Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 140cp

"Un mini SUV nascut pentru a concura cu Nissan Juke."
PUNCTAJ
4TUNING
82
PRIZA LA PUBLIC
91
NOTA CITITORULUI
75
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 14200
  • Km. efectuati: 575
  • Tipul drumului: asfalt / nisip
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Toata piata asta a masinilor 4x4 cu veleitati de off-road este destul de ametitoare. Si asta pentru ca acum gamele s-au imbogatit atat cu SUV-uri de dimensiuni diferite, catalogate cu litere in functie de marime, dar si cu asa numitele Crossovere. Unele mici, altele mari. Basca, acele masini de teren cu pedigree. Toate au in comun tractiunea integrala si caroseria clasica, mai mica sau mai mare, monovolum cu 5 portiere. Asa ca multimea de clienti a inceput sa devina cam suspicioasa: care este de oras, care este de mers pe drumuri forestiere, care e SUV, care e Crossover, care este B si care este C? Pana cand vom lamuri toate astea, va vom spune ce inseamna o masina din segmentul numit SUV de dimensiune mica. Aceasta categorie a fost "inaugurata" odata cu lansarea pe piata a mult-controversatului Nissan Juke. Iata ca acum a aparut si competitia.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1364 cmc
  • Putere
    140 cp
  • Cuplu
    200 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9,8 s
  • Viteza maxima
    195 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1425 kg
  • Consum mixt
    8,2l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    356 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    16.790 Euro
  • Pret model testat
    22.800 Euro
  • Impozit anual
    54 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Test Drive Opel Mokka

Nu are elemente strigatoare, faruri disproportionate sau stopuri din viitor. Totul este cuminte si la locul sau. Si asta pentru ca segmentul SUV-urilor mici si nebune era ocupat de Juke. Cei de la Opel pastreaza in continuare un aspect destul de cuminte si traditional. Lucru regasit si la modelul Mokka. Acest Crossover de mici dimensiuni nu epateaza si nu vrea sa iasa in evidenta... cu nimic. Are forma clasica de SUV, cu o inaltime a plafonului destul de mare, insa daca ne uitam la garda pe care o are la sol, e clar ca vorbim de o masina urbana, ce nu isi doreste sa iasa pe teren accidentat. Mai ales daca privim spoilerul frontal, care are o prelungire atat de joasa, inca si urcarea pe o simpla bordura poate deveni problematica.

Din lateral, Mokka este interesant, pentru ca linia portierelor urca mult spre spate, dand impresia unei masini coupe, iar partea din spate, tipica unui autoturism de teren, este pur si simplu... invizibila. Dupa ce tragi linie si dai doua ture in jurul lui Mokka, observi ca s-a vrut a fi o masina care sa se piarda in multime. Nu are elemente strigatoare, faruri disproportionate sau stopuri din viitor. Totul este cuminte si la locul sau. Si asta pentru ca segmentul SUV-urilor mici si nebune era ocupat de Juke.

Test Drive Opel MokkaMokka are un scut gri in fata. Dar este inutil.Test Drive Opel MokkaDoar pentru design: difuzor de aer cu rol de suport pentru biciclete.

Test Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel Mokka

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Daca la exterior cu greu gasim ceva interesant si nou care sa ne ridice o spranceana, la interior lucrurile stau mai bine. Si asta pentru ca am avut la test un Opel Mokka cu echipare Cosmo. Adica e de bine. Mai ales combinatia aleasa pentru culorile interiorului: diferite nuante de maro cu negru si elemente de aluminiu gri. Si daca la exterior ai spune ca e o masina ce poate fi condusa si de batrani sau mame cu scaunul copilului pe bancheta spate, interiorul tradeaza indrazneala acestui model si publicul tanar caruia i se adreseaza. Mie personal mi-a placut combinatia tapiteriei de piele cu material textil, volanul sport si aranjarea ceasurilor si a consolei centrale. Toate materialele sunt de calitate si placute la atingere - Opel nu a facut rabat de la acest lucru.

Test Drive Opel MokkaUn interior cu adevarat placut si bine realizat.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Nu prea inteleg de ce aceasta masina este din clasa numita SUV de mici dimensiuni. Sa nu uitam ce inseamna SUV la origine, adica Sport Utility Vehicle. Dar la Mokka, unde este utilitatea? Nu am vazut de foarte multa vreme un portbagaj asa de mic. Are doar 356 de litri, cat o sub-compacta de oras. Asta este o problema. Pentru ca masina are 5 locuri, adica poti merge linistit 4 persoane relaxate sau 5 ceva mai inghesuite pana la mare. Insa unde pui bagajele tuturor? Nu ai unde. Si daca o masina nu prea sta bine la capitolul portbagaj, atunci o incadrezi la categoria destinata mersului urban, nu? Dar Mokka nu este o masina strict pentru oras. Atunci cand platesti peste 20.000 de Euro pe un autoturism, vrei sa mergi si in concedii cu el, nu doar la serviciu zi de zi. Si, desi 4 persoane stau lejer, cu destul loc pentru picioare si cap, Mokka pierde puncte la capitolul portbagaj. Este mult prea mic.

Test Drive Opel MokkaArena Nationala a fost gazda noastra pentru sesiunea foto cu Opel Mokka. Multumim!

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Varianta de Opel Mokka testata de noi avea motorizare pe benzina de 1.4 litri si 140 cp. Este vorba de motorul deja binecunoscut de la Opel, care urmeaza tendinta prezentului de a dota masini, chiar si pe cele putin mai mari, cu motoare mici supraalimentate. Nu te-ai atepta de la un SUV, fie el si mic, sa aiba un motor de 1400 cmc, nu? Cuplul acestuia este de 200 Nm la o turatie destul de joasa, de 1850 rpm, dar nu prea se simte. Motorul trebuie turat zdravan ca sa ii simti pe toti cei 140 de caluti de sub capota, lucru ce va duce automat la un consum mai mare. Propulsorul turbo se simte suficient de puternic, chiar daca masina nu este cea mai usoara, apropiindu-se de 1,5 tone in greutate. Cu alte cuvinte, nu vei simti nevoia de ceva mai puternic, dar iti va lipsi cuplul unui motor diesel, dar si uniformitatea in acceleratie pe care ti-o da unul aspirat. Cu motorizarea de 1.4 litri iti ia ceva timp sa te obisnuiesti, pentru ca vei avea parte de lag din plin.

Test Drive Opel MokkaCompartimentul motor pare gol. Propulsorul de 1.4 litri este minuscul.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Mokka are un sistem de tractiune integrala permanenta. Si nu prea. Motorul de 1.4 turbo pe benzina de pe Mokka vine cu o transmisie manuala in 6 trepte. Cutia se comporta excelent si are reprize bune, iar la drum intins pe autostrada tine turatia destul de jos, lucru ce contribuie la reducerea consumului. Tot aici as vrea sa spun ceva si despre sistemul 4x4 de la Opel. Care este unul permanent... si nu este. Este permanent prin prisma faptului ca soferul nu poate cupla sau decupla nimic, adica functioneaza si isi face de cap permanent. Insa nu este permanent pentru ca fata si spatele nu trag simultan mereu. Masina este de fapt cu tractiune fata, spatele intrand in actiune sa impinga si el cand e nevoie. Insa eu am avut nevoie cand am mers cativa metri pe plaja. Am oprit masina in nisip, si cand am plecat tragea doar fata. Masina si-a "ingropat" astfel rotile din fata, spatele fiind complet absent. Chiar si in momente mai dificile, cand ai vrea sa impinga si spatele, transmisia asta 4x4 favorizeaza oricum puntea fata. Asadar, daca cumva ai de gand sa scoti micutul Mokka in teren accidentat cu nisip moale, noroi sau zapada adanca... uita. Tractiunea integrala de acest gen este buna in alte conditii: cand mergi de exemplu iarna si prinzi pojghita de polei sau gheata, iar rotile fata incep sa patineze. La un moment dat, se simt si rotile spate ca zac degeaba si incep sa impinga. Este fara indoiala un sistem 4x4 gandit pentru acele rare situatii pe care le vei intampina in mediul urban, nicidecum in off-road.

Test Drive Opel Mokka

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: conform datelor oficiale, Mokka dotat cu motorul 1.4 Turbo pe benzina atinge suta in 9,8 secunde si poate prinde 195 km/h.

Franare: sistemul de franare de pe Mokka este cu discuri pe toate rotile si este asistat de ESC, TC, HSA si HDC. Masina franeaza bine in conditii normale, iar sistemul HDC franeaza rotile in cazul unei pante abrupte.

Suspensii: micul SUV are suspensiile destul de confortabile si ofera o tinuta de drum eleganta si precisa chiar si la viteze mari.

Test Drive Opel MokkaTest Drive Opel Mokka

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca in oras masina se comporta ca un sedan obisnuit, adica precisa si rapida, la drum intins isi da arama pe fata si te face sa simti ca esti la volanul unei masini inalte. Trebuie avut putina grija cu Mokka, pentru ca, desi este o masina micuta, are un centru de greutate pozitionat destul de sus. Si acest lucru duce la o tendinta destul de mica de ruliu la viteze mari, in special cand vrei sa depasesti si tragi de volan putin mai tare.

Test Drive Opel Mokka

Test Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel Mokka

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi de la exterior poti jura ca urmeaza sa intri intr-o masina extrem de inghesuita, lucrurile se schimba odata ce te-ai asezat pe scaun. Pozitia soferului este una inalta, demna de orice SUV respectabil, ceea ce duce la o vizibilitate mare in toate partile: in fata, laterale si chiar in luneta. Luneta, care nu este cea mai generoasa din lume, este bine gandita si permite o vizibilitate decenta in oglinda retrovizoare in cazul asigurarilor sau la parcare. Mokka are oglinzi laterale mari si senzori de parcare fata-spate, asa ca mai castiga ceva punte la vizibilitatea in cazul parcarii.

Test Drive Opel MokkaPe Arena Nationala - micul Mokka, la umbra unui gigant cu 55.000 de locuri.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Opel straluceste la acest capitol. Toate modelele producatorului german au primit punctaj maxim din partea autoritatii in domeniu, Euro NCAP. Mokka a primit punctaj maxim de 5 stele si datorita sistemelor ESC, de control electronic al stabilitatii, TC, de control al tractiunii, HSA, sistemul de asistenta la pornirea in rampa, HDC, sistemul de control la coborarea unei pante, dar si a dotarii standard cu 8 airbaguri, inclusiv cortina pentru toti pasagerii.

Test Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel Mokka

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Opel Mokka

Echiparea Cosmo este una destul de generoasa pentru modelul Mokka. Masina testata de noi avea in dotare interior din piele si stofa maro, climatizare cu doua zone, ESC (Electronic Stability Control), geamuri electrice fata/spate, HDC (Hill Descent Control), computer de bord, parbriz atermic, airbag-uri frontale, airbag-uri laterale fata si cortina, pilot automat, bancheta rabatabila 60/40, jante aliaj 18'', volan imbracat in piele, radio CD 400 cu Bluetooth, proiectoare ceata, lumini de ambianta, manere usi cromate, bare longitudinale pe palfon, lumini de zi, oglinzi electrice si incalzite, geamuri spate si luneta fumurii, asistenta parcare fata si spate, stergatoare automate, oglinda interioara electrocromata, parasolare iluminate, faruri automate, asistenta faza lunga, oglinzi exterioare pliabile electric, ornamente cromate geamuri, cotiera spate, cotiera sofer, spatii depozitare sub scaun pasager, plus 2 dotari optionale bifate de pe lista: vopsea perlata si roata rezerva dimensiuni reduse.

Test Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel Mokka

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Un propulsor mic, ajutat si de sistemul Start/Stop care opreste alimentarea la semafor sau cand stationeaza masina, tractiune integrala care nu este permanenta si o masina destul de mica. Ai zice ca toate aceste elemente vor duce la un consum redus. Insa Mokka reuseste sa consume cam 8,5 litri/100 km la drum intins. Iar in oras, se apropie de 10 litri. Asta in ciuda faptului ca producatorul anunta un consum mult mai mic, de 8 in oras si 5,5 la drum intins. Realitatea este insa putin diferita. Poate ca acest consum destul de maricel este cauzat de greutatea masinii care este foarte mare, la ce dimensiuni are. Poate si din cauza ca avand un motor mic supraalimentat, in momentul in care vrei sa accelerezi mai zdravan, trebuie sa turezi mult motorul. Insa cu ceva obisnuinta si antrenament, vei invata probabil sa conduci un Mokka si sa scoti un consum mult mai bun decat am scos noi.

Test Drive Opel MokkaCam asta este consumul dupa o plimbare pana la mare. Deloc mic.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Opel Mokka are un pret de pornire de 16.790 Euro cu TVA. Modelul testat de noi, cu tractiune integrala si echipare Cosmo costa 22.290 la care se mai adauga si optionalele de pe lista in valoare de 510 Euro. Asta inseamna un pret totala de 22.800 de Euro cu TVA. Nu este un pret mic pentru un autoturism nou de calitate, insa este un pret foarte accesibil pentru un SUV.

Test Drive Opel Mokka

Test Drive Opel MokkaTest Drive Opel MokkaTest Drive Opel Mokka

Special

PUNCTAJ 4TUNING
5 /10

Off-road. Asa cum spuneam si la inceput, Mokka nu este o masina de teren. Pentru ca nu are garda la sol necesara si nici sistemul 4x4 mai capabil. Dar are forma si chiar dorinta. Ba mai mult, cei de la Opel au pus acolo si un sistem de asistenta pentru coborarea in panta. Cum adica???? Pai ca sa cobori o panta, trebuie sa o urci. Si Mokka nu prea poate face acest lucru. Insa sunt sigur ca multi vor cumpara aceasta masina, ca de altfel oricare alt SUV mic, pentru a se aventura si in soft-road. Insa vor fi dezamagiti. Si chiar daca are 4x4, sistem de asistenta la coborarea in panta si multe asemanari estetice cu fratele mai mare Antara, Mokka trebuie sa se rezume la asfalt.

Test Drive Opel Mokka

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
82 / 100

E bine ca segmentul acesta de SUV-uri mici, preponderent cumparate de femei si tineri incepe sa se aglomereze. Multa lume cauta siguranta la volan, dar si spatiul sau increderea pe care ti-o da un 4x4. Exista o piata larga pentru astfel de masini, deoarece iernile par tot mai grele si mai lungi, drumurile mai pline de gropi si autostrazile mai denivelate. Asa ca vrei un SUV. Dar nu vrei unui mare greu de parcat si care consuma cat un vapor. Si uite asa a aparut SUV-ul de oras. SUV-ul mic si simpatic pe care il vom vedea tot mai des pe strazi.

 
  • garda la sol
  • spatiu portbagaj
  • sistem 4x4
  • sistem audio
  • pret de achizitie
  • motor si cutie
  • design interior
  • siguranta
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
75 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (38) Poze Test Drive Opel Mokka
[+] mai multe