Opel Crossland X 1.2 110 cp AT

"Un crossover urban care este mai mare decat ai crede la prima vedere"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
58
NOTA CITITORULUI
80
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 6800
  • Km. efectuati: 850
  • Tipul drumului: asfalt / macadam
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Targu Mures - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
Frenezia SUV-urilor de toate dimensiunile este in toi. Si nu mai exista producatori auto in Europa care sa nu ofer cel putin o astfel de caroserie. De fapt, exista companii care au mai multe SUV-uri in oferta decat autoturisme hatchback si sedan la un loc. Opel este undeva la mijloc oferind nu mai putin de 3 astfel de modele. Cel mai mic este Crossland X.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1199 cmc
  • Putere
    110 cp
  • Cuplu
    205 Nm
  • 0 - 100 km/h
    11.8 s
  • Viteza maxima
    187 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1319 kg
  • Consum mixt
    6.5 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    410
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    12.920 Euro
  • Pret model testat
    20.839 Euro
  • Impozit anual
    48 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Colegul de platforma de la Peugeot, modelul 2008, se numeste SUV. Noi parca am numi insa modelul Crossland X un crossover, pentru ca este cea mai mica "aratare cu aroma de SUV" din oferta Opel, este o masina facuta pentru asfalt si nu vine in nicio configuratie cu tractiune 4x4. Asadar, va prezentam mai jos cel mai nou si cel mai mic crossover marca Opel.

La prima vedere, iti dai seama imediat ca nemtii au ales sa faca parte din "gasca" producatorilor auto foarte cuminti. Cel putin pe partea de design exterior. Deoarece Crossland nu are forme ciudate, futuriste, faruri in forma de boomerang si alte artificii de design care iti iau mult timp sa le absorbi. Nu. Micul automobil este usor de digerat, extrem de cuminte si fara elemente care sa puna semne de intrebare. Adica este pe placul tuturor.

Opel Crossland X

Opel Crossland XOpel Crossland X

In fata masina vine cu lumini de zi LED, grila noua cromata intalnita la alte modele Opel, iar in spate niste stopuri micute, montate imediat sub montantii din spate care ne duc, vrand-nevrand, cu gandul la Opel Adam. Caroseria este in doua culori, alba cu plafon negru, iar in partea inferioara cateva elemente tradeaza si dorinta de a parasi asfaltul: protectii gri pentru barele fata si spate, plus bandouri din plastic la portiere. Doar asa ne dam seama ca vorbim de un crossover si nu de un MPV subcompact.

Opel Crossland X

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La interior se vad cele mai multe noutati. In primul rand, trebuie apreciat ca Opel incepe sa renunte la butoane si sa pastreze cat mai curata consola centrala. Avem un ecran LCD cu functie tactila in mijlocul bordului, ceasuri de bord clasice in fata soferului, un volan mare, care se simte bine in maini si niste scaune comode care se pot ridica mult.

Materialele interiorului sunt calitative, dar amestecate: de la plastic moale la piele pe unele elemente si ornamente gri pe bord. Dar culoarea per total este una neutra, nuante de gri, fara nicio urma de veselie sau stridenta. Cu alte cuvinte, Crossland X nu se adreseaza strict tinerilor care urmaresc o personalitate puternica a autoturismului, ci mai degraba vrea sa multumeasca pe toata lumea.

Opel Crossland X

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Aici ajungem si la titlul nostru: marele mic. Ai spune ca masina este una foarte mica la prima vedere. Insa atunci cand intri in ea, iti dai seama ca e mai mare decat te asteptai. Iar acest lucru se vede si pe locurile din spate: loc foarte bun pentru genunchi si cap. Iar portbagajul cu cei 410 litri ai sai si podea dubla, reuseste sa fie mai generos ca cel oferit de competitie. Mai avem spatii pentru depozitare in portiere, pe consola si in cotiera din spate, insa in fata avem doar o cotiera simpla integrata in scaunul soferului.

Opel Crossland XOpel Crossland X

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noi am testat o varianta de Crossland X cu motorul de 1.2 litri turbo pe benzina si 110 cp, motor utilizat si in alte cateva modele Peugeot si Citroen. Exista si o varianta de 130 cp, disponibila numai cu o transmisie manuala din pacate. Dar si motorizari diesel de 99 si 120 cp. Motorul nu este deloc unul vanjos sau performant la turatie mica si trebuie pus la munca in ture inalte daca vrei sa faci depasiri sau sa demarezi in tromba. Nu trebuie sa uitam ca discutam de o masina urbana, cu care poti pleca oricand in vacanta, dar cu care vei petrece 90% din timp in oras. Acolo unde nu ai nevoie de accelerari puternice.

Motorul, imediat cum il pornesti, se aude si se simte ca unul in 3 pistoane din cauza vibratiilor destul de stridente. Dar are 4 cilindri in linie si nu este cel mai silentios din lume. Fie din cauza unei antifonari destul de slabe, fie din pricina transmisiei automate. Adica daca doresti un motor pe benzina ca sa nu ai vibratia de diesel, poti incerca varianta cu o cutie manuala.

Opel Crossland X

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Cutia automata cu 6 trepte este asa cum te-ai astepta de la o masina de oras: lenta si fara veleitati sportive. Asta inseamna ca atunci cand bagi piciorul ca sa faci o depasire, transmisia are nevoie de cateva clipe ca sa aleaga treapta optima. Partea buna la toata povestea asta e ca vorbim de o cutie orientata spre mersul in oras. Care schimba la o turatie relativ mica si pastreaza turatia destul de jos. Nu exista padele de schimbare a vitezelor la volan si nici vreun mod sportiv pe care il poti activa la buton. Dar ca sa te descurci mai bine iarna, la depasiri sau pe teren putin accidentat, ai optiunea de schimbare manuala a vitezelor de la levier.

Opel Crossland X

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: 11.8 secunde face Crossland X pana la 100 km/h si atinge 187 km/h viteza de top;

Franare: un plus pe care il are aceasta masina mica este faptul ca la siguranta Opel nu face compromisuri. Avem frane pe disc la toate rotile, nu ca francezii care pun doar pe fata, asistate de ESP, ABS si TC (Traction Control);

Suspensii: avem suspensii fixe, nereglabile, ceva mai rigide, orientate spre mersul pe asfalt, nu pe soft-road. Motiv pentru care, daca alergi pe macadam o sa ti se para chiar zgomotoase.

Opel Crossland X

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Crossland X este o masina mai spatioasa decat ai crede. La interior iti dai seama ca pana si cei mai inalti soferi vor sta linistiti, fara sa atinga plafonul cu capul. Adica vorbim de un automobil destul de inalt. Garda la sol este si ea una generoasa pentru un vehicul urban: 15,7 centimetri. Insa avem jante din aliaj cu anvelope pe 17 inch si talon mic, suspensie rigida si o directie ca de subcompacta. Cu alte cuvinte, micul crossover se conduce si se simte exact ca o masina de oras.

Noi am parasit insa putin si zona de asfalt, intrand pe un drum de pamant cu dificultate mica. Si am realizat un lucru: avem o garda la sol deloc mica, mai buna ca in cazul masinilor normale, iar acest lucru reprezinta un avantaj. Mai ales iarna, cand vom evita cu succes nametii pe care ii vom matura pe strazile uitate de autoritati la deszapezire. Insa mai mult de un drum neasfaltat nu are rost sa abordezi cu acest crossover, chiar daca numele te duce cu gandul la traversari de mari si tari, indiferent de teren.

Opel Crossland X

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In general, vizibilitatea masinii este una buna. Montantii plafonului nu sunt foarte subtiri, dar acest lucru justifica cele 5 stele obtinute la Euro NCAP. Insa ai oglinzi laterale mari si o luneta satisfacatoare prin care vezi suficient in oglinda retrovizoare. Pentru parcare te ajuta senzorii fata/spate si camera video de marsarier. Camera care, daca circuli in conditiile actuale de iarna cu ploaie, se murdareste imediat si nu mai vezi nimic pe ecran. Asa ca celebra carpa ca in Dacie nu trebuie sa lipseasca nici aici.

Opel Crossland X

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat Crossland X si i-a acordat punctaj maxim, adica 5 stele de siguranta la testele de impact. Modelul testat de noi avea sisteme electronice precum ABS, ESP si TC, dar si senzori de presiune roti, 6 airbaguri, asistenta la unghiul mort, asistenta la pastrarea benzii de rulare si sistem Isofix. Optional, Crossland X poate fi echipat si cu sistem de franare automata.

Opel Crossland X

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea numita Innovation este cea testata de noi si este cea de varf in oferta Opel. Masina avea 4 geamuri electrice cu functie confort, clima dubla automata, sistem multimedia cu ecran LCD, navigatie, pilot automat, limitator de viteza, sistem Start/Stop, blocare parentala portiere spate la buton, oglinzi electrice rabatabile, head-up display, faruri automate, senzor de ploaie, volan cu incalzire, scaune cu incalzire, volan si schimbator imbracate in piele, faza lunga automata, jante din aliaj pe 17 inch, plafon panoramic, sistem audio cu 6 difuzoare, proiectoar de ceata, faruri cu LED si vopsea in doua nuante.

In plus, modelul testat era echipat si cu asistenta la parcare. Identifica un loc disponibil, dupa care soferul lasa volanul si urmareste indicatiile automobilului care parcheaza singur in locuri laterale sau perpendiculare. Inca o dotare utila celor cu telefoane de ultima generatie este incarcatorul cu inductie din centrul consolei care se activeaza singur si incarca orice device care permite o astfel de incarcare. De exemplu, telecomanda masinii.

Opel Crossland XOpel Crossland X

Opel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland X

Opel Crossland X

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Desi Opel anunta un consum mediu de 5.5 litri pentru motorizarea aceasta, realitatea este putin diferita. Am reusit acest consum la drum intins, la viteze de maximum 90-100 km/h, intre Bucuresti si Brasov. Intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul, vei avea un consum de peste 8 litri, ceea ce inseamna ca media ar fi undeva la 6.5-7 litri. Dar la ce te poti astepta la un benzinar cuplat la o cutie automata?

Opel Crossland X

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Crossland X incepe de la 12.920 Euro cu TVA. Versiunea testata de noi costa 17.350 de Euro cu TVA, insa adaugarea de extraoptiuni si reducerea de dealer face ca pretul final al modelului testat sa fie de 20.839 Euro. In comparatie cu rivalii directi, adica Mazda CX3, Nissan Juke, Citroen C3 Aircross sau Renault Captur, Crossland este cel mai accesibil.

Opel Crossland X

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

TARGET. Probabil te intrebi cui i se adreseaza aceasta masina. Nu este nici SUV, dar nici hatchback. Nu este nici uriasa, dar nici mica. Si sigur nu este 4x4. Ei bine, te anuntam ca piata SUV-urilor in Europa a crescut uimitor in ultimii 5 ani. Si acum producatorii ofera chiar si 7 SUV-uri de dimensiuni diferite cu aceeasi sigla (vezi BMW). Un crossover precum Crossland X este o optiune foarte buna pentru femeile cu copii, de exemplu. Care vor siguranta, dar si un portbagaj mai mare. Care vor o garda la sol mai inalta, sa nu aiba probleme iarna si care vor spatiu generos in habitaclu. Dar care nu vor sa dea multi bani pe un SUV in toata regula.

Opel Crossland X

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Micul Crossland X este, de fapt, o masina mare. Pentru ca stie sa se faca mare. Are cel mai bun portbagaj din segment iar la interior nu se va plange nimeni de spatiu. Totusi, se conduce ca o masina mica de oras. Dar este mai inalta ca una. Si este cea mai ieftina optiune de pe piata la momentul actual. Pe scurt, este exact automobilul urban pe care il cauta tot mai multa lume.

Opel Crossland X

 
  • motor zgomotos
  • design exterior simplist
  • spatiu interior
  • pret de achizitie
  • tinuta de drum
  • spatiu portbagaj
  • siguranta
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
80 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook