Renault Megane RS 265 cp

"Strict pentru pasionati. Si ceva mai experimentati."
PUNCTAJ
4TUNING
94
PRIZA LA PUBLIC
94
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 8900
  • Km. efectuati: 455
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
  • Exterior
    10 / 10 »
  • Interior
    10 / 10 »
  • Spatiu
    9 / 10 »
  • Motor
    10 / 10 »
  • Transmisie
    10 / 10 »
  • Performante
    10 / 10 »
  • Tinuta de drum
    10 / 10 »
  • Vizibilitate
    7 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    9 / 10 »
  • Consum
    9 / 10 »
  • Pret
    10 / 10 »
Am testat pentru a doua oara Renault Megane RS. Sasiul Cup, diferential blocant, anvelope MICHELIN Sport Cup semi-slick, frane Brembo si o turbina cat un Lastun. Avem 265 de cai putere si traseul de coasta de la Campulung. Adica toate ingredientele pentru a ne da seama daca Megane RS a ramas liderul clasei.

Specificatii tehnice

BURLACI Cel mai probabil sa o conduca:
BURLACI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1998 cmc
  • Putere
    265 cp
  • Cuplu
    360 Nm
  • 0 - 100 km/h
    6 s
  • Viteza maxima
    255 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1379 kg
  • Consum mixt
    11l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    3
  • Volum portbagaj
    377 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    25.500 Euro
  • Pret model testat
    29.900 Euro
  • Impozit anual
    180 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
94 / 100

Sunt cateva masini la care totul este simplu: te uiti la ea, te uiti la cifrele oficiale de pe hartie, si iti dai seama ca este imposibil sa ai de-a face cu o masina proasta. Asa este si Renault Megane RS. Trebuie doar sa te uiti cateva secunde la masina asta ca sa-ti dai seama ca iti va placea foarte mult si nu vei mai dori sa cobori de la volanul ei.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Mai pe scurt de data asta, ca lucrurile sunt clare si simple cu noul Megane RS. La exterior arata demential. Punct. Observi franele uriase striate cu etriere Brembo, jante pe 19 inch, o evacuare centrala si un semn minuscul, dar care spune atat de multe: RS. Si asta e doar la exterior! Ca daca intri si te pui pe scaunele de tip bucket, care te sustin din toate partile, si strangi volanul sport intre degete, in timp ce te uiti la vitezometrul gradat pana la 290 km/h, deja iti cresc aripi si te crezi cel putin intr-un monopost de F1.

Hai sa le luam pe rand. Mai pe scurt de data asta, ca lucrurile sunt clare si simple cu noul Megane RS. La exterior arata demential. Punct. Si mi-am dat seama de acest lucru in timp ce ma plimbam prin Bucuresti, ca toate privirile erau atintite asupra mea, de fapt asupra masinii la al carui volan eram.

Am mai condus noul Megane facelift. Dar varianta RS are cateva elemente care il scot cu totul din anonimat, ce fac parte din pachetul RS: pasajele rotilor sunt uriase, asa cum ii sta bine unei masini sportive cu tenta de WRC. Dar au si o parte practica: Megane RS vine cu jante pe 18 inch sau chiar pe 19 inch din fabrica. Nu e rau deloc... Mai avem niste praguri serioase, bine scoase in evidenta, ce contribuie la imaginea aerodinamica a masinii. In partea din spate ne incanta privirea un eleron si o evacuare centrala de toata frumusetea, in mijlocul unui difuzor negru lucios.

Asta este Megane RS. Nu o sa spun nimic despre linii, cum cad ele si cum se prelungeste portiera cu suprafata vitrata si alte 'bulshituri'. Nu dragilor, pentru ca Megane RS este fara cusur, fara defect, o masina cu prezenta incredibila pe strada, cu mult mai atragatoare peste orice alt competitor care se vrea a fi un hot-hatch. End of story.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Si tot cu mult peste alte masini hatchback cu motoare puternice, fie ele de productie germana sau americana cu sucursala in Craiova, sta si la capitolul motorizare. Din nou as vrea sa fiu scurt: motor 2.0 Turbo, 265 cp si un cuplu de 360 Nm, tractiune fata cu diferential LSD, cutie manuala in 6 trepte, viteza maxima 255 km/h. Oricum ai da-o, orice comparatie ai face, pe orice brosura te-ai uita, Megane RS este masina hatchback FWD cea mai puternica si cea mai performanta pe care o poti cumpara.

Divizia de performanta a celor de la Renault se cheama si Renault Sport, de unde si semnatura RS. Acestia si-au facut atat de bine treaba, incat aceasta masina prezentata aici este, oficial, cea mai rapida masina de serie cu tractiune fata de pe circuitul de la Nurburgring. Mai e ceva de spus?

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaMasina vs. elicopter - tot masina va castiga. Doar in cazul asta!

Si pentru o asemenea performanta, nu ajunge doar puterea mare. Megane RS are o suspensie sport incredibila, dar si un sasius pe care il lauda toata lumea. Si pentru ca nu am vrut sa ma bazez pe ce zic altii, din povesti si basme auzite sau din filme de pe Youtube, l-am rugat pe un amic, pilot de raliu, sa-mi spuna cum se simte masina. A mai avut in trecut modelul Megane RS de 225 cp, dar care era modificat undeva pe la 265 cp (coincidenta). Si ca sa ne dam seama amandoi despre sasiul masinutei testate aici, am decis sa facem un lucru pe care nu vi-l recomandam: sa decuplam toate sistemele electronice ale masinii, adica controlul tractiunii si ESP-ul, trecand automat pe modul Sport.

Pe un traseu inchis asfaltat, am luat o serie de viraje cu diferite viteze, toate destul de mari. Asa cum stie toata lumea, masinile cu tractiune fata tind sa sub-vireze, adica dai de volan si cand colo, masina o ia inainte. Si, de cele mai multe ori, masina se invarte daca tragi prea violent de volan. Repet: cu sistemele oprite, nu am reusit niciodata sa ne invartim cu Megane RS. Dar niciodata! Aderenta masinii este incredibila si nu se comporta deloc precum o masina clasica cu tractiune fata. Este o masina ideala pentru mersul pe circuit, pentru raliu sau viteza in coasta. Nu degeaba, castigatorul de la Sibiu de IRC, Francois Delcour, conducea un Megane RS...

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Putine, extrem de putine sunt masinile de serie, mai stabile si mai aderente ca Renault Megane RS. Frane uriase, semnate de Brembo, care devin incredibile atunci cand se incalzesc, si risti sa ti se desprinda retina la o franare mai violenta, o directie destul de precisa si suspensii foarte rigide.

Ce se intampla cand apasam butonul Sport? Clar, este butonul magic al masinii care face toti banii. Spuneam mai sus de un buton care activeaza modul Sport. Am tot citit pe la altii ca nu au apreciat faptul ca butonul Sport de la Megane RS este mic si ascuns undeva in partea stanga a volanului, unde de obicei gasesti rotita de reglat inclinatia farurilor. Eu cred ca cei de la Renault au gresit. Au gresit ca nu l-au ascuns destul de mult! Daca ar fi fost dupa mine, accesul la butonul Sport ar fi trebuit sa se faca deschizand scrumiera si haionul simultan, dupa ce tastezi un cod unic, iar butonul sa fie undeva in portbagaj. De ce? Apesi butonul Sport si se dezlantuie Apocalipsa.

Te urci pentru prima data in masina asta si iti spui: opaaa, este o masina puternica, nu gluma! Apesi butonul sport si devine o bestie care incepe sa urle si sa tremure la relanti. Unde mai pui ca da rateuri pe evacuare exact ca o masina de curse? Daca mergi sa zicem incet, constant, cu 50 la ora, si apesi butonul sport, zici ca primesti un sut in dos si masina te baga in scaun.

Ce se intampla cand apasam butonul Sport? Clar, este butonul magic al masinii care face toti banii. Odata apasat, relantiul masinii sta undeva pe la 1000 rpm, in loc de 800 cum sta in modul normal. Sunetul evacuarii se schimba si devine zgomotos. Iar acceleratia este ajutata sa ofere puterea la turatie mai mica. Mai pe scurt, modul Sport schimba electronica masinii si ii ofera puterea de la o turatie mai mica. Urmatorul mod, dupa cel Sport este cel Sport (Extrem) cu toate sistemele oprite, un mod nerecomandat pentru oricine.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

As vrea sa adaug cateva cuvinte si despre anvelopele cu care a fost dotat acest model de test. Cu aceeasi masina si aceleasi anvelope ne-am dat pe circuitul Amckart doar cu vreo 2 saptamani inainte de acest test, in cadrul Experientei RS. Anvelopele despre care discutam se numesc MICHELIN Pilot Sport Cup, cu jumatate de profil de strada si jumatate slick. Niste pneuri performante si extrem de scumpe dar care merita toti banii. Mai ales daca iti place viteza si vrei sa te dai mai tare, acolo unde iti permiti. Problema la noi in tara este ca nu prea ai ce face cu aceste pneuri. Sunt bune de strada, dar daca dai de gropi, pietris, guri de canal, sine de tramvai si asa mai departe, le vei uza prematur. Aceeasi poveste este si pe circuit. Nu ai circuit in Romania, dar aceste anvelope nici nu prea sunt de circuit. Daca te dai extrem de tare, le vei uza imediat. Sunt niste pneuri de zi cu zi, dar pentru care trebuie as ai un drum impecabil. Ceea ce nu este cazul la noi in tara.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Am lasat pe mai tarziu interiorul lui Megane RS. Mi-au placut foarte mult scaunele sport Recaro, ce te cuprind mai ceva ca o iubita excitata pe care ai lasat-o singura cat ai fost in armata. Imi plac si centurile galbene, care dau un aer si mai sportiv, de parca ar mai fi fost nevoie, masinii. Volanul imbracat in piele este si el excelent, cu o priza perfecta. In rest, cam multe elemente semnate Renault Sport: ceasurile, ornamentele de pe bord, ornamentele de la praguri si ecranul LCD central.

Daca este ceva ce as critica la Megane RS, ar fi ceva amanunte minore din interior. Ornamentul de pe bord, din dreptul pasagerului, este un plastic care are desenat pe el o imitatie de carbon. Cred ca imbracarea plasticului respectiv cu o fasie de un micron cu carbon real ar fi costat doar 7 Euro. Nu prea imi place nici materialul de pe portiere care imita carbonul. Se simte foarte bine la atingere, dar este... necunoscut. Nu e nici piele, nici fas, nici vinilin. Si ultima remarca ar fi despre un detaliu marunt: de ce volanul si schimbatorul au cusaturi galbene si scaunele au cusaturi albe? Nu prea stiu...

O sa trec peste micile scapari de la interior, care sunt nesemnificative in comparatie cu ceea ce ofera cu adevarat masina. Va mai spun cate ceva despre alte aspecte, si anume siguranta, spatiu si vizibilitate.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Asa cum ne-au obisnuit, cei de la Renault nu prea stiu sa mai faca masini nesigure. De fapt, nu prea reusesc sa mai scoata pe piata o masina care sa nu aiba punctaj maxim la testele de impact Euro NCAP, adica 5 stele. Nici modelul acesta nu sta mai prejos. Avem sistem de franare cu ABS, ESP, ASR, 6 airbaguri, etc. Problema nu ar fi ca nu esti in siguranta in aceasta masina, ci ca putini sunt cei care stiu sa o conduca asa cum trebuie, iar cei care o vor conduce la limita ei, sunt si mai putini.

Despre vizibilitate, nu este punctul forte al acestei masini. Si nici nu trebuie sa fie, pentru ca in Megane RS trebuie sa mergi cu fata inainte, repede si concentrat. Luneta este foarte mica si stalpii din spate fac mai greu iesirea dintr-o parcare sau asigurarea fata de alte masini. Despre spatiul din interior, 5 persoane au loc lejer. Portbagajul este destul de mare, oferind 344 de litri, dar sa fim seriosi: cand oare vei vrea sa mergi cu masina asta incarcata la refuz, cu 5 oameni si bagajele lor in spate? Spatii destule de depozitare la interior, inclusiv o cotiera generoasa, ceea ce este mereu binevenit, mai ales ca trebuie sa adapostesti bine alde telefoane, ochelari de soare, etc, daca te duci cu masina pe circuit sau vrei sa calci nitel mai tare pedala in virajele de la Cheia...

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Chit ca vorbim despre o masina sport, nu trebuie sa ajungem intr-o latura extrema, ci trebuie sa ne gandim ca totusi vorbim de o masina pentru strada, chiar de mers zi de zi. Renault Megane RS vine cu destule dotari in varianta standard, dar si cu o lunga lista de optionale. Modelul testat de noi avea scaune Recaro sport de piele, volan si schimbator imbracate in piele, clima automata cu 2 zone, sistem audio cu MP3 si Bluetooth, pilot automat, senzor de lumina, inchidere centralizata cu sistemul START & STOP cu cartela keyless go, oglinzi electrice si incalzite rabatabile, faruri cu Xenon, jante pe 19 inch.

Daca nu v-ati convins din experienta de mai sus cu masina pe traseul virajat, mai repet inca o data: Renault Megane RS are o tinuta de drum impecabila, precisa si sportiva. Suspensia este foarte rigida, ceea ce face din aceasta masina plimbarea prin oras un chin destul de mare. Frane excelente, cum rar vei mai gasi pe o masina de serie, si o directie rapida ce contribuie la o manevrare fara cusur.

Mai vrei inca un capitol la care Megane RS este pe primul loc, in afara de aspect si performanta? Este vorba de pret. Renault Megane RS Facelift incepe de la 25.500 Euro, cu TVA. De departe, cea mai buna oferta in materie de hot-hatch de pe piata. Modelul testat de noi costa 31.000 de Euro, pentru ca se bucura de un sasiu Cup, jante pe 19 inch, scaunele Recaro Sport, diferential LSD, farurile cu Xenon, oglinzile rabatabile si oglinda retrovizoare cu senzor electronic. Cu ceva discount, poti sa gasesti varianta testata aici la un pret de sub 30.000 de Euro. Ceea ce face, din nou, din Megane RS, cea mai buna varianta posibila pentru un iubitor de performanta si adrenalina.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Daca ne-a placut Megane RS? Ce intrebare mai e si asta? Da, am adorat pe deplin masina asta. Pentru cum arata, pentru cum se misca si, mai ales, pentru cum ne misca. Unde mai pui ca este cea mai buna oferta de pe piata, dar si cea mai performanta? Si cu o astfel de combinatie destinata succesului, putem sa fim siguri ca Megane RS facelift se va bucura de un imens succes. Asa ca nu ezitati sa o cumparati, pentru ce in timp ce voi terminati de citit acest articol, circuitul de langa Bucuresti este in plina constructie! Si daca vrei sa simti din nou ca traiesti, ai nevoie doar de doua ingrediente: Megane RS si un drum gol si virajat care te asteapta.

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteazaTest Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza

 
  • consum (Doooh!)
  • design exterior
  • design interior
  • scaune sport
  • dotari
  • motor
  • performante
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (40) Poze Test Drive Renault Megane RS 2012 - puterea conteaza
[+] mai multe