Test drive: Audi TT RS

Test drive: Audi TT RS
Inainte de aparitia lui Audi R8, era dificil pentru constructorul german sa fie invitat la vreo gala a sportivelor pur-snge. Dar acum lumea a inceput sa vada ca Audi poate construi un rival pentru Porsche 911.
Trimite unui prieten

Asadar, succesul avut cu modelul R8 este un motiv suficient pentru a crede in viitorul lui Audi TT RS ca principal competitor al lui Cayman S. Dar cum se transpune aceasta competitie pe sosea. Urmarea mai jos.


Test drive: Audi TT RS

Diferentele ingineresti dintre TT RS si Cayman sunt pe scurt urmatoarele:primul are motorul amplasat in fata, Cayman-ul la mijloc, propulsor turbo in cinci cilindri vs. sase cilindri in linie, structura din aluminiu fata de otel si, nu in ultimul rand, tractiune integrala comparativ cu tractiune pe spate. Varianta mai mica a RS-ului, TT-S-ul a renuntat, la fel ca fratele mai mare, la folosirea unui motor V6 in favoarea unui propulsor turbo in patru cilindri si 265CP, asta pentru a mentine greutatea sub control. Propulsorul Audi-ului TT RS este un 2,5 litri de 340CP care scoate din el o armonie de sunete unice, groase, de neuitat.

Test drive: Audi TT RS


Audi pretinde ca TT RS-ul lui ajunge la 100 de kilometri pe ora, cu start de pe loc, in 4,6 secunde si atinge o viteza maxima de 250km/h. Daca viteza aceasta nu este suficienta atunci poti plati in plus pentru scoaterea limitatorului de viteza, in acest caz masinuta ajungand la 280 la ora, lucru testat. Urcarea pana la o asemenea viteza nu este deloc infricosatoare, comportamentul fiind mai degraba unul incantator: masina este stabila si capabila de o franare barbateasca in caz de nevoie.



Test drive: Audi TT RS

Aruncat violent in curbe, TT RS-ul este stabil si subvirator in acelasi timp, asa ca cel mai bine este sa iei piciorul de pe acceleratie. Dupa numai o secunda poti apasa cu incredere pedala de acceleratie ceea ce se transpune intr-o putere transmisa cu precadere rotilor din spate, care te scot in cea mai mare siguranta din curbele abordate agresiv. Structura usoara din aluminiu este o adevarata piesa de rezistenta, lucru dovedit de lipsa disconfortului la interior atunci cnd TT RS-ul Roadster este luat si dat prin gropi sau denivelari. In partea din fata, exista mari guri de aerisire, parte din ele directionate catre transmisie, altele doar de aspect. La interior, Audi a lucrat impecabil si de aceasta data. Se poate gasi piele la discretie si logo-ul TT mai peste tot.

Test drive: Audi TT RS

In concluzie, TT RS-ul este mai indraznet si mai direct dect un Cayman, dar mai putin exclusivist.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (32) Poze Test drive: Audi TT RS
Publicat în categoria: Teste Auto DATA PUBLICĂRII: 9 Iunie 2009