MINI Cooper S 192 cp, AT, John Cooper Works pack

"Cea mai distractiva masina de condus zi de zi"
PUNCTAJ
4TUNING
91
PRIZA LA PUBLIC
58
NOTA CITITORULUI
98
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7500
  • Km. efectuati: 500
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Campulung - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
Nu cunosc prea multe masini de strada cu care te poti distra mai bine decat cu acest MINI Cooper S. Unele poate sunt mai puternice, altele poate sunt prea mari si majoritatea nu au personalitate. Ei bine, MINI le imbina pe toate si reuseste sa fie, cel putin pentru mine, cea mai tare masina producatoare de zambete si distractie cu nemiluita.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1998 cmc
  • Putere
    192 cp
  • Cuplu
    300 Nm
  • 0 - 100 km/h
    6.7 s
  • Viteza maxima
    233 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1250 kg
  • Consum mixt
    8 l/100 km
  • Nr. locuri
    4
  • Nr. usi
    3
  • Volum portbagaj
    211 litri
  • Euro NCAP
    4*
  • Pret de pornire
    18.683 Euro
  • Pret model testat
    37.990 Euro
  • Impozit anual
    180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu conteaza ca vorbim despre primul MINI, despre vechiul MINI sau despre actuala generatie. Pentru ca nu cunosc pe nimeni care sa poata spune ca masina asta este urata. Are propriul design, propriile elemente care nu se demodeaza si propria imagine de 'masina-cult' indragita de toata lumea.

Indiferent ca esti femeie sau barbat, iti va placea cu siguranta MINI la cum arata pe afara. Deoarece nu seamana cu nicio alta masina si este imposibil de confundat. Cu ale sale faruri rotunde, cu forme patratoase si cu micile elemente specifice care fac diferenta, MINI este un automobil usor de indragit. Iar faptul ca masina testata de noi a venit cu un pachet aerodinamic John Cooper Works ce include si jante pe 17 negre, nu poate decat sa imbunatateasca aspectul exterior.

MINI Cooper SMINI Cooper S

MINI Cooper S

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Englezii, sau mai bine zis, nemtii, nu au facut masina asta cu gandul la familisti sau la clientii in varsta. Ci au facut-o sa fie usor de iubit de catre tineri, de cei care adora tehnologia si care vor sa fie diferiti. Pentru ca in habitaclu totul este ciudat, insa in sensul bun. Nu ai butoane, ai niste comutatoare, ca intr-un elicopter, de exemplu. Totul este rotund la interior, de la consola centrala, la prizele de aer si la manerele de deschidre a portierei.

Scaunele sunt sport, cu sustinere lateral, la fel este si volanul mic care parca te imbie sa-l strangi cu ambele maini. Iar deasupra ceasurilor de bord se mai gasesc 3 ceasuri, care fac part dintr-un pachet Cockpit Chrono, special gandite pentru cei care vor sa intre cu masina asta si pe circuit. Adica te poti cronometra si poti sa vezi cat esti de rapid.

MINI Cooper S

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu degeaba se numeste masina asta MINI, nu? Pentru ca si spatiul din interior este... mini. Portbagajul are un litraj de numai 211 litri, destul incat sa incapa bagajele a doua persoane, dar cam atat. Si daca cei doi pasageri de pe locurile din fata nu au griji si incap fara emotii, in caz ca stai in spate, o sa te cam inghesui. Si la urcare, din cauza ca scaunul chiar daca se rabateaza, locul nu e tocmai generos, dar si cand te asezi, pentru ca la genunchi o sa stai cam... atins de scaunul din fata. Dar nu e ca si cum te-ai fi asteptat sa transporti frigidere cu masina asta, nu?

MINI Cooper S

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul de 2 litri pe benzina turbo de pe MINI Cooper S produce 192 cp si un cuplu de 300 Nm. Adica destul de mult daca ne gandim ca vorbim de o masina mica. Si este un motor foarte silentios atata timp cat nu-l turezi. Deoarece englezii au avut grija sa-i ofere clientului de Cooper S meniul complet de satisfactie, care include si o evacuare sport. Care, in caz ca depasesti 2500 rpm, o sa o cam auzi. Nu mai vorbim de cazul in care conduci in modul Sport si atunci o sa auzi si niste bolboroseli pe decelerare ca si cum ai fi la volanul unui Mitsubishi de WRC. Senzatiile sunt unice!

MINI Cooper S

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi exista si MINI Cooper S cu transmisie manuala, noi am testat varianta ceva mai scumpa, echipata cu o cutie Steptronic Sport cu 6 trepte. O cutie automata care schimba treptele foarte rapid, fie automat, fie de la padelele volanului. Nu degeaba, varianta automat este mai rapida pe acceleratie de la 0 la 100 km/h ca cea manuala... In rest, nu prea avem ce sa spunem despre transmisie, pentru ca tine cu casa la mers cuminte, schimba treptele la turatie mica, iar atunci cand bagi piciorul se transforma si devina 'fioroasa'.

MINI Cooper S

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: 6.7 secunde sunt necesare ca sa atinga 100 km/h si poate accelera pana la 233 km/h;

Franare: MINI Cooper S ar frane cu disc pe toate rotile asistate de ESP, ABS;

Suspensii: masina testata de noi avea control dinamic al suspensiei, care, in functie de modul de conducere, Sport sau Green, modifica rigiditatea masinii. Ceea ce este bine, ca poti circula in confort cand mergi in oras sau poti avea o conducere precisa pe circuit sau pe un drum virajat.

MINI Cooper S

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In randul subcompactelor sportive, MINI este undeva la varf. Nu doar in ceea ce priveste aspectul, dotarile si pretul, ci si tinuta de drum. Suspensiile dinamice, jantele cu anvelope sport, directia precisa si, nu in ultimul rand, puterea deloc mica, fac ca masina sa se comporte exact ca un kart. Adica misti volanul un milimetru, se misca si rotile, dar si masina. Ce e aia ruliu? Masina are o aderenta crescuta, nu se inclina in viraje, se lipeste de asfalt si cere sa fie condusa din ce in ce mai tare. Iar daca ai norocul sa urci un Transfagarasan cu ea, atunci iti vei da seama pentru ce a fost fabricata jucaria asta britanica.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cui ii pasa de vizibilitate intr-un MINI? Poate doar doamnelor si domnisoarelor, eventual cele care au copii, ca sa se asigure de mai multe ori inainte sa parcheze masina. Dar e clar ca acest aspect nu a fost unul important cand s-a dezvoltat acest model. Vizibilitatea nu este grozava nici in fata, prin parbriz, care este unul mic si incepe din fata ta, nu de deasupra capului tau. Luneta este si ea micuta, iar in oglinda nu vezi mare lucru, iar cele doua oglinzi laterale, foarte mici, nu prea te ajuta sa vezi mult trafic din spate. Insa avem senzori de parcare si camera video de marsarier pentru parcari. Adica ce conteaza.

MINI Cooper S

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ultima oara cand cei de la Euro NCAP au testat MINI Cooper S a fost in 2014, cand i-au acordat numai 4 stele din 5 la testele de siguranta. Intre timp au mai aparut niste sisteme, precum pilot automat cu radar si franare automata, avertizare la parasirea benzii, ceea ce face ca masina sa fie mai sigura. Unde mai pui 6 airbaguri, sistem Isofix, senzori de presiune si cateva alte sisteme electronice precum controlul tractiunii, ABS sau ESP.

MINI Cooper S

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul testat de noi avea dotari suplimentare in valoare de peste 12.600 de Euro. Iata care sunt ele: Control dinamic al amortizoarelor, anvelope Runflat, transmisie automata sport Steptronic, pachet oglinzi exterioare, linii negre pe capota, linie crom interior Anthracite, pachet Visibility, acoperis si oglinzi in culoarea neagra, geamuri fumurii spate, oglinzi exterioare rabatabileelectric, oglinda retrovizoare interioara cu functie automata anti-orbire, pachet fumatori, scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata, interior Negru Piano, sistem sonor de avertizare la parcare (PDC) - spate, pachet cockpit chrono, boxe Hi-Fi cu sistem Harman/Kardon, pachet John Cooper Works Chili, volan multifunctional, jante din aliaj usor de 17"Track Spoke negre, volan imbracat in piele John Cooper Works, spoiler spate acoperis, kit aerodinamic John Cooper Works, covorase din velur, reglare manuala in inaltime pentru scaun fata, pachet compartiment de depozitare, capitonaj plafon antracit, pachet MINI Excitement, MINI Driving Modes, senzor de ploaie si control automat
al farurilor, aer conditionat automat, pilot automat cu functie de franare, computer de bord, pachet lumini faruri ceata cu tehnologie LED, faruri adaptive LED, semnalizatoare albe Individuale, sistem Wired, cotiera centrala fata, sistem de navigatie Professional, pregatire bluetooth cu interfata, USB audio si pregatire MINI Connected App.

MINI Cooper S

MINI Cooper SMINI Cooper S

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Doar nu te astepti de la o masina sport sa aiba consumul real similar cu cel anuntat de productor, de vreo 5 litri in regim mixt, nu? Pentru ca MINI Cooper S consuma destul de mult, din simplul motiv ca nu poti merge incet cu ea. Cel putin, nu mereu. Motiv pentru care am reusit sa obtinem un consum mix de 8,2 litri, dupa multa distanta parcurs in regim extraurban. Sistemul Start/Stop contribuie la un consum scazut in oras, acolo unde te opresti des pe loc, dar la drum intins, slabe sanse sa vezi ca o sa ai un consum infim. Ca nimeni nu merge cu 90 la ora constant.

MINI Cooper S

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

MINI are un singur dezavantaj. Care, in acelasi timp, poate fi considerata o calitate. Pretul destul de mare. Deoarece MINI Cooper incepe de la 18.683 Euro cu TVA, dar la banii astia o sa primesti un motor de 1.2 litri cu 102 cp. Un Cooper S incepe de la 23.320 Euro. Dar daca vrei o masina supra dotata ca cea testata de noi, pregateste-te sa nu mai dormi noaptea: costa 37.990 Euro. Un pret relativ mare, dar acest pret care unora li se pare mare pentru o masinuta atat de mica, poate fi considerat un avantaj. Deoarece nu oricine si-o permite si asta face diferenta. De fapt, asta face ca MINI sa fie speciala, sa nu fie pentru oricine.

MINI Cooper S

MINI Cooper SMINI Cooper S

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

DISTRACTIE. Nu ai cum sa te plictisesti cu un MINI Cooper S. E imposibil. In oras te poti distra, la drum intins o poti face, iar daca dai si de un drum virajat, te-ai scos. Iti va veni mereu sa tii ambele maini pe volan si sa te crezi intr-un cockpit de masina de competitie, sau, de ce nu, intr-un adevarat kart de curse in care esti doar tu, asfaltul si volanul. Iar daca, din cand in cand, rusesti sa o duci undeva pe circuit, satisfactia va fi cu adevarat uriasa.

MINI Cooper S

MINI Cooper SMINI Cooper SMINI Cooper S

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
91 / 100

Uita ce am spus despre pret, despre spatiu sau despre vizibilitate. Masina asta nu are defecte. Totul este perfect la ea si este intruchiparea perfectiunii cu 4 roti. Cel putin, pentru clientul ei. Un client care iubeste viata, care vrea sa se distreze si care zambeste de dimineata pana seara. Care nu stie sa arunce chistocul de tigara pe geam si care niciodata nu scuipa cojile de seminte pe asfalt. Un client special, asa cum tot mai multi ar trebui sa fim.

MINI Cooper S

 
  • pret de achizitie
  • spatiu
  • design exterior
  • design interior
  • sistem audio
  • tinuta de drum
  • motor
  • performante

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
98 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook