Test Drive noul Peugeot 308: revelatie

- Motoare noi pe benzina in colaborare cu BMW
- 140 de kg in minus datorita platformei modulare si a materialelor compozite
- Pretul incepe de la 10.900 Euro + TVA
Unul dintre cele mai apreciate modele ale constructorului francez este cu siguranta 308. Asta pentru ca este un echilibru perfect intre dimensiune, confort, costuri de achizitie si intretinere. Si, nu in ultimul rand, design.
Constructorul francez merge pe aceeasi linie, asa cum ne-a obisnuit: masini confortabile, manevrabile si motoare rafinate, silentioase si economice. Nici noul 308 nu face rabat de la confort, fiind una din masinile cu care poti parcurge cateva sute de kilometri fara sa simti nevoia unei pauze sau sa te dai jos amortit. Scaune ergonomice, cu sustinere laterala buna, cotiera centrala si o cotiera generoasa pe portiera, toate menite sa te faca sa fi de-a dreptul odihnit atunci cand ajungi la destinatie.
Pentru oras, Peugeot 308 este perfecta, nu prea mare la exterior, dar incapatoare, cu un porbagaj generos, ideal pentru cumparaturile de sarbatori care se apropie cu pasi repezi. Servodirectia electrica te ajuta daca esti o doamna si nu te incurca cu siguranta nici daca esti mai puternic. Volanul de dimensiuni mici, foarte mici pot spune, este ergonomic si contribuie si el la manevrabilitate usoara prin oras. In plus, nu te incurca cand te dai jos sau cand te urci in masina. Si pentru ca soferul trebuie sa fie cel castigat, pozitia la volan este putin inalta, suficent cat sa poti manageria distanta dintre masina condusa, si celelalte obstacole din trafic. Aceasta pozitie inalta la volan te ajuta sa vezi si ceasurile de bord, care, la acest model, pot fi privite pe deasupra volanului, lucru care la prima vedere pare neobisnuit, dar nu te incomodeaza cu nimic, eu obisnuindu-ma cu ceasurile in cateva minute.
Interiorul se bucura de un design nou, intuitiv si deloc complicat. Material moale pe bord si pe portiere, butoanele geamurilor electrice pozitionate la indemana si un maner solid la usa, prins de structura metalica, lucru foarte important in timp pentru rezistenta si pentru faptul ca nu o sa inceapa sa scoata sunete dupa primii ani de utilizare.
Se vede clar progresul tehnologic cu acest nou model, imbinarile sunt de calitate si cu spatii mici si egale atat la interior cat si la exterior.
Exteriorul vine cu lumini de zi cu led si, contracost, faruri full led, stopuri cu led care se vad deosebit noaptea, elemente cromate si linii fluente. Daca pana acum multi ziceau ca acest model isi indreapta atentia catre segmentul feminin, noul 308 este echilibrat si ii vine bine si unui barbat. Diferenta se face din culoare, masina arata bine "imbracand" o doamna in culori deschise, vii, dar la fel de bine i se potriveste si unui barbat. Este clar ca e o masina tanara, pentru oameni tineri cu chef de viata.
Noul 308 are un coeficient aerodinamic de 0.28, unul foarte bun, care se traduce printr-un consum redus si un zgomot scazut al aerului la viteze mari. Unul din punctele forte al masinii este antifonarea, care este exemplara, curentul nu te deranjeaza nici la 130km/h, iar sunetul rotilor pe asfalt nu te obliga sa ridici tonul sau sa dai mai tare sistemul audio. In termeni populari, nu simte viteza, asa ca trebuie sa fii atent pentru ca iesi foarte usor in afara legii.
Simplitatea este baza. Aceasta masina este practica tocmai prin simplitatea ei, spatii de depozitoare la interior suficient de mari pe portiere, ergonomia si modularitate. Portbagajul este si el mai mare decat la modelul anterior cu o capacitate de 470 de litri si, datorita haionului mare, incarcarea bagajelor voluminoase se face facil.
Masinile evolueaza in ziua de azi prin prisma materialelor noi, de calitate, usor de prelucrat si rezistente. Constructorul Peugeot nu face pasul pe loc si reuseste sa reduca greutatea fata de modelul anterior cu 140 de kg. Reducerea de greutate vine din sasiul de conceptie noua, modular, adaptat pe toata gama noua de la Peugeot si elemente de caroserie din materiale compozite. Aripile si haionul sunt mult usurate cu ajutorul acestor noi materiale si rezista la tamponari usoare fiind elastice, fara a fi nevoie de raparatii. Bara fata este si ea din plastic, bine inchegata cu ornamente cromate bine fixate. Spatele este rotunjit in partea de jos, nu se vede esapamentul care este ascuns sub bara spate si pozitionat longitudinal.
Franele beneficiaza de ESP care, in afara de functiile normale, intalnite pana acum, iti urmareste presiunea din roti si te anunta daca exista diferente mai mari de 20%. Cum face acest lucru? Printr-o metoda de calcul bazandu-se pe faptul ca o roata desumflata are un diametru mai mic, deci se va invarti de mai multe ori. Tot acest efort pentru a proteja mediul si pentru siguranta celor din masina.
Un lucru uimitor este faptul ca doar pe aceasta masina noua, Peugeot are 160 de brevete de inventie, lucruri noi sau imbunatatiri aduse fata de modelul precedent.
Suspensia, asa cum am zis, este setata spre confort, ajutata de jante de dimensiuni normale care permit montarea unei anvelope cu balon corect pentru drumurile neamenajate. Tinuta de drum este buna la viteze mari, nu am intampinat ruliu excesiv nici pe drumuri virajate cum este cel de pe Dealul Negru.
Peugeot 308 este foarte diversificat cand vine vorba de motorizari. Poti sa iti alegi exact ce ti se potriveste incepand cu propulsoarele pe benzina 1.2 VTi de 82 de cai, 1.6 THP, un propulsor turbo care vine in doua variante de putere, 125 si 155 cai. Interesant este faptul ca propulsorul THP de 1.6 este "inginerit" in colaborare cu constructorul BMW, unul dintre cei mai apreciati producatori de motoare pe benzina.
Pentru cei care parcurg multi kilometri, Peugeot 308 poate fi configurat si cu unitatea de 1.6 l e-HDi, tot in doua variante de putere, 92 si 115 cai. Ambele promit consumuri mixte de 3,8l/100km.
Despre motoarele diesel de la Peugeot nu am ce sa mai comentez. Asa cum stiti deja, sunt unele dintre cele mai apreciate pentru faptul ca au un consum redus, sunt rezistente si rafinate, de multe ori uiti ca esti intr-o masina cu motor diesel.
Legat de consum, nici motoarele pe benzina nu stau rau, ba chiar amenintator de bine pentru cele diesel, constructorul mentionand un consum mixt de 5l/100km pentru cel aspirat si 5,8l/100km pentru cele turbo. Nu e rau deloc, e chiar foarte bine sa ai un motor care consuma sub 6 l la 100 km si 155 de cai disponibili.
Noi am testat varianta de 82 de cai cu o capacitate cilindrica de 1199, si, desi la prima vedere pare submotorizata, masina se misca corect. Intr-adevar, vei fi nevoit sa retrogradezi in depasiri si turatia motorului va trece de multe ori peste 4000, lucru deloc bun pentru consum. Nu este insa asa, noi am reusit sa afisam pe ecranul central in regim extraurban pe o distanta de 16km doar 3,9l/100km, acesta a crescut ulterior pana la 5,1l/100km si dupa drum in urcare, virajat si autostrada unde am rulat cu 130km/h acesta a ajuns la 6,8l/100km.
Un consum mixt, inregistrat a fost de 7,2 pe ultimii 400 km. Sa nu uitam totusi ca masina era noua si ca avea doar 300 km la bord si cu siguranta motorul se va simti mai bine dupa primii 5000 km, moment in care consumul va scadea cu 1l si puterea va creste. Pot sa spun cu siguranta ca acest motor este ideal pentru oras, unde face fata cu brio si ii este util unei persoane care se deplaseaza legal. In plus, pretul de achizitie redus cu acest motor reprezinta inca un avantaj.
Pentru cei care calatoresc mult afara si se aventureaza in depasiri, recomand motorizarile puternice, respectiv 155 de cai pe benzina si 125 pe motorina, cel din urma avand un cuplu foarte mare de 270 Nm disponibil de la 1750 rpm.
Motorul pe benzina, asa cum ziceam, este facut in colaborare cu constructorul Bavarez, lucru foarte interesant si, cred eu, benefic pentru Peugeot si vine cu performante deosebite, in afara de consum care este unul mic, un mixt de 5,8l/100km si cu 200, respectiv 240NM, atentie, disponibili de la 1400rpm. Cu siguranta este unul dintre cele mai elastice motoare de pe piata la ora actuala si cu siguranta acesta e si secretul lor: un motor care livreaza puterea de jos cuplat la o cutiie in 6 rapoarte.
Incepand din primavara anului 2014, noul PEUGEOT 308 va integra o serie de tehnologii inovatoare, printre care se numara si motorul turbo pe benzina cu 3 cilindri (1.2 e-THP), cu o versiune record pentru acest segment (82 g/km de CO2, adica 3,1 l/100 km) si cutii de viteze automate cu 6 rapoarte, de ultima generatie. De la anul, vor mai fi disponibile si motorizarile:
· 1.2 l e-THP - 110 CP – Cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte – Euro 6
· 1.2 l e-THP - 130 CP – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte – Euro 6
· 1.2 l e-THP - 130 CP – Cutie de viteze automata cu 6 rapoarte – Euro 6
· 1.6 l BlueHDi - 120 CP – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte – Euro 6
· 2.0 l BlueHDi - 150 CP – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte – Euro 6
· 2.0 l BlueHDi - 150 CP – Cutie de viteze automata cu 6 rapoarte – Euro 6
308 tinde spre perfectiune in clasa lui, exceleaza la calitate si inovatie, iar confortul este foarte bun, asa cum ne-a obisnuit. Nu am gasit nimic concret pe plan negativ de care sa ne legam, am putea sa inventam cateva mofturi, dar nu cred ca isi au rostul, pentru ca este o masina buna.
Mai usoara, mai manevrabila si cu motorizari diesel cunoscute si recunoscute pentru rafinament, noi motoare turbo pe benzina potente cu traditie nemteasca, se bate cu siguranta pentru suprematie in clasa autoturismelor compacte.
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
A6420901100 gtb2056vk garrett turbo mercedes sprinter 3.0... 3000 Lei
12709880235 5801964543 5801630965 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
-
Kit pornire peugeot 206 1.4 diesel 9647785780 ecu 0281010707... 500 Lei
Buton start stop land rover freelander 2 (2006->) 6g9n-14c376-ab 89 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
Buton start stop land rover freelander 2 ii 2007 2008 2009... 100 Lei
0445118034 a6540700300 bosch injector mercedes c class w206 3.0 1000 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
-
A6420700587 0445115027 bosch injector mercedes ,c,e,g,m,r,s... 500 Lei
Buton start-stop land rover freelander 2 2012 143 Lei
Set bare longitudinale land rover freelander [facelift] [2003... 270 Lei
-
G-g01147 decalimetru manual profesional 600ml 65 Lei
Bare longitudinale land rover freelander 2 2006-2015 blk 795 Lei
Lampa plafon spate land rover freelander [1998 - 2006]... 31 Lei
-
Reconditionat 0445110558 0445110455 04123872 4123872 bosch... 850 Lei
Set reparatie, etrier land rover freelander 2 (lf, fa) (2006 -... 90 Lei
0445120045 51101006066 bosch injector man foc hocl lions sity... 750 Lei
-
A6420908580 a6420908680 turbo mercedes c clk cls e g gl glc m... 1750 Lei
Lupe proiector bi xenon hella d1s d2s d3s d4s d5s d6s d8s cod... 100 Lei
0445118040 a6540700400 bosch injector mercedes c cls e class... 1000 Lei
-
Buton start/stop land rover freelander, 6g9n14c376ab 100 Lei
Lampa plafon spate land rover freelander soft top 8 Lei
Kit pornire calculator motor,chip cheie,imobilizator dodge... 1100 Lei
-
Bara fata spalator far bmw e90 e91 an 2005-2008 (i475 (negru)) 550 Lei
5802761715 12709700330 12709880235 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
Haion renault laguna ii 2003 hatchback 1.9 dci 150 Lei
-
Haion skoda octavia 2 2005 combi/break 1.6 benzina 800 Lei
Vw passat model unic full options 2.0 tdi virtual cockpit... 17500 €
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
Interior complet volkswagen passat cc 2010 berlina 2,0 cbbb 1200 Lei
Tavita portbagaj originala audi a4 8w avant ultimul model nou !!! 500 Lei
0445120420 51101006191 0986435660 bosch injector man lion's... 750 Lei
-
044511112e 13538472208 bosch injector bmw 1 f40 bmw 2 f45 bmw... 1000 Lei
Set 2 parasolarii land rover freelander 2 ii 2007 2008 209... 150 Lei
Buton start/stop land rover freelander, 6g9n14c376ab 100 Lei


