Test Drive cu Bugatti Veyron Grand Sport 16.4 decapotabil

Test Drive cu Bugatti Veyron Grand Sport 16.4 decapotabil
Bugatti Veyron Grand Sport, versiunea decapotabila, cntareste cu 100 de kg mai mult, se misca un pic mai incet in sprintul catre 100 de kilometri pe ora si este in primul rand mai scump dect varianta acoperita. De ce?
Trimite unui prieten

Dar odata apasat butonul de pornire al motorului simti niste furnicaturi in spinare. Urmeaza apoi un adevarat regal, pentru ca apasarea pedalei de acceleratie te face sa observi cum puterea motorului se simte chiar mai bine decat la un monopost de Formula 1. Plus senzatia de a rula numai cu cerul de deasupra ta.

Motorul este un 8,0 litri, 16 cilindri, nu mai putin de 64 de valve, 987CP capabile de o viteza de 407km/h. De asemenea, masina ajunge de la 0 la 100 km/h in 2,7 secunde. In cat?


Vor fi produse doar 150 astfel de modele Grand Sport, Bugatti estimand ca in lumea larga exista intre 3,000 si 6,000 de milionari care sa-si poata permite extravaganta de a avea unul.

Oamenii de la Bugatti sunt de parere ca oamenii carora ei li se adreseaza spun ca ultimul lucru de care ar avea nevoie este o alta masina pe langa celelalte 30. Asa ca alegerea este una foarte delicata, acet tip de persoane avand de ales intre un Grand Sport veritabil, un cal de curse, un elicopter sau un iaht luxos.

Dar pe ce anume platesti aproximativ 2 milioane de dolari?

Atunci cand te uiti la masina ai impresia ca e prea mica pentru un asemenea motor, dar pe masurate vei vedea ca este doar putin mai scurta decat un sedan.

Cabina de pilotaj pare la prima vedere cam prea simpla. Doar cinci butoane pe care le gasesti pe orice alta masina, piele, Alcantara, aluminiu si chiar magneziu. Plus o camera pentru dat cu spatele si un sistem audio Puccini.

Acoperisul retractabil din policarbonat pare mult prea usor de indoit pentru o masina care atinge un sfert din viteza sunetului. Daca te prinde ploia ai o umbrela dreptunghiulara foarte eleganta pe care o poti folosi drept acoperis.

Masina in sine nu este construita pentru a fi condusa in oras iar la drum deschis poti sa experimentezi aceleasi senzatii pe care le-ai avea intr-o Pagani Zonda sau Lamborghini Murcielago SV.

Interesant este faptul ca toate cele 30 de Bugatti Veyron Grand Sport comandate pana acum se vor duce tot catre acei clienti care detin deja un Bugatti. Cel mai probabil acestia cautau doar o alta scuza sa-si mai cumpere unul.

Cateva date extrem de pasionante despre Bugatti:

Motorul este asamblat de doi tehnicieni in Germania si scoate pe nari 987CP in toate conditiile de temperatura si altidudine ssi 1050CP atunci cand aceste conditii sunt perfecte.

Este dotat cu 12 radiatoare folosite pentru a raci motorul tip monstru, prin conductele acestuia circuland 100 de litri de lichid de racire in afara de combustibil.

Veyron-ul poate ajunge la 407km/h, dar la aceasta viteza va trebui ca dupa jumatate de ora sa te opresti deoarece rezervorul sau de 100 de litri va fi gol.

Pneurile trebuie schimbate odata la fiecare 15,000 de kilometri iar jantele la 50,000km. Costul unei asemenea proceduri se ridica la aproape 73,000 de dolari.

Pentru revizia de 100,000 de kilometri masina va trebui descompusa in doua deoarece exista doar cinci locatii in lume care se incumeta la asa ceva.

Pana acum doua Bugatti au suferit accidente cu dauna totala in marea Britanie iar unul in Japonia. Un altul a avut nenorocul de a fi lovit atunci cand camionul care il transporta catre client a fost implicat intr-un accident iar altul a fost returnat bancii deoarece clientul nu si-a mai putut plati ratele, lovit fiind si el de criza financiara.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (20) Poze Test Drive cu Bugatti Veyron Grand Sport 16.4 decapotabil
Publicat în categoria: Teste Auto DATA PUBLICĂRII: 16 Iunie 2009