Renault Talisman 1.8 TCe 225 cp 7AT

"In sfarsit, o masina frantuzeasca care se simte germana"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
55
NOTA CITITORULUI
94
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 1600
  • Km. efectuati: 150
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: ploaie
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 1
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Candva, exista Citroen C6. Era cea mai confortabila si luxoasa masina frantuzeasca de marimi generoase, cu dotari premium. Acum, titlul pentru cea mai luxoasa limuzina frantuzeasca se poate duce cu biro la Renault Talisman. Nu este un automobil nou, dar abia acum am reusit sa ne plimbam si noi cu unul ca sa ne facem o parere.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1798 cmc
  • Putere
    225 cp
  • Cuplu
    300 Nm
  • 0 - 100 km/h
    7.6 s
  • Viteza maxima
    240 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1487 kg
  • Consum mixt
    7.3 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    605 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    24350 Euro
  • Pret model testat
    35201 Euro
  • Impozit anual
    145 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pentru francezii de la Renault, marimea conteaza. Au lasat la o parte trendul de a micsora totul si au scos pe piata noul Koleos si Talisman, un SUV urias si o limuzina cum nu s-a mai vazut din anii '90. Sedanurile de mari dimensiuni erau ceva obisnuit acum 30 de ani, dar pana nu demult, cea mai mare masina Renault era Megane. Si asta de peste 10 ani! Din 2015 avem Talisman-ul marcii, un concurent pentru Passat, Superb, Mondeo, Mazda 6 si altele.

Este un automobil care impune respect si care transmite senzatia de maretie si agresivitate. Majoritatea elementelor vizuale sunt la fel ca la Megane, cum ar fi farurile in forma clestilor de crab sau stopurile alungite. La fel si grila, linia capotei asemanatoare cu cea de la Koleos si alte detalii comune cu fratii mai mici. Per total, vorbim de un design atragator si impozant, demn de un director care e satul de masini germane si vrea sa guste putin si din aroma frantuzeasca.

Renault Talisman

Renault TalismanRenault Talisman

Renault TalismanRenault Talisman

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Piele perforata, lemn, cusaturi pe bord, piele si iar lemn. In sfarsit, nu vedem pe nicaieri finisaje glossy, lucioase, ci doar nuante de bej si maro, totul la o calitate superioara. Daca intri legat la ochi in Talisman, poti jura ca esti intr-o limuzina cu pret ce depaseste 100.000 de Euro.

Renault TalismanRenault Talisman

Volanul, si el imbracat in piele ca... mai tot habitaclul, are o forma sportiva si se simte excelent in palme. Scaunele sunt ca niste fotolii, extrem de mari si confortabile. La fel te simti si in spate, unde bancheta pare o canapea de club care te imbraca total. Ceasurile de bord sunt formate dintr-un ecran LCD central care isi schimba aspectul si culoarea, flancat de doua ceasuri de tip analog, indicatorul de carburant si cel de temperatura a motorului. Simplitatea continua si pe consola centrala, unde avem ditamai ecranul de 8,7 inch pus pe verticala si de unde controlezi toate comenzile, clima, audio, navigatie, etc.

La interior mai subliniem si luminile care isi schimba culoarea din interior, niste lumini de atmosfera, asa cum am mai intalnit la marcile premium. Da un plus de eleganta acestei limuzine prea putin cunoscuta.

Renault Talisman

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Talisman se mandreste cu un volum total al portbagajului de peste 600 de litri. Pe langa faptul ca poti transporta bagaje pentru o vacanta de 3 ani cu copiii, te vei simti rasfatat pe oricare din cele 5 locuri oferite. Spatiu generos pentru picioare si cap pe bancheta din spate, pana si pentru cei care ating pragul de 1.90 metri, iar in fata poti spune ca stai pe fotoliul din sufrageria Castelului Peles. Sunt multe spatii pentru depozitare, in portiere, cotiera, torpedou, inclusiv pentru racirea a doua sticle ce intra intr-un loc ascuns de sub cotiera centrala din fata. De retinut este ca portbagajul nu are deschidere electrica, asa cum te-ai astepta de la un model premium.

Renault Talisman

Renault Talisman

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorizarea de pe acest Talisman este o noutate. Pana acum erau disponibile motoare diesel si un benzinar de 1.6 Turbo. Noi am condus masina cu noul motor de 1.8 litri si 225 cp, acelasi propulsor de pe Megane RS, dar ceva mai bland. Un motor care se simte puternic si iti arata tot ce stie numai in modul Sport. Daca circuli in modul Confort sau ECO, motorul este strunit de sisteme electronice iar puterea data de turbosuflanta de sub capota se lasa asteptata. Oricum, vorbim de 225 cp, deloc putini, iar asta se simte cand bagi piciorul in acceleratie si ditamai "barca" pleaca prima de la semafor ca din pusca. Poate nu este cel mai silentios motor benzinar din lume, dar este extrem de puternic si iti da increderea ca mereu ai la dispozitie putere extra sub talpa piciorului drept.

Renault Talisman

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pe motorul acesta va fi disponibila numai o cutie de viteze, respectiv EDC-ul cu 7 trepte. Transmisia EDC inseamna Efficient Dual Clutch, este o cutie deja cunoscuta, pe care am intalnit-o si pe Dacia Duster, dar cu mai putine viteze. Aici am gasit o cutie care tine cu casa in oras, schimba la turatie mica, pastreaza un consum redus, dar atunci cand accelerezi, zici ca intra intr-un mod Sport si face schimbarea extrem de rapida.

Renault Talisman

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Acceleratie: 7.6 secunde face Talisman pana la 100 km/h si atinge un top speed de 240 km/h;

Franare: masina are frane cu disc ventilat pe toate rotile, asistate de ABS, ESP, EBD, BD, iar franarea se face instantaneu;

Suspensii: modelul condus de noi a venit echipat cu suspensii adaptive, incluse in pachetul 4Control, iar confortul era extraordinar in orice conditii si pe orice suprafata.

Renault Talisman

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Suspensiile masinii sunt variabile datorita unei extra-optiuni de 1261 Euro care include suspensii variabile si directie de tip 4Control. Aceasta combinatie face ca directia masinii sa fie extrem de precisa, ca in cazul unei masini sport, in oras sau la viteza mare. Nu exista senzatia de ruliu iar pozitia la volan, cat si ceea ce ii transmite volanul soferului, plus confortul suspensiilor, te fac parca sa vrei sa pleci din ce in ce mai departe, mancand kilometri.

Renault Talisman

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand e vorba de o masina mare, in general vorbim si de vizibilitate scazuta. Talisman este un autoturism masiv, insa nu sta rau la capitolul asta. Singura problema apare la montantii din fata care sunt destul de grosi, dar vezi bine in oglinzile laterale mari, in retrovizoare prin luneta destul de generoasa si inclinata astfel incat sa vezi bine ce se intampla in spate. Pentru parcare exista senzori fata-spate si o camera de marsarier.

Renault Talisman

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

EuroNCAP a testat Talisman in 2015, la lansare, acordandu-i punctaj maxim la testele de impact. Acum, modelul vine si cu un pachet de sisteme care ii ofera o siguranta deplina. E vorba de franare activa de urgenta, alerta pentru pastrarea distantei de siguranta si cruise control adaptiv, acestea fiind dotari extra in valoare de 336 de Euro. Sunt optionale care li se adauga celor standard, precum 6 airbaguri inclusiv cortina, sistem Isofix, proiectoare de ceata, etc.

Referitor la testele EuroNCAP, Talisman s-a comportat excelent la protejarea pasagerilor adulti, dar si a copiilor. Acum, avand la dispozitie si dotari noi precum franarea automata in caz de urgenta, avem convingerea ca punctajul maxim obtinut de la EuroNCAP ramana neatins.

Renault Talisman

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Echiparea Intens este cea mai scumpa din oferta Renault. Masina mai avea si cateva dotari optionale care totalizeaza 4201 Euro, cum ar fi vopseaua metalizata, pachetul de siguranta, sistem audio BOSE, pack asistenta la conducere, pack Easy Parking ce ii permite masinii sa se parcheze singura, pack 4Control, trapa panoramica. Pe langa aceste dotari optionale, in varianta standard echiparea Intens vine cu interior piele, volan si schimbator imbracate in piele, comenzi volan, pilot automat, sistem Start/Stop, volan incalzit, scaune incalzite si ventilate, masaj in scaune, sistem multimedia R-Link, faruri Full LED, jante de aliaj pe 18 inch cu anvelope MICHELIN Primacy 3, oglinzi electrice rabatabile, inchidere centralizata.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Renault TalismanRenault Talisman

 

Renault Talisman

Renault Talisman

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Desi producatorul anunta un consum mixt de 7.3 l/100 km parcursi, in traficul din Bucuresti si putin drum pe langa am obtinut o medie de 10.2 litri. Mers mai mult in week-end, adica cand e liber, doar in modul ECO. Pana la urma cine isi cumpara o limuzina de o tona si jumatate, pe benzina, automata, de 225 cp, nu e prea interesat de consum ca altfel si-ar fi luat un diesel. Deci este relativ daca ti se pare sau nu ca fiind un consum mare, consum care poate creste pana pe la 12 daca mergi doar in oras.

Renault Talisman

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

24.350 Euro cu TVA este pretul de la care porneste Talisman. Versiunea cea mai scumpa, Intens, ajunge la 31.000, suma la care mai poti adauga niste dotari optionale, precum cele pe care le-am regasit pe modelul testat aici. Daca privesti gama in care este Talisman, o sa-ti dai seama ca masina celor de la Renault se afla cam in mijlocul marjei de pret. In timp ce Mazda 6 e mai scumpa, Peugeot 508 e mai ieftin, de exemplu. Deci pana la urma, e vorba de gusturi, dar si de cat de mult conteaza directia pe 4 roti 4Control, intalnita doar la Talisman.

Renault Talisman

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Limuzina frantuzeasca. Tin minte si acum cand vedeam la stiri imagini cu presedintele Frantei, Jacques Chirac, coborand dintr-un Citroen C6. Nu se mai fabrica. Nici masina, nici presedintele. Dar sunt sigur ca cea mai buna masina prezidentiala de acum ar fi in Hexagon un Talisman. Are o anumita prestanta cum nu am mai intalnit nicaieri. Limuzinele germane premium fac asta de multa vreme, dar nimeni nu mai este mirat cand le vede pe strada, toata lumea stie ca sunt mari, confortabile si scumpe. Dar atunci cand trece pe sosea un Talisman, este ceva iesit din comun: o limuzina mare, frantuzeasca? Da, exista. Un sedan de mari dimensiuni care intoarce priviri ce asteapta sa coboare cineva important pe portiera spate. Cam asta e imaginea pe care o transmite acest autoturism.

Renault Talisman

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

Daca ar fi sa alegem o masina cu care sa conducem pana in nordul Scandinaviei si sa ne intoarcem, am vrea un Talisman, mancatorul de kilometri. Este atat de confortabila datorita suspensiei adaptive, se conduce atat de bine datorita directiei 4Control, incat nu pare sa aiba rival, cel putin la aceste capitole. Poate ca sunt mai performante modelele germane, dar vorbim de costuri duble de achizitie. Talisman are talentul de a oferi senzatii premium la bani putini, iar asta o face sa devina preferata noastra.

Renault Talisman

 
  • raspunsul sistemului R-Link
  • lipsa deschiderii automate la portbagaj
  • pretul mic pentru o masina atat de mare
  • design exterior
  • cutia EDC
  • sistemul BOSE
  • confort
  • tinuta de drum
  • calitatea materialelor din interior
  • motorizare
  • spatiu

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
94 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (36) Poze Renault Talisman
[+] mai multe