

Honda HR-V

Honda HR-V

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Am un vecin cu Daewoo Cielo. Una din putinele masini cunoscute de mine cu motor benzinar de 1.5 litri aspirat. Spune ca ii consuma 12 in oras. Ei bine, Honda a reusit sa produca un motor eficient de aceeasi capacitate care consuma in jur de 7,5 in oras, prin cea mai mare aglomeratie. Suna a ceva fantastic? Nu este. Poate si datorita sistemului Start & Stop, poate si pentru ca modul ECO "sugruma" nitel performantele, dar cert este ca in oras, masina asta reuseste un consum de diesel.

La drum intins, lucrurile devin chiar fericite, consumul ajungand pe la 5 litri, dar daca te arunci pe autostrada cu 130 la ora, o sa te trezesti cu un consum crescut, chiar si de 9 litri. In concluzie, Honda HR-V este pentru oras in primul rand si pentru viteze cat de cat decente. Daca o alergi, e normal sa consume in conformitate cu greutata piciorului tau.

Honda HR-V

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca vrei un SUV care se invarte in jurul sumei de 20.000 de Euro, te anuntam ca nu prea ai ce sa-ti cumperi. Cel putin, nu cu tractiune 4x4 si nici cu motorizare diesel, in afara de marca romaneasca. Honda ofera un SUV pe benzina, dar care consuma cat un diselar, exclusiv cu tractiune fata, suprasaturat de dotari, la 21.650 Euro. Nu exista pe piata ceva asemanator, cu motor asa de economic, la acesti bani. Daca vrei aceleasi dotari, o sa te trezesti ca pretul sare de 25.000 de Euro.

Exista insa si HR-V diesel, cu motor de 1.6 litri si 120 cp, cu pret ce incepe de la 24.050 Euro. Insa la cat de evoluate au ajuns propulsoarele pe benzina si la cat de incert este viitorul motorului diesel, nici nu mai are rost sa dai bani in plus ca sa te bucuri de motorina...

Honda HR-V

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

MAGIC SEATS. Honda se mandreste deja de ani buni cu sistemul de scaune spate numit Magic Seats. Adica niste scaune modulare. Sau, mai bine zis, o banchet modulara. A carei sezut se ridica si ai astfel loc mare pentru diverse obiecte care trebuie sa stea la verticala. Poti sa culci spatarul banchetei si ai astfel o podea dreapta, pe care poti dormi sau poti transporta pachete voluminoase pe orizontala. Sau, in cazul nostru, poti pune bicicleta... O inventie absolut fabuloasa, de care te vei folosi extrem de mult, indiferent ca te duci sa faci cumparaturi la IKEA sau ca te duci in vacanta cu familia.

Honda HR-V

Honda HR-V

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
94 / 100

Si eu am fost sceptic atunci cand am auzit ca Honda vinde un SUV cu motor aspirat de 1.5 litri pe benzina. Si cand am vazut masina pentru prima oara, am crezut ca este un Civic mai... rotofei. Insa asteptarile mele au fost calcate in picioare. Honda a reusit sa faca in ziua de azi motoare pe benzina la fel de eficiente ca un dieselar, fara intretinerea scumpa a acestora. Si, cumva, printr-o reteta pe care ar trebui sa o imprumute si alti producatori, printr-un fel de magie sofisticta, a rusit sa faca doua masini intr-una singura: una compacta, ideala pentru oras si locuri de parcare inguste, una spatioasa, generoasa si incapatoare pentru orice familie.

 
  • Lipsa optiune 4x4
  • aspect exterior
  • tinuta de drum
  • sistem audio
  • spatiu portbagaj
  • spatiu pasageri spate
  • Magic Seats
  • motorizare
  • siguranta
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
87 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (29) Poze Honda HR-V
[+] mai multe