Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC XMOD

"Uneori vrei doar o masina cu care sa-ti faci treaba in orice conditii"
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
59
NOTA CITITORULUI
30
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuş
  • Km. la bord: 4850
  • Km. efectuati: 320
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Buzau - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Renault Captur este genul acela de masina accesibila, spatioasa, economica, pe care romanii o pot folosi la orice. Si la mers in oras, si la iesiri in aer liber, in vacante sau la mers pe drumuri accidentate. Acum a primit un facelift, asadar masina nu poate sa fie decat mai buna.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1197 cmc
  • Putere
    120 cp
  • Cuplu
    205 Nm
  • 0 - 100 km/h
    10.6 s
  • Viteza maxima
    192 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1277 kg
  • Consum mixt
    5.6 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    455 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    13.100 Euro
  • Pret model testat
    18.050 Euro
  • Impozit anual
    48 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault Captur a fost inca de la lansare o masina echilibrata din punct de vedere estetic. Nici nu a epatat, nici nu a fost invizibila, a fost mereu cuminte si a vrut sa impace pe toata lumea. Acum am condus varianta facelift, cu faruri noi full-LED, lumini de zi repozitionate, stopuri redesenate subtil si cateva mici detalii care au venit odata cu varianta imbunatatita.

Renault Captur facelift

Daca in fata avem si farurile, dar si grila si bara de protectie modificate, in spate avem doar difuzorul de aer din partea inferioara a barei care este noua, in rest... nimic. Asta pentru ca acest crossover compact nu avea nevoie de nicio stilizare majora la exterior. A ramas aceeasi masina de familie buna la toate, indiferent de anotimp, la care conteaza mai mult aspectul util decat cel estetic.

As mai mentiona la exterior noile jante de 17 inch model diamantat care contribuie la o imagine eleganta, mai degraba decat la una sportiva. Oricum, daca tragem linie, Captur facelift este un autoturism atragator cu partea din fata similara cu cea a altor modele Renault de ultima generatie, avand un "je ne sais quoi" personal.

Renault Captur faceliftRenault Captur facelift

Renault Captur facelift

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am cautat indelung sa gasesc niste modificari venite odata cu faceliftul la noul Captur, fata de modelul anterior. In afara de un volan redesenat si o rama la aeratoarele centrale, nu am gasit nicio schimbare. Poate or fi noi combinatii de culori, insa constructiv, interiorul este acelasi ca si pana acum. Adica un interior primitor, cuminte si construit in mod ergonomic. Soferul are la indemana tot trebuie, fie prin comenzile de pe volan, fie pe consola centrala, unde sunt reglajele sistemului de climatizare si ecranul tactil.

Renault Captur facelift

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Spatiul din Captur este satisfacator. Portbagajul este adanc odata ce scoti capacul superior, asa ca poti transporta si lucruri mai voluminoase, cum ar fi caruciorul copilului. In total, litrajul portbagajului este de 455 de litri, capacitate care poate sa creasca atunci cand culcam spatarul banchetei.

Avem si locuri pentru depozitare suficiente, inclusiv cele doua torpedouri din bord: cel de deasupra, pe centru, si cel normal. Care este urias si in care poti baga o lada de bere. Cat despre pasageri, acestia nu se vor plange de spatiu, indiferent unde vor sta. In spate lipseste o cotiera, destul de utila daca circula doar 2 persoane pe bancheta. Dar loc la cap si la picioare este berechet, iar pozitia este confortabila.

Renault Captur facelift

Renault Captur faceliftRenault Captur facelift

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul condus de noi a fost un benzinar de 1.2 litri TCe care produce 120 cp si un cuplu de 205 Nm. In afara de acesta, Renault mai propune pe benzina un motor 0.9 TCe de 90 cp. Desi cu ambele suntem siguri ca masina se misca bine, cu cei 120 cp din dotare ne-am descurcat excelent in orice situatie. Mai exact, acest motor se simte puternic, turbo-compresorul isi face treaba de la o turatie mica si daca bagi mai adanc piciorul in pedala de acceleratie masina o ia din loc imediat. Ne-a placut ca motorul este silentios si ca reuseste sa livreze puterea de la turatie joasa, chiar daca e un motor de capacitat redusa.

Renault Captur facelift

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Varianta testata a fost echipata cu transmisie automata EDC, Efficient Dual Clutch. Adica o cutie automata cu dublu ambreiaj si 6 viteze care este intalnita mai nou si pe Duster. EDC-ul se potriveste de minune cu orice motorizare, iti face viata mai usoara in trafic, schimba treptele rapid, iar atunci cand bagi piciorul tare in acceleratie retrogradeaza intr-o fractiune de secunda. Exista si posibilitatea de schimbare a treptelor manual, de la levier, insa de ce ai vrea sa faci asta? Nu este o masina sport cu care sa te dai in viteza mare pe curbe, asa ca mersul strict in Drive iti va acoperi toate nevoile.

Renault Captur facelift

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: 10,6 secunde face Captur 1.2 TCe pana la 100 km/h si atinge 192 km/h viteza maxima;

Franare: masina are frane cu disc pe fata si tamburi pe spate, asistate de ESC, ABS, EBD (Electronic Brake Distribution), AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta), HSA (Asistenta la Urcarea in Rampa);

Suspensii: are suspensii clasice, nereglabile, dar confortabile si reusesc sa absoarba cu succes gropile sau trecerea peste sine de tramvai.

Renault Captur facelift

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Captur se conduce exact asa cum te-ai astepta de la o masina normala de familie. De fapt, daca ne gandim ca este incadrata in clasa crossover-SUV, cu o garda la sol mai ridicata, te va surprinde putin. Pentru ca are o tinuta de drum corecta, reusind sa ia virajele fara sa se incline excesiv, exact ca o masina obisnuita de oras. Directia nu este cea mai precisa, dar asta e de asteptat la o masina din aceasta clasa. Surprinzator este faptul ca masina se descurca bine in oras, fiind destul de scurta si cu o raza de bracaj de numai 5 metri.

Renault Captur facelift

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Din Captur, ca sofer, ai o vizibilitate foarte buna in orice directie. Poti sa-ti reglezi pozitia la volan astfel incat sa fii mai sus, sa vezi bine soseaua din fata si pietonii in cazul unei treceri. In oglinda retrovizoare luneta iti ofera un unghi larg ca sa te asiguri, iar in laterale, oglinzile supradimensionate sunt si ele utile. Mai ales ca au incorporate un sistem de asistenta la asigurarea in unghi mort care iti aprinde un martor galben in oglinda daca o masina este in acea pozitie, astfel incat sa nu schimbi banda.

Renault Captur facelift

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Tinand cont ca faceliftul lui Captur nu prea are modificari structurale, trebuie sa ne luam dupa rezultatele obtinute de model acum cativa ani, cand a fost testat de Euro NCAP si a obtinut punctaj maxim de 5 stele in testele de siguranta. Captur vine cu airbaguri frontale si laterale pentru pasagerii fata, sistem de asistenta ESC, ABS si EBD menite sa te pastreze in siguranta pe asfalt, sistem Isofix, iar in varianta de echipare INTENS cu faruri LED cu functie cornering si asistenta pentru unghiul mort de care spuneam mai sus.

Renault Captur facelift

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Modelul testat de noi a fost cu echiparea de varf INTENS, cea mai dotata din oferta, la care s-au mai adaugat si cateva dotari suplimentare. Cert este ca in aceasta configuratie, masina are clima automata manuala, caroserie vopsita bi-ton, senzori de parcare spate cu camera de marsarier, tapiterie Zip Collection, senzor de ploaie si de lumina, sistem multimedia Medi Nav Evolution cu 6 difuzoare, oglinzi electrice si rabatabile, jante de aliaj 17 inch, proiectoare de ceata cu functia cornering, volan si frana de mana imbracate in piele, faruri full LED, functie ECO, pilot automat, sistem Start&Stop, scaune fata incalzite, pachet XMOD (reglajul ESP-ului astfel incat aderenta sa fie optima indiferent de suprafata de rulare), pachet premium cu ornamente din aluminiu, 4 geamuri electrice si computer de bord.

Renault Captur faceliftSistemul XMOD iti ofera 3 moduri de condus: Road, Loose Ground sau Expert.

Renault Captur facelift

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi producatorul anunta un consum mixt de 5.6 litri al acestei versiuni, realitatea este undeva mai sus. Intr-un Bucuresti aglomerat, masina consuma 7,2 litri la 100 de kilometri parcursi in modul ECO. Iar la drum intins valoarea scade pe la 6.5 litri si chiar mai jos daca circuli cu maximum 90 km/h. Sunt niste valori foarte bune daca ne gandim ca e vorba de o masina benzinara, turbo, cu transmisie automata.

Renault Captur facelift

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Captur incepe de la 13.100 de Euro cu TVA, dar varianta testata de noi INTENS are un pret de 18.050 Euro la care s-au mai adaugat cateva dotari optionale. Cel mai ieftin diesel incepe de la 14.700 de Euro si poate ajunge la 18.950 pentru un dCi de 90 cp cuplat la o transmisie EDC.

Renault Captur facelift

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul de 1.2 litri TCe. Imediat dupa lansare sa, motorul de 1.2 litri TCe a primit destule critici din partea clientilor care au spus ca sufera de sindromul "mancatului de ulei". Cazuri in care acest motor a avut astfel de probleme s-au semnalat in toata Europa, insa francezii au luat la cunostinta si au rezolvat defectul de fabricatie pentru urmatoarele generatii. Este si cazul acestui motor de acum, care echipeaza diverse modele Renault, Dacia si Nissan. Motorul este reusit, este silentios si economic si se simte mai puternic decat este. Asadar vrem doar sa-i linistim pe cei care sunt speriati de acest motor si sa le spunem ca e vorba de o generatie noua lipsita de probleme de fabricatie.

Renault Captur facelift

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Renault Captur este o masina de familie. Fie ca ai copii, fie ca sunteti doar un cuplu iubitor de aventuri, masina asta este ideala in orice situatie. Spatiul oferit este suficient, dotarile sunt numeroase, siguranta este maxima si pretul de achizitie este unul decent. Unii il numesc SUV de segment B, altii crossover, altii doar o compacta cu aptitudini dincolo de asfalt. Nu conteaza cum o numesti, insa aceasta masina face de toate si o face bine. Poti circula in oras zi de zi, poti sa te aventurezi in soft-road daca ai echiparea XMOD, poti sa te duci la greci in vacanta sau sa urci Transalpina fara emotii. De fapt, pare una din variantele cele mai bune pentru soferul roman care vrea sa le faca pe toate.

Renault Captur facelift

 
  • lipsa sistemelor de siguranta inteligente
  • lipsa airbaguri pasageri spate
  • design exterior
  • confort
  • dotari
  • motorul 1.2 TCe
  • transmisia EDC
  • sistemul XMOD

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
30 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (52) Poze Renault Captur facelift
[+] mai multe