Renault Kadjar 1.7 dCi 4x4 150 cp, MT6

"Fratele mai putin cunoscut al lui Nissan Qashqai se prezinta"
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
52
NOTA CITITORULUI
69
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 8000
  • Km. efectuati: 350
  • Tipul drumului: asfalt / macadam
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
In ziua de azi, SUV-urile nu mai sunt asa cum le stiam noi prin anul 2000. Adica mari, cu tractiune integrala si cu adevarata capabilitati in off-road. Acum SUV-urile sunt diferite. Ridicam putin o subcompacta si ii montam niste ornamente mai agresive si avem un SUV de oras. Peste care mai intra vreo 4-5 dimensiuni de vehicule care se incadreaza la SUV si oricine are de unde sa aleaga. Renault Kadjar ii calca pe urmele fratelui de grup, Nissan Qashqai, si intra pe o piata foarte aglomerata, cea a SUV-urilor compacte si accesibile.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1749 cmc
  • Putere
    150 cp
  • Cuplu
    340 Nm
  • 0 - 100 km/h
    -
  • Viteza maxima
    -
  • Tractiune
    4WD
  • Greutate
    1692 kg
  • Consum mixt
    -
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    472 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    18.600 Euro
  • Pret model testat
    29.150 Euro
  • Impozit anual
    160 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Trebuie mentionat de la inceput ca noua motorizare de 1.7 litri dCi cu 150 cp este disponibila pe Kadjar doar in varianta de echipare Intens cu tractiune 4x4. Este cea mai scumpa versiune din gama si automat vine si cu un pachet generos de dotari care o fac sa fie o masina atragatoare. Acest facelift primit de Kadjar dupa vreo 4 ani de cand s-a lansat vine cu niste modificari estetice clare care nu aduc o noutate in randul vehiculelor Renault, pentru ca sunt aceleasi elemente de identitate vizuala intalnite si la alte modele precum Megane, Talisman sau Koleos. Acum avem o bara de protectia cu proiectoare noi, redesenate, jante cu design nou, bara spate noua, cat si cateva imbunatatiri minore in laterale si in habitaclu.

Renault Kadjar 2019Renault Kadjar 2019

Renault Kadjar 2019

Kadjar nu este o masina care vrea sa epateze si sa iasa in evidenta. Este doar un alt SUV compact care vine cu niste avantaje fata de competitie: pret mai mic, gama diversificata, dotari multe si siguranta. Aspectul nu este si nici nu vrea sa fie un avantaj clar care sa influenteze clientii. Masina arata bine, dar nu sare in evidenta cu nimic, ceea ce poate fi un plus pentru unii si un dezavantaj pentru altii.

Renault Kadjar 2019

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nici masina lui Batman nu era asa de neagra la interior. Mie personal imi place cand un interior este monocrom. M-am saturat de culori vii, de ornamente cromante sau de elemente lucioase pe care se pune praful instantaneu. Negru este o non-culoare atat de usor de "inghitit" de oricine de orice varsta. Este un interior neutru din punctul de vedere al coloristicii.

Dar pentru ca modelul testat este cel mai scump pe care il poti cumpara cu emblema de Kadjar, nu trebuie sa ne asteptam la altceva decat lux. Tapiteria este din piele neagra, scaunul de la sofer e cu reglaj electric, acestea facand parte dintr-un pachet optional in valoare de aproape 1000 de Euro, disponibil doar pe aceasta echipare. Avem cusaturi si piele inclusiv pe manerel de la portiera, dar si pe bord, deasupra ceasurilor. In rest avem si ceva plastic mai tare, de calitate mai slaba, dar imaginea globala este una de masina scumpa.

Ceasurile de bord sunt 100% digitale si pot fi customizate usor in diferite feluri. Volanul imbracat si el in piele este unul sportiv, cu prize bune pentru palme, consola centrala este adorabila pentru ca nu are alte butoane decat cele care controleaza clima si cotiera este reglabila, avand langa ea si suporturile pentru pahare.

Renault Kadjar 2019

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cei 472 de litri cati are portbagajul nu sunt nici cei mai multi, dar nici cei mai putini din segment. Portbagajul are o podea care se poate scoate sau sub care poti depozita diverse lucruri. Bancheta spate se rabateaza ca sa poti transporta si obiecte voluminoase, ceea ce poate fi util in anumite situatii. Cat despre pasageri, cei din spate au loc din plin la picioare si genunchi, spatiile de depozitare sunt si ele numeroase iar barele longitudinale de pe plafon iti permit sa montezi un portbagaj suplimentar de tip cutie daca pleci in vacanta cu doi copii mici care necesita multa logistica.

Renault Kadjar 2019Renault Kadjar 2019

Renault Kadjar 2019

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Motorul 1.6 dCi era unul din preferatele mele cand era montat pe Megane. Acel motor este inlocuit cu pasi repezi de acest Blue dCi de 1.75 litri, adica 1749 cmc, care produce intre 120 si 150 cp. Pe Kadjar motorul are numai 150 cp si este cel mai puternic diesel pe care il poti cumpara, restul motorizarilor fiind cele de 1.5 dCi. Motorul nu este foarte silentios, dar are performante bune, asa cum te-ai astepta la un diesel de 150 cp. Adica trage de la turatie mica, trage in orice treapta de viteza, dar pe la 4000 de turatii pe minut se cam plafoneaza. Masina nu este una usoara, fiind dotata si cu sistem 4x4, dar cei 150 cp iti sunt suficienti sa pleci repede de pe loc pentru a face o depasire si pentru a accelera primul de la semafor daca te grabesti.

Renault Kadjar 2019

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutiile de viteze in 6 rapoarte ale grupului Renault-Nissan au fost mereu bune, indiferent ca erau pe Duster, Megane, Juke sau alte minuni de oras sau nu. Prima treapta scurta, restul lungi, ca sa te descurci bine si cand te impotmolesti prin zapada sau noroi, dar sa ai si o turatie redusa la drum intins. Timoneria este silentioasa, dar are cursa lunga, pentru ca nu vorbim de o masina sportiva. Insa treptele sunt precise si schimbarea lor se face usor. Ideal in anul 2019 este ca toata lumea sa conduca vehicule automate, dar mai sunt si puristi ce vor sa amestece in timoniera, iar cu aceasta cutie manuala nu se vor plictisi.

Renault Kadjar 2019

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: e atat de noua motorizarea asta de 1.7 dCi, incat nu se stiu inca cifrele oficiale de accelerare si viteza maxima, dar cu siguranta sunt foarte apropiata de cea mai puternica motorizare pe benzina, 1.3 TCe de 159 cp, respectiv 9.9 secunde si 210 km viteza de top;

Franare: masina vine cu frane pe disc la toate rotile asistate de ESP, ABS, EBD si BA, franeaza bine in orice situatie, iar cu ajutorul sistemului optional Drive Safe masina franeaza chiar si singura in caz de impact iminent;

Suspensii: suspensiile sunt destul de zgomotoase cand circuli peste obstacole relativ mici, precum gropi sau sine de tramvai, dar sunt excelente pe asfalt, unde ii transpun masinii o tinuta sportiva.

Renault Kadjar 2019

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Suspensiile de pe Kadjar nu sunt niste suspensii gandite pentru off-road. Chiar daca acesta este un SUV, el nu e o masina de iesit pe teren accidentat. Sunt zgomotoase cand dau de obstacole si destul de rigide. Insa asta le face sa fie bune la mersul pe carosabil. Nu prea exista o tentativa clara de ruliu in viraje, chiar si luate la viteza crescuta, masina ramane stabila si lipita de asfalt. Chiar si asa, cu jante pe 19 inch si anvelope cu talon mic, nu inseamna ca trebuie sa te comporti cu acest SUV ca si cu o masina sportiva. Dar e bine de stiut ca te poti baza pe o tinuta de drum buna pe asfalt.

Renault Kadjar 2019

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Kadjar ofera o vizibilitate buna, mai ales in spate, unde luneta e suficient de mare ca sa vezi tot in oglinda retrovizoare. Oglinzile laterale sunt si ele supradimensionate, iar cand vine vorba de parcare, ai senzori fata-spate, dar si o camera de marsarier. La randul sau, pachetul optional "Easy park assist" ofera asistenta la parcarea in paralele si in T, monitorizare unghi mort, pentru a face depasirile in siguranta.

Renault Kadjar 2019

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat vehicul Kadjar, inainte de facelift, acordandu-i punctaj maxim de siguranta la testele de impact. SUV-ul francezilor s-a comportat bine la protectia pasagerilor adulti, dar si la protectia copiilor, pietonilor si la sistemele de siguranta auxiliare. Acum Kadjar vine si cu sistemul de franare automata in caz de impact iminent, alaturi de alte sisteme si senzori care te ajuta sa nu faci accident, motiv pentru care siguranta a crescut. Avem in continuare 6 airbaguri, sistem Isofix, tetiere active, senzori de presiune roti si altele care ne fac sa circulam intr-o siguranta sporita.

Renault Kadjar 2019

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea de top Intens este cea mai dotata pe care banii o pot cumpara. Vine cu faruri LED adaptive, proiectoare de ceata cu LED, jante de aliaj, clima dubla automata, scaune fata incalzite, 4 geamuri electrice, sistem multimedia R-Link, senzori fata si spate, acces si pornire keyless, Start/Stop, limitator de viteza si pilot automat, comenzi pe volan. Varianta cea mai scumpa de Intens este cea cu tractiune 4x4 care vine in standard si cu un sistem audio BOSE. Pe langa aceste dotari standard, masina condusa de noi mai avea si cateva dotari optionale, precum pachetul Confort Plus care include tapiteria de piele si scaun sofer cu reglare electrica, pachet de iarna cu parbriz si spalatoare faruri incalzite si sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, pachet Drive Safe, sistem Easy Park assist, toate insumand circa 1755 de Euro cu TVA. In final, oricine poate avea un automobil bine dotat cu orice optiune moderna intalnita si la modelele premium.

Renault Kadjar 2019

Renault Kadjar 2019Renault Kadjar 2019

Renault Kadjar 2019Renault Kadjar 2019

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu am gasit nicaieri cifrele oficiale de consum ale lui Kadjar cu noua motorizare diesel. Insa am reusit sa obtin un consum mediu de 7.3 litri/100 km, dupa ce am mers cam jumate-jumate in oras si pe autostrada, in week-end, fara aglomeratie. Si cu functia ECO pornita. Acest nou diesel are performante crescuta fata de generatia anterioara de motoare "verzi" dCi, insa consumul a crescut si el.

Renault Kadjar 2019

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

SUV-urile nu sunt niste masini ieftine, toata lumea trebuie sa inteleaga asta. Cu siguranta nu cele compacte, care sunt acum considerate mari fata de ce alte modele au aparut pe piata. Dar chiar si asa sunt destul de accesibile raportat la spatiul primit. Asa ca nu e de mirare ca preturile oficiale incep de la 18.600 de Euro cu TVA. Daca prinzi oferte bune, fie cu Rabla, fie de la dealer, poti sa mai scazi ceva bani. Varianta Intens incepe de la 25.550 Euro iar versiunea cu tractiune 4x4 incepe de la 29.150 de Euro.

Renault Kadjar 2019

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Tractiunea 4x4. Kadjar vine in cea mai scumpa versiune cu tractiune 4x4. Este acelasi sistem care este intalnit si la alte modele din grup, inclusiv Dacia Duster. El permite functionarea doar cu tractiune fata, cu tractiune in modul AUTO sau LOCK, atunci cand tractiunea fata si spate trag in masura egala pana la 40 km/h. Nu este un sistem de tractiune pentru off-road, ci pentru acele situatii de iarna cand este zapada, sa pleci fara sa aluneci de la semafor, pentru atunci cand vrei un plus de siguranta pe drumuri ude sau pentru rarele ocazii cand vrei sa te aventurezi pe un drum neasfaltat si dai de o zona cu noroi superficial. Dincolo de aceste situatii s-ar putea sa ai probleme cu trecerea. O alternativa poate fi sistemul Extended Grip, un fel de IntelliGrip de la Opel, care cu ajutorul ESP-ului poate face rotile sa aiba tractiune maxima in functie de suprafata. Nu e 4x4 dar scoate tot din rotile fata care trag.

Renault Kadjar 2019

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

E greu sa te faci remarcat in segmentul SUV-urilor care este aglomerat si foarte competitiv. E greu de spus daca Kadjar are atuuri suficiente ca sa se faca placut in randul clientilor din Romania. In grup are loc un fratricid activ, pentru ca alte SUV-uri similare, construite pe aceeasi platforma, se vand mult mai bine si si-au facut deja un istoric in randul clientilor. Doar cineva care vrea un SUV cum nu mai au multi, un fan inrait de Renault, va apela la acest model ca sa spuna ca are o masina frantuzeasca in loc de una japoneza. Poate ca aceasta motorizare noua pe motorina va creste numarul de doritori ai SUV-urilor Renault, pentru ca segmentul este in crestere si la noi in tara.

Renault Kadjar 2019

 
  • suspensia zgomotoasa
  • intuitivitatea sistemului R-Link 2
  • dotari
  • spatiu interior
  • tinuta de drum

sistemul audio

cutia de viteze

siguranta

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
69 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (27) Poze Renault Kadjar 2019
[+] mai multe