Test Drive noul Peugeot 308: revelatie

Test Drive noul Peugeot 308: revelatie
  • Motoare noi pe benzina in colaborare cu BMW
  • 140 de kg in minus datorita platformei modulare si a materialelor compozite
  • Pretul incepe de la 10.900 Euro + TVA
Distribuie pe Facebook

Unul dintre cele mai apreciate modele ale constructorului francez este cu siguranta 308. Asta pentru ca este un echilibru perfect intre dimensiune, confort, costuri de achizitie si intretinere. Si, nu in ultimul rand, design.

Constructorul francez merge pe aceeasi linie, asa cum ne-a obisnuit: masini confortabile, manevrabile si motoare rafinate, silentioase si economice. Nici noul 308 nu face rabat de la confort, fiind una din masinile cu care poti parcurge cateva sute de kilometri fara sa simti nevoia unei pauze sau sa te dai jos amortit. Scaune ergonomice, cu sustinere laterala buna, cotiera centrala si o cotiera generoasa pe portiera, toate menite sa te faca sa fi de-a dreptul odihnit atunci cand ajungi la destinatie.

Pentru oras, Peugeot 308 este perfecta, nu prea mare la exterior, dar incapatoare, cu un porbagaj generos, ideal pentru cumparaturile de sarbatori care se apropie cu pasi repezi. Servodirectia electrica te ajuta daca esti o doamna si nu te incurca cu siguranta nici daca esti mai puternic. Volanul de dimensiuni mici, foarte mici pot spune, este ergonomic si contribuie si el la manevrabilitate usoara prin oras. In plus, nu te incurca cand te dai jos sau cand te urci in masina. Si pentru ca soferul trebuie sa fie cel castigat, pozitia la volan este putin inalta, suficent cat sa poti manageria distanta dintre masina condusa, si celelalte obstacole din trafic. Aceasta pozitie inalta la volan te ajuta sa vezi si ceasurile de bord, care, la acest model, pot fi privite pe deasupra volanului, lucru care la prima vedere pare neobisnuit, dar nu te incomodeaza cu nimic, eu obisnuindu-ma cu ceasurile in cateva minute.

Peugeot 308

Interiorul se bucura de un design nou, intuitiv si deloc complicat. Material moale pe bord si pe portiere, butoanele geamurilor electrice pozitionate la indemana si un maner solid la usa, prins de structura metalica, lucru foarte important in timp pentru rezistenta si pentru faptul ca nu o sa inceapa sa scoata sunete dupa primii ani de utilizare.

Se vede clar progresul tehnologic cu acest nou model, imbinarile sunt de calitate si cu spatii mici si egale atat la interior cat si la exterior.

Exteriorul vine cu lumini de zi cu led si, contracost, faruri full led, stopuri cu led care se vad deosebit noaptea, elemente cromate si linii fluente. Daca pana acum multi ziceau ca acest model isi indreapta atentia catre segmentul feminin, noul 308 este echilibrat si ii vine bine si unui barbat. Diferenta se face din culoare, masina arata bine "imbracand" o doamna in culori deschise, vii, dar la fel de bine i se potriveste si unui barbat. Este clar ca e o masina tanara, pentru oameni tineri cu chef de viata.

Noul 308 are un coeficient aerodinamic de 0.28, unul foarte bun, care se traduce printr-un consum redus si un zgomot scazut al aerului la viteze mari. Unul din punctele forte al masinii este antifonarea, care este exemplara, curentul nu te deranjeaza nici la 130km/h, iar sunetul rotilor pe asfalt nu te obliga sa ridici tonul sau sa dai mai tare sistemul audio. In termeni populari, nu simte viteza, asa ca trebuie sa fii atent pentru ca iesi foarte usor in afara legii.

Simplitatea este baza. Aceasta masina este practica tocmai prin simplitatea ei, spatii de depozitoare la interior suficient de mari pe portiere, ergonomia si modularitate. Portbagajul este si el mai mare decat la modelul anterior cu o capacitate de 470 de litri si, datorita haionului mare, incarcarea bagajelor voluminoase se face facil.

Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308

Masinile evolueaza in ziua de azi prin prisma materialelor noi, de calitate, usor de prelucrat si rezistente. Constructorul Peugeot nu face pasul pe loc si reuseste sa reduca greutatea fata de modelul anterior cu 140 de kg. Reducerea de greutate vine din sasiul de conceptie noua, modular, adaptat pe toata gama noua de la Peugeot si elemente de caroserie din materiale compozite. Aripile si haionul sunt mult usurate cu ajutorul acestor noi materiale si rezista la tamponari usoare fiind elastice, fara a fi nevoie de raparatii. Bara fata este si ea din plastic, bine inchegata cu ornamente cromate bine fixate. Spatele este rotunjit in partea de jos, nu se vede esapamentul care este ascuns sub bara spate si pozitionat longitudinal.

Franele beneficiaza de ESP care, in afara de functiile normale, intalnite pana acum, iti urmareste presiunea din roti si te anunta daca exista diferente mai mari de 20%. Cum face acest lucru? Printr-o metoda de calcul bazandu-se pe faptul ca o roata desumflata are un diametru mai mic, deci se va invarti de mai multe ori. Tot acest efort pentru a proteja mediul si pentru siguranta celor din masina.

Un lucru uimitor este faptul ca doar pe aceasta masina noua, Peugeot are 160 de brevete de inventie, lucruri noi sau imbunatatiri aduse fata de modelul precedent.

Peugeot 308Peugeot 308

Suspensia, asa cum am zis, este setata spre confort, ajutata de jante de dimensiuni normale care permit montarea unei anvelope cu balon corect pentru drumurile neamenajate. Tinuta de drum este buna la viteze mari, nu am intampinat ruliu excesiv nici pe drumuri virajate cum este cel de pe Dealul Negru.

Peugeot 308 este foarte diversificat cand vine vorba de motorizari. Poti sa iti alegi exact ce ti se potriveste incepand cu propulsoarele pe benzina 1.2 VTi de 82 de cai, 1.6 THP, un propulsor turbo care vine in doua variante de putere, 125 si 155 cai. Interesant este faptul ca propulsorul THP de 1.6 este "inginerit" in colaborare cu constructorul BMW, unul dintre cei mai apreciati producatori de motoare pe benzina.

Pentru cei care parcurg multi kilometri, Peugeot 308 poate fi configurat si cu unitatea de 1.6 l e-HDi, tot in doua variante de putere, 92 si 115 cai. Ambele promit consumuri mixte de 3,8l/100km.

Despre motoarele diesel de la Peugeot nu am ce sa mai comentez. Asa cum stiti deja, sunt unele dintre cele mai apreciate pentru faptul ca au un consum redus, sunt rezistente si rafinate, de multe ori uiti ca esti intr-o masina cu motor diesel.

Legat de consum, nici motoarele pe benzina nu stau rau, ba chiar amenintator de bine pentru cele diesel, constructorul mentionand un consum mixt de 5l/100km pentru cel aspirat si 5,8l/100km pentru cele turbo. Nu e rau deloc, e chiar foarte bine sa ai un motor care consuma sub 6 l la 100 km si 155 de cai disponibili.

Peugeot 308

Noi am testat varianta de 82 de cai cu o capacitate cilindrica de 1199, si, desi la prima vedere pare submotorizata, masina se misca corect. Intr-adevar, vei fi nevoit sa retrogradezi in depasiri si turatia motorului va trece de multe ori peste 4000, lucru deloc bun pentru consum. Nu este insa asa, noi am reusit sa afisam pe ecranul central in regim extraurban pe o distanta de 16km doar 3,9l/100km, acesta a crescut ulterior pana la 5,1l/100km si dupa drum in urcare, virajat si autostrada unde am rulat cu 130km/h acesta a ajuns la 6,8l/100km.

Un consum mixt, inregistrat a fost de 7,2 pe ultimii 400 km. Sa nu uitam totusi ca masina era noua si ca avea doar 300 km la bord si cu siguranta motorul se va simti mai bine dupa primii 5000 km, moment in care consumul va scadea cu 1l si puterea va creste. Pot sa spun cu siguranta ca acest motor este ideal pentru oras, unde face fata cu brio si ii este util unei persoane care se deplaseaza legal. In plus, pretul de achizitie redus cu acest motor reprezinta inca un avantaj.

Pentru cei care calatoresc mult afara si se aventureaza in depasiri, recomand motorizarile puternice, respectiv 155 de cai pe benzina si 125 pe motorina, cel din urma avand un cuplu foarte mare de 270 Nm disponibil de la 1750 rpm.

Peugeot 308

Motorul pe benzina, asa cum ziceam, este facut in colaborare cu constructorul Bavarez, lucru foarte interesant si, cred eu, benefic pentru Peugeot si vine cu performante deosebite, in afara de consum care este unul mic, un mixt de 5,8l/100km si cu 200, respectiv 240NM, atentie, disponibili de la 1400rpm. Cu siguranta este unul dintre cele mai elastice motoare de pe piata la ora actuala si cu siguranta acesta e si secretul lor: un motor care livreaza puterea de jos cuplat la o cutiie in 6 rapoarte.

Incepand din primavara anului 2014, noul PEUGEOT 308 va integra o serie de tehnologii inovatoare, printre care se numara si motorul turbo pe benzina cu 3 cilindri (1.2 e-THP), cu o versiune record pentru acest segment (82 g/km de CO2, adica 3,1 l/100 km) si cutii de viteze automate cu 6 rapoarte, de ultima generatie. De la anul, vor mai fi disponibile si motorizarile:

· 1.2 l e-THP - 110 CP – Cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte – Euro 6
· 1.2 l e-THP - 130 CP – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte – Euro 6
· 1.2 l e-THP - 130 CP – Cutie de viteze automata cu 6 rapoarte – Euro 6
· 1.6 l BlueHDi - 120 CP – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte – Euro 6
· 2.0 l BlueHDi - 150 CP – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte – Euro 6
· 2.0 l BlueHDi - 150 CP – Cutie de viteze automata cu 6 rapoarte – Euro 6

308 tinde spre perfectiune in clasa lui, exceleaza la calitate si inovatie, iar confortul este foarte bun, asa cum ne-a obisnuit. Nu am gasit nimic concret pe plan negativ de care sa ne legam, am putea sa inventam cateva mofturi, dar nu cred ca isi au rostul, pentru ca este o masina buna.

Mai usoara, mai manevrabila si cu motorizari diesel cunoscute si recunoscute pentru rafinament, noi motoare turbo pe benzina potente cu traditie nemteasca, se bate cu siguranta pentru suprematie in clasa autoturismelor compacte.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (58) Poze Peugeot 308
mai multe