FRANELE - Adevarata problema a lui Dacia Duster!

FRANELE - Adevarata problema a lui Dacia Duster!
Acum cateva saptamani Duster primea primele lovituri sub centura din partea olandezilor de la Autokampioen - Duster are probleme cu stabilitatea. Acum mai primeste o lovitura destul de puternica - sistemul de franare este printre cele mai slabe din gama SUV-urilor de mici dimensiuni.
Distribuie pe Facebook

Francezii de la Automobile Magazine au luat mai multe masini de tip SUV compact si le-au pus la incercare. Dar de aceasta data, nu in teren accidentat ci pentru a le testa sistemul de franare. Se pare ca Duster 4x4 franeaza prost, iar cel 4x2... foarte prost.

Juriul de la Automobile Magazine a facut un test echilibrat - orice masina care depaseste o distanta de franare de 40 de metri atunci cand franeaza la 100 km/h sau 70 de metri atunci cand franeaza la 130 km/h, primeste o bila neagra.

Asta a primit si Dacia Duster in varianta 1.5 dCi de 110 cp. Acesteia i-au trebuit, in functie de viteza (100 sau 130 km/h) 46 si respectiv 75 de metri! Aceste masuratori trimit micul SUV romanesc in capat de lista din pacate, in categoria sa, acolo unde este surclasat de catre Mitsubishi ASX (73 metri distanta de franare) si este batut numai de fratele din Franta, Renault Koleos (77 de metri).

Insa nu toate SUV-urile mici franeaza prost. De exemplu, Tiguan are nevoie numai de 63 de metri, in timp ce Skoda Yeti necesita 65 de metri si Honda CR-V 66 de metri. Pana si Nissan Qashqai, fratele de sange a lui Duster, o duce mai bine - 68 de metri pentru a se opri.

Adevarata probleme a lui Dacia Duster - franele

Un alt test pune Dusterul la pamant - francezii au mai testat comparativ ce se intampla cand masina intalneste un obstacol neasteptat. Tiguanul se opreste imediat, in timp ce Duster mai merge cu 50 km/h, ceea ce duce la un impact imediat in cazul unei viteze mari.

Dar care sa fie cauzele unei franari atat de slabe? Se poate sa fie anvelopele cu care este dotat Duster - mixte Continental CrossContact 215/65 16. Distanta de franare de 5 metri intre varianta 4x2 si cea 4x4, cea din urma fiind mai grea cu 120 kg, pledeaza pentru cea de-a doua varianta - frane subdimensionate.

Momentan, Dacia a inceput o ancheta si un control asupra modelului cu care s-a efectuat testul, sa nu cumva sa fi avut vreo problema tehnica si sa fie doar un caz izolat. Insa un lucru este cert - Dusterul este o masina buna pentru pretul sau, dar are si probleme cu care vine acest compromis al pretului mic.


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (32) Poze Dacia Duster
mai multe
Publicat în categoria: Teste Auto DATA PUBLICĂRII: 16 August 2010