Mazda CX-5 CD175 Revolution Top AT6

"Daca toate SUV-urile ar fi asa, am trai intr-o lume mai buna."
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
93
NOTA CITITORULUI
92
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 13300
  • Km. efectuati: 650
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Brasov - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Am condus cateva SUV-uri la viata mea. Nu cu miliardele, cum se lauda alti jurnalisti romani, ci destule incat sa-mi fac o impresie despre acest segment. Ba chiar am un SUV personal pe care il conduc cu placere si pot spune ca m-am urcat la mai toate vehiculele de acest gen produse la nemti. Insa mi-ar lua foarte mult timp sa ma gandesc la o masina mai buna ca acest CX-5.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 2191 cmc
  • Putere 175 cp
  • Cuplu 420 Nm
  • 0 - 100 km/h 9,4 s
  • Viteza maxima 204 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1540 kg
  • Consum mixt 7,3l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 503 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 22.590 Euro
  • Pret model testat 39.090 Euro
  • Impozit anual 788 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand te uiti la limuzina Mazda 6, tot ce poti sa-ti spui in minte cu voce tare este o suita de adjective precum superba, perfecta, adorabila, senzuala si asa mai departe. Nu este insa si cazul acestui SUV, pe care japonezii l-au facut special mai docil si mai usor de pierdut in multime. Mazda CX-5 nu este o masina cu design exterior nereusit, nici vorba de asa ceva. Insa nu are nici acel mic artificiu capabil sa o faca speciala, unica si plina de personalitate, suficient incat sa iasa din multime cu ceva. Dar poate ca nici nu are nevoie, probabil din pricina clientelei care este formata, cel mai probabil, din persoane adulte, cu picioarele pe pamant si cu o situatie financiara superioara, care nu vor o masina tipatoare.

Test Drive Mazda CX-5La fel ca si alte modele Mazda actuale si CX-5 are un design ce respecta filosofia KODO

Designul este unul reusit, in ciuda modestiei de care au dat dovada inginerii japonezi. Si noua ne-au placut farurile incruntate care fac parte din noua filosofie de design KODO, specifica Mazda, nume ce face referire la "Sufletul miscarii". Tot aici putem incadra si grila centrala in forma de scut, capota motorului curbata spre partea din fata, dar si profilul facut de portierele laterale si stopurile care, aprinse, ma duc cu gandul la un samurai mascat, gata de atac. Per total, pe cat este de subtil, pe atat este de interesant designul masinii si plin de detalii care spun o poveste.

Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Simplitate. Cam asta este cuvantul ce defineste cel mai bine interiorul lui CX-5. Fara forme ciudate si futuriste, fara mult abuz de LCD si fara lumini si culori care te lovesc direct in retina. De exemplu, gurile prizelor de aer sunt traditionale, avand o forma banala, asa cum aveau automobilele acum 20 de ani. Ceasurile de bord sunt analogice, sunt 3 la numar, ca la orice masina normala. Volanul este rotund, suporturile de pahar sunt acolo unde le aveau masinile Mazda in anii '80, bordul este clasic, drept, fara sa iasa din el vreo tableta sau cine stie ce twittere transparente. Dar, cu toate aceste elemente clasice si banale, deloc iesite din comun, Mazda reuseste sa ofere un habitaclu cald, bine proportionat si echilibrat. Totul este pus unde trebuie si consola centrala e dotata numai cu strictul necesar, fara sa fie incarcata suplimentar cu nimic. Scaunele imbracate in piele au un profil sportiv dar sunt comode, pozitia la volan este inalta iar ecranul mare din centru poate fi vazut fara probleme atat de pasager, cat si de sofer.

Pe consola centrala dintre scaune se afla controalele sistemului multimedia ce este reglat cu ajutorul unui joystick. Tot aici sunt si butoanele sistemului audio, toate, pe consola de pe bord fiind doar controlul climatizarii. Un lucru cu care trebuie sa te obisnuiesti este rotita de volum, pozitionata intre scaune.

Test Drive Mazda CX-5

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

CX-5 este un SUV, dar unul destul de compact. Si spatiul este pe masura. Adica pasagerii sunt rasfatati cu suficient loc, inclusiv cei care stau pe bancheta din spate, care se bucura de loc multumitor pentru picioare, chiar daca sunt in numar de 3. Producatorul a pus o multitudine de spatii pentru depozitare in habitaclu, probabil cele mai numeroase din segment: in consola centrala sub bord, intre scaune, suporturi de sticle si pahare, buzunare uriase in portiere, sub cotiera si asa mai departe. Chiar si portbagajul ascunde cateva locuri incapatoare sub podea. Si daca tot am ajuns in spate, trebuie mentionat ca volumul portbagajului este de 463 de litri sau 503 litri cu toate spatiile de sub podea. Si chiar daca nu vorbim de cel mai incapator portbagaj din segment, 4 pasageri cu tot cu bagaje isi pot petrece o vacanta fara griji la mare departare de casa.

Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul cu care a venit echipata masina de test este un 2.2 litri pe motorina ce face parte din familia SkyActiv. Este un propulsor cu 4 pistoane, turbo-diesel, care ofera 175 cp la o turatie de 4500 rpm si un cuplu motor de 420 Nm la doar 2000 rpm. Motorul este foarte silentios pentru un diesel, dar probabil este "de vina" pentru asta si izolatia fonica foarte buna cu care este dotata masina. Cei 175 de cai putere sunt suficienti pentru orice situatie, adica te poti aventura cu masina in depasiri curajoase fara emotii, SUV-ul japonez avand un demaraj exceptional. Din pacate, acest motor are o singura problema: o cilindree prea mare pentru Romania. Adica la acest motor trebuie sa achiti anual un impozit de aproape 800 de lei...

Test Drive Mazda CX-5

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul testat de noi avea cuplata la motorul de 2.2 litri SkyActiv-D o transmisie automata cu 6 trepte. O cutie foarte rafinata, care efectua schimbari de treapta pe nesimtite, foarte lin si liniar, iar atunci cand era nevoie de un plus de acceleratie si bagai piciorul in pedala de acceleratie, transmisia raspundea imediat oferindu-ti treapta optima pentru ceea ce vrei tu sa faci. Imbucurator este si faptul ca japonezii au vrut si aici sa tina lucrurile simple: fara schimbatoare cu padele la volan, fara vreun buton care sa activeze sau sa modifice regimul de tractiune AWD, fara niciun alt mod de schimbare a comportamentului. Desi automobilul era unul 4x4, nu avea niciun buton de blocare sau o rotita pe care sa scrie 2WD, AUTO sau 4WD. Adica avea 4x4 permanent, dar asta o stiai doar tu...

Test Drive Mazda CX-5

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: Mazda CX-5 are nevoie de numai 9.4 secunde ca sa atinga 100 km/h si poate sa prinda, conform cifrelor oficiale, un top speed de 204 km/h, ceea ce este exceptional pentru un SUV;

Franare: autoturismul era dotat cu frane pe disc la toate cele 4 roti, asistate de ABS, DSC si TCS, dar mai avea suplimentar si sistemul SCBS, adica o asistenta de franare inteligenta in mediul urban;

Suspensii: pot numara pe degetele de la o mana masinile mai confortabile decat CX-5. Si vorbim aici de masini foarte scumpe din segmentul premium. Desi masina e dotata cu suspensii traditionale, nereglabile sau cu cine stie ce tehnologie magnetica, atat in oras, cat si la drum intins, confortul a fost peste asteptari.

Test Drive Mazda CX-5

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

O Mazda nu se priveste, o Mazda se conduce. Numai asa iti poti da seama cat e de buna masina asta. Nu conteaza ca esti in oras si faci 34110 de viraje ca sa ajungi la birou. Nu conteaza ca esti pe un drum de pietris si vrei sa ajungi la o cabana din varf de munte. Nu conteaza nici daca esti pe autostrada si mergi cu 160 km/h. Este o adevarata placere sa te afli intr-un CX-5. Si gratie unei directii precise, si pozitie la volan care este una perfecta, dar si multumita comportamentului masinii care se aseamana mai degraba cu cel al unui hatchback sportiv, decat cu unul de SUV.

Test Drive Mazda CX-5

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ca sofer de CX-5 ai parte de o vizibilitate buna in jurul tau, dar mai ales in fata si in laterale. Cand te apropii de o trecere de pietoni poti sa te asiguri usor in stanga si in dreapta pe trotuar, sa vezi daca e vreun pieton prin preajma, la fel si in parti sau in oglinzile care sunt destul de mari. Unica problema este luneta care, avand o forma triunghiulara, cu muchii ascutite, iti cam ia din vizibilitate atunci cand te uiti in oglinda retrovizoare. Adica aici s-a pus mai mult accentul pe partea estetica decat pe cea practica. Insa nu este suparator, mai ales ca, atunci cand vrei sa parchezi, esti asistata de senzori fata-spate si camera video de marsarier.

Test Drive Mazda CX-5

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul prezentat aici este un facelift la CX-5. Insa masina a ramas, din punct de vedere tehnic, similara cu anteriorul CX-5. Si, atunci cand a fost testat de Euro NCAP, acest SUV a primit punctaj maxim de 5 stele. Intre timp, regulile de testare s-au schimbat la autoritatea de siguranta rutiera europeana, dar nici japonezii nu au stat degeaba. Si au imbunatatit masina, oferindu-i un plus de siguranta. De exemplu, masina e dotata cu airbaguri frontale, laterale si cortina, sisteme ABS, DSC si TCS, senzori de presiune in anvelope, lumini de zi, sistemul RVMS care monitorizeaza vehiculele din spate, SCBS, sistem care franeaza automat in caz de urgenta, LDWS, sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare, HBCS, adica faza lunga automata, sistem de alerta sofer in caz de oboseala si sistem Isofix.

Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pe langa lunga lista de dotari ce fac parte din sistemul de siguranta al masinii mentionata mai sus, modelul testat de noi, cu echipare de top Revolution, mai avea si stopuri cu LED, oglinzi cu semnalizare integrata, electrice si incalzite, evacuare cu doua tevi de esapament, volan reglabil, sistem de rabatare scaune spate Karakuri 40:20:40, geamuri electrice fata si spate, pornire motor la buton, HLAS, adica sistem de asistenta la urcarea in rampa, sistem i-STOP, comenzi pe volan, computer de bord, jante de aliaj pe 19 toli, keyless go, geamuri fumurii spate si luneta, volan imbracat in piele, maneta schimbator imbracata in piele, display tactil de 7 inch, centru de comanda HMI, climatizare automata cu doua zone, pilot automat, senzori de ploaie si lumina, oglinda cu functie antiorbire, port AUX si USB, sistem handsfree cu Bluetooth, proiectoare de ceata cu LED, faruri cu LED adaptive, lumini de zi cu LED, scaune fata incalzite, senzori de parcare fata-spate si camera de marsarier, DAB, adica Emisie Radio Digitala, RCTA, adica sistem de avertizare la deplasarea in marsarier si sistem audio Bose cu 9 difuzoare. In plus, echiparea Revolution Top mai avea si tapiterie din piele, scaune electrice cu memorie la sofer, pilot automat adaptiv MRCC cu radar de viteza si asistenta inteligenta la franare. Destul de multe dotari pentru un SUV asa de mic, nu?

Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5

Test Drive Mazda CX-5

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi consumul mediu anuntat de producator este de 5.5 litri, noi am obtinut un consum mediu de 7.3 l/100 km la mers atat in mediul urban, cat si la drum intins, totul in limitele legale. Nu trebuie sa uitam ca discutam de un SUV cu transmisie automata si tractiune 4x4 permanenta, asa ca un consum de aproximativ 8,5 litri in oras nu este deloc exagerat, iar la drum intins, in jur de 6 litri, este optim. Nu este cel mai mic consum din lume, dar este fara indoiala unul corect si real daca ne uitam atat la capacitatea cilindrica a motorului, cat si la dimensiunea si tractiunea cu care vine CX-5.

Test Drive Mazda CX-5

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Desi Mazda CX-5 incepe de la putin peste 22.000 de Euro, versiunea testata de noi cu echiparea si motorizarea de varf ajunge la 36.590 de Euro. Si daca mai adaugam cateva dotari, asa cum se intampla cu modelul de fata, ajungem chiar si la peste 39.000 de Euro. Pretul de pornire nu este mare, dar primesti motorizare pe benzina si tractiune fata, iar lista de dotari este cam scurta. Cert este ca daca vrei ceea ce este mai bun, trebuie sa umbli adanc in buzunare. Mazda CX-5 nu este cea mai scumpa si nici cea mai ieftina din segment, dar, cu siguranta, are mai multe atuuri decat concurenta si niciun alt SUV de dimensiuni similare nu se poate apropia de sportivitatea si dinamica pe care le ofera masina asta.

Test Drive Mazda CX-5

Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5Test Drive Mazda CX-5

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

SPORTIVITATE. Desi nu este vreun SUV special sa fie performant si rapid cum e cazul unui Juke NISMO, aceasta Mazda reuseste sa ii ofere soferului placeri nebanuite atunci cand o conduce. Nu stiu cum, nu stiu cine si de ce, dar cert este ca masina asta a fost fabricata in asa fel incat sa fie condusa atat de femei, cat si de tineri sau varstnici, oferindu-le aceleasi placeri. Nu are tendinta de ruliu in viraje, directia pare luata direct de la un RX-8, pozitia in scaun este ferma si, in cazul acestei motorizari, chiar si acceleratia este una demna de invidiat. Orice SUV ce reuseste sa atinga suta in mai putin de 10 secunde poate fi catalogat drept sportiv!

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Asa cum spuneam si la inceput, CX-5 este fara indoiala o masina reusita. Si, dintre toate acele SUV-uri conduse de mine, undele chiar si de 100.000 de Euro, altele de 15.000 de Euro, inclusiv masina mea personala de productie coreana, pot spune ca aceasta Mazda este cea mai reusita. Pentru ca iti ofera tot ce ai nevoie la superlativ. De la confort si spatiu, pana la dotari si performanta. Nu este masina perfecta, pentru ca nu exista asa ceva. Dar, spre deosebire de altele, compromisurile pe care le face sunt atat de nesemnificative, incat o poti considera usor SUV-ul ideal. Pentru mine cel putin, este.

Test Drive Mazda CX-5

 
  • pretul versiunii cu echipare de top
  • impozit la motorizare de 2.2 litri
  • design exterior
  • sistem audio
  • spatiu interior
  • motorizare
  • cutia de viteze
  • confort
  • performante
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
92 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (34) Poze Test Drive Mazda CX-5
[+] mai multe